Kolejna wspólna akcja Auchan i Wtórpol „Wymień stary plecak na nowy”
Już drugi rok z rzędu firma Wtórpol wspólnie ze sklepami sieci Auchan zorganizowała akcję z cyklu „Wymień stary plecak na nowy”.
W tegorocznym projekcie udało się zebrać ponad 2000 sztuk! Teraz będą one mieć szansę na drugie życie i – co więcej – przyczynią się do wsparcia osób z niepełnosprawnościami.
Na czym polega projekt?
Od 5 do 18 sierpnia klienci ogólnopolskiej sieci hipermarketów Auchan mogli oddawać niepotrzebne plecaki w wybranych Punktach Obsługi Klienta na terenie całej Polski. W zamian otrzymywali specjalny bon, upoważniający do zakupu nowego plecaka z 25 procentową zniżką.
Zainteresowanie akcją było duże, co pokazuje, że jesteśmy jako społeczeństwo coraz bardziej świadomi potrzeby oddawania niepotrzebnych rzeczy do dedykowanych miejsc. Pamiętajmy, że najgorsze, co możemy zrobić, to wyrzucić tekstylia na śmietnik, skąd trafią na wysypisko i staną się uciążliwym odpadem. Większość z zebranych plecaków składa się jednak z poliestru lub ma jego domieszkę – komentuje Monika Lipnicka z firmy Wtórpol.
Co stanie się z plecakami?
Plecaki, które są w dobrym stanie trafią do sklepów z odzieżą używaną i będą miały szansę na znalezienie nowego właściciela. A wybór jest ogromny – klienci Auchan oddali plecaki różnego rodzaju – nie tylko szkolne, ale również sportowe, podróżnicze, czy wełniane. Warto pamiętać, że plecaki, które nadal wyglądają dobrze i trafiły do drugiego obiegu charakteryzują się wyjątkową wytrzymałością i solidnym wykonaniem – to z pewnością cenny atut.
Natomiast ta część plecaków, która nie nadaje się już do ponownego użytku, zostanie poddana recyklingowi, przetworzona zgodnie z zasadą zero waste.
Akcja wspiera też osoby z niepełnosprawnościami
Za środki pozyskane ze sprzedaży i recyklingu plecaków, Fundacja Eco Textil działająca przy firmie Wtórpol, przekaże specjalistyczny sprzęt rehabilitacyjnych dla placówek, wskazanych przez te sklepy Auchan, w których udało się zebrać najwięcej plecaków.
Wyjątkowe obrączki ślubne - na co zwrócić uwagę przy ich wyborze
Świąteczne zakupy Polaków – gdzie kupujemy i jak płacimy?
Prezenty last minute za mniej niż 15 złotych w Lidl Polska!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.