Nowe Bielawy i Nowe Czyżyny wprowadzają „Różowe Skrzyneczki”
Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Wykluczenie menstruacyjne to problem, wokół którego wciąż zbyt często przechodzi się obojętnie. Tymczasem w Polsce aż pół miliona kobiet i osób menstruujących nie stać na zakup podstawowych środków higieny – podają badania Kulczyk Foundation.
Jednym ze sposobów walki z problemem są tzw. „Różowe Skrzyneczki”, które coraz częściej pojawiają się w toaletach w przestrzeniach publicznych. Dzięki nim każdy może mieć swobodny i szybki dostęp do bezpłatnych podpasek lub tamponów. Co więcej, skrzyneczki zachęcają do dzielenia się materiałami higienicznymi.
Tego typu pojemniki właśnie pojawiły się w dwóch centrach handlowych z portfolio Greenman Poland – w Nowych Czyżynach w Krakowie oraz w Nowych Bielawach w Toruniu. Obiekty, we współpracy z Fundacją Różowa Wstążeczka, udostępniły je w toaletach dla klientów. Tym samym oba centra trafiły na ogólnopolską mapę miejsc, które przełamują tabu menstruacyjne.
– Wykluczenie menstruacyjne to problem, który wciąż jest marginalizowany, dlatego warto przyłączać się do każdej inicjatywy, która niesie zmianę i zwiększa dostępność środków higienicznych. Działania Fundacji Różowa Wstążeczka są tego najlepszym przykładem. Za ich sprawą w Polsce jest coraz więcej miejsc, w których nieodpłatnie można zdobyć podpaski czy tampony – mówi Anna Brzozowska, marketing manager CH Nowe Czyżyny w Krakowie.
– Od teraz także nasze dwa centra są takimi przestrzeniami. W każdym z nich wytypowaliśmy jedną, najbardziej uczęszczaną toaletę, w której zawisły skrzyneczki. Ich zasoby są przez nas regularnie uzupełniane. Zachęcamy także klientki oraz pracowników sklepów do dzielenia się swoimi środkami z innymi kobietami i osobami menstruującymi. To niewielki gest, który wiele może zmienić – dodaje.
Różowe skrzyneczki są w pełni dostępne. Aby skorzystać z ich zasobów, nie trzeba wnosić żadnych opłat ani prosić o dostęp. – Z ich zawartości można swobodnie korzystać w razie nagłej potrzeby lub w sytuacji, kiedy kogoś z różnych powodów nie stać na zakup podpasek czy tamponów – mówi Anna Brzozowska.
– Po środki higieniczne mogą sięgać zarówno osoby robiące zakupy w naszych centrach, jak i pracownicy sklepów. Jesteśmy przekonani, że takie rozwiązanie nie tylko zwiększy dostępność materiałów higienicznych, ale także da dobry przykład innym miejscom w Krakowie i Toruniu, jak niewielkim gestem można podjąć walkę z wykluczeniem menstruacyjnym – dodaje.
Centra handlowe z portfolio Greenman Poland od dłuższego czasu podejmują różne inicjatywy, które przeciwdziałają wykluczeniu i wspierają kobiety. Pojawienie się „Różowych Skrzyneczek” wpisuje się w ten kierunek. – W naszej aktywności społecznej nie boimy się mówić o różnych problemach, z którymi mierzy się nasza społeczność. Niedawno odbyły się u nas akcje na rzecz kobiet w kryzysie bezdomności oraz kobiet dotkniętych przemocą domową – mówi Anna Brzozowska.
– Jako miejsca uczęszczane staramy się regularnie zwracać uwagę lokalnych społeczności na wyzwania współczesnego świata, w tym te związane z wykluczeniem czy stygmatyzacją. To aktywność wpisana w nasze działania CSR, ale także strategię ESG. Pojawienie się „Różowych Skrzyneczek” jest więc dla nas naturalnym gestem i liczymy, że lokalnie, za naszym przykładem, powielą go inni – dodaje.
Uwolnij swojego wewnętrznego botanika z nowym zestawem LEGO® Ideas Ogród botanic
Prezent po polsku – konwenanse i uprzedzenia. Czego nie wypada?
15. Urodziny Salonu Pierre Cardin w Galerii Sfera w Bielsku-Białej. Wyjątkowa Ce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.