Klarna czy Google – gdzie Polacy szukają swoich ulubionych produktów?
Najnowsze dane rynkowe pokazują, że 47 proc. Polaków poświęca ponad 5 godzin tygodniowo na badanie i porównywanie ofert podczas dokonywania zakupów online, podczas gdy średnia europejska wynosi 35 proc. Prognozy przewidują też, że wartość polskiego rynku e-commerce może osiągnąć 192 mld zł do 2028 roku, co oznacza średni roczny wzrost na poziomie 8 proc.
Żyjemy w czasach omnichannel, co oznacza, że klienci chcą mieć dostęp do oferty produktowej w różnych miejscach. Przy tak szerokiej palecie możliwości, warto wiedzieć, gdzie najszybciej można znaleźć produkt, który jest potrzebny. Świetną alternatywą dla popularnych wyszukiwarek jak Google czy porównywarek jak Ceneo, jest aplikacja mobilna Klarny. Z perspektywy sprzedawców konieczna jest inwestycja w intuicyjne w obsłudze i nowoczesne narzędzia, a także uproszczenie procesu podejmowania wśród konsumentów decyzji zakupowych.
Już 40 proc. użytkowników dokonuje zakupu z poziomu tej aplikacji
Na każdym etapie drogi zakupowej wspiera konsumenta aplikacja Klarny, która kieruje na strony sklepów, odpowiadających jego preferencjom zakupowym. Wbudowana przeglądarka wewnątrz aplikacji pozwala znaleźć pożądane produkty, a następnie zapłacić za zakupy lub przenieść się bezpośrednio na stronę sklepu w celu finalizacji transakcji.
Użytkownicy aplikacji Klarna mogą przeglądać opinie i referencje innych kupujących, a także historię cen. Dodatkowo, jeżeli klient znajdzie interesujący go produkt, może dokonać zakupu bezpośrednio w aplikacji we wbudowanej przeglądarce internetowej. Dzięki Asystentowi AI produkty polecane są na podstawie preferencji użytkownika, zwiększając trafność i satysfakcję z zakupów. Z poziomu aplikacji można zarządzać zakupami oraz monitorować dostawy i to w jednym miejscu. Ponadto użytkownicy mogą przechowywać tam cyfrowe wersje wszystkich kart lojalnościowych i zarządzać nimi z poziomu urządzeń mobilnych. Już 40 proc. użytkowników docenia te funkcjonalności i dokonuje zakupów bezpośrednio w przeglądarce mobilnej w aplikacji Klarny, zamiast korzystać z innych popularnych wyszukiwarek, takich jak Chrome czy Safari.
Jasny cel: zrozumieć klienta i ułatwić mu ścieżkę zakupową
Sklepy, które współpracują z Klarną, dostają dodatkowy ruch i odnotowują wzrost wartości koszyków zakupowych oraz liczby osób odwiedzających ich strony. Współpraca afiliacyjna owocuje tym, że marki stają się bardziej widoczne, co przekłada się na wzrost konwersji. Firmy zyskują też dostęp do ogromnej liczby danych, dzięki temu są w stanie szczegółowo przeanalizować każdą transakcję.
- Wspieramy sprzedawców optymalizując ich działania na każdym etapie procesu sprzedaży. Dzięki zaawansowanej analizie preferencji klientów i precyzyjnym rekomendacjom w czasie rzeczywistym, sklepy mogą skuteczniej docierać do właściwych odbiorców, zwiększając konwersję i lojalność klientów. Przyspieszenie ścieżki zakupowej oraz uproszczenie płatności nie tylko poprawia doświadczenie zakupowe użytkowników, ale także przekłada się na wyższe wskaźniki finalizacji transakcji w sklepach obecnych w aplikacji. W rezultacie sprzedawcy zyskują narzędzie, które wspiera rozwój ich biznesu, budując silniejsze relacje z klientami i zwiększając ich chęć do powrotu na kolejne zakupy - tłumaczy Matthieu Bondu, Business Lead CEE w Klarna.
Nie bez powodu mówi się, że wsparcie sztucznej inteligencji podnosi poziom doświadczeń zakupowych. Ponad ¾ badanych konsumentów uważa, że wyszukiwanie z wykorzystaniem AI jest znacznie lub nieco bardziej atrakcyjne niż robienie zakupów przy użyciu tradycyjnej wyszukiwarki. Z kolei 72 proc. respondentów planuje taki sposób zakupów w przyszłości.
* W materiale wykorzystano dane z raportów: (1) AliExpress Consumer Insights (2024), (2) Klarna Shopping Pulse (2023) oraz Consumer Trends Report, HubSpot & Glimpse (2024).

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Julia Kamińska: Dzięki roli lekarki z większą pewnością wykonywałabym teraz masaż serca. Potrafiłabym pewnie też zrobić szew na skórze
Aktorka przyznaje, że rola lekarki w serialu „Szpital św. Anny” wiąże się z dodatkowymi trudnościami. Przygotowując się do poszczególnych scen, musi bowiem opanować dość trudną terminologię medyczną. Julia Kamińska zaznacza też, że wykonywanie poszczególnych zabiegów również wymaga dużej precyzji, by na ekranie wszystko wyglądało jak najbardziej profesjonalnie. Najwięcej zawsze dzieje się na SOR-ze i producentom zależało, żeby odzwierciedlić właśnie tę atmosferę i ekstremalne warunki pracy.
Zdrowie
Przybywa osób biorących leki dla chorych na cukrzycę, aby szybciej schudnąć. To rozwiązanie niekorzystne dla zdrowia

Dietetycy ostrzegają przed wykorzystywaniem leków niezgodnie z ich przeznaczeniem. Tak dzieje się coraz częściej z lekami na cukrzycę, które stosują osoby chcące zrzucić zbędne kilogramy. Jak podkreśla dietetyk Jakub Mauricz, może to prowadzić do przykrych dolegliwości zdrowotnych, a nawet zagrażać życiu. Jednocześnie zaznacza, że podstawą leczenia dla osób z nadwagą powinna być zmiana nawyków żywieniowych.
Media
Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza

Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.