Małopolska z dostawą na świąteczny stół
LB Relations
ul. Generała Józefa Zajączka 11/C5
01-510 Warszawa
sylwia.wojtkowska|lbrelations.pl| |sylwia.wojtkowska|lbrelations.pl
697935094
https://lbrelations.pl/
Małopolskie produkty regionalne prosto do twojego domu? Dziś to możliwe, bo wiele ulubionych produktów pochodzących z Małopolski można kupić przez internet. Mogą to być chleby, miody, wędliny, ryby, sery, warzywa, czy owoce. Odrobina tradycji z pozdrowieniami z tego wspaniałego regionu idealna na nasze czasy.
Nic nie poradzimy na czasy, w jakich żyjemy. Podróże są ograniczone, podobnie jak większe spotkania rodzinne. Również zwyczajne zakupy są utrudnione. Można jednak wędrować palcem po mapie, a najlepiej po internecie i zamówić sobie trochę smakołyków, które pomogą uchwycić smak oraz atmosferę ulubionych małopolskich miejsc. Znane i lubiane regionalne małopolskie produkty kupić można w sieci i cieszyć się nimi w domu.
– Na znaczeniu coraz bardziej zyskują lokalne wyroby, które pochodzą z rodzinnych gospodarstw, czy manufaktur. Kupując je, mamy pewność, że sięgamy po produkty niepowtarzalne, często z ekologicznymi certyfikatami, o najwyższej jakości, stworzone z sercem. Cieszy fakt, że coraz więcej z lokalnych przedsiębiorców oferuje sprzedaż online, co pozwala na bezpieczne zakupy z dostawą do domu – mówi Tomasz Urynowicz, Wicemarszałek Województwa Małopolskiego.
Świeże, ekologiczne produkty z Małopolski polecane przez Maję Dutkiewicz i Bartosza Wilczyńskiego – ambasadorów kampanii „Małopolska. Poznajmy się”.
- Mój ulubiony Targ Pietruszkowy, który działa przez cały rok w krakowskim Podgórzu realizuje również projekt Paczki Pietruszkowej w formule „zamów i odbierz na targu” lub „zamów pod drzwi, a paczka zostanie dostarczona”. Na stronie www.paczkapietruszkowa.pl można wybrać produkty od rolników i producentów z małych, rodzinnych małopolskich gospodarstw, bezpośrednio, bez pośredników – mówi Bartosz Wilczyński, Promotor Kulinarny. Projekt realizuje Fundacja Targ Pietruszkowy, której celem jest dostarczanie produktów ekologicznych, świeżych, naturalnych i zweryfikowanych pod kątem stosowanej chemii.
W podobnej formule działa również paczkaodrolnika.pl. To najstarszy tego typu projekt w Małopolsce. Wszyscy producenci zgromadzeni wokół tej inicjatywy prowadzą sprzedaż bezpośrednią z dostawą w całej Polsce – tłumaczy Maja Dutkiewicz, dziennikarka kulinarna. W sklepie online znajdziemy warzywa i owoce, jaja i nabiał, soki, przetwory, ziarna, orzechy oraz zboża, mąki, kasze, makarony, a co więcej oleje, zioła i miody. Na stronie przedstawione są sylwetki małopolskich dostawców, którzy oferują swoje produkty.
Maja i Bartosz polecają także gospodarstwo ekologiczne Eko Farma, które prowadzi swoją działalność na obszarze objętym programem Natura 2000. Na stronie internetowej www.eko-farma.net możemy zakupić ekologiczne warzywa, suszone jabłka, mąki, kasze i nasiona, a nawet soki jabłkowe. Szczególną uwagę przyciągają naturalne oleje tłoczone na zimno – lniany, rzepakowy i z wiesiołka, a także przetwory. Wszystkie produkty dostępne w sklepie objęte są certyfikatem, który Eko Farma otrzymuje co roku po kontroli biura certyfikacji COBICO z Krakowa.
Poznaj regionalne smaki z Bartoszem i Mają
Natomiast w ofercie Pasieki Morawskich znajdziemy wyłącznie najwyższej jakości miód pszczeli. To jedyna Małopolsce pasieka wytwarzająca również miody ekologiczne. Specjalnością pasieki jest miód spadziowy, który został doceniony przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi i wpisany go do rejestru produktów tradycyjnych jako „Małopolski miód spadziowy – produkt tradycyjny”. Na stronie www.miodymorawskich.pl kupimy także pyłek pszczeli, pierzgę, propolis, a nawet świece z wosku pszczelego.
Wino i alkohole rzemieślnicze
Małopolska to również bogactwo winnic i sadów. Winiarze przygotowali specjalne propozycje na czas świąteczno-noworoczny. Oto kilka poleceń naszych ambasadorów:
- Biodynamiczna Winnica Wieliczka – członek Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Małopolska, jedna z najlepszych winnic w Polsce – przygotowała specjalne zestawy podarunkowe, na które składają się wina i cydry oraz naturalne mydła zrobione z wina, surowych olejów i wyciągów roślinnych. Całość została zapakowana w eleganckie drewniane skrzyneczki.
- Ekologiczna Winnica Jura oferuje specjalne, świąteczne zestawy prezentowe pakowane w ozdobne skrzynki; jej wina wytwarzane bez udziału chemii nagradzane są i docenione przez znawców.
Świąteczne prezenty winiarskie przygotowali też jurajscy winiarze. Warto sprawić naszym bliskim niespodziankę w postaci zestawu win np. z Winnicy Janowice, Winnicy Słońce i Wiatr, czy Winnicy Zagardle. Kontakt z winiarzami w celu zamówienia i umówienia odbioru można dokonać poprzez strony internetowe lub profile na Facebooku.
Polecamy również Tłocznię Maurera. To ceniona manufaktura naturalnych soków owocowych oraz warzywnych, które wytwarza kilkanaście rodzajów soków ekologicznych, a także syropów oraz win i okowit. Okolice Łącka od wieków słyną z tradycji sadowniczych. Rosną tu stare odmiany jabłoni, śliw i grusz. Tłocznia Maurera korzysta z lokalnego bogactwa, oferując niekonserwowane soki w wielu wariacjach smakowych (od soku jabłkowego z miętą, po sok aroniowy z jabłkiem lub rabarbarem) i syropy. Ciekawą propozycją są destylaty owocowe wytwarzane z porzeczek, jabłek, czy agrestu, a nawet wina owocowe np. wiśniowe lub rabarbarowe.
- Oczywiście, że tęsknimy za podróżami i chcielibyśmy pojechać i odwiedzić te wszystkie miejsca sami. Na to jednak musimy jeszcze chwilę poczekać. Dobrze jednak, że pewne smaki i cuda z Małopolski mogą przyjechać do nas. Wprost na świąteczny stół – mówi Grzegorz Biedroń, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej.
O kampanii: Kampania „Małopolska. Poznajmy się” ma na celu aktywizację mieszkańców Polski do realizacji podróży turystycznych do Małopolski oraz ukazanie regionu jako idealnego miejsca do wypoczynku w duchu „slow”, czyli niespiesznego, uważnego podróżowania. Kampanię wyróżnia zaangażowanie lokalnych ambasadorów – mieszkańców Małopolski. Ich polecenia zachęcają do wycieczek poza utartym szlakiem i odkrywania mniej znanych miejsc, co sprzyja bezpieczeństwu turystów. Więcej informacji: www.poznajmysie.malopolska.pl.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.