Komunikaty PR

Kolejna wspólna akcja Auchan i Wtórpol „Wymień stary plecak na nowy”

2021-11-16  |  10:21
Biuro prasowe

Już drugi rok z rzędu firma Wtórpol wspólnie ze sklepami sieci Auchan zorganizowała akcję z cyklu „Wymień stary plecak na nowy”.

W tegorocznym projekcie udało się zebrać ponad 2000 sztuk! Teraz będą one mieć szansę na drugie życie i – co więcej – przyczynią się do wsparcia osób z niepełnosprawnościami.

 

Na czym polega projekt?

Od 5 do 18 sierpnia klienci ogólnopolskiej sieci hipermarketów Auchan mogli oddawać niepotrzebne plecaki w wybranych Punktach Obsługi Klienta na terenie całej Polski. W zamian otrzymywali specjalny bon, upoważniający do zakupu nowego plecaka z 25 procentową zniżką.

Zainteresowanie akcją było duże, co pokazuje, że jesteśmy jako społeczeństwo coraz bardziej świadomi potrzeby oddawania niepotrzebnych rzeczy do dedykowanych miejsc. Pamiętajmy, że najgorsze, co możemy zrobić, to wyrzucić tekstylia na śmietnik, skąd trafią na wysypisko i staną się uciążliwym odpadem. Większość z zebranych plecaków składa się jednak z poliestru lub ma jego domieszkę – komentuje Monika Lipnicka z firmy Wtórpol.

 

Co stanie się z plecakami?

Plecaki, które są w dobrym stanie trafią do sklepów z odzieżą używaną i będą miały szansę na znalezienie nowego właściciela. A wybór jest ogromny – klienci Auchan oddali plecaki różnego rodzaju – nie tylko szkolne, ale również sportowe, podróżnicze, czy wełniane. Warto pamiętać, że plecaki, które nadal wyglądają dobrze i trafiły do drugiego obiegu charakteryzują się wyjątkową wytrzymałością i solidnym wykonaniem – to z pewnością cenny atut.

Natomiast ta część plecaków, która nie nadaje się już do ponownego użytku, zostanie poddana recyklingowi, przetworzona zgodnie z zasadą zero waste.

 

Akcja wspiera też osoby z niepełnosprawnościami

Za środki pozyskane ze sprzedaży i recyklingu plecaków, Fundacja Eco Textil działająca przy firmie Wtórpol, przekaże specjalistyczny sprzęt rehabilitacyjnych dla placówek, wskazanych przez te sklepy Auchan, w których udało się zebrać najwięcej plecaków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Zakupy Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.