O czym warto pamiętać przy zakupach internetowych przed świętami
dfusion
Aleja Zjednoczenia 36
01-838 Warszawa
katarzyna.kuczynska|dfusion.pl| |katarzyna.kuczynska|dfusion.pl
503987119
www.dfusion.pl
Listopad to gorący okres promocji zakupowych, w dużej mierze ze względu na Black Friday i Cyber Monday, a także zbliżające się święta Bożego Narodzenia. DPD Polska przygotowała kilka praktycznych rad i wskazówek, o których warto pamiętać przy składaniu zamówień online w okresie przedświątecznym.
Zrób przemyślane zakupy z wyprzedzeniem
Zamawiając prezenty warto wziąć pod uwagę, że zwiększona liczba przesyłek kurierskich jest wynikiem spiętrzenia zamówień w sklepach internetowych. Zakupy najlepiej więc poczynić odpowiednio wcześniej, najlepiej nie później niż pięć dni przed Wigilią, aby e-sklep miał czas na przygotowanie paczki i przekazanie jej kurierowi. Przesyłka krajowa, która została przekazana przez sklep internetowy do sieci kurierskiej, zazwyczaj trafia do rąk odbiorcy w ciągu 24 do 48 godzin. Przemyślane zakupy pozwalają też uniknąć prezentowych pomyłek. Warto poświęcić chwilę na przeanalizowanie cech produktu, porównanie z dostępnymi ofertami oraz zapoznanie się z opiniami innych kupujących, a w razie nieudanego wyboru, dysponując zapasem czasu - zwrócić lub wymienić produkt.
Wcześniejsze zakupy są także zabezpieczeniem przed sytuacjami, na które kurierzy nie mają wpływu. Nagły opad śniegu czy gołoledź mogą spowodować opóźnienie doręczenia, gdyż w trudnych warunkach atmosferycznych proces logistyczny przebiega wolniej. Równie ważne jest staranne wprowadzenie prawidłowych danych adresowych w sklepie internetowym. Każda pomyłka może opóźnić lub wręcz uniemożliwić dostarczenie paczki. Istotne jest także, by e-nabywca pozostawił w zamówieniu swój numer telefonu i mail.
Odbierz przesyłkę z rąk kuriera lub w sklepie za rogiem
Przesyłki standardowo doręczane są w godzinach pracy i dlatego najlepiej już na etapie składania zamówienia skierować paczkę na adres, pod którym kurier zastanie odbiorcę w ciągu dnia. Jeżeli doręczenie kurierskie jest niemożliwe lub wolimy sami odebrać przesyłkę wtedy, gdy nam to odpowiada, można skorzystać z sieci prawie 11,5 tys. punktów DPD Pickup, w tym automatów paczkowych, placówek partnerskich, oddziałów miejskich czy punktów w sieciach handlowych. Możliwość odbioru paczki w pobliskim sklepie czy na stacji paliwowej po drodze do domu to wygodna alternatywa dla doręczeń do rąk własnych - szczególnie w okresie przedświątecznym, gdy ruch jest większy, a spraw do załatwienia więcej niż zwykle.
Włącz się w proces dostawy
Aktywny tryb życia i duża mobilność współczesnego konsumenta wymagają od firm kurierskich intuicyjnych i spersonalizowanych narzędzi do zarządzania przesyłką na ostatniej mili. Od kilku miesięcy konsumenci mają do dyspozycji aplikację DPD Mobile, która pozwala na śledzenie przesyłek i zarządzanie procesem doręczenia lub nadania. Podobne możliwości daje powiadomienie SMS lub mailowe z linkiem do portalu mojapaczka.dpd.com.pl zawierające informacje o planowanym czasie i adresie doręczenia wraz z opcją ich łatwej zmiany. Przesyłane są także imię i numer telefonu kuriera, co ułatwia wzajemny kontakt. Przesyłkę za pobraniem można opłacić kartą na terminalu u kuriera, zaś nadania ułatwia wygodne i proste w obsłudze internetowe narzędzia do nadawania paczek, nadaj.dpd.com.pl.
Bezpiecznie zapakowane prezenty
Przygotowując do wysłania świąteczne prezenty, należy pamiętać o ich właściwym zapakowaniu i zabezpieczeniu, w przeciwnym razie przesyłki narażone są na uszkodzenie lub mogą zniszczyć w transporcie inne paczki. Standardowa paczka powinna mieć kształt prostopadłościanu, z którego nie wystaje żaden ponadwymiarowy element. Wszelkie potrzebne do poprawnego zabezpieczenia paczki materiały, w tym biodegradowalne wypełniacze, papierowe taśmy czy paki bio dostępne są dla nadawców biznesowych na stronie sklep.dpd.com.pl.
W paczkach z odzieżą i obuwiem nie powinno być wolnego miejsca, w którym mogłyby przemieszczać się przedmioty. Wystarczy odpowiednie wypełnienie zawartości oraz wytrzymałe pudełko o adekwatnych wymiarach. Telefony, akcesoria komórkowe, sprzęt komputerowy czy RTV/AGD, małe AGD czy produkty wnętrzarskie (np. lampy) muszą być transportowane w opakowaniu producenta z oryginalnymi profilami. Całość należy umieścić w mocnym kartonie. Niedozwolone jest wysyłanie towarów zabronionych https://www.dpd.com/pl/pl/oferta-dla-firm/warunki-wysylki/warunki-wykonywania-uslug-krajowych/
Stosując się do powyższych wskazówek zwiększamy szanse na to, że zamówione prezenty dotrą pod choinkę w dobrym stanie i na czas. Udanych zakupów!

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.