Komunikaty PR

Organizacje konsumenckie zachęcają do zgłaszania zakupowych absurdów

2024-04-16  |  01:00
Biuro prasowe

Będąc klientami spotykamy się z różnymi sytuacjami. Od naszej wiedzy i reakcji (lub jej braku) na nieuczciwe zachowania sprzedawców zależy czy oszukiwanie klientów stanie się przysłowiową żyłą złota. Dostrzegasz absurdy podczas zakupów? W ramach akcji „Skonsumuj swoje prawa” organizacje konsumenckie (Federacja KonsumentówStowarzyszenie Ochrony Konsumentów Aquila i Stowarzyszenie Euro-Concret) zachęcają do zgłaszania absurdów zakupowych, a najciekawsze lub najbardziej abstrakcyjne historie zostaną nagrodzone.

Jak się czujesz, gdy reklama, którą oglądasz ma się nijak do warunków oferty? Albo kiedy w umowie małym druczkiem zapisane są niekorzystne dla Ciebie zapisy? Albo kiedy kolejny raz sprzedawca bezpodstawnie wykręca się z uznania Twojej reklamacji lub -nasty raz nie dotrzymuje ustalonych terminów?

Zapewne wiele razy napotkałeś sytuacje, które Cię irytują i niepotrzebnie angażują. A przecież czas nie jest z gumy – każdy ma go mało. I tak sporo go poświęciłeś przed zakupem – szukałeś informacji (np. w internecie, na opakowaniu produktu), przeglądałeś różne oferty, by spełniały Twoje oczekiwania, przemyślałeś różne warianty, w końcu zaplanowałeś i zrobiłeś zakupy. Wierzyłeś że to, co kupiłeś, zaspokoi Twoje potrzeby i zagwarantuje uczucie satysfakcji. Tymczasem musisz się dodatkowo wdawać w dyskusje ze sprzedawcą, którego nie interesują przytaczane przez Ciebie racje i argumenty. Brzmi znajomo? 

Zakupowe błędne koło

Jeśli sprawa dotyczy Ciebie osobiście, zazwyczaj decydujesz się działać. Często jednak Twoja determinacja i zaangażowanie poddawane są przez sprzedawcę poważnej próbie. Z biegiem czasu, gdy napotykasz na kolejne utrudnienia, Twoja aktywność słabnie. Nierzadko rezygnujesz z dalszych działań, bo „nie ma sensu kopać się z koniem”. Jednak takie „odpuszczanie” nierzetelnemu sprzedawcy (rezygnacja z działań lub niepodejmowanie ich w ogóle) ma fatalne skutki dla konsumentów. Powstaje zjawisko, które można określić jako społeczne przyzwolenie na nieuczciwość. Efekt jest taki, że nieuczciwy przedsiębiorca nadal stosuje nierzetelne praktyki, których ofiarami padają kolejni klienci – a może i Ty sam za jakiś czas. – Powstaje błędne koło – nieuczciwy sprzedawca narusza interesy klientów, ale wobec braku wystarczającej reakcji z ich strony robi sobie z takiego postępowania sposób na zarabianie – oczywiście kosztem konsumentów – wyjaśnia Małgorzata Miś, Prezes Stowarzyszenia Ochrony Konsumentów Aquila.

Podziel się „absurdem zakupowym”! Weź udział w konkursie.

Świadomość swoich praw wśród konsumentów oraz aktywne zwalczanie nieuczciwych działań wobec klientów to jedyna droga, aby zmienić zakupową rzeczywistość na lepszą. Chcemy Ci w tym pomóc.

Zachęcamy Cię do udziału w kampanii edukacyjnej „Skonsumuj swoje prawa”, którą prowadzą trzy organizacje konsumenckie – Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Ochrony Konsumentów Aquila  oraz Stowarzyszenie Euro-Concret wspólnie ze Związkiem Cyfrowa Polska przy wsparciu Amazon.pl oraz centrukonsumenckie.pl.

Zapoznaj się z przygotowanymi materiałami, przyślij nam swój „absurd konsumencki” i weź udział w konkursie wiedzy konsumenckiej z nagrodami! Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie https://prawo-konsumenckie.pl/rozpoczynamy-kampanie-edukacyjna-skonsumuj-swoje-prawa/.

W ramach inicjatywy chcemy pokazać, że warto być aktywnym konsumentem i dla wspólnego dobra walczyć z nieuczciwymi praktykami na rynku. Publikując i nagłaśniając otrzymane „absurdy zakupowe” konsumenckie wspólnie pokażemy z czym nie powinien stykać się klient. 

Dlatego nie chowaj swojej historii do szuflady, a podziel się nią! Widzisz w mediach absurdalną ofertę lub reklamę? Zrób print screena i przyślij na adres absurdkonsumencki@federacja-konsumentow.org.pl.  Zamiast biernie przyglądać się nierzetelnym działaniom, zadziałajmy wspólnie. Razem możemy wpłynąć na zmiany i wyeliminować nieuczciwość z rynku. Dołącz do walki o uczciwe praktyki konsumenckie – bo razem możemy więcej!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Nowe Bielawy i Nowe Czyżyny wprowadzają „Różowe Skrzyneczki” Biuro prasowe
2024-07-16 | 11:00

Nowe Bielawy i Nowe Czyżyny wprowadzają „Różowe Skrzyneczki”

Wykluczenie menstruacyjne to problem, wokół którego wciąż zbyt często przechodzi się obojętnie. Tymczasem w Polsce aż pół miliona kobiet i osób
Zakupy BRAK ZDJĘCIA
2024-07-12 | 12:00

Uber Eats zdradza wybory użytkowników z Europy przed niedzielnym finałem

W Niemczech trwa najważniejszy turniej piłkarski dla fanów piłki nożnej z całej Europy. W wielu domach porzuca się nawet gotowanie na rzecz śledzenia rozgrywek. Tu z pomocą przychodzą aplikacje do zamawiania
Zakupy Letni Jarmark Rękodzieła w Atrium Kasztanowa
2024-07-11 | 17:10

Letni Jarmark Rękodzieła w Atrium Kasztanowa

Lato to czas wielu ciekawych wydarzeń odbywających się w naszym mieście. Należy do nich letni Jarmark Rękodzieła, zaplanowany w Atrium Kasztanowa w dniach 19 - 20 lipca. Podczas kiermaszu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.