Komunikaty PR

Organizacje konsumenckie zachęcają do zgłaszania zakupowych absurdów

2024-04-16  |  01:00
Biuro prasowe

Będąc klientami spotykamy się z różnymi sytuacjami. Od naszej wiedzy i reakcji (lub jej braku) na nieuczciwe zachowania sprzedawców zależy czy oszukiwanie klientów stanie się przysłowiową żyłą złota. Dostrzegasz absurdy podczas zakupów? W ramach akcji „Skonsumuj swoje prawa” organizacje konsumenckie (Federacja KonsumentówStowarzyszenie Ochrony Konsumentów Aquila i Stowarzyszenie Euro-Concret) zachęcają do zgłaszania absurdów zakupowych, a najciekawsze lub najbardziej abstrakcyjne historie zostaną nagrodzone.

Jak się czujesz, gdy reklama, którą oglądasz ma się nijak do warunków oferty? Albo kiedy w umowie małym druczkiem zapisane są niekorzystne dla Ciebie zapisy? Albo kiedy kolejny raz sprzedawca bezpodstawnie wykręca się z uznania Twojej reklamacji lub -nasty raz nie dotrzymuje ustalonych terminów?

Zapewne wiele razy napotkałeś sytuacje, które Cię irytują i niepotrzebnie angażują. A przecież czas nie jest z gumy – każdy ma go mało. I tak sporo go poświęciłeś przed zakupem – szukałeś informacji (np. w internecie, na opakowaniu produktu), przeglądałeś różne oferty, by spełniały Twoje oczekiwania, przemyślałeś różne warianty, w końcu zaplanowałeś i zrobiłeś zakupy. Wierzyłeś że to, co kupiłeś, zaspokoi Twoje potrzeby i zagwarantuje uczucie satysfakcji. Tymczasem musisz się dodatkowo wdawać w dyskusje ze sprzedawcą, którego nie interesują przytaczane przez Ciebie racje i argumenty. Brzmi znajomo? 

Zakupowe błędne koło

Jeśli sprawa dotyczy Ciebie osobiście, zazwyczaj decydujesz się działać. Często jednak Twoja determinacja i zaangażowanie poddawane są przez sprzedawcę poważnej próbie. Z biegiem czasu, gdy napotykasz na kolejne utrudnienia, Twoja aktywność słabnie. Nierzadko rezygnujesz z dalszych działań, bo „nie ma sensu kopać się z koniem”. Jednak takie „odpuszczanie” nierzetelnemu sprzedawcy (rezygnacja z działań lub niepodejmowanie ich w ogóle) ma fatalne skutki dla konsumentów. Powstaje zjawisko, które można określić jako społeczne przyzwolenie na nieuczciwość. Efekt jest taki, że nieuczciwy przedsiębiorca nadal stosuje nierzetelne praktyki, których ofiarami padają kolejni klienci – a może i Ty sam za jakiś czas. – Powstaje błędne koło – nieuczciwy sprzedawca narusza interesy klientów, ale wobec braku wystarczającej reakcji z ich strony robi sobie z takiego postępowania sposób na zarabianie – oczywiście kosztem konsumentów – wyjaśnia Małgorzata Miś, Prezes Stowarzyszenia Ochrony Konsumentów Aquila.

Podziel się „absurdem zakupowym”! Weź udział w konkursie.

Świadomość swoich praw wśród konsumentów oraz aktywne zwalczanie nieuczciwych działań wobec klientów to jedyna droga, aby zmienić zakupową rzeczywistość na lepszą. Chcemy Ci w tym pomóc.

Zachęcamy Cię do udziału w kampanii edukacyjnej „Skonsumuj swoje prawa”, którą prowadzą trzy organizacje konsumenckie – Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Ochrony Konsumentów Aquila  oraz Stowarzyszenie Euro-Concret wspólnie ze Związkiem Cyfrowa Polska przy wsparciu Amazon.pl oraz centrukonsumenckie.pl.

Zapoznaj się z przygotowanymi materiałami, przyślij nam swój „absurd konsumencki” i weź udział w konkursie wiedzy konsumenckiej z nagrodami! Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie https://prawo-konsumenckie.pl/rozpoczynamy-kampanie-edukacyjna-skonsumuj-swoje-prawa/.

W ramach inicjatywy chcemy pokazać, że warto być aktywnym konsumentem i dla wspólnego dobra walczyć z nieuczciwymi praktykami na rynku. Publikując i nagłaśniając otrzymane „absurdy zakupowe” konsumenckie wspólnie pokażemy z czym nie powinien stykać się klient. 

Dlatego nie chowaj swojej historii do szuflady, a podziel się nią! Widzisz w mediach absurdalną ofertę lub reklamę? Zrób print screena i przyślij na adres absurdkonsumencki@federacja-konsumentow.org.pl.  Zamiast biernie przyglądać się nierzetelnym działaniom, zadziałajmy wspólnie. Razem możemy wpłynąć na zmiany i wyeliminować nieuczciwość z rynku. Dołącz do walki o uczciwe praktyki konsumenckie – bo razem możemy więcej!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii Biuro prasowe
2025-03-03 | 11:30

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

Apple zaprezentowało kolejną odsłonę swojego flagowego smartfona – iPhone’a 16. Tegoroczna wersja wprowadza istotne udoskonalenia w zakresie wydajności, aparatu
Zakupy DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Zakupy Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love
2025-01-24 | 06:00

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love

Walentynki pojawiły się w Polsce stosunkowo niedawno, bo dopiero w latach 90. XX wieku i początkowo budziły mieszane emocje. Dla jednych były symbolem komercjalizacji uczuć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Zdrowie

Przybywa osób biorących leki dla chorych na cukrzycę, aby szybciej schudnąć. To rozwiązanie niekorzystne dla zdrowia

Dietetycy ostrzegają przed wykorzystywaniem leków niezgodnie z ich przeznaczeniem. Tak dzieje się coraz częściej z lekami na cukrzycę, które stosują osoby chcące zrzucić zbędne kilogramy. Jak podkreśla dietetyk Jakub Mauricz, może to prowadzić do przykrych dolegliwości zdrowotnych, a nawet zagrażać życiu. Jednocześnie zaznacza, że podstawą leczenia dla osób z nadwagą powinna być zmiana nawyków żywieniowych.

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza

Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.