Komunikaty PR

Kierunek lokalność – jak zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków?

2020-08-31  |  11:39
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

Polscy konsumenci świadomie podchodzą do codziennych zakupów i coraz chętniej zwracają się w kierunku lokalności. 77 proc. Polaków deklaruje, że zwraca uwagę na pochodzenie produktów, które kupują. Blisko połowa badanych za największy atut zakupów w sklepach z najbliższego sąsiedztwa uważa świeżość produktów – wynika z badania Agencji SW Research.

Znaczenie „małych ojczyzn” i rola patriotyzmu konsumenckiego wśród polskich konsumentów wzrasta. 75 proc. Polaków deklaruje, że chciałoby mieć wpływ na to, jakie produkty znajdują się w asortymencie jego lokalnego sklepu. W wyniku umacniającego się trendu lokalności coraz chętniej kupują produkty ze swojej najbliższej okolicy, które są dla nich synonimem świeżości i wysokiej jakości, a także potwierdzeniem zaufania do lokalnych producentów i dostawców. 36 proc. badanych z lokalnego asortymentu najczęściej wybiera warzywa, a co czwarta osoba sięga po owoce – wynika z badania „Zwyczaje zakupowe Polaków”[1].

Dziś bardziej świadomie podchodzę do codziennych zakupów – sprawdzam, porównuję, szukam informacji. Nie mam wątpliwości, że jakość produktów od polskich rolników i producentów jest inna, lepsza. Szczególnie, że te produkty nie przemierzają długiej drogi podczas transportu do sklepu mówi Aleksandra Losiak, klientka sklepu sieci Lewiatan i dodajeMyślę, że w ostatnim czasie lokalny patriotyzm, solidarność i wsparcie najbliższego otoczenia stały się jeszcze ważniejsze niż wcześniej. Polacy zdali sobie sprawę, że warto, a wręcz trzeba wpierać lokalnych przedsiębiorców. Tym bardziej w tak trudnej sytuacji gospodarczej. 

Kupowanie lokalnych produktów jest także postrzegane, jako sposób na przezwyciężenie kryzysu gospodarczego. Uczestnicy badania uważają, że lokalni przedsiębiorcy wspierają polską gospodarkę poprzez współpracę z miejscowymi producentami i dostawcami (42 proc.). Ponad 30 proc. Polaków docenia tworzenie przez nich miejsc pracy oraz wpływ na rozwój najbliższej okolicy.

Dzięki wieloletniej pracy moich rodziców, a teraz mojej i mojej żony rozwinęliśmy nie tylko sad, ale również relacje z innymi przedsiębiorcami. Poza dobrej jakości produktem to one budują zaufanie, dają energię do działania. We współpracy z lokalnymi sklepami bardzo ważny jest również fakt, że sklepy są rzetelnym płatnikiem, a to sprawia, że znacznie łatwiej jest nam rozwijać biznes mówi Michał Maliszewski, dostawca jabłek grójeckich.

Lokalność – wartość i wyróżnik PSH Lewiatan

Aspekt relacji i współpracy z bliskimi, lokalnymi dostawcami jest zakorzeniony w strategii PSH Lewiatan od ponad 25 lat. Sieć współpracuje z ponad 10.000 polskich producentów, którzy na co dzień dostarczają do sklepów lokalne produkty, jak m.in: warzywa i owoce, mięso i wędliny, pieczywo, nabiał. Na początku sierpnia br. PSH Lewiatan uruchomiła kampanię Wybieram lokalne, która ma na celu pokazanie, dlaczego warto wspierać lokalność i wybierać produkty, które pochodzą od polskich producentów i rolników. W działania włączyli się franczyzobiorcy oraz producenci i dostawcy towarów lokalnych do sklepów sieci. Największa w Polsce sieć franczyzowa chce podkreślić, że lokalność to sposób działania Lewiatana, który wynika z wartości organizacji i siły lokalnych relacji tworzących ją 2.100 przedsiębiorców.

 


[1] Badanie SW Research przeprowadzone na zlecenie PSH Lewiatan „Zwyczaje zakupowe Polaków”, lipiec 2020

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love Biuro prasowe
2025-01-24 | 06:00

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love

Walentynki pojawiły się w Polsce stosunkowo niedawno, bo dopiero w latach 90. XX wieku i początkowo budziły mieszane emocje. Dla jednych były symbolem komercjalizacji uczuć
Zakupy Konumpcja alkoholu
2025-01-23 | 07:00

Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach

Spożywanie alkoholu podczas studniówek to problem, z którym mierzymy się od lat i nie możemy się skutecznie uporać. W balach maturalnych biorą udział osoby,
Zakupy Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne na jush
2024-12-24 | 10:00

Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne "na jush"

Nie tylko błyszcząca choinka czy zapach pierników tworzą magię świąt. Warto pamiętać również o drobnych detalach, takich jak jemioła, wigilijne sianko czy starannie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Zdrowie

Eksperci: e-papierosy to poważny problem wśród dzieci. Nowe przepisy to dobry krok, ale absolutnie niewystarczający

Konsumpcja e-papierosów wśród młodzieży rośnie alarmująco: statystyki pokazują, że sięga po nie już ponad 20 proc. nastolatków w wieku 13–15 lat. Eksperci alarmują, że takie produkty są specjalnie zaprojektowane pod młodych użytkowników, oferując atrakcyjne smaki, opakowania i marketing. Rząd skierował do Sejmu projekt nowelizacji przepisów, który wprowadza zakaz sprzedaży wszystkich e-papierosów i woreczków nikotynowych nieletnim oraz ogranicza możliwość ich używania w miejscach publicznych. Jednak specjaliści podkreślają, że konieczne jest dalsze uszczelnienie przepisów, zwłaszcza w zakresie sprzedaży internetowej. Konsultant krajowy ds. zdrowia publicznego, prof. Łukasz Balwicki, mówi wprost, że należy wyeliminować z obrotu jednorazowe e-papierosy, jako produkty najbardziej atrakcyjne dla dzieci i młodzieży.

Teatr

Jadwiga Jankowska-Cieślak i Daniel Olbrychski po 50 latach znów zagrają małżeństwo w sztuce „Przebłyski”. „To duża rozkosz spotkać się po tylu latach”

Twórcy sztuki zatytułowanej „Przebłyski” podkreślają, że jest to spektakl – lustro każdej pary. Kreowani przez Jadwigę Jankowską-Cieślak i Daniela Olbrychskiego Rosa i Abrasza przez lata byli małżeństwem, a w chwili śmierci mężczyzny widzowie dostają kompendium wiedzy o ich niełatwym życiu. Odtwórca głównej roli cieszy się, że znów może się spotkać na scenie z aktorką, która od lat robi na nim ogromne wrażenie. Przyznaje też, że Serge Kribus napisał ten tekst z myślą o nim i zależało mu, żeby zagrał tę sztukę w Paryżu. Najpierw jednak przedstawienie zostanie zaprezentowane w polskiej wersji.