Komunikaty PR

Packeta Poland – trzykrotny wzrost obrotów i plany na 2023

2023-02-07  |  13:30
Biuro prasowe

 

  • Packeta Poland – globalna, logistyczna platforma dla e-commerce – ma za sobą udany rok i ambitne plany na 2023.
  • Firma stale zwiększa skalę działalności w Polsce – w roku 2022 dostarczyła przeszło trzykrotnie więcej przesyłek niż w roku 2021.
  • W roku bieżącym Packeta stawia na dalszy rozwój na polskim rynku – ambitne plany spółki zakładają 100% wzrost liczby obsłużonych przesyłek.

 

 

Powstała w 2010 roku czeska firma Packeta szybko stała się globalną marką, która obecna jest w Europie, Stanach Zjednoczonych i na Bliskim Wschodzie. W Polsce Packeta wspiera rodzime e-sklepy w ekspansji na rynki zagraniczne, dostarczając im atrakcyjną usługę dostaw paczek. Udostępnia ponad 15,3 tys. własnych punktów odbioru (z czego prawie 6,3 tys. stanowią automaty paczkowe, tzw. Z-Boxy) oraz ponad 125 tys. punktów partnerskich zlokalizowanych w 34 krajach. Dzięki współpracy z InPost oraz Pocztą Polską, Packeta doręcza też paczki polskim odbiorcom robiącym zakupy w zagranicznych sklepach internetowych.

 

W ubiegłym roku Packeta obsłużyła na całym świecie w sumie 90 milionów przesyłek. Polska spółka – Packeta Poland – dostarczyła w tym okresie 3,8 mln paczek – ponad trzykrotnie więcej niż w roku 2021 (wówczas 1,1 mln). Najwięcej przesyłek trafiło z polskich e-sklepów do klientów w Czechach, na Węgrzech i w Rumunii – to konsumenci z tych krajów najchętniej robią zakupy w polskich sklepach internetowych.

 

Packeta cały czas powiększa grono swoich partnerów w Polsce – e-sklepów, które zdobywają zagraniczne rynki. W 2022 roku porfolio klientów wzrosło o 130% względem ubiegłego roku.  

 

- Bardzo się cieszymy z tak dynamicznego wzrostu na polskim rynku e-commerce, który bez wątpienia jest jednym z najszybciej rosnących w Europie. Polacy kochają zakupy internetowe, a rodzime e-sklepy rozwijają się bardzo szybko i są gotowe zaspokajać popyt krajowy, ale też coraz częściej zagraniczny. Potrzebują jednak partnera, który będzie nie tylko dostawcą przesyłek, ale też swego rodzaju „przewodnikiem”. Koszt dostawy przestał być jedynym kryterium wyboru – liczy się szybka, kompleksowa obsługa logistyczna oraz wsparcie na zagranicznym, często dla polskiego e-sklepu nieznanym rynku. I właśnie to oferujemy – doradztwo i partnerską pomoc połączone z konkurencyjnymi cenami przesyłek, szybką dostawą oraz intuicyjną w obsłudze platformą do zarządzania procesem logistycznym i rozliczeniami. Ceniąc partnerską współpracę, idziemy o krok dalej. Wykorzystując możliwości międzynarodowe Grupy Packeta, wspieramy polskie e-firmy w efektywnym docieraniu do klientów i budowaniu silnej pozycji rynkowej w poszczególnych krajch. Ta strategia przynosi wymierne efekty, które mają swoje odzwierciedlenie w naszych wynikach finansowych, mówi Justyna Andreas, Dyrektor Zarządzająca Packeta Poland.

 

Krajowe e-sklepy coraz chętniej otwierają się na sprzedaż zagraniczną - w 2016 r. stanowiła ona 15% całego e-handlu w Polsce, a w roku ubiegłym było to już 22%.[1] Jednocześnie właściciele rodzimych sklepów internetowych wskazują, że głównymi przeszkodami w szybkiej ekspansji zagranicznej są problemy z logistyką, wdrożeniami IT oraz brak doświadczenia marketingowego na innych europejskich rynkach.[2] Tym samym, model biznesowy i oferta Packety nie tylko wpisują się w trendy rozwojowe polskiego e-commerce, ale też w konkretne potrzeby właścicieli e-sklepów.

 

W roku 2023 Packeta Poland planuje dalszy intensywny rozwój – jej ambicją jest podwojenie liczby obsłużonych przesyłek.

 

 

 

***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 6 krajach, realizuje dostawy do 34 krajów, posiada ponad 15,3 tys. własnych punktów odbioru (w tym prawie 6,3 tys. Z-Boxów), 125 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2022 roku obsłużyła przeszło 90 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

 

 

 

 

 


[1] Źródło: „2023 rokiem cross-border e-commerce - wyzwania i perspektywy handlu bez granic”, Cinkciarz.pl, styczeń 2023.

[2] „E-commerce za granicą, czyli szanse polskiego crossborder”, Strix, wrzesień 2022.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Wyjątkowe obrączki ślubne - na co zwrócić uwagę przy ich wyborze Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:00

Wyjątkowe obrączki ślubne - na co zwrócić uwagę przy ich wyborze

Organizacja uroczystości ślubnej to duże przedsięwzięcie, w której główną rolę odgrywa Para Młoda i rodzice. Ten szczególny czas wymaga dokonywania wielu
Zakupy Świąteczne zakupy Polaków – gdzie kupujemy i jak płacimy?
2024-12-20 | 11:00

Świąteczne zakupy Polaków – gdzie kupujemy i jak płacimy?

Świąteczna gorączka wystartowała na dobre. W polskich domach już słychać kultowe „zostaw, to na święta”, w powietrzu roznosi się zapach choinki, a w sklepach trwa polowanie
Zakupy Prezenty last minute za mniej niż 15 złotych w Lidl Polska!
2024-12-20 | 10:15

Prezenty last minute za mniej niż 15 złotych w Lidl Polska!

W Lidl Polska od czwartku, 19 grudnia, do niedzieli, 22 grudnia, można znaleźć idealne prezenty last minute! Pyszne słodycze, które świetnie sprawdzą się jako dodatki do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.