Komunikaty PR

Gemini Bielsko-Biała otworzyło pierwszy sklep charytatywny

2023-11-08  |  12:00
Biuro prasowe

Pomaganie przez kupowanie to nowy trend w centrach handlowych, który zyskuje coraz większą popularność nie tylko w naszym kraju, ale także na całym świecie. Idąc za rosnącą wciąż wrażliwością konsumencką Gemini Park Bielsko-Biała otworzyło pierwszy sklep charytatywny „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. Dzięki wyjątkowej współpracy galerii z Fundacją Śląskie Hospicjum dla Dzieci „Świetlikowo” używane rzeczy zyskają nowych właścicieli, a zyski sklepu zostaną przekazane na rzecz małych podopiecznych fundacji.

Jesień w Gemini Park Bielsko-Biała rozpoczęła się od otwarcia wyjątkowego lokalu. W wyniku partnerstwa nawiązanego pomiędzy bielskim centrum handlowym a Fundacją Śląskie Hospicjum dla Dzieci powstał sklep charytatywny „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. To pierwsze tego typu miejsce w Gemini Park Bielsko-Biała i pierwszy lokal z ofertą charytatywną samej fundacji. Środki pozyskane ze sprzedaży używanej odzieży dziecięcej oraz zabawek zostaną przeznaczone na działania statutowe organizacji, czyli wsparcie nieuleczalnie chorych dzieci.

Charytatywne zakupy to niejedyny sposób na pomaganie w ramach inicjatywy „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. Sklep nastawia się również na pozyskiwanie asortymentu od osób, które swoich codziennych przedmiotów już nie potrzebują i są gotowe podzielić się nimi, wspierając tym samym misję śląskiego hospicjum. Lokal charytatywny będzie również zaopatrywany przez stałych partnerów i darczyńców fundacji. Sklep przyjmuje ubrania do rozmiaru 140 cm włącznie.

Dodatkowym atutem takiego podejścia do kupowania jest wrażliwość na środowisko i kształtowanie od najmłodszych lat postaw proekologicznych. „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO” wspiera rodziców w dążeniu do zero waste, a dzieci uczy odpowiedzialnego korzystania z przedmiotów i mądrego pomagania. Choć sam pomysł sklepów charytatywnych nie jest nowy, pierwsze lokale tego typu powstawały już w XIX wieku, obecnie inicjatywy o takim profilu przeżywają prawdziwy boom[1].

- W przeszłości powstawało wiele sklepów charytatywnych, jednak do tej pory nie było projektów skierowanych wyłącznie do dzieci. Cieszymy się, że mieliśmy szansę dołączyć do tak szlachetnej inicjatywy, gdzie to dzieci niosą pomoc dzieciom. Gemini Park Bielsko-Biała od lat angażuje się w lokalne akcje społeczne. Wraz z naszymi partnerami staramy się kreować innowacyjne projekty, które są spójne z wartościami promowanymi przez Gemini Holding. Zapraszamy wszystkich naszych klientów do odwiedzania, oddawania niepotrzebnych ubrań i zabawek oraz kupowania, a co za tym idzie wspierania Fundacji i jej misji – komentuje Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

Zwieńczeniem otwarcia sklepu był „Jesienny Pokaz Mody” zrealizowany na terenie strefy eventowej centrum. W rolę modeli wcielili się najmłodsi, którzy mieli szansę spróbować swoich sił na wybiegu, a jednocześnie nieść pomoc przez prezentacje ubrań dostępnych w „ŚWIETLIKOWO – TO I OWO”. Przygotowania do kolejnych działań charytatywnych już trwają.

- Planujemy, aby sklep poza swoim podstawowym przeznaczeniem stał się również miejscem różnorodnych aktywności.  Sukces pierwszego wydarzenia z udziałem najmłodszych modeli dodaje nam motywacji do wychodzenia poza strefę naszego sklepu i realizowania kolejnych działań na teren CH. Cieszymy się, że dzięki naszej współpracy z Gemini Park Bielsko-Biała możemy szerzyć ideę mądrej konsumpcji i promować ideę charytatywności. Lokalizacja w centrum handlowym pozwala nam dotrzeć z naszymi pomysłami do szerokiej rzeszy mieszkańców nie tylko samego Bielska-Białej, ale również całego regionu –  mówi Natasza Godlewska, prezes zarządu Fundacji Śląskie Hospicjum dla Dzieci Świetlikowo.

 

 


[1] Sklepy charytatywne: jak działają i czym różnią się od lumpeksów? - Fashion Biznes

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport! Biuro prasowe
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Zakupy Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we
Zakupy iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
2025-03-03 | 11:30

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

Apple zaprezentowało kolejną odsłonę swojego flagowego smartfona – iPhone’a 16. Tegoroczna wersja wprowadza istotne udoskonalenia w zakresie wydajności, aparatu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Żywienie

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj

Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.