Pepco zmienia wygląd sklepów i rozszerza ofertę
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_1487762779,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Pepco – najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa – wprowadza nowy koncept wizualny oraz aranżację swoich sklepów, a także rozszerza ofertę produktową. Pierwsze polskie lokalizacje Pepco, w zupełnie nowej odsłonie, łączące wszystkie zmiany, zostały w ramach testu otwarte już we Wrocławiu.
Nowe Pepco, czyli odpowiedź na potrzeby klientów
Zmiany w Pepco to projekt poprzedzony szczegółowymi analizami potrzeb klientów, zarówno tych dokonujących zakupów w sklepach sieci, jak i osób nimi zainteresowanych. Nowe sklepy odwiedzić można już we Wrocławiu, natomiast po zakończeniu fazy testowej, wybrane zmiany sukcesywnie będą też wprowadzane w kolejnych lokalizacjach.
„Miliony klientów odwiedzają nasze sklepy w całej Europie, dokonując każdego miesiąca ponad 20. milionów transakcji. Odpowiadając na ich potrzeby, ale również chcąc przyciągnąć tych, którzy jeszcze nie odwiedzają nas regularnie, zmieniamy się i dostosowujemy do nowych oczekiwań rynkowych. W naszych wrocławskich sklepach przeprowadziliśmy duże remonty i skumulowaliśmy wszystkie możliwe zmiany. Między innymi zmieniliśmy layout powierzchni, wprowadziliśmy jeszcze łatwiejszą nawigację, oraz zwiększyliśmy przestrzeń ekspozycyjną, rozszerzając równocześnie samą ofertę produktową. Projekt jest niezwykły z powodu samej jego realizacji – w przeciągu kilku tygodni zmieniliśmy 16 sklepów bez ich zamykania i wprowadziliśmy za jednym zamachem wszelkie zmiany, jakie chcieliśmy testować” – skomentował Piotr Korek Europejski Dyrektor ds. Inwestycji i Ekspansji Pepco.
Większa powierzchnia sprzedażowa i więcej produktów
Powierzchnia sprzedażowa w zmodernizowanych sklepach Pepco, dzięki między innymi zmniejszeniu części magazynowej i zredukowaniu liczby przymierzalni, zwiększyła się średnio o 12%. Umożliwiło to wyeksponowanie pełnego asortymentu sieci, co przekłada się na zwiększenie – średnio o 22% – ilości oferowanych produktów, między innymi linii, takich jak ubrania z bawełny organicznej, odzież sportowa Cardio Bunny, kreatywne zabawki dla dzieci, wyposażenie i dodatki dla domu, np. kolekcja Japandi czy garnki i patelnie Peter Cook.
Wszystkie sklepy wrocławskie mają nowe meble, komunikację i layout pozwalające na jeszcze bardziej intuicyjne i komfortowe zakupy. W strefie przykasowej wprowadzony został układ mebli z drobnymi produktami, który może pomóc sfinalizować zakupy osobom oczekującym w kolejce. Wykorzystane zostały również wolne przestrzenie, na przykład na słupach, gdzie zamontowano półki oraz panele ścienne do ekspozycji drobnych akcesoriów. W ramach zmian wprowadzone zostały również nowe koszyki i odzież pracownicza oraz zmodernizowano sklepowe zaplecza. Pokoje socjalne zostały przearanżowane, nowocześnie umeblowane i wyposażone, dzięki czemu pracownicy mogą spędzać przerwy oraz odbywać zebrania w jeszcze bardziej komfortowych warunkach.
Nowe sklepy z nowym logo
Sklepy wrocławskie przeszły również rebranding. Wprowadzone zostały tu liczne zmiany wizualne, które można zauważyć już na samym wejściu, w witrynie sklepowej, w nawigacji, komunikacji cen i kategorii produktowych.
