Komunikaty PR

Nowe Bielawy i Nowe Czyżyny wprowadzają „Różowe Skrzyneczki”

2024-07-16  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

Wykluczenie menstruacyjne to problem, wokół którego wciąż zbyt często przechodzi się obojętnie. Tymczasem w Polsce aż pół miliona kobiet i osób menstruujących nie stać na zakup podstawowych środków higieny – podają badania Kulczyk Foundation.

Jednym ze sposobów walki z problemem są tzw. „Różowe Skrzyneczki”, które coraz częściej pojawiają się w toaletach w przestrzeniach publicznych. Dzięki nim każdy może mieć swobodny i szybki dostęp do bezpłatnych podpasek lub tamponów. Co więcej, skrzyneczki zachęcają do dzielenia się materiałami higienicznymi.

Tego typu pojemniki właśnie pojawiły się w dwóch centrach handlowych z portfolio Greenman Poland – w Nowych Czyżynach w Krakowie oraz w Nowych Bielawach w Toruniu. Obiekty, we współpracy z Fundacją Różowa Wstążeczka, udostępniły je w toaletach dla klientów. Tym samym oba centra trafiły na ogólnopolską mapę miejsc, które przełamują tabu menstruacyjne.

– Wykluczenie menstruacyjne to problem, który wciąż jest marginalizowany, dlatego warto przyłączać się do każdej inicjatywy, która niesie zmianę i zwiększa dostępność środków higienicznych. Działania Fundacji Różowa Wstążeczka są tego najlepszym przykładem. Za ich sprawą w Polsce jest coraz więcej miejsc, w których nieodpłatnie można zdobyć podpaski czy tampony – mówi Anna Brzozowska, marketing manager CH Nowe Czyżyny w Krakowie.

– Od teraz także nasze dwa centra są takimi przestrzeniami. W każdym z nich wytypowaliśmy jedną, najbardziej uczęszczaną toaletę, w której zawisły skrzyneczki. Ich zasoby są przez nas regularnie uzupełniane. Zachęcamy także klientki oraz pracowników sklepów do dzielenia się swoimi środkami z innymi kobietami i osobami menstruującymi. To niewielki gest, który wiele może zmienić – dodaje.

Różowe skrzyneczki są w pełni dostępne. Aby skorzystać z ich zasobów, nie trzeba wnosić żadnych opłat ani prosić o dostęp. – Z ich zawartości można swobodnie korzystać w razie nagłej potrzeby lub w sytuacji, kiedy kogoś z różnych powodów nie stać na zakup podpasek czy tamponów – mówi Anna Brzozowska.

– Po środki higieniczne mogą sięgać zarówno osoby robiące zakupy w naszych centrach, jak i pracownicy sklepów. Jesteśmy przekonani, że takie rozwiązanie nie tylko zwiększy dostępność materiałów higienicznych, ale także da dobry przykład innym miejscom w Krakowie i Toruniu, jak niewielkim gestem można podjąć walkę z wykluczeniem menstruacyjnym – dodaje.

Centra handlowe z portfolio Greenman Poland od dłuższego czasu podejmują różne inicjatywy, które przeciwdziałają wykluczeniu i wspierają kobiety. Pojawienie się „Różowych Skrzyneczek” wpisuje się w ten kierunek. – W naszej aktywności społecznej nie boimy się mówić o różnych problemach, z którymi mierzy się nasza społeczność. Niedawno odbyły się u nas akcje na rzecz kobiet w kryzysie bezdomności oraz kobiet dotkniętych przemocą domową – mówi Anna Brzozowska.

– Jako miejsca uczęszczane staramy się regularnie zwracać uwagę lokalnych społeczności na wyzwania współczesnego świata, w tym te związane z wykluczeniem czy stygmatyzacją. To aktywność wpisana w nasze działania CSR, ale także strategię ESG. Pojawienie się „Różowych Skrzyneczek” jest więc dla nas naturalnym gestem i liczymy, że lokalnie, za naszym przykładem, powielą go inni – dodaje.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport! Biuro prasowe
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Zakupy Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we
Zakupy iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
2025-03-03 | 11:30

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

Apple zaprezentowało kolejną odsłonę swojego flagowego smartfona – iPhone’a 16. Tegoroczna wersja wprowadza istotne udoskonalenia w zakresie wydajności, aparatu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Muzyka

Konsument

Eksperci apelują do Ministerstwa Zdrowia o zmianę w polityce nikotynowej. Powinna lepiej chronić dzieci i młodzież

Wprowadzanie kolejnych zakazów w ustawie tytoniowej nie przyniesie spodziewanego rezultatu – oceniają lekarze i terapeuci pracujący z osobami uzależnionymi. Według nich należy osobno rozpisać działania rozwiązujące problem na poziomie osób dorosłych, które już palą, i te, które będą nakierowane na ochronę dzieci i młodzieży przed dostępem do wyrobów nikotynowych. Stowarzyszenie Jump93 wraz z przedstawicielami środowisk psychiatrycznych i zdrowia publicznego zaapelowało o systemowe podejście do polityki nikotynowej, z uwzględnieniem potencjału strategii redukcji szkód.

Prawo

Rząd planuje dalsze zmiany w opiece wczesnodziecięcej. Ma to pomóc odwrócić negatywne trendy demograficzne

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej prowadzi prekonsultacje dotyczące dalszych etapów reformy opieki wczesnodziecięcej i podkreśla, że jest to jedno z kluczowych zadań podjętych przez resort. Ma to pomóc w zatrzymaniu negatywnych trendów demograficznych. W 2024 roku w Polsce urodziło się 252 tys. dzieci, czyli o ponad 20 tys. mniej niż w poprzednim roku i najmniej w całym okresie powojennym.