Komunikaty PR

Podróż po Kraju Kwitnącej Wiśni – wystawa „Niezmiennie Japonia”

2021-09-06  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.

Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl

Wystawa „Niezmiennie Japonia” to druga część projektu „Tryptyk japoński”, składającego się z wystaw, których wspólnym tematem jest Kraj Kwitnącej Wiśni. Projekt składa się z wybranych fotografii Agnieszki Kmieciak i Jacka M. Kozłowskiego, zrobionych podczas podróży autorów do tego niezwykłego kraju. Wystawę będzie można oglądać do 30 października w Centrum Handlowym Osowa.

 

Fotografia jako medium

 

Wystawa po raz pierwszy została zaprezentowana we wrześniu 2020 roku w Galerii Przy Kozach, Służewskiego Domu Kultury w Warszawie. Odwiedził ją Ambasador Japonii oraz wielu gości ze świata kultury. Następnie w lutym i marcu 2021 roku fotografie znalazły się w Gdańsku w Galerii Sztuki Nowy Warzywniak w Oliwskim Ratuszu Kultury.

 

Autorzy wystawy to Agnieszka Kmieciak i Jacek M. Kozłowski. Artyści wielokrotnie podróżowali po Japonii, pozostając pod jej niezwykłym urokiem. Oboje łączą pasje podróży z fotografią, która towarzyszy im od lat. Prezentowane na wystawie fotografie powstały w różnych miejscach w Japonii. Założeniem autorów było pokazanie własnych odczuć związanych z odwiedzanymi miejscami i spotykanymi ludźmi. Traktują fotografię jako medium, poprzez które mogą wyrażać swój sposób postrzegania i dzielić się nim z innymi.

 

Sztuka dalekowschodnia

 

Inspiracji szukają w detalach świątyń, przyrodzie, spotykanych ludziach, w rozmowach, milczącej medytacji czy zgiełku ulicy. Intensywne barwy chramów oraz kojąca soczysta zieleń ogrodów przykuwają uwagę, pobudza zmysły, zatrzymuje i zostaje zapisana w kadrze. Ludzie – ci znani od lat albo nieznajomi, mijani na ulicy – bywają uchwyceni w jednym momencie. Powstałe fotografie to przejaw wrażliwości ich twórców. 

 

Fotografie Agnieszki to ekspresja soczystych barw i ruchu istniejącego nawet w pozornym zatrzymaniu. Każde zdjęcie to osobna historia napotkanych zdarzeń. Obrazy Jacka są monochromatyczne, często fragmentaryczne, raczej statyczne, refleksyjne.

 

Patrząc na obraz mnicha trzymającego miskę żebraczą, czy dach świątyni wyłaniający się zza drzew, możemy nie tylko zobaczyć, ale i poczuć klimat tych niezwykłych chwil i miejsc.

Wiele prezentowanych prac powstało w obszarach odległych od szlaków turystycznych, często w prywatnych przestrzeniach, niedostępnych dla ciekawskich.

 

O autorach:

 

Agnieszka Kmieciak – gdańszczanka z urodzenia i wyboru, miłośniczka fotografii oraz kultury
i tradycji Japonii, którą pasjonuje się i odwiedza od 2005 r. Polonistka z wykształcenia, joginka z powołania. Spiritus movens Fuji-san Ośrodka Edukacji Prozdrowotnej w Gdańsku.

 

Jacek M. Kozłowski – urodzony i przez większość życia związany z Warszawą, od kilku lat mieszka w Gdańsku. Fotografią pasjonuje się od kilkudziesięciu lat. Spotkania z wybitnymi fotografami i twórcami – Edwardem Hartwigiem, Witoldem Dederko, Zofią Nasierowską czy Andrzejem Strumiłło stały się inspiracją i motywacją do własnych poszukiwań fotograficznych. Od 1995 r. odbywa regularne wyprawy do Japonii, podczas których przy pomocy fotografii zapisuje swoje subiektywne odczucia i emocje związane z tym krajem. Obserwuje ludzi, obyczaje, przyrodę, krajobrazy i architekturę. Jest członkiem Gdańskiego Towarzystwa Fotograficznego, Sopockiego Klubu Fotograficznego, założycielem Agencji Fotograficznej Elite.

 

Wstęp na wystawę jest bezpłatny.

Więcej informacji: www.chosowa.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z.o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Zakupy Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Zakupy Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów
2025-05-22 | 15:50

Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów

Każde zakończenie roku szkolnego to nie tylko czas na świętowanie osiągnięć, ale również okazja do wręczenia wyjątkowego prezentu na zakończenie szkoły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.