Packeta Poland z ofertą szybkich dostaw do krajów adriatyckich
Packeta Poland, globalna cyfrowa platforma dla e-commerce, dzięki uruchomieniu bezpośredniej linii logistycznej do rynków adriatyckich, tj. Słowenii oraz Chorwacji, umożliwi polskiemu
e-commerce’owi dostawę przesyłek z Polski w nawet 2-3 dni. Oznacza to, że rodzime e-sklepy mogą konkurować nie tylko produktami, ale też kosztem i czasem dostawy.
W ostatnich latach handel elektroniczny stał się znaczącą gałęzią europejskiej gospodarki, a kraje adriatyckie nie są tu wyjątkiem. Obecnie jest to równie perspektywiczny kierunek ekspansji dla polskich e-sklepów, jak jeszcze kilka lat temu Czechy czy Słowacja.
Cross-border przestał być opcją i stał się koniecznością. Jeśli polskie e-sklepy chcą się sukcesywnie rozwijać, zwiększać liczbę klientów, obroty i zyski, powinny jak najszybciej zrobić pierwszy krok w kierunku ekspansji zagranicznej. Tym bardziej, że cross-border stał się prostszy, również w zakresie obsługi logistycznej. Wystarczy, że firma zarejestruje się na platformie cyfrowej Packety i za pomocą jednego API będzie miała dostęp do około 70 dostawców w 33 krajach – otrzymując do dyspozycji ponad 15,3 tys. punktów odbioru należących do Packeta Group oraz 125 tys. punktów partnerskich.
Rynki adriatyckie przez wiele lat były traktowane po macoszemu przez polskie e-commercy, jednak w ostatnim czasie obserwujemy zgoła odmienny trend. Przedstawiciele e-sklepów zaczęli zauważać w tych krajach ogromny potencjał do rozwoju, który jednak był często blokowany przez zbyt długie czasy dostaw. Słoweńcy i Chorwaci oczekują, że otrzymają przesyłkę w maksymalnie 3-4 dni, a polskim e-sklepy nie mogły tego zapewnić. Aby to zmienić, uruchomiliśmy bezpośrednią linię logistyczną z Polski do Słowenii oraz Chorwacji. Dzięki temu paczki docierają do konsumentów w nawet 2-3 dni. Trasa bez przeładunków to także niższy koszt wysyłki i zwrotu oraz mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia paczki – mówi Justyna Andreas, Managing Director Commercial Entities, Packeta Poland.
Specyfika handlu online w Słowenii i Chorwacji
Choć liczba mieszkańców obu krajów jest stosunkowo niewielka w porównaniu z innymi państwami europejskimi - Słowenia liczy około 2 milionów mieszkańców, a Chorwacja 4 miliony – rynek e-handlu rośnie tam skokowo.
Jeszcze w 2017 r. słoweńska wartość e-sektora wynosiła 537 mln $, by w rekordowym 2021 r. osiągnąć 967 mln $. Stojący pod znakiem ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego, wysokiej inflacji i wojny w Ukrainie rok 2022 przyniósł wprawdzie spadki, ale w 2023 spodziewane jest odrobienie strat. Szacunki Statista wynoszące 1077 mln $ oznaczałyby ok. 100% przyrost wobec stanu sprzed 6 lat (co więcej, prognozowana wartość rynku w 2027 r. to 1 622 mln $). Pod względem liczby e-konsumentów także zanotowano zdecydowaną poprawę – w 2022 r. 80% użytkowników internetu dokonało zakupu online, wobec 57% w 2017 r. (Eurostat). Według danych E-commerce Report 2022, stale rośnie tu również przeciętna kwota wydawana podczas jednej transakcji internetowej i wynosi ona 100 $.
Z kolei w Chorwacji szacunki E-commerce Report 2022 wskazują wzrost częstotliwości zakupów oraz wartości koszyka w ostatnich latach. Według badań, 68% Chorwatów kupuje online przynajmniej raz w miesiącu (wobec 53% w 2020 r.), a średnia wartość koszyka wynosi 91$ (w kategorii odzież – 69 $, elektronika – 148 $, dom i ogród – 169 $). Najczęściej kupowane są produkty z kategorii ubrania (39%), elektronika (14%), kosmetyki (12%) oraz dom i ogród (12%).
Adriatyki – top kierunek do ekspansji zagranicznej e-commerce
Zarówno Chorwacja, jak i Słowenia są bardzo chłonnymi rynkami – przewiduje się, że e-commerce będzie rósł tam szybciej niż w Europie Zachodniej. Z uwagi na mniejsze nasycenie i konkurencję, e-sklepy mogą spodziewać się niższego kosztu wejścia i stosunkowo szybkiego zbudowania swojej pozycji rynkowej. Nie oznacza to jednak, że oczekiwania klientów wobec e-commerce są mniejsze, wręcz przeciwnie - kluczem do sukcesu jest zbudowanie wiarygodności i zaufania. Można to osiągnąć poprzez sprawną lokalizację treści na stronie sklepu, czytelny regulamin i zasady zwrotów, dokładne opisy produktów (w branży odzieżowej szczególnie istotne są precyzyjne tabele rozmiarów), rzetelną dostawę, a także dbanie o pozytywne opinie w internecie.
Obecnie jest idealny moment na ekspansję na rynki adriatyckie. E-commerce rozwija się tam w proporcjonalnym tempie do tego, jaki obserwowaliśmy w ostatnich latach w Polsce. Im dłużej nasze rodzime e-sklepy będą zwlekały, z tym większą konkurencją spotkają się w przyszłości. Pamiętać jednak należy, że kraje adriatyckie są mocno wrażliwe na wszelkie niedociągnięcia i błędy, zatem zbyt duży pośpiech również nie jest wskazany. Rozpoczynając działalność w Słowenii czy Chorwacji należy szczególnie zadbać o wiarygodność, nawiązując współpracę wyłącznie z pewnymi i poważanymi partnerami – powiedziała Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland.
Wysyłaj z Packetą
Packeta obecna jest w Europie, USA oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, ale specjalizuje się w dostarczaniu przesyłek do Europy Środkowej. Posiada swój oddział w Słowenii, dzięki czemu sprawnie realizuje procesy logistyczne klientów. Pracuje tu z lokalnymi, najbardziej znanymi i wiarygodnymi dla konsumentów kurierami – w Słowenii z Pocztą Słoweńską, która ma 52% rynku i DPD - 19% rynku, a w Chorwacji z DPD - 26% rynku i Overseas Express - 24% rynku. Dzięki takiemu rozwiązaniu klient zyskuje wiarygodność, ale też pewność, że paczki zostaną dostarczone na czas.
W 2022 roku Packeta obsłużyła na całym świecie w sumie 90 milionów przesyłek. Polska spółka – Packeta Poland – dostarczyła w tym okresie 3,8 mln paczek – ponad trzykrotnie więcej niż w roku 2021 (wówczas 1,1 mln). Spółka ponadto dąży do rozpowszechnienia cross-border wśród branży e-commerce, dlatego chętnie doradza e-sklepom, jak rozpocząć działalność za granicą. Oprócz dostarczania paczek klientom końcowym, może zaoferować pomoc w nawiązywaniu relacji z partnerami biznesowymi i w organizowaniu kampanii marketingowych, zapewnia też informacje na temat rynków.
***
Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 15,3 tys. własnych punktów odbioru (w tym prawie 6,3 tys. Z-Boxów), 125 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 46 tys. sklepów internetowych. W 2022 roku obsłużyła przeszło 90 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.