Komunikaty PR

Nowe Bielawy i Nowe Czyżyny wprowadzają „Różowe Skrzyneczki”

2024-07-16  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

Wykluczenie menstruacyjne to problem, wokół którego wciąż zbyt często przechodzi się obojętnie. Tymczasem w Polsce aż pół miliona kobiet i osób menstruujących nie stać na zakup podstawowych środków higieny – podają badania Kulczyk Foundation.

Jednym ze sposobów walki z problemem są tzw. „Różowe Skrzyneczki”, które coraz częściej pojawiają się w toaletach w przestrzeniach publicznych. Dzięki nim każdy może mieć swobodny i szybki dostęp do bezpłatnych podpasek lub tamponów. Co więcej, skrzyneczki zachęcają do dzielenia się materiałami higienicznymi.

Tego typu pojemniki właśnie pojawiły się w dwóch centrach handlowych z portfolio Greenman Poland – w Nowych Czyżynach w Krakowie oraz w Nowych Bielawach w Toruniu. Obiekty, we współpracy z Fundacją Różowa Wstążeczka, udostępniły je w toaletach dla klientów. Tym samym oba centra trafiły na ogólnopolską mapę miejsc, które przełamują tabu menstruacyjne.

– Wykluczenie menstruacyjne to problem, który wciąż jest marginalizowany, dlatego warto przyłączać się do każdej inicjatywy, która niesie zmianę i zwiększa dostępność środków higienicznych. Działania Fundacji Różowa Wstążeczka są tego najlepszym przykładem. Za ich sprawą w Polsce jest coraz więcej miejsc, w których nieodpłatnie można zdobyć podpaski czy tampony – mówi Anna Brzozowska, marketing manager CH Nowe Czyżyny w Krakowie.

– Od teraz także nasze dwa centra są takimi przestrzeniami. W każdym z nich wytypowaliśmy jedną, najbardziej uczęszczaną toaletę, w której zawisły skrzyneczki. Ich zasoby są przez nas regularnie uzupełniane. Zachęcamy także klientki oraz pracowników sklepów do dzielenia się swoimi środkami z innymi kobietami i osobami menstruującymi. To niewielki gest, który wiele może zmienić – dodaje.

Różowe skrzyneczki są w pełni dostępne. Aby skorzystać z ich zasobów, nie trzeba wnosić żadnych opłat ani prosić o dostęp. – Z ich zawartości można swobodnie korzystać w razie nagłej potrzeby lub w sytuacji, kiedy kogoś z różnych powodów nie stać na zakup podpasek czy tamponów – mówi Anna Brzozowska.

– Po środki higieniczne mogą sięgać zarówno osoby robiące zakupy w naszych centrach, jak i pracownicy sklepów. Jesteśmy przekonani, że takie rozwiązanie nie tylko zwiększy dostępność materiałów higienicznych, ale także da dobry przykład innym miejscom w Krakowie i Toruniu, jak niewielkim gestem można podjąć walkę z wykluczeniem menstruacyjnym – dodaje.

Centra handlowe z portfolio Greenman Poland od dłuższego czasu podejmują różne inicjatywy, które przeciwdziałają wykluczeniu i wspierają kobiety. Pojawienie się „Różowych Skrzyneczek” wpisuje się w ten kierunek. – W naszej aktywności społecznej nie boimy się mówić o różnych problemach, z którymi mierzy się nasza społeczność. Niedawno odbyły się u nas akcje na rzecz kobiet w kryzysie bezdomności oraz kobiet dotkniętych przemocą domową – mówi Anna Brzozowska.

– Jako miejsca uczęszczane staramy się regularnie zwracać uwagę lokalnych społeczności na wyzwania współczesnego świata, w tym te związane z wykluczeniem czy stygmatyzacją. To aktywność wpisana w nasze działania CSR, ale także strategię ESG. Pojawienie się „Różowych Skrzyneczek” jest więc dla nas naturalnym gestem i liczymy, że lokalnie, za naszym przykładem, powielą go inni – dodaje.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Uwolnij swojego wewnętrznego botanika z nowym zestawem LEGO® Ideas Ogród botanic Biuro prasowe
2024-11-04 | 12:00

Uwolnij swojego wewnętrznego botanika z nowym zestawem LEGO® Ideas Ogród botanic

Entuzjaści botaniki oraz fani LEGO mogą teraz zanurzyć się w uspokajającym pięknie ogrodu botanicznego w stylu wiktoriańskim. Ten zestaw składający się z 3792 elementów pozwala
Zakupy Prezent po polsku – konwenanse i uprzedzenia. Czego nie wypada?
2024-10-25 | 14:03

Prezent po polsku – konwenanse i uprzedzenia. Czego nie wypada?

Choć tradycyjne upominki wciąż cieszą się dużą popularnością, coraz częściej na listach prezentowych pojawiają się nowe kategorie. Opcje niematerialne, takie jak karty podarunkowe czy
Zakupy 15. Urodziny Salonu Pierre Cardin w Galerii Sfera w Bielsku-Białej. Wyjątkowa Ce
2024-10-24 | 16:05

15. Urodziny Salonu Pierre Cardin w Galerii Sfera w Bielsku-Białej. Wyjątkowa Ce

Już od 15 lat Salon Pierre Cardin w Galerii Sfera przy ul. Mostowej 5 w Bielsku-Białej dostarcza swoim klientom eleganckie, wyrafinowane stylizacje. Teraz nadszedł czas, by świętować ten

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.