Kawa Kobieca – wspólny projekt non-profit Your KAYA i palarni HAYB
Your KAYA i warszawska palarnia kawy speciality HAYB łączą siły we wspólnym projekcie z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. Jego efektem jest Kawa Kobieca.
– Zamiast kwiatów i czekoladek na Dzień Kobiet stawiamy na równe prawa. Chcemy głośno mówić o problemach kobiet w Polsce i realnie pomóc tym, którzy je wspierają. Po raz kolejny HAYB całkowity zysk ze sprzedaży Kawy Kobiecej przekaże fundacjom walczącym o prawa kobiet – w tym roku Okresowej Koalicji oraz Feminotece – tłumaczy Mateusz Tryjanowski, head of marketing & e-commerce palarni HAYB.
Dzień Kobiet może być okazją nie tylko do świętowania, ale przede wszystkim do dyskusji o sytuacji kobiet w naszym kraju. Dlatego obie marki chcą głośno mówić o luce płacowej, ubóstwie menstruacyjnym oraz różnych aspektach przemocy.
– Cieszymy się, że już po raz drugi możemy być częścią tego wartościowego projektu i świętować Dzień Kobiet realnie pomagając. W ramach wspólnych działań z palarnią kawy HAYB prowadzimy również akcję edukacyjną,
uświadamiającą z jakimi problemami zmagają się kobiety w Polsce. Jako marka produkująca ekologiczne artykuły do higieny intymnej, jesteśmy blisko nich i chcemy je wspierać, a wierzymy, że wiedzieć to móc – podkreśla Kaja Rybicka-Gut z Your KAYA.
– Kobiety w Polsce zarabiają statystycznie o 8,7 proc. mniej niż mężczyźni na analogicznych stanowiskach. To tak jakby kupując standardową paczkę kawy w normalnej cenie, dostać opakowanie lżejsze o 22 g. To jedna kawa przelewowa mniej. W przypadku Polek mniejsza wypłata często oznacza rezygnację z podstawowych potrzeb, ubóstwo menstruacyjne lub konieczność pozostawania w przemocowych relacjach. Chcemy dążyć do realnej zmiany, naszym wkładem w nią jest Kawa Kobieca – podkreśla Mateusz Tryjanowski.
Kawa jest kobieca od początku – ziarna pochodzą od Ericki Sanchez, której farma prowadzona jest wyłącznie przez kobiety. To część sieci Red de Mujeres, która łączy 830 kobiet z różnych zakątków Gwatemali, które same doświadczyły cierpienia i trudnej sytuacji ekonomicznej. Na farmie nie używa się chemicznych środków ochrony roślin i nawozów. Ericka na swojej ziemi uprawia nie tylko kawę, co pozwala jej zabezpieczyć potrzeby pracujących na farmie ludzi. Cieszymy się, że tworząc Kawę Kobiecą pomagamy nie tylko kobietom w Polsce, ale także w Gwatemali – dodaje Dawid Zadara, Head Roaster w palarni HAYB i podkreśla, że ziarna zostały wypalone w dwóch wariantach – zarówno pod espresso, jak i pod przelew, by każdy mógł wybrać wersję dla siebie.
Your KAYA
Your KAYA to marka, której misją jest dostarczanie produktów bezpiecznych dla ciała i środowiska osobom menstruującym oraz takich, z którymi kompleksowa troska o siebie staje się prawdziwą przyjemnością. Wierzymy, że inkluzywność i dostęp do ekologicznych środków higienicznych to klucz do budowania świadomego społeczeństwa i efektywnego dbania o Ziemię. Sklep yourkaya.pl opiera się na modelu subskrypcji, dzięki któremu klientki regularnie otrzymują swoje ulubione produkty w korzystniejszych cenach i przerzucają obowiązek pamiętania o zakupach na nas.
HAYB
Palarnia kawy speciality HAYB to jeden z najważniejszych graczy polskiej sceny kawowej segmentu
speciality. Marka słynąca z dużego luzu (nazwa to skrót od How are you brewing?) i bezkompromisowej jakości specjalizuje się w wypalaniu kaw speciality z ziaren pochodzących z całego świata. Palarnia jest znana z akcji łączących cele społeczne z promocją kawy speciality. Swoimi działaniami wspierała już m.in. fundację Rak’n’Roll.Wygraj życie!, Centrum Praw Kobiet, Fundację Ogon do Góry czy schronisko Viva! w Korabiewicach.

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.