Komunikaty PR

Najważniejsze trendy branży gastronomicznej Q4 2022

2022-10-05  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Ostatni kwartał bieżącego roku — dla większości konsumentów — upłynie pod znakiem przygotowań do zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. I chociaż tradycyjnie jest to czas, kiedy pozwalamy sobie na więcej luksusu, a tym samym mniej oszczędności, to w tym roku spodziewać się można, że na wszystkie decyzje zakupowe wpływ będzie miała globalna sytuacja ekonomiczna. Jak na tę nową rzeczywistość zareaguje branża food delivery? Czy wykorzysta nadarzające się okazje? Czy w zbliżającym się kwartale zaoferuje konsumentom nowe, odpowiadające ich potrzebom, rozwiązania?

 

W kolejnej odsłonie cyklu #FoodTrends przyjrzymy się temu, jak czynniki zewnętrzne wpływające na decyzje konsumentów, przełożą się na branżę gastronomiczną oraz jak na tę sytuację odpowie sektor food delivery. Co nas zatem czeka w ostatnim kwartale 2022 roku?

 

1. Oszczędzanie – czyli renesans smart shoppingu

Obecna, globalna, sytuacja ekonomiczna niewątpliwie spowoduje, że najbliższy kwartał, który zdominuje temat zbliżających się świąt, upłynie nam pod hasłem oszczędzania. Nie oznacza to jednak, że zrezygnujemy z odrobiny luksusu, która jest wyznacznikiem tego okresu. Zatem, żeby zaspokoić swoje potrzeby, nie rujnując przy tym budżetów domowych, jeszcze bardziej zwrócimy się w stronę idei smart shoppingu. Spodziewać się jednak można, że będziemy ją projektowali na więcej niż dotychczas obszarów, chociażby optymalizując liczbę wizyt w sklepach lub też zupełnie z nich rezygnując. Zmieni się również katalog świątecznych zakupów robionych online. W ostatnim kwartale tego roku, obok prezentów, częściej pojawiały się w nim będą zakupy spożywcze. A co w tym obszarze oferuje branża delivery? Poza platformami, na których można dokonać kompleksowych zakupów i co ważne korzystać z okazjonalnych lub stałych promocji, rozwijały się będą nowe usługi. Jedną z nich jest  Wolt Drive, którą sprzedawca posiadający sklep internetowy, może oferować swoim klientom. To doskonałe rozwiązanie zwłaszcza dla mniejszych, lokalnych, sklepów, które dzięki temu mogą konkurować z dużymi graczami na runku. 

„Wolt Drive działa w modelu „delivery-as-a-service”, co znaczy, że przedsiębiorstwa mogą skorzystać z usługi dostaw na żądanie, bez konieczności zatrudniania i utrzymywania własnej floty. Zaletą tego modelu jest fakt, że zakupy dostarczane są w ciągu godziny od złożenia zamówienia, a to w okresie przedświątecznym będzie miało szczególne znaczenie”  – mówi Agata Polityło General Manager w Wolt Polska.

2. Święta – mniej czasu na przygotowania, więcej czasu dla bliskich

Ostatnie dwa lata pogłębiły w nas potrzebę spędzania czasu z bliskimi i przyjaciółmi. Dlatego też spodziewać się można, że miesiące poprzedzające koniec roku wypełnią nam spotkania – firmowe, z przyjaciółmi, czy rodziną. Każde z nich wymaga przegotowań, ale przypuszczalnie tym razem będziemy chcieli poświęcić na nie mniej czasu, aby mieć go więcej dla naszych gości. Co to oznacza w praktyce – chętniej będziemy korzystali z możliwości kompleksowych zakupów, ale też zamówień gotowych dań, czy nawet całego cateringu. Poza oszczędnością czasu, za rozwiązaniem tym przemawiał będzie fakt, że daje nam ono możliwość skomponowania „wielokulturowego” stołu, a także zminimalizuje ryzyko marnowania jedzenia, które zazwyczaj po takich spotkaniach pozostaje. A ponieważ zachowanie takie wpisuje się trend zero waste, spodziewać się można, że znajdzie ono wielu zwolenników. Ale święta, poza spotkaniami i prezentami, to również dekoracje, których królową jest choinka, która może zostać dostarczona wprost pod drzwi zamawiającego.

