Które trendy z 2019 r. będą obowiązywały także w tym roku?
Zeszły rok obfitował w wiele ciekawych trendów. Część z nich z pewnością zostanie z nami na dłużej, o innych wolałybyśmy jak najszybciej zapomnieć. Które inspiracje skradły nasze serca, a które przejdą do niechlubnej historii mody?
Kobiecość górą
W 2019 r. projektanci i największe domy mody postawiły przede wszystkim na kobiecość. Sukienki w kwiaty, koszule z bufiastymi rękawami, żakiety czy podkreślające sylwetkę garnitury – te wszystkie propozycje z pewnością będziemy chciały wykorzystywać także w roku 2020.
- W ubiegłym roku coraz śmielej wybierałyśmy także naturalne materiały, które oprócz pięknego wyglądu, zapewniały nam komfort, nawet podczas upałów. Te wszystkie elementy – kwieciste wzory, podkreślające sylwetkę kroje i wysokiej jakości tkaniny składają się na ultrakobiecy styl, który z pewnością będzie modny także w 2020 r. Możemy go znaleźć w kolekcjach takich marek, jak Deni Cler, Guess, Lidia Kalita, Solar czy Taranko – mówi Elżbieta Zygmunt, Marketing Manager Designer Outlet Sosnowiec.
Więc chodź, pomaluj mój świat…
Chociaż początek roku nie zapowiadał szaleństwa w kolorach stylizacji – wiosnę 2019 przywitałyśmy w bardzo modnych, beżowych trenczach - to kolejne miesiące były już pełne barw. Projektanci, w myśl zasady im więcej - tym lepiej, proponowali multikolorowe sztuczne futerka, t-shirty, a nawet rajstopy. Ciekawą barwą był także tzw. millenial purple, czyli bardzo jasny fiolet. Już wiemy, że kolorem roku 2020 według Pantone jest classic blue.
Moda jest zmienna
W ubiegłym roku mieliśmy także do czynienia z trendami, które były mocno dyskusyjne. Należała do nich m.in. moda na wielkie sneakersy, stylizacje nawiązujące do wędkarstwa czy logomania. Te kierunki w modzie 2020 zostają wyparte przez zupełnie nowe - królować będą m.in. asymetryczne kroje, styl safari czy tropikalne wzory.
- Marki dostępne w Designer Outlet Sosnowiec nie pozostają w tyle za trendami. Za chwilę do naszych sklepów trafią kolekcje na sezon wiosna – lato 2020. Wśród nich znajdą się na pewno trendy proponowane przez największe domy mody. Kolekcje dopasowane do sezonu są oferowane każdego dnia, zawsze w cenach niższych o minimum 30% niż w sklepach regularnych – dodaje Elżbieta Zygmunt.
Designer Outlet Sosnowiec to największe centrum outletowe w regionie, położone w Sosnowcu przy drodze S1 i autostradzie A4 (ul. Orląt Lwowskich 138). Dzięki ponad 100 markom (takim jak np. Nike, 4F, New Balance, Puma, Salomon, Adidas, Umbro, Pepe Jeans, Levi’s czy Guess) i cenom niższym od 30 do 70% przez cały rok, daje najlepsze możliwości robienia zakupów. Część restauracyjna i plac zabaw dla dzieci uzupełniają wyjątkowe wrażenia zakupowe. Architektura outletu przypomina XIX-wieczną wiktoriańską uliczkę. Darmowy parking może pomieścić 1200 samochodów.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.