Komunikaty PR

Kawa Kobieca – wspólny projekt non-profit Your KAYA i palarni HAYB

2023-03-07  |  14:00
Biuro prasowe

Your KAYA i warszawska palarnia kawy speciality HAYB łączą siły we wspólnym projekcie z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. Jego efektem jest Kawa Kobieca.

Zamiast kwiatów i czekoladek na Dzień Kobiet stawiamy na równe prawa. Chcemy głośno mówić o problemach kobiet w Polsce i realnie pomóc tym, którzy je wspierają. Po raz kolejny HAYB całkowity zysk ze sprzedaży Kawy Kobiecej przekaże fundacjom walczącym o prawa kobiet – w tym roku Okresowej Koalicji oraz Feminotece – tłumaczy Mateusz Tryjanowski, head of marketing & e-commerce palarni HAYB.

Dzień Kobiet może być okazją nie tylko do świętowania, ale przede wszystkim do dyskusji o sytuacji kobiet w naszym kraju. Dlatego obie marki chcą głośno mówić o luce płacowej, ubóstwie menstruacyjnym oraz różnych aspektach przemocy.

Cieszymy się, że już po raz drugi możemy być częścią tego wartościowego projektu i świętować Dzień Kobiet realnie pomagając. W ramach wspólnych działań z palarnią kawy HAYB prowadzimy również akcję edukacyjną,
uświadamiającą z jakimi problemami zmagają się kobiety w Polsce. Jako marka produkująca ekologiczne artykuły do higieny intymnej, jesteśmy blisko nich i chcemy je wspierać, a wierzymy, że wiedzieć to móc
– podkreśla Kaja Rybicka-Gut z Your KAYA.


Kobiety w Polsce zarabiają statystycznie o 8,7 proc. mniej niż mężczyźni na analogicznych stanowiskach. To tak jakby kupując standardową paczkę kawy w normalnej cenie, dostać opakowanie lżejsze o 22 g. To jedna kawa przelewowa mniej. W przypadku Polek mniejsza wypłata często oznacza rezygnację z podstawowych potrzeb, ubóstwo menstruacyjne lub konieczność pozostawania w przemocowych relacjach. Chcemy dążyć do realnej zmiany, naszym wkładem w nią jest Kawa Kobieca – podkreśla Mateusz Tryjanowski.


Kawa jest kobieca od początku – ziarna pochodzą od Ericki Sanchez, której farma prowadzona jest wyłącznie przez kobiety. To część sieci Red de Mujeres, która łączy 830 kobiet z różnych zakątków Gwatemali, które same doświadczyły cierpienia i trudnej sytuacji ekonomicznej. Na farmie nie używa się chemicznych środków ochrony roślin i nawozów. Ericka na swojej ziemi uprawia nie tylko kawę, co pozwala jej zabezpieczyć potrzeby pracujących na farmie ludzi. Cieszymy się, że tworząc Kawę Kobiecą pomagamy nie tylko kobietom w Polsce, ale także w Gwatemali – dodaje Dawid Zadara, Head Roaster w palarni HAYB i podkreśla, że ziarna zostały wypalone w dwóch wariantach – zarówno pod espresso, jak i pod przelew, by każdy mógł wybrać wersję dla siebie.

 

 

Your KAYA
Your KAYA to marka, której misją jest dostarczanie produktów bezpiecznych dla ciała i środowiska osobom menstruującym oraz takich, z którymi kompleksowa troska o siebie staje się prawdziwą przyjemnością. Wierzymy, że inkluzywność i dostęp do ekologicznych środków higienicznych to klucz do budowania świadomego społeczeństwa i efektywnego dbania o Ziemię. Sklep yourkaya.pl opiera się na modelu subskrypcji, dzięki któremu klientki regularnie otrzymują swoje ulubione produkty w korzystniejszych cenach i przerzucają obowiązek pamiętania o zakupach na nas.

HAYB
Palarnia kawy speciality HAYB to jeden z najważniejszych graczy polskiej sceny kawowej segmentu
speciality. Marka słynąca z dużego luzu (nazwa to skrót od How are you brewing?) i bezkompromisowej jakości specjalizuje się w wypalaniu kaw speciality z ziaren pochodzących z całego świata. Palarnia jest znana z akcji łączących cele społeczne z promocją kawy speciality. Swoimi działaniami wspierała już m.in. fundację Rak’n’Roll.Wygraj życie!, Centrum Praw Kobiet, Fundację Ogon do Góry czy schronisko Viva! w Korabiewicach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love Biuro prasowe
2025-01-24 | 06:00

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love

Walentynki pojawiły się w Polsce stosunkowo niedawno, bo dopiero w latach 90. XX wieku i początkowo budziły mieszane emocje. Dla jednych były symbolem komercjalizacji uczuć
Zakupy Konumpcja alkoholu
2025-01-23 | 07:00

Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach

Spożywanie alkoholu podczas studniówek to problem, z którym mierzymy się od lat i nie możemy się skutecznie uporać. W balach maturalnych biorą udział osoby,
Zakupy Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne na jush
2024-12-24 | 10:00

Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne "na jush"

Nie tylko błyszcząca choinka czy zapach pierników tworzą magię świąt. Warto pamiętać również o drobnych detalach, takich jak jemioła, wigilijne sianko czy starannie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich

Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.