„Nowe sklepy Pepco przeszły niesamowitą metamorfozę, także wizualną. Jednym z kluczowych elementów tej zmiany jest nasze logo, które jest bardziej nowoczesne i buduje nową tożsamość marki. Niesie skojarzenia z marką rodzinną, troskliwą, bliską i podążającą za najnowszymi trendami. Serce obecne w logotypie odzwierciedla naszą relację z klientkami, dumę z wartości rodzinnych, które pielęgnują w swoich domach i o które my jako firma chcemy dbać” – dodała Agnieszka Olejniczak, Dyrektor ds. Marketingu Pepco.
Nowy format sklepów został na wiosnę wprowadzony w 16. wrocławskich sklepach sieci. Część rozwiązań tego projektu jest już wprowadzana w każdym nowo otwieranym Pepco, inne nadal są testowane i konsultowane z klientami. Ich wyniki zdecydują o terminie i formie dalszego wdrażania w pozostałych lokalizacjach. Równocześnie sieć w dalszym ciągu prowadzi dynamiczną ekspansję w całej Europie. Aktualnie Pepco obecne jest w 15 krajach, a w tym roku planuje między innymi otwarcia swoich pierwszych sklepów w Niemczech i Grecji.
***
Pepco to sklepy oferujące odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu. Sieć posiada prawie 2700 placówek w 15 krajach europejskich: od Estonii po Włochy i od Hiszpanii po Bułgarię, w tym ponad 1100 sklepów w Polsce. Dewiza marki to „Poczuj jakość, pokochaj cenę”. Każdego miesiąca klienci odwiedzający sklepy Pepco dokonują 20 milionów transakcji. Obecnie sieć zatrudnia ponad 22 tysiące pracowników, w tym ponad 800 w poznańskiej centrali.
![Kreatywny weekend z zajęciami z upcyklingu w Blue City Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1229908963,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Kreatywny weekend z zajęciami z upcyklingu w Blue City
![Kolejny nowy najemca w Blue City. Gratka dla fanów technologii i designu](/files/_uploaded/glownekonf_368224950,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Kolejny nowy najemca w Blue City. Gratka dla fanów technologii i designu
![Znamy najnowszy portret klientek Pepco](/files/_uploaded/glownekonf_1470353958,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Znamy najnowszy portret klientek Pepco
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Konsument
![](/files/1922771799/murawski-gniazdownicy-foto-1,w_274,_small.jpg)
Co trzecia osoba w wieku 25–34 lata nadal mieszka z rodzicami. Większość gniazdowników pracuje
1,7 mln, czyli 33 proc., młodych Polaków to tzw. gniazdownicy. – To osoby w wieku od 25 do 34 lat, które nadal mieszkają z rodzicami, nie posiadają własnych dzieci, współmałżonka, nie są również po rozwodzie lub nie są wdowcami – tłumaczy Paweł Murawski, konsultant z Głównego Urzędu Statystycznego. Zjawisko to jest silniejsze wśród mężczyzn i na obszarach mniej zaludnionych. W dużych miastach i aglomeracjach odsetek gniazdowników jest znacznie niższy.
Media
Robert El Gendy: Jestem śpiochem i przychodzę do studia w ostatniej chwili. Raz nie obudziłem się na czas i dopiero telefon z redakcji postawił mnie na nogi
![](/files/1922771799/el-gendy-wstawanie-foto,w_133,_small.jpg)
Prezenter „Pytania na śniadanie” zaznacza, że lubi sobie pospać, dlatego prowadzenie porannego programu to dla niego prawdziwe wyzwanie. Musi się bowiem sporo natrudzić, by być w studiu telewizyjnym na czas. Zazwyczaj nie udaje mu się jednak obudzić wraz z dźwiękiem pierwszego budzika i zdarzyło się, że z głębokiego snu wyrwał go dopiero telefon od produkcji „Pytania na śniadanie”.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](/files/1922771799/zdrowie-ukraincy-foto_1,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.