Gemini Bielsko-Biała otworzyło pierwszy sklep charytatywny
Pomaganie przez kupowanie to nowy trend w centrach handlowych, który zyskuje coraz większą popularność nie tylko w naszym kraju, ale także na całym świecie. Idąc za rosnącą wciąż wrażliwością konsumencką Gemini Park Bielsko-Biała otworzyło pierwszy sklep charytatywny „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. Dzięki wyjątkowej współpracy galerii z Fundacją Śląskie Hospicjum dla Dzieci „Świetlikowo” używane rzeczy zyskają nowych właścicieli, a zyski sklepu zostaną przekazane na rzecz małych podopiecznych fundacji.
Jesień w Gemini Park Bielsko-Biała rozpoczęła się od otwarcia wyjątkowego lokalu. W wyniku partnerstwa nawiązanego pomiędzy bielskim centrum handlowym a Fundacją Śląskie Hospicjum dla Dzieci powstał sklep charytatywny „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. To pierwsze tego typu miejsce w Gemini Park Bielsko-Biała i pierwszy lokal z ofertą charytatywną samej fundacji. Środki pozyskane ze sprzedaży używanej odzieży dziecięcej oraz zabawek zostaną przeznaczone na działania statutowe organizacji, czyli wsparcie nieuleczalnie chorych dzieci.
Charytatywne zakupy to niejedyny sposób na pomaganie w ramach inicjatywy „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. Sklep nastawia się również na pozyskiwanie asortymentu od osób, które swoich codziennych przedmiotów już nie potrzebują i są gotowe podzielić się nimi, wspierając tym samym misję śląskiego hospicjum. Lokal charytatywny będzie również zaopatrywany przez stałych partnerów i darczyńców fundacji. Sklep przyjmuje ubrania do rozmiaru 140 cm włącznie.
Dodatkowym atutem takiego podejścia do kupowania jest wrażliwość na środowisko i kształtowanie od najmłodszych lat postaw proekologicznych. „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO” wspiera rodziców w dążeniu do zero waste, a dzieci uczy odpowiedzialnego korzystania z przedmiotów i mądrego pomagania. Choć sam pomysł sklepów charytatywnych nie jest nowy, pierwsze lokale tego typu powstawały już w XIX wieku, obecnie inicjatywy o takim profilu przeżywają prawdziwy boom[1].
- W przeszłości powstawało wiele sklepów charytatywnych, jednak do tej pory nie było projektów skierowanych wyłącznie do dzieci. Cieszymy się, że mieliśmy szansę dołączyć do tak szlachetnej inicjatywy, gdzie to dzieci niosą pomoc dzieciom. Gemini Park Bielsko-Biała od lat angażuje się w lokalne akcje społeczne. Wraz z naszymi partnerami staramy się kreować innowacyjne projekty, które są spójne z wartościami promowanymi przez Gemini Holding. Zapraszamy wszystkich naszych klientów do odwiedzania, oddawania niepotrzebnych ubrań i zabawek oraz kupowania, a co za tym idzie wspierania Fundacji i jej misji – komentuje Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.
Zwieńczeniem otwarcia sklepu był „Jesienny Pokaz Mody” zrealizowany na terenie strefy eventowej centrum. W rolę modeli wcielili się najmłodsi, którzy mieli szansę spróbować swoich sił na wybiegu, a jednocześnie nieść pomoc przez prezentacje ubrań dostępnych w „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. Przygotowania do kolejnych działań charytatywnych już trwają.
- Planujemy, aby sklep poza swoim podstawowym przeznaczeniem stał się również miejscem różnorodnych aktywności. Sukces pierwszego wydarzenia z udziałem najmłodszych modeli dodaje nam motywacji do wychodzenia poza strefę naszego sklepu i realizowania kolejnych działań na teren CH. Cieszymy się, że dzięki naszej współpracy z Gemini Park Bielsko-Biała możemy szerzyć ideę mądrej konsumpcji i promować ideę charytatywności. Lokalizacja w centrum handlowym pozwala nam dotrzeć z naszymi pomysłami do szerokiej rzeszy mieszkańców nie tylko samego Bielska-Białej, ale również całego regionu – mówi Natasza Godlewska, prezes zarządu Fundacji Śląskie Hospicjum dla Dzieci Świetlikowo.
[1] Sklepy charytatywne: jak działają i czym różnią się od lumpeksów? - Fashion Biznes

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.