Poznaj Ukrainę od kuchni z nową ofertą Lidl Polska
Kuchnia ukraińska znana jest z sycących, aromatycznych potraw, których smak i prostota przygotowania trafiają w niejedne gusta. Od poniedziałku 13 lutego, w ramach Tygodnia Ukraińskiego, klienci sieci Lidl Polska będą mieli szansę spróbować wielu tradycyjnych potraw naszych sąsiadów. W ofercie m.in.: pielmieni, bliny, wareniki oraz wiele dań w ukraińskim stylu.
Rozsmakuj się w ukraińskich specjałach!
Kuchnia ukraińska słynie ze smakowitych, sycących potraw. Jej podstawą są dania mączne, nabiał, kasze i warzywa. W zależności od regionu potrawy jednak znacząco się od siebie różnią. I tak przykładowo w daniach lwowskich można doszukać się znajomych smaków, rodem z naszej rodzimej kuchni. Kluczowy jest jednak sposób przygotowywania potraw, który różni się od tego, znanego z domu. Dlaczego? Wpływ na bogactwo i różnorodność kuchni ukraińskiej miało chociażby… ukształtowanie terenu i klimat. Powierzchnię kraju pokrywają głównie równiny – na tych terenach królują dania jarskie. Górzyste, zachodnie obszary Ukrainy, słyną natomiast z potraw mięsnych i serów, a nad Morzem Czarnym zaserwują nam pyszne i świeże dania rybne. Ukraińskie specjały często wywodzą się z kuchni chłopskiej, którą charakteryzuje prostota oraz korzystanie z dobrodziejstw natury.
Na tropie ukraińskich przysmaków…
Od poniedziałku 13 lutego warto zajrzeć do sklepów Lidl Polska w poszukiwaniu wschodnich przysmaków, ponieważ Tydzień Ukraiński zapowiada się naprawdę wybornie! W ofercie będzie można znaleźć m.in. pieczony według tradycyjnej, ukraińskiej receptury chleb typu ukraińskiego, za jedyne 3,29 zł/ 400 g/ 1 szt., który wyróżnia prosty skład oraz złocista, chrupiąca skórka. Prawdziwymi gwiazdami tego tygodnia będą też okrągłe wschodnie pierożki pielmieni oraz wareniki w cenie 6,99 zł/ 400 g/ 1 opak. Drugie z nich mogą być serwowane jako przystawka, danie główne bądź dodatek do rosołu. Na sklepowych półkach zagoszczą również tradycyjne naleśniki drożdżowe – tzw. bliny (5,99 zł/ 1 opak.) – które idealnie pasują zarówno do potraw słodkich, jaki i słonych. W ofercie nie zabraknie również: musztardy ukraińskiej mocnej (2,49 zł/ 120 g/ 1 opak.), majonezu 72% (7,99 zł/ 300 g/ 1 szt.) oraz ukraińskiego ketchupu (3,99 zł/ 250 g/ 1 opak.). Dodatki te nadadzą potrawom charakteru, wzbogacając je o smak i aromat. Sieć nie zapomniała również o fanach piwa: w sklepach będzie można znaleźć piwo lwowskie 1715 (3,79/ 500 ml/ 1 pusz.) oraz Obolon White (4,49 zł/ 500 ml/ 1 but.). Natomiast wielbiciele słodkości kupią w tych dniach Zefir malinowy (7,99 zł/240 g/ 1 opak.) – tradycyjne lekkie pianki z dodatkiem przecieru malinowego, minibatoniki z orzechami (6,99 zł/ 200 g/ 1 opak.), cukierki Tortufel Kyiv (2,49 zł/ 100 g). Dość nietypowy smakołyk znajdą też miłośnicy kulinarnych eksperymentów – mowa o ukraińskich sucharkach o smaku krabowym (2,39 zł/ 70 g/ 1 opak.). To prawdziwy rarytas dla ludzi głodnych nowych doznań smakowych. Lidl Polska zadbał również o potrzeby amatorów porannej kawy i wieczornej herbaty: w sklepach będzie można znaleźć tradycyjną ukraińską kawę oraz herbatę czarną z dodatkami (7,49/ 20 torebek/ 1 opak.), m.in. o smaku syropu klonowego oraz orzechów pekan, produkowaną w Dnieprze, a także herbatę czarną British Empire lub Lord Grey (13,99 zł/ 100 torebek/ 1 opak.).
Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love
Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach
Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne "na jush"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka
Biegacz zaznacza, że udział w formacie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” poszerzył jego horyzonty i dał mu nowe spojrzenie na ludzi i ich historie. Adam Kszczot podkreśla, że każdy uczestnik wniósł do programu coś unikalnego. Ich sylwetki i życiowe doświadczenia mogą więc być dla widzów przykładem i inspiracją. On sam jest pod dużym wrażeniem Radosława Majdana i Jakuba Rzeźniczaka.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich
Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.