O czym warto pamiętać przy zakupach internetowych przed świętami
dfusion
Aleja Zjednoczenia 36
01-838 Warszawa
katarzyna.kuczynska|dfusion.pl| |katarzyna.kuczynska|dfusion.pl
503987119
www.dfusion.pl
Listopad to gorący okres promocji zakupowych, w dużej mierze ze względu na Black Friday i Cyber Monday, a także zbliżające się święta Bożego Narodzenia. DPD Polska przygotowała kilka praktycznych rad i wskazówek, o których warto pamiętać przy składaniu zamówień online w okresie przedświątecznym.
Zrób przemyślane zakupy z wyprzedzeniem
Zamawiając prezenty warto wziąć pod uwagę, że zwiększona liczba przesyłek kurierskich jest wynikiem spiętrzenia zamówień w sklepach internetowych. Zakupy najlepiej więc poczynić odpowiednio wcześniej, najlepiej nie później niż pięć dni przed Wigilią, aby e-sklep miał czas na przygotowanie paczki i przekazanie jej kurierowi. Przesyłka krajowa, która została przekazana przez sklep internetowy do sieci kurierskiej, zazwyczaj trafia do rąk odbiorcy w ciągu 24 do 48 godzin. Przemyślane zakupy pozwalają też uniknąć prezentowych pomyłek. Warto poświęcić chwilę na przeanalizowanie cech produktu, porównanie z dostępnymi ofertami oraz zapoznanie się z opiniami innych kupujących, a w razie nieudanego wyboru, dysponując zapasem czasu - zwrócić lub wymienić produkt.
Wcześniejsze zakupy są także zabezpieczeniem przed sytuacjami, na które kurierzy nie mają wpływu. Nagły opad śniegu czy gołoledź mogą spowodować opóźnienie doręczenia, gdyż w trudnych warunkach atmosferycznych proces logistyczny przebiega wolniej. Równie ważne jest staranne wprowadzenie prawidłowych danych adresowych w sklepie internetowym. Każda pomyłka może opóźnić lub wręcz uniemożliwić dostarczenie paczki. Istotne jest także, by e-nabywca pozostawił w zamówieniu swój numer telefonu i mail.
Odbierz przesyłkę z rąk kuriera lub w sklepie za rogiem
Przesyłki standardowo doręczane są w godzinach pracy i dlatego najlepiej już na etapie składania zamówienia skierować paczkę na adres, pod którym kurier zastanie odbiorcę w ciągu dnia. Jeżeli doręczenie kurierskie jest niemożliwe lub wolimy sami odebrać przesyłkę wtedy, gdy nam to odpowiada, można skorzystać z sieci prawie 11,5 tys. punktów DPD Pickup, w tym automatów paczkowych, placówek partnerskich, oddziałów miejskich czy punktów w sieciach handlowych. Możliwość odbioru paczki w pobliskim sklepie czy na stacji paliwowej po drodze do domu to wygodna alternatywa dla doręczeń do rąk własnych - szczególnie w okresie przedświątecznym, gdy ruch jest większy, a spraw do załatwienia więcej niż zwykle.
Włącz się w proces dostawy
Aktywny tryb życia i duża mobilność współczesnego konsumenta wymagają od firm kurierskich intuicyjnych i spersonalizowanych narzędzi do zarządzania przesyłką na ostatniej mili. Od kilku miesięcy konsumenci mają do dyspozycji aplikację DPD Mobile, która pozwala na śledzenie przesyłek i zarządzanie procesem doręczenia lub nadania. Podobne możliwości daje powiadomienie SMS lub mailowe z linkiem do portalu mojapaczka.dpd.com.pl zawierające informacje o planowanym czasie i adresie doręczenia wraz z opcją ich łatwej zmiany. Przesyłane są także imię i numer telefonu kuriera, co ułatwia wzajemny kontakt. Przesyłkę za pobraniem można opłacić kartą na terminalu u kuriera, zaś nadania ułatwia wygodne i proste w obsłudze internetowe narzędzia do nadawania paczek, nadaj.dpd.com.pl.
Bezpiecznie zapakowane prezenty
Przygotowując do wysłania świąteczne prezenty, należy pamiętać o ich właściwym zapakowaniu i zabezpieczeniu, w przeciwnym razie przesyłki narażone są na uszkodzenie lub mogą zniszczyć w transporcie inne paczki. Standardowa paczka powinna mieć kształt prostopadłościanu, z którego nie wystaje żaden ponadwymiarowy element. Wszelkie potrzebne do poprawnego zabezpieczenia paczki materiały, w tym biodegradowalne wypełniacze, papierowe taśmy czy paki bio dostępne są dla nadawców biznesowych na stronie sklep.dpd.com.pl.
W paczkach z odzieżą i obuwiem nie powinno być wolnego miejsca, w którym mogłyby przemieszczać się przedmioty. Wystarczy odpowiednie wypełnienie zawartości oraz wytrzymałe pudełko o adekwatnych wymiarach. Telefony, akcesoria komórkowe, sprzęt komputerowy czy RTV/AGD, małe AGD czy produkty wnętrzarskie (np. lampy) muszą być transportowane w opakowaniu producenta z oryginalnymi profilami. Całość należy umieścić w mocnym kartonie. Niedozwolone jest wysyłanie towarów zabronionych https://www.dpd.com/pl/pl/oferta-dla-firm/warunki-wysylki/warunki-wykonywania-uslug-krajowych/
Stosując się do powyższych wskazówek zwiększamy szanse na to, że zamówione prezenty dotrą pod choinkę w dobrym stanie i na czas. Udanych zakupów!
Kreatywny weekend z zajęciami z upcyklingu w Blue City
Kolejny nowy najemca w Blue City. Gratka dla fanów technologii i designu
Znamy najnowszy portret klientek Pepco
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Co trzecia osoba w wieku 25–34 lata nadal mieszka z rodzicami. Większość gniazdowników pracuje
1,7 mln, czyli 33 proc., młodych Polaków to tzw. gniazdownicy. – To osoby w wieku od 25 do 34 lat, które nadal mieszkają z rodzicami, nie posiadają własnych dzieci, współmałżonka, nie są również po rozwodzie lub nie są wdowcami – tłumaczy Paweł Murawski, konsultant z Głównego Urzędu Statystycznego. Zjawisko to jest silniejsze wśród mężczyzn i na obszarach mniej zaludnionych. W dużych miastach i aglomeracjach odsetek gniazdowników jest znacznie niższy.
Media
Robert El Gendy: Jestem śpiochem i przychodzę do studia w ostatniej chwili. Raz nie obudziłem się na czas i dopiero telefon z redakcji postawił mnie na nogi
Prezenter „Pytania na śniadanie” zaznacza, że lubi sobie pospać, dlatego prowadzenie porannego programu to dla niego prawdziwe wyzwanie. Musi się bowiem sporo natrudzić, by być w studiu telewizyjnym na czas. Zazwyczaj nie udaje mu się jednak obudzić wraz z dźwiękiem pierwszego budzika i zdarzyło się, że z głębokiego snu wyrwał go dopiero telefon od produkcji „Pytania na śniadanie”.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.