Nowość od Alpro: napój sojowy o smaku czekoladowym
Produkty roślinne cieszą się coraz większą popularnością wśród Polaków, którzy coraz częściej sięgają nie tylko po tradycyjne napoje powstałe na bazie soi, kokosów, migdałów czy ryżu, ale także receptur z dodatkiem czekolady czy wanilii. Na potrzeby konsumentów odpowiada marka Alpro, wprowadzając na rynek napój sojowy o smaku czekoladowym w jeszcze większym opakowaniu. Ten przepyszny produkt to nie tylko doskonały sposób na urozmaicenie diety, ale także szansa na to, aby przyłączyć się do troski o kondycję planety – produkty pochodzenia roślinnego mają bowiem najmniejszy wpływ na stan środowiska, m.in. w kwestii emisji CO2 czy zużycia zasobów wodnych[1].
Uwielbiany przez konsumentów wariant smakowy sojowego Alpro jest teraz dostępny w większym opakowaniu 1 l. – Dla Polaków wciąż niesamowicie istotny jest walor smakowy, ale równocześnie dostrzegamy coraz większe zapotrzebowanie na asortyment, którego produkcja nie wiąże się z degradacją zasobów naturalnych. Wprowadzenie na rynek napoju sojowego Alpro o smaku czekoladowym w większym opakowaniu to swoista odpowiedź na potrzeby konsumentów, którzy coraz chętniej włączają produkty roślinne do codziennego menu. To doskonała alternatywa zarówno dla tradycyjnych napojów roślinnych, ale także mleka – mówi Monika Kuciak, Starsza Kierownik Marki ALPRO.
Czekoladowa i w 100% roślinna przyjemność
Napój sojowy Alpro o smaku czekoladowym jest w 100% roślinny, odznacza się kremową konsystencją i przepysznym smakiem. Jest bogaty w białko roślinne oraz stanowi źródło witamin B2 i D oraz wapnia. Wyróżnia się niską zawartością kwasów tłuszczowych, nie zawiera laktozy oraz glutenu.
Każdy łyk sojowego napoju Alpro o smaku czekoladowym to prawdziwa uczta dla podniebienia. Smakuje świetnie zarówno na ciepło, jak i na zimno. Miłośnicy kuchennych wariacji docenią fakt, że produkt może stanowić również wyśmienitą bazę koktajli, smoothie, owsianek czy innych deserów.
Pyszny element „diety przyszłości”
Włączanie produktów pochodzenia roślinnego do codziennego menu to zwrot w kierunku diety planetarnej, która zdaniem grupy 37 naukowców wchodzących w skład The EAT-Lancet Commission on Food, Planet, Health, pozwala połączyć smak i przyjemność jedzenia z troską o kondycję planety. Co istotne, stosowanie „diety przyszłości” nie oznacza wykluczenia, a jedynie zmianę proporcji poszczególnych składników w codziennym menu. Główne założenia diety planetarnej to zmniejszenie spożycia mięsa (przede wszystkim czerwonego), ograniczanie spożycia tłuszczów nasyconych, pochodzących głównie z produktów odzwierzęcych, a także redukcja spożywanej ilości cukru. Rekomendowane jest uzupełnienie codziennej diety produktami roślinnymi, tłuszczami oraz nasionami. Zgodnie z zaleceniami, źródłem białka mogą być rośliny strączkowe oraz orzechy. Obowiązkowa część menu to warzywa i owoce, których rola w prawidłowym odżywianiu jest ogromna.
W założenia diety planetarnej idealnie wpisują się produkty Alpro. Wybierając je, można cieszyć się pysznymi smakami, troszcząc się jednocześnie o kondycję planety. Żywność pochodzenia roślinnego ma bowiem najmniejszy wpływ na środowisko pod względem emisji CO2, zużycia wody i użytkowania gruntów[2]. Dieta roślinna ma też najbardziej pozytywny wpływ na efektywne gospodarowanie zasobami[3].
Oprócz sojowego Alpro o smaku czekoladowym, w portfolio marki można znaleźć inne wariacje smakowe, np. waniliowe, a także tradycyjne napoje sojowe, owsiane, migdałowe czy kokosowe. W ubiegłym roku na półki trafiło Alpro PSST!... TO NIE MLEK*, stworzone z myślą o tych, którym trudno zrezygnować ze smaku mleka.
[1] Clark, Tilman – Comparative analyses of environmental impacts of agricultural production systems, agricultural input efficiency and food choice, 2017.
[2] Clark, Tilman – Comparative analyses of environmental impacts of agricultural production systems, agricultural input efficiency and food choice, 2017.
[3] EAT-Lancet Commission on healthy diets from sustainable food systems, 2019.

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.