Kobiety lubią promocje – prawie 49% Polek to potwierdza
Kobiety lubią promocje – prawie 49% Polek to potwierdza
Wbrew pozorom preferencje zakupowe dotyczące zakupów spożywczych nie są sprzężone z płcią. I choć to kobiety częściej polują na promocje, to jednak ich wybory dotyczące produktów spożywczych, nie różnią się tak bardzo od tych, których dokonują mężczyźni. Barbora – internetowy sklep spożywczy, postanowiła to sprawdzić.
Barbora to internetowy sklep, w którym oprócz produktów spożywczych dostępne są także artykuły codziennego użytku. Marce nie jest obojętne kto korzysta z jej usług, dlatego postanowiła zbadać różnice w zachowaniach klientów w zależności od płci. W tym celu na jesieni tego roku zleciła przeprowadzenie sondażu profesjonalnej jednostce badawczej.
Wyniki badania wykazały, że to mężczyźni częściej niż kobiety, decydują się na zakupy spożywcze przez internet, choć różni ich od siebie zaledwie kilka punktów procentowych. Te zaś częściej wybierają zakupy stacjonarne. Biorąc pod uwagę częstotliwość zakupów spożywczych to prawie 26% kobiet przyznało, że woli robić drobne zakupy kilka razy w tygodniu, wybierając produkty, których rzeczywiście potrzebują. Nieco mniej, bo 17,6% mężczyzn, także zaznaczyło tę odpowiedź. Natomiast w przypadku rzadszych zakupów, przykładowo raz w tygodniu, odpowiedzi były już bardziej zbliżone – około 25% kobiet i około 21% mężczyzn, wybierało taką odpowiedź.
Ceny produktów spożywczych, zwłaszcza w okresie galopującej inflacji, nie są nam obojętne. Z badania wynika, że niewielki procent polskiego społeczeństwa deklaruje, że nigdy nie zwraca na nie uwagi (7,7% kobiet oraz 5,5% mężczyzn). Natomiast zdecydowana większość zawsze albo prawie zawsze porównuje ceny i szuka promocji – 67,4% kobiet i 64% mężczyzn. W dodatku najczęściej robimy zakupy na podstawie przemyślanej i spisanej wcześniej listy potrzebnych produktów, a nie spontanicznych zachcianek. W tej kwestii też jesteśmy do siebie podobni – aż 54% kobiet i blisko i 44% mężczyzn zaznaczyło taką odpowiedź. Natomiast zaledwie 10% kobiet i tyle samo mężczyzn, nigdy tej listy nie robi i działa impulsywnie. Prawie co czwarty z nas (około dwudziestu kilku procent ) przyznaje, że czasem korzysta z listy, a czasem nie i nie deklaruje zdecydowania w żadną stronę.
Jeśli prawdą byłoby przekonanie, że zakupy spożywcze to domena kobiet, to prawdopodobnie mężczyźni nie byliby zorientowani w cenach poszczególnych produktów. A tak nie jest. Mężczyźni nie tylko zauważają wzrosty cen artykułów spożywczych, ale także podobnie oceniają sytuację. Jedni i drudzy jako trzy główne kategorie artykułów, na których w ostatnim czasie zauważyli największy wzrost cen zaznaczyli: mięso i wędliny, pieczywo i wyroby cukiernicze oraz produkty mleczne i jaja. Podobnie sytuacja wygląda biorąc pod uwagę oszczędzanie. Zarówno kobiety jak i mężczyźni wskazali te same trzy kategorie produktów, z których w pierwszej kolejności są w stanie zrezygnować podczas zakupów lub wybrać tańsze odpowiedniki. Są nimi chemia i środki czystości, kosmetyki i produkty do codziennej higieny i pielęgnacji oraz mięso i wędliny.
– Klientami naszego internetowego sklepu są zarówno kobiety jak i mężczyźni i zależy nam na tym, aby każdy czuł się w nim zaopiekowany i odnalazł to czego potrzebuje. Stąd pomysł, aby zlecić badanie i dowiedzieć się co nurtuje polskie społeczeństwo w czasie szalejącej inflacji, kiedy prawie każdy baczniej przygląda się swoim wydatkom. Dzięki temu możemy swoją ofertę dostosowywać pod aktualne preferencje i przeceniać produkty, których klienci poszukują, aby ze względu na cenę, nie musieli rezygnować ze swoich przyzwyczajeń. W tym roku w Barborze miesięcznie rabatom podlega około 2000 produktów z różnych kategorii! – mówi Agnieszka Śliwka-Stachowiak, Kierownik PR i Marketingu, Barbora.pl
W materiale wykorzystano wyniki badania, przeprowadzonego na zlecenie marki Barbora przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research w październiku 2022 roku, N = 1000.
Więcej informacji: www.barbora.pl

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.