Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
- Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we wszystkich kategoriach, zarówno od globalnych, jak i polskich marek.
- Z badania przeprowadzonego przez HarrisX dla Amazon.pl wynika, że 73% Polaków kupujących online szuka wiosną w sklepach internetowych artykułów codziennego użytku, głównie odzieży, obuwia, kosmetyków i środków czystości.
- Polacy często robią zakupy online w tak zwanym „międzyczasie” - 23% przyznaje się do robienia zakupów podczas dojazdów do pracy lub szkoły, 17% podczas spotkań rodzinnych i tyle samo - w toalecie.
- Wydarzenie zakupowe Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl jest dostępne dla wszystkich, ale jak zawsze, klienci Prime korzystają z nielimitowanych, szybkich i darmowych dostaw milionów produktów.
Sklep Amazon.pl rozpoczyna Dni Wiosennych Okazji - w ramach tego wydarzenia na klientów czekają wyjątkowe promocje z kategorii: Dom i kuchnia, Elektronika, Drogeria, Książki, Komputery, Hobby, Moda i wielu innych. Wydarzenie trwa do 31 marca na stronie www.amazon.pl oferując promocje na dziesiątki tysięcy produktów od polskich i globalnych marek, takich jak: Philips, TEFAL, Garmin, Soundcore, Olympus, Xiaomi, Oral-B, Stanley, Vileda, Lego, Playmobil, Adidas, Soxo, Eveline, Trefl i wielu innych.
W wolnej chwili i po to, by odświeżyć przestrzeń – tak Polacy kupują online
Z badania przeprowadzonego przez HarrisX na Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl wynika, że wiosną aż 73% Polaków szuka w sklepach internetowych artykułów codziennego użytku. Prawie 3 na 10 (27%) kupuje produkty, aby odświeżyć lub zorganizować swoją przestrzeń, 14% z powodu sezonowych zmian pogody, a 12% korzysta ze specjalnych promocji. Co najczęściej znajduje się na wiosennej liście zakupowej Polaków? 6 na 10 respondentów kupuje odzież i obuwie, 23% kosmetyki, a 1 na 5 zamawia w internecie środki czystości.
„Wiemy, że nasi klienci uwielbiają promocje, a 48% osób robiących zakupy online wskazuje oszczędności jako jeden z trzech najważniejszych powodów wyboru danego sprzedawcy. Ponadto, klienci w Polsce cenią sobie transparentne ceny bez ukrytych opłat (55%) oraz szeroki wybór produktów (44%). Dlatego z przyjemnością oferujemy klientom Amazon.pl dziesiątki tysięcy produktów w niższych cenach podczas Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl. To doskonały moment by zaoszczędzić na produktach nie tylko globalnych, ale również polskich marek” – mówi Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, zarządzająca sklepem Amazon.pl.
Polacy robią zakupy online w różnych sytuacjach – niektóre z nich są dość zaskakujące. Niemal jeden na czterech respondentów (23%) przyznaje się do robienia zakupów podczas dojazdów do pracy lub szkoły. 17% składa zamówienia podczas spotkań rodzinnych, a tyle samo deklaruje, że zdarza im się robić zakupy… w toalecie. Inne popularne sytuacje to: czekanie na wizytę u lekarza lub dentysty (15%) albo pilnowanie dzieci podczas zabaw lub innych zajęć (14%). Badanie pokazało również bardziej nietypowe nawyki zakupowe – 5% respondentów robiło zakupy online podczas spotkań biznesowych, a 4% - na randce.
Skorzystaj z tysięcy okazji na Amazon.pl tej wiosny
Polacy lubią być przygotowani, często szukają dobrych promocji i chętnie dzielą się informacjami o nich z innymi. Z badania przeprowadzonego dla Amazon.pl wynika, że 4 na 5 Polaków (80%) ekscytuje się, gdy znajdzie promocję na produkt, którego szukali, a podobna liczba (79%) bardzo uważnie porównuje ceny przed dokonaniem zakupu.
Aż jeden na trzech Polaków otwarcie przyznaje, że preferuje zakupy online ze względu na ich wygodę. Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl to idealny moment, aby skorzystać z szerokiego wyboru produktów w niższych cenach. Klienci mogą liczyć na wyjątkowe promocje we wszystkich kategoriach, w tym: Dom i kuchnia, Elektronika, Komputery, Hobby, Moda i wielu innych, oferujących produkty wiodących marek, takich jak: Philips, Garmin, TEFAL, Bosch, Soundcore, Olympus, Logitech, Stanley, Vileda, Lego, Playmobil, Bratz, Adidas, Lee, Wrangler, Geox, ECCO, NIVEA, Soxo, Eveline, Trefl i wiele innych. Wśród promocji nie zabraknie też produktów od małych i średnich przedsiębiorstw.
Znajdź okazję dla siebie
Do 31 marca klienci mogą odwiedzić stronę www.amazon.pl/springdealdays, aby znaleźć okazje dopasowane do swoich potrzeb. Pomogą w tym funkcje dostępne na Amazon.pl, takie jak:
- Obserwuj okazję: umożliwiająca sprawdzanie promocji dostępnych tylko dla klientów Prime. Dzięki powiadomieniom na stronie i w aplikacji Amazon.pl możliwe jest to w dowolnym miejscu i czasie.
- Powiadomienia o okazjach: informujące o okazjach związanych z produktami ostatnio szukanymi i oglądanymi na stronie i w aplikacji Amazon.pl.
- Lista życzeń: generująca powiadomienia o promocjach na produkty dodane do listy życzeń.
Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl to doskonały moment, aby wypróbować bezpłatnie przez 30 dni program Amazon Prime. Zapewnia on klientom nielimitowane, darmowe i szybkie dostawy milionów produktów, bez minimalnej kwoty zamówienia do domu, paczkomatów lub punktów odbioru, a także do filmów i seriali na Prime Video oraz darmowych gier na Prime Gaming. Po okresie próbnym Prime jest dostępny za jedyne 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie.
Kontakt dla mediów: prasa|amazon.com| |prasa|amazon.com
Metodologia badania
Badanie zostało przeprowadzone online przez HarrisX dla Amazon.pl w dniach od 18 lutego do 3 marca 2025 roku wśród 22 117 respondentów z 11 krajów, którzy niedawno dokonywali zakupów online. Grupa respondentów oraz wyniki badania zostały dostosowane tak, aby odpowiadały demografii osób robiących zakupy online. W Polsce próba respondentów wynosiła 2011 osób (margines błędu +/- 2,2%).
Źródło informacji: Amazon

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.