Komunikaty PR

Kawa Kobieca – wspólny projekt non-profit Your KAYA i palarni HAYB

2023-03-07  |  14:00
Biuro prasowe

Your KAYA i warszawska palarnia kawy speciality HAYB łączą siły we wspólnym projekcie z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. Jego efektem jest Kawa Kobieca.

Zamiast kwiatów i czekoladek na Dzień Kobiet stawiamy na równe prawa. Chcemy głośno mówić o problemach kobiet w Polsce i realnie pomóc tym, którzy je wspierają. Po raz kolejny HAYB całkowity zysk ze sprzedaży Kawy Kobiecej przekaże fundacjom walczącym o prawa kobiet – w tym roku Okresowej Koalicji oraz Feminotece – tłumaczy Mateusz Tryjanowski, head of marketing & e-commerce palarni HAYB.

Dzień Kobiet może być okazją nie tylko do świętowania, ale przede wszystkim do dyskusji o sytuacji kobiet w naszym kraju. Dlatego obie marki chcą głośno mówić o luce płacowej, ubóstwie menstruacyjnym oraz różnych aspektach przemocy.

Cieszymy się, że już po raz drugi możemy być częścią tego wartościowego projektu i świętować Dzień Kobiet realnie pomagając. W ramach wspólnych działań z palarnią kawy HAYB prowadzimy również akcję edukacyjną,
uświadamiającą z jakimi problemami zmagają się kobiety w Polsce. Jako marka produkująca ekologiczne artykuły do higieny intymnej, jesteśmy blisko nich i chcemy je wspierać, a wierzymy, że wiedzieć to móc
– podkreśla Kaja Rybicka-Gut z Your KAYA.


Kobiety w Polsce zarabiają statystycznie o 8,7 proc. mniej niż mężczyźni na analogicznych stanowiskach. To tak jakby kupując standardową paczkę kawy w normalnej cenie, dostać opakowanie lżejsze o 22 g. To jedna kawa przelewowa mniej. W przypadku Polek mniejsza wypłata często oznacza rezygnację z podstawowych potrzeb, ubóstwo menstruacyjne lub konieczność pozostawania w przemocowych relacjach. Chcemy dążyć do realnej zmiany, naszym wkładem w nią jest Kawa Kobieca – podkreśla Mateusz Tryjanowski.


Kawa jest kobieca od początku – ziarna pochodzą od Ericki Sanchez, której farma prowadzona jest wyłącznie przez kobiety. To część sieci Red de Mujeres, która łączy 830 kobiet z różnych zakątków Gwatemali, które same doświadczyły cierpienia i trudnej sytuacji ekonomicznej. Na farmie nie używa się chemicznych środków ochrony roślin i nawozów. Ericka na swojej ziemi uprawia nie tylko kawę, co pozwala jej zabezpieczyć potrzeby pracujących na farmie ludzi. Cieszymy się, że tworząc Kawę Kobiecą pomagamy nie tylko kobietom w Polsce, ale także w Gwatemali – dodaje Dawid Zadara, Head Roaster w palarni HAYB i podkreśla, że ziarna zostały wypalone w dwóch wariantach – zarówno pod espresso, jak i pod przelew, by każdy mógł wybrać wersję dla siebie.

 

 

Your KAYA
Your KAYA to marka, której misją jest dostarczanie produktów bezpiecznych dla ciała i środowiska osobom menstruującym oraz takich, z którymi kompleksowa troska o siebie staje się prawdziwą przyjemnością. Wierzymy, że inkluzywność i dostęp do ekologicznych środków higienicznych to klucz do budowania świadomego społeczeństwa i efektywnego dbania o Ziemię. Sklep yourkaya.pl opiera się na modelu subskrypcji, dzięki któremu klientki regularnie otrzymują swoje ulubione produkty w korzystniejszych cenach i przerzucają obowiązek pamiętania o zakupach na nas.

HAYB
Palarnia kawy speciality HAYB to jeden z najważniejszych graczy polskiej sceny kawowej segmentu
speciality. Marka słynąca z dużego luzu (nazwa to skrót od How are you brewing?) i bezkompromisowej jakości specjalizuje się w wypalaniu kaw speciality z ziaren pochodzących z całego świata. Palarnia jest znana z akcji łączących cele społeczne z promocją kawy speciality. Swoimi działaniami wspierała już m.in. fundację Rak’n’Roll.Wygraj życie!, Centrum Praw Kobiet, Fundację Ogon do Góry czy schronisko Viva! w Korabiewicach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii Biuro prasowe
2025-03-03 | 11:30

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

Apple zaprezentowało kolejną odsłonę swojego flagowego smartfona – iPhone’a 16. Tegoroczna wersja wprowadza istotne udoskonalenia w zakresie wydajności, aparatu
Zakupy DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Zakupy Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love
2025-01-24 | 06:00

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love

Walentynki pojawiły się w Polsce stosunkowo niedawno, bo dopiero w latach 90. XX wieku i początkowo budziły mieszane emocje. Dla jednych były symbolem komercjalizacji uczuć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.