Gemini Bielsko-Biała otworzyło pierwszy sklep charytatywny
Pomaganie przez kupowanie to nowy trend w centrach handlowych, który zyskuje coraz większą popularność nie tylko w naszym kraju, ale także na całym świecie. Idąc za rosnącą wciąż wrażliwością konsumencką Gemini Park Bielsko-Biała otworzyło pierwszy sklep charytatywny „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. Dzięki wyjątkowej współpracy galerii z Fundacją Śląskie Hospicjum dla Dzieci „Świetlikowo” używane rzeczy zyskają nowych właścicieli, a zyski sklepu zostaną przekazane na rzecz małych podopiecznych fundacji.
Jesień w Gemini Park Bielsko-Biała rozpoczęła się od otwarcia wyjątkowego lokalu. W wyniku partnerstwa nawiązanego pomiędzy bielskim centrum handlowym a Fundacją Śląskie Hospicjum dla Dzieci powstał sklep charytatywny „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. To pierwsze tego typu miejsce w Gemini Park Bielsko-Biała i pierwszy lokal z ofertą charytatywną samej fundacji. Środki pozyskane ze sprzedaży używanej odzieży dziecięcej oraz zabawek zostaną przeznaczone na działania statutowe organizacji, czyli wsparcie nieuleczalnie chorych dzieci.
Charytatywne zakupy to niejedyny sposób na pomaganie w ramach inicjatywy „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. Sklep nastawia się również na pozyskiwanie asortymentu od osób, które swoich codziennych przedmiotów już nie potrzebują i są gotowe podzielić się nimi, wspierając tym samym misję śląskiego hospicjum. Lokal charytatywny będzie również zaopatrywany przez stałych partnerów i darczyńców fundacji. Sklep przyjmuje ubrania do rozmiaru 140 cm włącznie.
Dodatkowym atutem takiego podejścia do kupowania jest wrażliwość na środowisko i kształtowanie od najmłodszych lat postaw proekologicznych. „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO” wspiera rodziców w dążeniu do zero waste, a dzieci uczy odpowiedzialnego korzystania z przedmiotów i mądrego pomagania. Choć sam pomysł sklepów charytatywnych nie jest nowy, pierwsze lokale tego typu powstawały już w XIX wieku, obecnie inicjatywy o takim profilu przeżywają prawdziwy boom[1].
- W przeszłości powstawało wiele sklepów charytatywnych, jednak do tej pory nie było projektów skierowanych wyłącznie do dzieci. Cieszymy się, że mieliśmy szansę dołączyć do tak szlachetnej inicjatywy, gdzie to dzieci niosą pomoc dzieciom. Gemini Park Bielsko-Biała od lat angażuje się w lokalne akcje społeczne. Wraz z naszymi partnerami staramy się kreować innowacyjne projekty, które są spójne z wartościami promowanymi przez Gemini Holding. Zapraszamy wszystkich naszych klientów do odwiedzania, oddawania niepotrzebnych ubrań i zabawek oraz kupowania, a co za tym idzie wspierania Fundacji i jej misji – komentuje Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.
Zwieńczeniem otwarcia sklepu był „Jesienny Pokaz Mody” zrealizowany na terenie strefy eventowej centrum. W rolę modeli wcielili się najmłodsi, którzy mieli szansę spróbować swoich sił na wybiegu, a jednocześnie nieść pomoc przez prezentacje ubrań dostępnych w „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. Przygotowania do kolejnych działań charytatywnych już trwają.
- Planujemy, aby sklep poza swoim podstawowym przeznaczeniem stał się również miejscem różnorodnych aktywności. Sukces pierwszego wydarzenia z udziałem najmłodszych modeli dodaje nam motywacji do wychodzenia poza strefę naszego sklepu i realizowania kolejnych działań na teren CH. Cieszymy się, że dzięki naszej współpracy z Gemini Park Bielsko-Biała możemy szerzyć ideę mądrej konsumpcji i promować ideę charytatywności. Lokalizacja w centrum handlowym pozwala nam dotrzeć z naszymi pomysłami do szerokiej rzeszy mieszkańców nie tylko samego Bielska-Białej, ale również całego regionu – mówi Natasza Godlewska, prezes zarządu Fundacji Śląskie Hospicjum dla Dzieci Świetlikowo.
[1] Sklepy charytatywne: jak działają i czym różnią się od lumpeksów? - Fashion Biznes
![Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love Biuro prasowe](/files/1513931156/pexels-designecologist-887349,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love
![Konumpcja alkoholu](/files/1513931156/2025.01.23-wykres-konsumpcja-alkoholu-studniowka-badania-iqs_2,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach
![Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne na jush](/files/_uploaded/glownekonf_818318337,w_261,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne "na jush"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/malinowska-edukacja-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Karolina Malinowska: Wraca zainteresowanie czytelnictwem wśród dzieci. To jednoczy pokolenia i rozwija więzi rodzinne
Była modelka przekonuje, że czas spędzony wspólnie z dziećmi przy książce na pewno zaprocentuje w przyszłości. Ważne jest nie tylko czytanie maluchom, ale także zachęcanie ich do tego, by w kolejnych latach nie smartfon czy tablet, ale książka była ich najlepszym przyjacielem. W obliczu rozwoju nowoczesnych technologii Karolina Malinowska dostrzega ich potencjał w promowaniu czytelnictwa. Umożliwiają one na przykład tworzenie spersonalizowanych publikacji skrojonych na miarę naszych potrzeb.
Problemy społeczne
Firmy stawiają na coraz większą autonomię pracowników. To ważne szczególnie dla młodego pokolenia
![](/files/1922771799/sobocinska-zespoly-foto2,w_133,_small.jpg)
Celem pracodawców stają się samodzielne, zmotywowane, wydajne i kreatywne zespoły. W przeciwieństwie do tradycyjnych te samozarządzające się teamy pracują autonomicznie bez ciągłej kontroli, a każdy pracownik jest właścicielem swoich celów, zadań i obowiązków, aby osiągnąć wyniki. – W organizacjach, które wprowadzają koncepcje samoorganizujących się zespołów, niewątpliwie możemy mówić o zwiększeniu zaangażowania – ocenia Tina Sobocińska, doradczyni strategiczna HR i założycielka HR4future.
Media
Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka
![](/files/1922771799/kszczot-program-foto,w_133,_small.jpg)
Biegacz zaznacza, że udział w formacie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” poszerzył jego horyzonty i dał mu nowe spojrzenie na ludzi i ich historie. Adam Kszczot podkreśla, że każdy uczestnik wniósł do programu coś unikalnego. Ich sylwetki i życiowe doświadczenia mogą więc być dla widzów przykładem i inspiracją. On sam jest pod dużym wrażeniem Radosława Majdana i Jakuba Rzeźniczaka.