3. Czas, czas, czas i punktualność

Żyjemy szybko, ale życiem delektujemy się wolniej. A to wyzwanie dla branży delivery, dla której czas dostawy jest jednym z głównych obszarów rywalizacji. Obecnie firmy dostarczają zamówienia nawet w 20 minut i wydaje się, że szybciej już się nie da.  Wydaje się też, że to czas, który jesteśmy w stanie poświecić na oczekiwanie na zamówienie. Ale jeśli tak się umówimy z dostawcą, to oczekujemy, że nasza umowa zostanie dotrzymana. Dlatego też to punktualność, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej jakości usług, będzie tym, co pozwoli budować zaufanie i przywiązanie konsumentów, zwłaszcza w gorącym, przedświątecznym, okresie.

4. Więcej troski o środowisko

 Coraz więcej osób deklaruje, że dobro planety jest ich priorytetem. Tę postawę umocniła nie tylko pandemia, ale też obecny kryzys energetyczny, którego po raz pierwszy doświadczamy na taką skalę. Oba te czynniki niewątpliwie na stałe zmienią nasze zachowania i będą wpływały na nasze wybory. A te będą teraz coraz bardziej świadome. Co w praktyce oznacza, że chętniej będziemy wybierali produkty i usługi, które dostarczane są przez firmy realizujące politykę zrównoważonego rozwoju. Co to oznacza dla branży food delivery? W tym przypadku jest to złożone zagadnienie, ponieważ firmy dostarczające zakupy, czy platformy umożliwiające zamawianie dań z dowozem, są pośrednikiem w transakcjach między restauracją, czy sklepem, a konsumentem. A więc w oczach tych ostatnich przyjmują na siebie odpowiedzialność za działania poodejmowane przez swoich partnerów. Z drugiej strony od nich również oczekujemy realizacji polityki zrównoważonego rozwoju. W konsekwencji chcemy, aby zamawiane dania pochodziły z restauracji, które wpisują się w ten nurt, a równocześnie były dostarczane w sposób, który ma minimalny wpływ na środowisko naturalne. Ale chcemy też, żeby nie wiązało się to z wyższą ceną, ponieważ nasza skłonność do bycia eko, jest większa wówczas, kiedy możemy na tym oszczędzić, najlepiej natychmiast. Dla tych, którzy takich oszczędności poszukują, niewątpliwie atrakcyjnym rozwiązaniem jest usługa Wolt+. Program stworzony w oparciu o subskrypcję, który umożliwia klientom – w ramach stałej, miesięcznej, opłaty – dokonywanie nieograniczonej  ilości zamówień w restauracjach oraz sklepach, dostępnych w usłudze.  

„W Wolt przykładamy dużą wagę do tego, aby nasza działalność przynosiła jak najmniejsze szkody dla środowiska naturalnego, ale oferujemy też rozwiązania, które pozwalają naszym użytkownikom na realne oszczędności. A możliwość zaoszczędzenia jest doskonałym wyzwalaczem postaw proekologicznych, ponieważ łatwiej nam podjąć decyzję o zamówieniu produktu ekologicznego, nawet jeśli jest on droższy, jeśli wiemy, że jego dostawa będzie tańsza. Równocześnie przykładamy dużą wagę do wykorzystywania środków transportu, ograniczających emisję, bo to nasz realny wkład w ochronę naszej planety. Już teraz szacujemy, że nawet 40 proc. współpracujących z nami kurierów wybiera niskoemisyjne środki transportu” - mówi Agata Polityło General Manager w Wolt Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport! Biuro prasowe
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Zakupy Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we
Zakupy iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
2025-03-03 | 11:30

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

Apple zaprezentowało kolejną odsłonę swojego flagowego smartfona – iPhone’a 16. Tegoroczna wersja wprowadza istotne udoskonalenia w zakresie wydajności, aparatu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.