Komunikaty PR

Jak Polacy radzą sobie z kryzysem?

2022-11-07  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
BRZ
MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
bartosz.rzepa|madeinpr.pl| |bartosz.rzepa|madeinpr.pl
663272666
https://madeinpr.pl/

Rok 2022 przyniósł ze sobą wiele trudności, m.in. spowodowanych stale rosnącymi cenami. Wydając tyle samo, co w ubiegłym roku, do sklepowego koszyka trafia o wiele  mniej produktów. Jakie są sposoby na walkę z obecnym kryzysem?

Ten temat wraz ze skalą marnowania żywności stanowiły podstawę tegorocznej edycji Światowego Dnia Żywności, która została zorganizowana przez Banki Żywności we współpracy z firmą Lidl Polska.

Nowe, ciężkie realia

Ratowanie żywności przed zmarnowaniem i przekazywanie jej najbardziej potrzebującym to misja Banków Żywności, którą wypełniamy już od prawie 30 lat. W tym czasie zmierzyliśmy się z wieloma kryzysami, wśród których można wymienić na przykład okres transformacji, powódź 1997 roku czy globalny kryzys ekonomiczny z 2008 roku. Mimo to 2022 rok był dla nas szczególnie trudny. – mówi Beata Ciepła, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Nowe realia stanowią dla konsumentów prawdziwe wyzwanie, a rosnąca inflacja niestety nie idzie w parze ze wzrostem wynagrodzenia. Osoby zarabiające poniżej średniej, większość wypłaty przeznaczają na żywność, a 1,6 mln osób żyje poniżej poziomu skrajnego ubóstwa, który wynosi mniej niż 692 złote miesięcznie. Ludzie coraz częściej zaczynają szukać oszczędności, również w produktach spożywczych.

Podstawową misją Lidl Polska jest zapewnienie klientom każdego dnia produktów wysokiej jakości, w niskiej, lidlowej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Sieć od 20 lat niezmiennie dąży do zapewniania konsumentom niskich cen. W związku z rosnącą inflacją Lidl Polska oferuje jeszcze więcej promocji i zniżek dla klientów, aby ułatwić polskim rodzinom codzienne zakupy. Dodatkowo od 5 lat sieć współpracuje z Ministerstwem Rodziny i Polityki  Społecznej, czyli organizatorem ogólnopolskiego programu Karta Dużej Rodziny. Dzięki temu w sklepach Lidl Polska przez cały rok, osoby posiadające Kartę mają zapewniony stały rabat 10% na aż 7 grup asortymentowych. – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR Lidl Polska.

Gdzie szukać oszczędności?

Pomimo kryzysu, nadal marnowane jest rocznie 5 milionów ton żywności, z czego 3 miliony generowane są przez gospodarstwa domowe. Powyższe statystyki powinny stanowić punkt wyjściowy do dalszych refleksji związanych z szukaniem oszczędności, a rozsądne planowanie zakupów jest dzisiaj istotne jak nigdy wcześniej. Podczas tego procesu warto również pochylić się nad prowadzeniem ewidencji wydatków, która pozwoli znacznie ograniczyć niepotrzebne koszty. Tylko dzięki niemu, gospodarstwo domowe jest w stanie zaoszczędzić kilkaset złotych miesięcznie. Zamiast wyrzucać, warto szukać inspiracji i w łatwy sposób z produktów ze zbliżającym się terminem przydatności można stworzyć smaczne danie. Kolejnym sposobem jest dbanie o rzeczy m.in. elektronikę i odzież. Proste czynności, jak zapoznanie się z instrukcją obsługi czy metką, pozwalają dłużej cieszyć się funkcjonalnością nabywanych rzeczy. Popularnym sposobem na oszczędzanie jest także korzystanie z produktów z drugiej ręki. Sięgając po ubrania np. z second handów, można pozyskać dobrej jakości odzież w niskiej cenie. Statystyki pokazują również, że konsumenci o wiele częściej sięgają po tańsze zamienniki produktów, na które aktualnie nie mogą sobie pozwolić.

  

*******

O Federacji Polskich Banków Żywności 

Federacja Polskich Banków Żywności to organizacja pożytku publicznego zrzeszająca 32 Banki Żywności w całej Polsce. Każdy z nich codziennie odbiera ze sklepów i od producentów niesprzedane, dobre jakościowo produkty, które następnie trafiają do organizacji pomocowych, np. jadłodajni, Domów Pomocy Społecznej, świetlic środowiskowych, hospicjów, domów dziecka czy ośrodków wsparcia dla samotnych matek. Banki prowadzą także Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa, współfinansowany ze środków UE. Tylko w 2021 r. do osób potrzebujących udało się przekazać 58 tysięcy ton artykułów spożywczych. Federacja Polskich Banków Żywności zajmuje się również edukacją i działaniami mającymi na celu wzrost społecznej świadomości nt. konsekwencji marnowania żywności i sposobów zapobiegania temu zjawisku. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Zakupy Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Zakupy Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów
2025-05-22 | 15:50

Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów

Każde zakończenie roku szkolnego to nie tylko czas na świętowanie osiągnięć, ale również okazja do wręczenia wyjątkowego prezentu na zakończenie szkoły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.