Komunikaty PR

Jak negocjować obsługę logistyczną e-commerce?

2023-08-16  |  15:00
Biuro prasowe

 

Negocjacje z firmami logistycznymi są nieodłącznym elementem prowadzenia sklepu internetowego. Wybór odpowiedniej firmy kurierskiej może wpłynąć nie tylko na koszty, ale także na jakość obsługi klienta i ogólny wizerunek e-sklepu. W tym artykule omówimy kluczowe aspekty, na które warto zwrócić uwagę podczas negocjacji obsługi wysyłek z firmą logistyczną. Zwłaszcza jeśli planujesz ekspansję na zagraniczne rynki.

 

Analiza wymagań i danych dotyczących przesyłek:

Aby móc szczegółowo negocjować warunki z firmą kurierską, warto rozpocząć od analizy swojej sprzedaży i spróbować odpowiedzieć na kilka pytań. Jakie są typowe wagi i rozmiary moich przesyłek? Jak często wysyłam paczki za pobraniem? Jaka jest średnia wartość koszyka? Jakie są zwyczaje dotyczące zwrotów? Warto także określić planowany wolumen wysyłek miesięcznie. Są to pytania, które usłyszysz od każdego przewoźnika zanim przygotują Ci ofertę. Dobrze jest więc z góry znać na nie odpowiedzi, aby jak najszybciej otrzymać warunki współpracy.

 

Integracja i oprogramowanie:

Ważnym aspektem jest sprawdzenie, czy nasz e-sklep jest w stanie zintegrować się z systemami firmy kurierskiej. Integracja powinna być szybka i tania, aby uniknąć dodatkowych kosztów. Wybór firmy kurierskiej, która oferuje odpowiednie wtyczki lub wsparcie techniczne w procesie integracji, może zaoszczędzić czas i pieniądze. Trzeba pamiętać, że stworzenie dedykowanej wtyczki, może być wysoce kosztowne, a czasami zupełnie nieopłacalne.

 

Obsługa zwrotów:

Zweryfikuj sposób obsługi zwrotów przez firmę kurierską. Czy dysponuje lub współpracuje z punktami OOH (automatami paczkowymi, punktami pocztowymi, punktami nadania np. w sklepach), zwłaszcza jeśli chcesz oferować darmowe zwroty. Zapewnienie potencjalnym klientom jak najszerszej sieci łatwych i szybkich zwrotów pozytywnie wpłynie na wizerunek jak i przychody e-sklepu.

 

Częstotliwość płatności i formy rozliczeń:

Warto negocjować z firmą kurierską częstotliwość płatności oraz formy rozliczeń. Długoterminowa współpraca może dać możliwość bardziej elastycznego podejścia do płatności, co może wpłynąć na koszty i zarządzanie cashflow sklepu.

 

Ubezpieczenie przesyłek:

Warto negocjować maksymalną wartość darmowego ubezpieczenia lub możliwość nie wykupowania dodatkowego ubezpieczenia przy COD (płatności gotówką przy odbiorze). Koniecznie sprawdź, czy firma kurierska ponosi odpowiedzialność za ewentualne uszkodzenia lub zaginięcie przesyłek.

 

Gwarancja terminu dostawy:

Negocjowanie gwarancji terminu dostawy może pomóc w obniżeniu kosztów oraz zwiększeniu zaufania klientów. Umowa powinna zawierać zapisy dotyczące kar lub rabatów w przypadku nieterminowej dostawy powyżej określonego procenta.

 

Realizacja pierwszej mili:

W zależności od wolumenu przesyłek, powinno się rozważyć różne opcje realizacji pierwszej mili, czyli dostarczenia przesyłek ze sklepu do punktu logistycznego. Wybór odpowiedniej metody może pomóc w obniżeniu kosztów realizacji zamówień.

 

Więcej kierunków? Skorzystaj z platformy dla e-commerce:

Planując ekspansję na wiele rynków, warto rozważyć współpracę z platformą logistyczną dla e-commerce, taką jak Packeta. Rozszerzanie działalności na zagraniczne kierunki może być czasochłonne ze względu na reasearch lokalnych preferencji zakupowych i tamtejszych przewoźników. Negocjacje z wybranymi dostawcami oraz integracja z ich systemami również mogą zająć dużo czasu. W takim kontekście platforma logistyczna Packety jest korzystnym rozwiązaniem. Dlaczego? Wykonując jedną integrację, otrzymujesz dostęp do ponad 70 przewoźników w 33 krajach, a finalnie opłacasz jedną fakturę. Co ważne, dostępni kurierzy są liderami na danych rynkach, zarówno lokalnymi jak i międzynarodowymi. Współpraca z platformą logistyczną pozwala więc płynnie rozwijać działalność na nowych rynkach, korzystając ze sprawdzonych partnerów logistycznych. Przyspiesza to proces ekspansji, ogranicza koszty związane z przetargami oraz integracjami, a także wpływa na większe bezpieczeństwo działalności.

 

 

Negocjacje z firmami kurierskimi mogą być czasochłonne, ale dobrze przeprowadzone mogą przynieść wiele korzyści dla e-sklepu. Współpraca z firmą logistyczną powinna być partnerska, aby zapewnić jak najwyższą jakość obsługi klienta i efektywność łańcucha dostaw. Długoterminowa umowa z odpowiednio długim okresem wypowiedzenia daje pewność i stabilność współpracy, ale warto zadbać o klauzule zabezpieczające przed ewentualnymi zbyt częstymi podwyżkami stawek. Trzeba pamiętać, że umowy podpisuje się na złe, a nie dobre czasy.

 

Autor: Adam Zając, Head of Business Development w Packeta Poland.

 

 

***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada niemal 15 tys. własnych punktów odbioru (w tym prawie 6,3 tys. Z-Boxów), prawie 140 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 46 tys. sklepów internetowych. W 2022 roku obsłużyła przeszło 90 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Zakupy Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Zakupy Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów
2025-05-22 | 15:50

Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów

Każde zakończenie roku szkolnego to nie tylko czas na świętowanie osiągnięć, ale również okazja do wręczenia wyjątkowego prezentu na zakończenie szkoły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.