Komunikaty PR

Packvertising, czyli wyjątkowe opakowanie kluczem do skutecznego marketingu

2022-12-22  |  16:45
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

 

Rynek e-commerce błyskawicznie się rozwija – obecnie online kupuje ponad 23 mln Polaków. Pole do popisu dla marek jest ogromne, ale konkurencja również. Oczekiwania klientów rosną nie tylko wobec zamawianego produktu, ale także opakowania - liczy się nie tylko funkcja, ale także estetyka. Dlatego doskonałym sposobem na wyróżnienie jest packvertising. Rozwiązanie to wspiera Konica Minolta – której urządzenia doskonale sprawdzają się w druku na tekturze falistej. Przedsiębiorstwo podjęło współpracę z Glov – polską marką produktów i kosmetyków dla kobiet, która dociera do klientów w 60 krajach.

 

Najprostszą definicją packvertisingu jest „reklama przez opakowanie”. Jednak w tym krótkim zdaniu kryje się ogromny potencjał. Badania „interaktywnie.com” wykazują, że aż 91% respondentów zwraca uwagę na wizualną stronę opakowań, co ułatwia im podejmowanie decyzji zakupowych. Ponadto ponad 50 proc. osób, które otrzymują zamówienie w niestandardowym opakowaniu, twierdzi, że chętniej skorzysta z usług tej samej firmy przy przyszłych zamówieniach.

 

-„Opakowanie staje się nie tylko strojem, w którym produkt prezentuje się publiczności, ale najpotężniejszą dźwignią marketingową i reklamową determinującą wybór klientów. Dobrze i pomysłowo wyglądający produkt zyskuje na wartości jeszcze przed jego użyciem. W końcu opakowanie jest często pierwszym i ostatnim punktem kontaktu z konsumentem” – mówi Łukasz Kurasiński, Business Development Managera Packaging & Commercial Market w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska.

 

Konica Minolta dzięki swoim urządzeniom wielofunkcyjnym wspiera kreatywną komunikację. PKG-675i doskonale sprawdza się w druku na tekturze falistej – jednocześnie jednym z najprostszych i najlepszych materiałów służących do pakowania dowolnego produktu. Urządzenie zaprojektowane dla producentów tektury falistej, przetwórców, drukarni i właścicieli marek poszukujących rozwiązania do druku cyfrowego w krótkich seriach okazało się rozwiązaniem idealnym dla packvertisingu firmy Glov.

 

Glov wyróżnia się na Święta

 

Glov to polska marka kosmetyków i produktów dla kobiet, która dociera obecnie do odbiorców w ponad 60 krajach na świecie. Przedsiębiorstwo zostało założone przez Monikę Żochowską i Ewę Dudzic-Filasetę, a ich przygoda zaczęła się 10 lat temu od stworzenia kultowej dziś rękawiczki do demakijażu. Obecnie sklep internetowy obejmuje pełną gamę produktów kosmetycznych oraz gadżetów.

 

Firma zaplanowała wysyłkę produktów do influencerów w Polsce i zagranicą w specjalnie zaprojektowanych świątecznych opakowaniach, a pomóc miało w tym właśnie urządzenie PKG. Wynikiem współpracy Konica Minolta i Glov były fantastyczne opakowania świąteczne, przypominające tzw. christmas cracker. W ten sposób powstała przepiękna bożonarodzeniowa kolekcja, która dotarła do szerokiego grana influencerów w Polsce oraz za granicą.

 

 

Tektura falista – brązowe złoto

 

Tektura falista, z której powstały wyjątkowe opakowania wykorzystane w kampanii firmy Glov wykorzystywana była od lat przez dziesiątki branż, a w dobie packvertisingu odkrywa kolejne możliwości. Materiał doskonale dostosowuje się do kształtu i gabarytów produktu, co pozwala wyróżnić go wizualnie, ale też otwiera nowe możliwości w sposobie dostaw i pozwala na oszczędności. Rozwiązanie okazuje się idealne przy szerokiej ofercie i różnych konfiguracjach.

 

-„Coraz istotniejszy dla branży jest zwrot ku personalizacji produktów i usług. Rosnące zapotrzebowanie na zindywidualizowane opakowania, które są produkowane w niskich nakładach i wielu wariantach, zmusza do poszukiwania jakościowych i optymalnych kosztowo rozwiązań. Opakowania z tektury falistej sprawdzają się doskonale m.in. podczas różnych akcji marketingowych, promocji limitowanych edycji produktów, czy innych działań wymagających szybkiego procesu produkcyjnego oraz spersonalizowanych opakowań.” – podsumowuje Łukasz Kurasiński, Business Development Manager Packaging & Commercial Market w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska.

Więcej informacji o projekcie można znaleźć na: LINK

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl Biuro prasowe
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Zakupy MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.