Komunikaty PR

Koniec roku – najlepszy moment na zagraniczną ekspansję

2022-11-30  |  15:00
Biuro prasowe

­­­­­

Ostatnie miesiące roku to wyjątkowo intensywny czas dla całej branży e-commerce. Listopadowe wyprzedaże na Black Friday trwające często przez cały tydzień, Cyber Monday, a potem gorączkowe zamawianie zakupów na święta Bożego Narodzenia - to nie tylko wyzwanie sprzedażowe, ale i marketingowe oraz logistyczne dla wszystkich e-sklepów. To także doskonała okazja do poszukania klientów za granicą.

 

Polski e-commerce widzi potencjał rozwoju sprzedaży cross-border. Ponad 50% ankietowanych firm rozpoczęło w minionym roku handel za granicą – wynika z badania przeprowadzonego przez Strix. Koniec roku może być zatem doskonałą okazją do poszukiwania nowych miejsc zbytu. Zwłaszcza, że e-konsumenci z krajów Europy Centralnej i Środkowej zamawiają znacznie więcej zagranicznych przesyłek niż w pozostałych miesiącach. Dla przykładu – w Czechach w okolicach Black Friday jest to niemal o 1/4 więcej, a w okresie przedświątecznym – dwukrotnie więcej. Na Słowacji – odpowiednio o prawie 30% i 80% więcej, na Węgrzech o 1/3 i 2/3 więcej, podobnie w Rumunii.

 

Świąteczny pik u naszych sąsiadów

Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia - w tych państwach cena jest wciąż bardzo istotnym czynnikiem w procesie zakupowym. Równie ważna jest szybkość i możliwość wyboru opcji dostawy - klienci są przyzwyczajeni, że ich towar dociera do nich w ciągu 1-3 dni roboczych. Jeśli dostawa jest bezpłatna lub koszty są niskie, akceptują również dłuższy czas dostawy, zwykle do 5 dni roboczych.

 

Z naszych obserwacji wynika, że np. w Czechach największą popularnością cieszą się dostawy do automatów paczkowych Z-BOX i punktów odbioru, znajdujących się w dogodnych lokalizacjach. Możliwość wyboru i elastyczność to czynniki mające znaczący wpływ na ponowny wybór danego sklepu. – mówi Justyna Andreas, Dyrektor Zarządzająca Packeta Poland

 

Trudno wyobrazić sobie święta bez prezentów pod choinką. Często kupujemy je jednak na ostatnią chwilę i może się zdarzyć, że nie dotrą one na czas. Dlatego warto pamiętać o zakupach z odpowiednim wyprzedzeniem i wybrać dostawcę gwarantującego terminowość.

 

 Zależy nam na tym, by ułatwić polskim e-sklepom handel na zagranicznych rynkach, chcemy też zachęcać do takiego kroku sklepy, które jeszcze się na to nie zdecydowały. Jak co roku oferujemy atrakcyjne, gwarantowane terminy dostaw, by zagraniczni klienci polskich sklepów byli zadowoleni ze swoich zakupów i wrócili po kolejne. Końcówka roku to idealny moment na to, by dotrzeć do klientów poza granicami Polski. – podsumowuje Justyna Andreas, Dyrektor Zarządzająca Packeta Poland

 

Wszystko w jednym miejscu

Pamiętajmy o tym, że każdy rynek jest inny, więc ścieżka dostarczenia przesyłki do klienta będzie wyglądała w poszczególnych krajach zupełnie inaczej. Dlatego też, prowadząc e-sklep, warto wybrać partnera oferującego usługi umożliwiające obsługę płatności oraz zarządzanie dostawami i zwrotami z poziomu jednego interfejsu – API, a także dysponującego rozbudowanym i zautomatyzowanym systemem logistycznym, który zapewni sprawną dostawę przesyłek. Dzięki takiemu rozwiązaniu e-sklep nie musi samodzielnie szukać dostawców na poszczególnych rynkach, weryfikować jakości i standardów ich usług czy zasięgu działania, negocjować cen z wieloma potencjalnymi partnerami, podpisywać wielu umów, co jest nie tylko czasochłonne, ale też generuje koszty. Warto podjąć współpracę z partnerem, który może dostarczyć e-sklepowi niezbędną infrastrukturę, wsparcie oraz elastyczne formy dostawy w przystępnych cenach i  jednym, zintegrowanym module, który wystarczy tylko uruchomić.

 

 

***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 6 krajach, realizuje dostawy do 34 krajów, posiada ponad 14,5 tys. własnych punktów odbioru, 92 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2021 roku obsłużyła przeszło 73 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

 

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii Biuro prasowe
2025-03-03 | 11:30

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

Apple zaprezentowało kolejną odsłonę swojego flagowego smartfona – iPhone’a 16. Tegoroczna wersja wprowadza istotne udoskonalenia w zakresie wydajności, aparatu
Zakupy DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Zakupy Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love
2025-01-24 | 06:00

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love

Walentynki pojawiły się w Polsce stosunkowo niedawno, bo dopiero w latach 90. XX wieku i początkowo budziły mieszane emocje. Dla jednych były symbolem komercjalizacji uczuć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.