Komunikaty PR

Polskie e-sklepy rozwijają się. Robi w nich zakupy trzy czwarte klientów

2022-08-18  |  11:00
Kontakt
ZOOM BSC
ZOOM BSC

Angorska 25/2
02-920 Warszawa
luiza.roslon|zoom-bsc.pl| |luiza.roslon|zoom-bsc.pl
500 140 254
zoom-bsc.pl

Zamawianie produktów w sieci z roku na rok staje się coraz prostsze. W Polsce jest obecnie prawie 29 mln internautów, z których 77 proc. robi zakupy online – wynika z danych Gemius. Klienci najchętniej kupują w polskich sklepach. Do takich zakupów przyznaje się 75 proc. osób, a 32 proc. wybiera zagraniczne platformy. Według ekspertów Farmy Świętokrzyskiej rozwój rynku e-commerce to duża szansa dla polskich firm, którym łatwiej zdobyć klientów w sieci niż konkurować z dużymi zagranicznymi markami na rynku stacjonarnym. I faktycznie tak się dzieje. Sklep internetowy Farmy Świętokrzyskiej (BIOzFarmy) notuje co miesiąc ok. 10 proc. nowych klientów.

- Obecnie mamy do czynienia z rosnącym zaufaniem i zadowoleniem klientów z jakości produktów i dostaw online. Szczególnie przy sprzedaży produktów spożywczych ma to znaczenie. Firmy kurierskie są coraz bardziej elastyczne i potrafią z powodzeniem dostosować się do potrzeb transportu konkretnych produktów. Obecnie stawiamy na maksymalne skrócenie czasu dostawy, ale już wkrótce dołączy do tego możliwość przewozu żywności w warunkach chłodniczych. Dzięki temu staniemy się bardziej konkurencyjni. Już przełamaliśmy barierę obaw przed zakupami online, teraz czas na popularyzację zakupów świeżych produktów. Co ważne, klienci, którzy raz kupią w ten sposób z dużym prawdopodobieństwem zrobią to ponownie - mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Wśród wszystkich Polaków kupujących w internecie 75 proc. potwierdza, że robi zakupy na krajowych portalach. W zagranicznych serwisach kupuje 32 proc. osób. Z raportu Gemius wynika, że sklepy online wybierają głównie konsumenci z wykształceniem wyższym (41 proc.) i średnim (35 proc.). Najczęściej są to osoby w wieku 35-49 lat (34 proc.) i powyżej 50 r.ż. (28 proc.). Ponad jedna piąta konsumentów internautów to młodzi dorośli w wieku 25-34 lata (22 proc.), a grupa 15-24 lata stanowi 16 proc. wszystkich. Klienci sklepów online to w większości mieszkańcy dużych i średnich miast, którzy deklarują, że sytuacja finansowa ich gospodarstw domowych jest średnia lub dobra.

Zakupy online wygodniejsze i tańsze

Do e-sklepów 3 na 4 klientów przyciąga przede wszystkim dostępność przez całą dobę i brak konieczności jechania do sklepu, podaje Gemius. Blisko dwie trzecie wskazuje na nieograniczony czas, w jakim mogą przebierać w produktach i niższe ceny. Wysoko znajduje się także szeroki asortyment i możliwość łatwego porównywania ofert, w celu znalezienia tej najbardziej korzystnej. Niemal połowa konsumentów wskazuje, że do zaglądania do sieci po zakupy motywuje ich krótszy czas niż musieliby poświęcić na to w sklepie stacjonarnym oraz możliwość wyboru z różnych opcji dostawy. Co potwierdza, że faktycznie zauważają i doceniają jakość dostaw oferowanych przez sklepy online.

Z kolei do częstszego robienia zakupów w internecie zachęciłyby ich przede wszystkim niższe ceny i rabaty. Przyznaje tak ponad połowa zapytanych. Na szybszą dostawę wskazuje 3 na 10 respondentów, a jedynie jedna piąta chciałaby większego wyboru opcji dostarczania przesyłki.

Jedzenie w sieci

Kategorią zakupową online, która nabrała znacznego rozpędu w pandemii i obecnie jest jedną z najszybciej rozwijających się są produkty spożywcze. W ostatnim badaniu Gemiusa ponad jedna trzecia zapytanych konsumentów (35 proc.) przyznała, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy zrobiła zakupy jedzenia online. Najbardziej przekonane do nich są osoby z największych miast. Z osób, które kupują produkty spożywcze w internecie ponad jedna czwarta (28 proc.) przekonała się do tego w ciągu ostatnich dwóch lat i wtedy zrobiła pierwsze zakupy.

Rynek z potencjałem

Udział e-commerce w całym rynku zakupów detalicznych online rośnie. Prognozy PwC wskazują, że do 2027 roku jego wartość wzrośnie o 94 mld zł i wyniesie 187 mld zł. Kategoria produkty spożywcze i chemia gospodarcza ma zwiększyć się w tym czasie o 8,7 mld zł.  

- Wzrost rynku zakupów spożywczych w internecie obserwujemy w naszym sklepie internetowym biozfarmy.pl. Odwiedzający nasz sklep to świadomi konsumenci, którzy poszukują wysokiej jakości produktów ekologicznych. Dlatego oprócz rozwijania kategorii bio żywności, cały czas powiększamy asortyment o ekologiczne nowości kosmetyczne czy środki do sprzątania. Wiemy, że osoby, które interesują się certyfikowanym bio jedzeniem, poszukują również ekologicznych produktów do pielęgnacji i chcą rezygnować z używania szkodliwej chemii do sprzątania domu. Zróżnicowanie oferty pozwala nam przyciągnąć więcej klientów - podsumowuje Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ZOOM BSC
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Packeta Poland z nową usługą dla e-sklepów - DropYourBox Biuro prasowe
2024-07-23 | 14:00

Packeta Poland z nową usługą dla e-sklepów - DropYourBox

  Packeta Poland wprowadza usługę DropYourBox zaprojektowaną z myślą o polskich sklepach internetowych. W jej ramach Packeta zrealizuje nie tylko last mile, ale też first mile,
Zakupy Nowe Bielawy i Nowe Czyżyny wprowadzają „Różowe Skrzyneczki”
2024-07-16 | 11:00

Nowe Bielawy i Nowe Czyżyny wprowadzają „Różowe Skrzyneczki”

Wykluczenie menstruacyjne to problem, wokół którego wciąż zbyt często przechodzi się obojętnie. Tymczasem w Polsce aż pół miliona kobiet i osób
Zakupy BRAK ZDJĘCIA
2024-07-12 | 12:00

Uber Eats zdradza wybory użytkowników z Europy przed niedzielnym finałem

W Niemczech trwa najważniejszy turniej piłkarski dla fanów piłki nożnej z całej Europy. W wielu domach porzuca się nawet gotowanie na rzecz śledzenia rozgrywek. Tu z pomocą przychodzą aplikacje do zamawiania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew

Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.

Gwiazdy

Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem

Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.