Komunikaty PR

Jak Polacy radzą sobie z kryzysem?

2022-11-07  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
BRZ
MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
bartosz.rzepa|madeinpr.pl| |bartosz.rzepa|madeinpr.pl
663272666
https://madeinpr.pl/

Rok 2022 przyniósł ze sobą wiele trudności, m.in. spowodowanych stale rosnącymi cenami. Wydając tyle samo, co w ubiegłym roku, do sklepowego koszyka trafia o wiele  mniej produktów. Jakie są sposoby na walkę z obecnym kryzysem?

Ten temat wraz ze skalą marnowania żywności stanowiły podstawę tegorocznej edycji Światowego Dnia Żywności, która została zorganizowana przez Banki Żywności we współpracy z firmą Lidl Polska.

Nowe, ciężkie realia

Ratowanie żywności przed zmarnowaniem i przekazywanie jej najbardziej potrzebującym to misja Banków Żywności, którą wypełniamy już od prawie 30 lat. W tym czasie zmierzyliśmy się z wieloma kryzysami, wśród których można wymienić na przykład okres transformacji, powódź 1997 roku czy globalny kryzys ekonomiczny z 2008 roku. Mimo to 2022 rok był dla nas szczególnie trudny. – mówi Beata Ciepła, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Nowe realia stanowią dla konsumentów prawdziwe wyzwanie, a rosnąca inflacja niestety nie idzie w parze ze wzrostem wynagrodzenia. Osoby zarabiające poniżej średniej, większość wypłaty przeznaczają na żywność, a 1,6 mln osób żyje poniżej poziomu skrajnego ubóstwa, który wynosi mniej niż 692 złote miesięcznie. Ludzie coraz częściej zaczynają szukać oszczędności, również w produktach spożywczych.

Podstawową misją Lidl Polska jest zapewnienie klientom każdego dnia produktów wysokiej jakości, w niskiej, lidlowej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Sieć od 20 lat niezmiennie dąży do zapewniania konsumentom niskich cen. W związku z rosnącą inflacją Lidl Polska oferuje jeszcze więcej promocji i zniżek dla klientów, aby ułatwić polskim rodzinom codzienne zakupy. Dodatkowo od 5 lat sieć współpracuje z Ministerstwem Rodziny i Polityki  Społecznej, czyli organizatorem ogólnopolskiego programu Karta Dużej Rodziny. Dzięki temu w sklepach Lidl Polska przez cały rok, osoby posiadające Kartę mają zapewniony stały rabat 10% na aż 7 grup asortymentowych. – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR Lidl Polska.

Gdzie szukać oszczędności?

Pomimo kryzysu, nadal marnowane jest rocznie 5 milionów ton żywności, z czego 3 miliony generowane są przez gospodarstwa domowe. Powyższe statystyki powinny stanowić punkt wyjściowy do dalszych refleksji związanych z szukaniem oszczędności, a rozsądne planowanie zakupów jest dzisiaj istotne jak nigdy wcześniej. Podczas tego procesu warto również pochylić się nad prowadzeniem ewidencji wydatków, która pozwoli znacznie ograniczyć niepotrzebne koszty. Tylko dzięki niemu, gospodarstwo domowe jest w stanie zaoszczędzić kilkaset złotych miesięcznie. Zamiast wyrzucać, warto szukać inspiracji i w łatwy sposób z produktów ze zbliżającym się terminem przydatności można stworzyć smaczne danie. Kolejnym sposobem jest dbanie o rzeczy m.in. elektronikę i odzież. Proste czynności, jak zapoznanie się z instrukcją obsługi czy metką, pozwalają dłużej cieszyć się funkcjonalnością nabywanych rzeczy. Popularnym sposobem na oszczędzanie jest także korzystanie z produktów z drugiej ręki. Sięgając po ubrania np. z second handów, można pozyskać dobrej jakości odzież w niskiej cenie. Statystyki pokazują również, że konsumenci o wiele częściej sięgają po tańsze zamienniki produktów, na które aktualnie nie mogą sobie pozwolić.

  

*******

O Federacji Polskich Banków Żywności 

Federacja Polskich Banków Żywności to organizacja pożytku publicznego zrzeszająca 32 Banki Żywności w całej Polsce. Każdy z nich codziennie odbiera ze sklepów i od producentów niesprzedane, dobre jakościowo produkty, które następnie trafiają do organizacji pomocowych, np. jadłodajni, Domów Pomocy Społecznej, świetlic środowiskowych, hospicjów, domów dziecka czy ośrodków wsparcia dla samotnych matek. Banki prowadzą także Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa, współfinansowany ze środków UE. Tylko w 2021 r. do osób potrzebujących udało się przekazać 58 tysięcy ton artykułów spożywczych. Federacja Polskich Banków Żywności zajmuje się również edukacją i działaniami mającymi na celu wzrost społecznej świadomości nt. konsekwencji marnowania żywności i sposobów zapobiegania temu zjawisku. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Zakupy Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.