Gemini Bielsko-Biała otworzyło pierwszy sklep charytatywny
Pomaganie przez kupowanie to nowy trend w centrach handlowych, który zyskuje coraz większą popularność nie tylko w naszym kraju, ale także na całym świecie. Idąc za rosnącą wciąż wrażliwością konsumencką Gemini Park Bielsko-Biała otworzyło pierwszy sklep charytatywny „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. Dzięki wyjątkowej współpracy galerii z Fundacją Śląskie Hospicjum dla Dzieci „Świetlikowo” używane rzeczy zyskają nowych właścicieli, a zyski sklepu zostaną przekazane na rzecz małych podopiecznych fundacji.
Jesień w Gemini Park Bielsko-Biała rozpoczęła się od otwarcia wyjątkowego lokalu. W wyniku partnerstwa nawiązanego pomiędzy bielskim centrum handlowym a Fundacją Śląskie Hospicjum dla Dzieci powstał sklep charytatywny „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. To pierwsze tego typu miejsce w Gemini Park Bielsko-Biała i pierwszy lokal z ofertą charytatywną samej fundacji. Środki pozyskane ze sprzedaży używanej odzieży dziecięcej oraz zabawek zostaną przeznaczone na działania statutowe organizacji, czyli wsparcie nieuleczalnie chorych dzieci.
Charytatywne zakupy to niejedyny sposób na pomaganie w ramach inicjatywy „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. Sklep nastawia się również na pozyskiwanie asortymentu od osób, które swoich codziennych przedmiotów już nie potrzebują i są gotowe podzielić się nimi, wspierając tym samym misję śląskiego hospicjum. Lokal charytatywny będzie również zaopatrywany przez stałych partnerów i darczyńców fundacji. Sklep przyjmuje ubrania do rozmiaru 140 cm włącznie.
Dodatkowym atutem takiego podejścia do kupowania jest wrażliwość na środowisko i kształtowanie od najmłodszych lat postaw proekologicznych. „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO” wspiera rodziców w dążeniu do zero waste, a dzieci uczy odpowiedzialnego korzystania z przedmiotów i mądrego pomagania. Choć sam pomysł sklepów charytatywnych nie jest nowy, pierwsze lokale tego typu powstawały już w XIX wieku, obecnie inicjatywy o takim profilu przeżywają prawdziwy boom[1].
- W przeszłości powstawało wiele sklepów charytatywnych, jednak do tej pory nie było projektów skierowanych wyłącznie do dzieci. Cieszymy się, że mieliśmy szansę dołączyć do tak szlachetnej inicjatywy, gdzie to dzieci niosą pomoc dzieciom. Gemini Park Bielsko-Biała od lat angażuje się w lokalne akcje społeczne. Wraz z naszymi partnerami staramy się kreować innowacyjne projekty, które są spójne z wartościami promowanymi przez Gemini Holding. Zapraszamy wszystkich naszych klientów do odwiedzania, oddawania niepotrzebnych ubrań i zabawek oraz kupowania, a co za tym idzie wspierania Fundacji i jej misji – komentuje Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.
Zwieńczeniem otwarcia sklepu był „Jesienny Pokaz Mody” zrealizowany na terenie strefy eventowej centrum. W rolę modeli wcielili się najmłodsi, którzy mieli szansę spróbować swoich sił na wybiegu, a jednocześnie nieść pomoc przez prezentacje ubrań dostępnych w „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. Przygotowania do kolejnych działań charytatywnych już trwają.
- Planujemy, aby sklep poza swoim podstawowym przeznaczeniem stał się również miejscem różnorodnych aktywności. Sukces pierwszego wydarzenia z udziałem najmłodszych modeli dodaje nam motywacji do wychodzenia poza strefę naszego sklepu i realizowania kolejnych działań na teren CH. Cieszymy się, że dzięki naszej współpracy z Gemini Park Bielsko-Biała możemy szerzyć ideę mądrej konsumpcji i promować ideę charytatywności. Lokalizacja w centrum handlowym pozwala nam dotrzeć z naszymi pomysłami do szerokiej rzeszy mieszkańców nie tylko samego Bielska-Białej, ale również całego regionu – mówi Natasza Godlewska, prezes zarządu Fundacji Śląskie Hospicjum dla Dzieci Świetlikowo.
[1] Sklepy charytatywne: jak działają i czym różnią się od lumpeksów? - Fashion Biznes

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Transport
Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.