Nowość! For Nature. Bądź eko i kupuj worki na śmieci z recyklingu.
Me & My Friends
Podwale 7/5
50-043 Wrocław
julita.pacana|mamf.pl| |julita.pacana|mamf.pl
500 388 727
https://mamfgroup.com/
Czy moja codzienna segregacja odpadów ma sens? Jeśli czasem dopadają nas takie wątpliwości, to zupełnie niepotrzebnie. Coraz więcej produktów powstaje z odzyskanych surowców. A na półkach z artykułami gospodarstwa domowego pojawiają się właśnie nowe, ekologiczne worki na śmieci wykonane w 89% z plastiku pochodzącego z recyklingu – to worki multitop z linii For Nature marki Paclan.
Codziennie wyrzucamy mnóstwo przeróżnych rzeczy. Większość z nich zrobiona jest z surowców, które można odzyskać w procesie recyklingu i ponownie wykorzystać. Dlatego recykling jest tak ważny dla środowiska - to jedna z najlepszych metod ochrony jego zasobów.
Marka Paclan ma tego świadomość i już od ponad 35 lat prowadzi największe w Europie centrum recyklingu opakowań foliowych. Jest w nim przetwarzanych średnio 80 000 ton odpadów i śmieci pokonsumenckich (śmieci pochodzących z gospodarstw domowych). Granulat z recyklingu, który tu powstaje, jest następnie wykorzystywany w zakładach produkcyjnych między innymi do wytwarzania wysokiej jakości worków na śmieci.
Zrobione z odpadów
Multitop worki na śmieci z linii For Nature – nowość w ofercie Paclana – również powstają z recyklatu i w niczym nie ustępują standardowym workom na śmieci. Choć zrobione z odpadów, są równie mocne, wytrzymałe i funkcjonalne. Co więcej z łatwością dopasujemy je do różnych koszy, ponieważ dostępne są w dwóch różnych pojemnościach – 35 i 60 litrów. Worki nie zawierają barwników ani dodatków zapachowych, ale najważniejsze jest to, że do ich produkcji wykorzystano plastik pochodzący z recyklingu. Aż 89% składu tych worków stanowią przetworzone plastikowe śmieci, a ich etykiety w całości zrobione są z papieru z recyklingu.
„Możemy produkować worki na śmieci ze śmieci, ponieważ mamy własną technologię przetwarzania odpadów plastikowych” – wyjaśnia Marta Krokowicz, Marketing Manager marki Paclan i jednocześnie podkreśla, że takie działanie nie tylko wpisuje się w trend produkcji ekologicznej, ale jest również spójne z oczekiwaniami konsumentów. – „Większość z nas w trosce o środowisko segreguje odpady. My – ponieważ także staramy się dbać o przyrodę i jej zasoby – prowadzimy ich recykling i ponownie je wykorzystujemy. W efekcie wspólnie dajemy plastikowi drugie życie.”
Ponadto recykling odpadów – a więc także plastiku i makulatury – pozwala zmniejszyć ogólną liczbę śmieci, a co za tym idzie liczbę wysypisk. Przyczynia się również do ochrony zasobów naturalnych takich, jak na przykład ropa naftowa, drzewa.
Paclan dla natury
Marka Paclan przywiązuje wagę do recyklingu oraz ochrony środowiska. Dlatego wprowadziła na rynek ekologiczną linię artykułów gospodarstwa domowego – For Nature. To dziś jedyna, tak kompleksowa i pełna, oferta tego typu produktów na rynku. Składa się z artykułów przeznaczonych do gotowania, pieczenia, sprzątania oraz worków na śmieci multitop i worków na odpady BIO. Warto podkreślić, że każdy z produktów jest przyjazny dla natury. Opakowania do nich wykonane są z makulatury lub z papieru z certyfikatem FSC, a każdy z nich spełnia przynajmniej jeden z wymogów, jakie marka narzuciła sobie przy tworzeniu tej serii, a więc został wyprodukowany z:
- tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu
- materiałów naturalnych, takich jak m.in. kukurydza, agawa i wiskoza
- zużytych butelek PET
- materiałów biodegradowalnych, takich jak PLA (polilaktyd).
Nie zastanawiajmy się, czy segregacja odpadów ma sens. Ma i to ogromny. Jest pierwszym etapem recyklingu – tak ważnego dla ochrony środowiska. Jest też prostym sposobem na robienie codziennie, czegoś dobrego dla natury.
CENA PRODUKTU
Multitop worki na śmieci For Nature, 35 l (30 szt. w jednym opakowaniu), www.paclan.pl, cena ok. 4,00 zł
Multitop worki na śmieci For Nature, 60 l (20 szt. w jednym opakowaniu), www.paclan.pl, cena ok. 4,99 zł
Uwolnij swojego wewnętrznego botanika z nowym zestawem LEGO® Ideas Ogród botanic
Prezent po polsku – konwenanse i uprzedzenia. Czego nie wypada?
15. Urodziny Salonu Pierre Cardin w Galerii Sfera w Bielsku-Białej. Wyjątkowa Ce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.