Komunikaty PR

Kolejna wspólna akcja Auchan i Wtórpol „Wymień stary plecak na nowy”

2021-11-16  |  10:21
Biuro prasowe

Już drugi rok z rzędu firma Wtórpol wspólnie ze sklepami sieci Auchan zorganizowała akcję z cyklu „Wymień stary plecak na nowy”.

W tegorocznym projekcie udało się zebrać ponad 2000 sztuk! Teraz będą one mieć szansę na drugie życie i – co więcej – przyczynią się do wsparcia osób z niepełnosprawnościami.

 

Na czym polega projekt?

Od 5 do 18 sierpnia klienci ogólnopolskiej sieci hipermarketów Auchan mogli oddawać niepotrzebne plecaki w wybranych Punktach Obsługi Klienta na terenie całej Polski. W zamian otrzymywali specjalny bon, upoważniający do zakupu nowego plecaka z 25 procentową zniżką.

Zainteresowanie akcją było duże, co pokazuje, że jesteśmy jako społeczeństwo coraz bardziej świadomi potrzeby oddawania niepotrzebnych rzeczy do dedykowanych miejsc. Pamiętajmy, że najgorsze, co możemy zrobić, to wyrzucić tekstylia na śmietnik, skąd trafią na wysypisko i staną się uciążliwym odpadem. Większość z zebranych plecaków składa się jednak z poliestru lub ma jego domieszkę – komentuje Monika Lipnicka z firmy Wtórpol.

 

Co stanie się z plecakami?

Plecaki, które są w dobrym stanie trafią do sklepów z odzieżą używaną i będą miały szansę na znalezienie nowego właściciela. A wybór jest ogromny – klienci Auchan oddali plecaki różnego rodzaju – nie tylko szkolne, ale również sportowe, podróżnicze, czy wełniane. Warto pamiętać, że plecaki, które nadal wyglądają dobrze i trafiły do drugiego obiegu charakteryzują się wyjątkową wytrzymałością i solidnym wykonaniem – to z pewnością cenny atut.

Natomiast ta część plecaków, która nie nadaje się już do ponownego użytku, zostanie poddana recyklingowi, przetworzona zgodnie z zasadą zero waste.

 

Akcja wspiera też osoby z niepełnosprawnościami

Za środki pozyskane ze sprzedaży i recyklingu plecaków, Fundacja Eco Textil działająca przy firmie Wtórpol, przekaże specjalistyczny sprzęt rehabilitacyjnych dla placówek, wskazanych przez te sklepy Auchan, w których udało się zebrać najwięcej plecaków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Kreatywny weekend z zajęciami z upcyklingu w Blue City Biuro prasowe
2024-06-28 | 15:12

Kreatywny weekend z zajęciami z upcyklingu w Blue City

W najbliższy weekend - 29 i 30 czerwca - przestrzeń przy fontannie na poziomie -1 zamieni się w strefę kreatywnych zajęć dla starszych dzieci i wszystkich dorosłych. Pod okiem
Zakupy Kolejny nowy najemca w Blue City. Gratka dla fanów technologii i designu
2024-06-27 | 09:11

Kolejny nowy najemca w Blue City. Gratka dla fanów technologii i designu

Niespełna dwa tygodnie po otwarciu butiku RP Store na klientów Blue City czeka kolejna nowość - sklep hiszpańskiej marki Kamalion, pełen nowoczesnych akcesoriów
Zakupy Znamy najnowszy portret klientek Pepco
2024-06-26 | 17:00

Znamy najnowszy portret klientek Pepco

Od Portugalii, przez Polskę aż po Estonię to wykształcona, pracująca, mama, dla której najważniejsze są niskie ceny. Każdego miesiąca w sklepach Pepco klienci realizują ponad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Media

Robert El Gendy: Jestem śpiochem i przychodzę do studia w ostatniej chwili. Raz nie obudziłem się na czas i dopiero telefon z redakcji postawił mnie na nogi

Prezenter „Pytania na śniadanie” zaznacza, że lubi sobie pospać, dlatego prowadzenie porannego programu to dla niego prawdziwe wyzwanie. Musi się bowiem sporo natrudzić, by być w studiu telewizyjnym na czas. Zazwyczaj nie udaje mu się jednak obudzić wraz z dźwiękiem pierwszego budzika i zdarzyło się, że z głębokiego snu wyrwał go dopiero telefon od produkcji „Pytania na śniadanie”.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.