Galeria Wileńska zaprasza na kolejną odsłonę EkoWileńskiej!
EkoWileńska to wydarzenie, które na stałe wpisało się do kalendarza Galerii Wileńskiej. W tym roku, w dniach 19-20 kwietnia w specjalnie wyznaczonej strefie przed centrum handlowym, na klientów czekać będą wyjątkowe ekoatrakcje oraz upominki, które będzie można zdobyć dołączając do różnych aktywności. Wydarzenie po raz kolejny zostało objęte patronatem honorowym Burmistrza Dzielnicy Praga-Północ, a partnerami tegorocznej edycji akcji są również Asekol oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania (MPO).
Kolejny rok z rzędu, EkoWileńska to nasza propozycja dla mieszkańców dzielnicy na zaangażowanie ich w tematy zrównoważonego rozwoju, aktywizację lokalnej społeczności oraz poszerzenie wiedzy na temat inicjatyw, które w pozytywny sposób wpływają na nasze najbliższe otoczenie. W ramach akcji planowane są liczne, bezpłatne atrakcje, m.in. mobilny serwis rowerowy, warsztaty z upcyclingu używanej odzieży czy budowania hoteli dla owadów. Nie zabraknie także dodatkowych aktywności przygotowanych przez partnerów wydarzenia: strefy edukacyjnej Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania oraz zbiórki elektroodpadów zorganizowanej we współpracy z Asekol. Poprzez wydarzenie EkoWileńska kontynuujemy swoje zaangażowanie w kształtowanie ekologicznych postaw wśród społeczności prawobrzeżnej Warszawy
mówi Marta Chojnacka, dyrektorka Galerii Wileńskiej.
Bezpłatne atrakcje dla każdego
W czasie trwania akcji każdy znajdzie coś dla siebie. Dla miłośników dwóch kółek dostępny będzie mobilny serwis, w którym będzie można sprawdzić swój rower i przygotować go do sezonu wiosenno-letniego. Doświadczeni mechanicy przeprowadzą przeglądy rowerów oraz wykonają niezbędne naprawy. Serwis roweru potrwa od 10 min do 1 godziny – w zależności od jego stanu i poziomu zużycia elementów mechanicznych. Usługa serwisu będzie bezpłatna, natomiast koszt wymiany części poniesie właściciel roweru. W trakcie oczekiwania na przegląd, będzie można wsiąść na inny, specjalny rower, na którym siłą własnych mięśni można będzie wycisnąć pyszny sok owocowy. Na odwiedzających czekają także warsztaty z budowania hoteli dla owadów czy upcyclingu – przerabiania używanej odzieży by w nowym, odświeżonym wydaniu można było z niej korzystać jeszcze dłużej.
W ekostrefie przygotowanej wraz z firmą Asekol odbędzie się zbiórka elektroodpadów. Każdy, kto przyniesie zużyte baterie czy sprzęt RTV lub AGD otrzyma, w zależności od liczby przekazanych przedmiotów, od 1 do 4 sadzonek wiosennych kwiatów. Oddawać będzie można zarówno małe sprzęty (np. suszarka, żelazko czy toster), jak też większe gabaryty, takie jak lodówka czy zmywarka.
Dodatkowo pierwszych 200 klientów, którzy dokonają zakupów na terenie centrum i okażą członkostwo w programie lojalnościowym Galeria Wileńska Club, otrzyma w prezencie zestaw zdrowych, ziołowych herbat w różnych smakach.
Rodzinne warsztaty o recyklingu i segregowaniu odpadów oraz pokaz nowoczesnej śmieciarki będzie czekać na odwiedzających w strefie edukacyjnej MPO. Projekt “mini wysypisko” nauczy zarówno starszych, jak i młodszych prawidłowej segregacji odpadów, aby jak największa część z nich mogła zostać przetworzona ponownie.
Kolejny raz MPO Warszawa angażuje się w proekologiczną inicjatywę EkoWileńska. To dla nas bardzo istotne, bo współpraca wpisuje się w szerszy kontekst działalności edukacyjnej spółki. Poprzez spotkania z mieszkańcami oraz realizację warsztatów "Mini wysypisko" chcemy zachęcać do prawidłowej segregacji odpadów komunalnych i dbania o środowisko naturalne
mówi Jakub Turowicz z Działu Organizacji i Komunikacji Społecznej Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania w m.st. Warszawie.
Piątek i sobota 19-20 kwietnia będą doskonałą okazją do aktywnego spędzenia czasu w Galerii Wileńskiej. Przygotowane atrakcje zapewnią weekend pełen ekologicznych inspiracji. Burmistrz Dzielnicy Praga Północ oraz Galeria Wileńska wraz z partnerami takimi jak Asekol, Butik Cyrkularny, Carrefour, Grycan i MPO zapraszają do odwiedzenia centrum handlowego w tych dniach i wspólnych działań na rzecz bardziej przyjaznej dla środowiska przyszłości!
Szczegóły wydarzenia są dostępne na stronie internetowej https://www.westfield.com/poland/galeriawilenska/aktualnosci-szczegoly/skorzystaj-z-wyjątkowych-atrakcji-podczas-kolejnej-edycji-kampanii-ekowileńska!
Uwolnij swojego wewnętrznego botanika z nowym zestawem LEGO® Ideas Ogród botanic
Prezent po polsku – konwenanse i uprzedzenia. Czego nie wypada?
15. Urodziny Salonu Pierre Cardin w Galerii Sfera w Bielsku-Białej. Wyjątkowa Ce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.