Komunikaty PR

Klarna czy Google – gdzie Polacy szukają swoich ulubionych produktów?

2024-11-21  |  08:20
Biuro prasowe

Najnowsze dane rynkowe pokazują, że 47 proc. Polaków poświęca ponad 5 godzin tygodniowo na badanie i porównywanie ofert podczas dokonywania zakupów online, podczas gdy średnia europejska wynosi 35 proc. Prognozy przewidują też, że wartość polskiego rynku e-commerce może osiągnąć 192 mld zł do 2028 roku, co oznacza średni roczny wzrost na poziomie 8 proc.

Żyjemy w czasach omnichannel, co oznacza, że klienci chcą mieć dostęp do oferty produktowej w różnych miejscach. Przy tak szerokiej palecie możliwości, warto wiedzieć, gdzie najszybciej można znaleźć produkt, który jest potrzebny. Świetną alternatywą dla popularnych wyszukiwarek jak Google czy porównywarek jak Ceneo, jest aplikacja mobilna Klarny. Z perspektywy sprzedawców konieczna jest inwestycja w intuicyjne w obsłudze i nowoczesne narzędzia, a także uproszczenie procesu podejmowania wśród konsumentów decyzji zakupowych.

Już 40 proc. użytkowników dokonuje zakupu z poziomu tej aplikacji

Na każdym etapie drogi zakupowej wspiera konsumenta aplikacja Klarny, która kieruje na strony sklepów, odpowiadających jego preferencjom zakupowym. Wbudowana przeglądarka wewnątrz aplikacji pozwala znaleźć pożądane produkty, a następnie zapłacić za zakupy lub przenieść się bezpośrednio na stronę sklepu w celu finalizacji transakcji.

Użytkownicy aplikacji Klarna mogą przeglądać opinie i referencje innych kupujących, a także historię cen. Dodatkowo, jeżeli klient znajdzie interesujący go produkt, może dokonać zakupu bezpośrednio w aplikacji we wbudowanej przeglądarce internetowej. Dzięki Asystentowi AI produkty polecane są na podstawie preferencji użytkownika, zwiększając trafność i satysfakcję z zakupów. Z poziomu aplikacji można zarządzać zakupami oraz monitorować dostawy i to w jednym miejscu. Ponadto użytkownicy mogą przechowywać tam cyfrowe wersje wszystkich kart lojalnościowych i zarządzać nimi z poziomu urządzeń mobilnych. Już 40 proc. użytkowników docenia te funkcjonalności i dokonuje zakupów bezpośrednio w przeglądarce mobilnej w aplikacji Klarny, zamiast korzystać z innych popularnych wyszukiwarek, takich jak Chrome czy Safari.

Jasny cel: zrozumieć klienta i ułatwić mu ścieżkę zakupową

Sklepy, które współpracują z Klarną, dostają dodatkowy ruch i odnotowują wzrost wartości koszyków zakupowych oraz liczby osób odwiedzających ich strony. Współpraca afiliacyjna owocuje tym, że marki stają się bardziej widoczne, co przekłada się na wzrost konwersji. Firmy zyskują też dostęp do ogromnej liczby danych, dzięki temu są w stanie szczegółowo przeanalizować każdą transakcję.

- Wspieramy sprzedawców optymalizując ich działania na każdym etapie procesu sprzedaży. Dzięki zaawansowanej analizie preferencji klientów i precyzyjnym rekomendacjom w czasie rzeczywistym, sklepy mogą skuteczniej docierać do właściwych odbiorców, zwiększając konwersję i lojalność klientów. Przyspieszenie ścieżki zakupowej oraz uproszczenie płatności nie tylko poprawia doświadczenie zakupowe użytkowników, ale także przekłada się na wyższe wskaźniki finalizacji transakcji w sklepach obecnych w aplikacji. W rezultacie sprzedawcy zyskują narzędzie, które wspiera rozwój ich biznesu, budując silniejsze relacje z klientami i zwiększając ich chęć do powrotu na kolejne zakupy - tłumaczy Matthieu Bondu, Business Lead CEE w Klarna.

Nie bez powodu mówi się, że wsparcie sztucznej inteligencji podnosi poziom doświadczeń zakupowych. Ponad ¾ badanych konsumentów uważa, że wyszukiwanie z wykorzystaniem AI jest znacznie lub nieco bardziej atrakcyjne niż robienie zakupów przy użyciu tradycyjnej wyszukiwarki. Z kolei 72 proc. respondentów planuje taki sposób zakupów w przyszłości. 

* W materiale wykorzystano dane z raportów: (1) AliExpress Consumer Insights (2024), (2) Klarna Shopping Pulse (2023) oraz  Consumer Trends Report, HubSpot & Glimpse (2024).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl Biuro prasowe
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Zakupy MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polscy naukowcy pracują nad materiałami budowlanymi z roślin. Szerokie zastosowanie mogą mieć przede wszystkim konopie

W związku ze zmianami klimatycznymi i kurczącymi się zasobami naturalnymi naukowcy szukają nowoczesnych, odnawialnych materiałów budowlanych. Przyszłość budownictwa może należeć do roślin jednorocznych – przede wszystkim słomy i konopi. Naukowcy z Wydziału Leśnego i Technologii Drewna z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu pracują nad materiałami roślinnymi, które mogą zastąpić tradycyjne surowce.

Podróże

Tomasz Jacyków: Nie lubię uczestniczyć w wakacyjnym obłędzie migracji ludzi. Unikam jak ognia tego, na co inni czekają cały rok

Stylista zaznacza, że nieco na przekór w wakacje dużo pracuje, a po nich, kiedy kurorty świecą już pustkami, on odpoczywa. W tym roku jednak ze względu na nadmiar obowiązków zawodowych i nawiązanie współpracy z branżą filmową pod znakiem zapytania staje jego urlop, który planował na przełomie września i października.