Komunikaty PR

Kierunek lokalność – jak zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków?

2020-08-31  |  11:39
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

Polscy konsumenci świadomie podchodzą do codziennych zakupów i coraz chętniej zwracają się w kierunku lokalności. 77 proc. Polaków deklaruje, że zwraca uwagę na pochodzenie produktów, które kupują. Blisko połowa badanych za największy atut zakupów w sklepach z najbliższego sąsiedztwa uważa świeżość produktów – wynika z badania Agencji SW Research.

Znaczenie „małych ojczyzn” i rola patriotyzmu konsumenckiego wśród polskich konsumentów wzrasta. 75 proc. Polaków deklaruje, że chciałoby mieć wpływ na to, jakie produkty znajdują się w asortymencie jego lokalnego sklepu. W wyniku umacniającego się trendu lokalności coraz chętniej kupują produkty ze swojej najbliższej okolicy, które są dla nich synonimem świeżości i wysokiej jakości, a także potwierdzeniem zaufania do lokalnych producentów i dostawców. 36 proc. badanych z lokalnego asortymentu najczęściej wybiera warzywa, a co czwarta osoba sięga po owoce – wynika z badania „Zwyczaje zakupowe Polaków”[1].

Dziś bardziej świadomie podchodzę do codziennych zakupów – sprawdzam, porównuję, szukam informacji. Nie mam wątpliwości, że jakość produktów od polskich rolników i producentów jest inna, lepsza. Szczególnie, że te produkty nie przemierzają długiej drogi podczas transportu do sklepu mówi Aleksandra Losiak, klientka sklepu sieci Lewiatan i dodajeMyślę, że w ostatnim czasie lokalny patriotyzm, solidarność i wsparcie najbliższego otoczenia stały się jeszcze ważniejsze niż wcześniej. Polacy zdali sobie sprawę, że warto, a wręcz trzeba wpierać lokalnych przedsiębiorców. Tym bardziej w tak trudnej sytuacji gospodarczej. 

Kupowanie lokalnych produktów jest także postrzegane, jako sposób na przezwyciężenie kryzysu gospodarczego. Uczestnicy badania uważają, że lokalni przedsiębiorcy wspierają polską gospodarkę poprzez współpracę z miejscowymi producentami i dostawcami (42 proc.). Ponad 30 proc. Polaków docenia tworzenie przez nich miejsc pracy oraz wpływ na rozwój najbliższej okolicy.

Dzięki wieloletniej pracy moich rodziców, a teraz mojej i mojej żony rozwinęliśmy nie tylko sad, ale również relacje z innymi przedsiębiorcami. Poza dobrej jakości produktem to one budują zaufanie, dają energię do działania. We współpracy z lokalnymi sklepami bardzo ważny jest również fakt, że sklepy są rzetelnym płatnikiem, a to sprawia, że znacznie łatwiej jest nam rozwijać biznes mówi Michał Maliszewski, dostawca jabłek grójeckich.

Lokalność – wartość i wyróżnik PSH Lewiatan

Aspekt relacji i współpracy z bliskimi, lokalnymi dostawcami jest zakorzeniony w strategii PSH Lewiatan od ponad 25 lat. Sieć współpracuje z ponad 10.000 polskich producentów, którzy na co dzień dostarczają do sklepów lokalne produkty, jak m.in: warzywa i owoce, mięso i wędliny, pieczywo, nabiał. Na początku sierpnia br. PSH Lewiatan uruchomiła kampanię Wybieram lokalne, która ma na celu pokazanie, dlaczego warto wspierać lokalność i wybierać produkty, które pochodzą od polskich producentów i rolników. W działania włączyli się franczyzobiorcy oraz producenci i dostawcy towarów lokalnych do sklepów sieci. Największa w Polsce sieć franczyzowa chce podkreślić, że lokalność to sposób działania Lewiatana, który wynika z wartości organizacji i siły lokalnych relacji tworzących ją 2.100 przedsiębiorców.

 


[1] Badanie SW Research przeprowadzone na zlecenie PSH Lewiatan „Zwyczaje zakupowe Polaków”, lipiec 2020

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Projekt „Ciszej” – czyli nowe rozwiązania w Porcie Łódź Biuro prasowe
2024-05-08 | 13:30

Projekt „Ciszej” – czyli nowe rozwiązania w Porcie Łódź

Port Łódź, mając na uwadze dobro i komfort wszystkich swoich klientów, z radością ogłasza wprowadzenie innowacyjnego projektu “Ciszej”. Projekt ten został
Zakupy Kultowe M&M’s® teraz dostępne w wersji mini!
2024-05-08 | 12:00

Kultowe M&M’s® teraz dostępne w wersji mini!

Doskonale sprawdzą się jako dodatek do wypieków, ale też jako słodka przekąska.  M&M’s® to marka, która podbiła serca konsumentów na całym
Zakupy Nowości od HARIBO!
2024-04-29 | 17:00

Nowości od HARIBO!

Na miłośników żelków czeka nie lada niespodzianka. Na półki sklepowe trafiają nowe produkty HARIBO, którym ciężko się oprzeć! Wśród nowości znajdziemy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Motoryzacja

Joanna Jędrzejczyk: Chciałabym przejechać Rajd Dakar. Po zakończeniu kariery sportowej szukam czegoś, co da mi adrenalinę

Zawodniczka MMA chce spróbować swoich sił w kultowym rajdzie. Ma świadomość tego, że ta wyprawa jest niezwykle wymagająca i trzeba się do niej odpowiednio przygotować, ale przecież wielokrotnie już udowodniła, że dla niej nie ma rzeczy niemożliwych. Ostateczną decyzję w tej sprawie Joanna Jędrzejczyk podejmie po powrocie z Dubaju, gdzie będzie ćwiczyć pod okiem doświadczonego instruktora.