Komunikaty PR

Poznaj Ukrainę od kuchni z nową ofertą Lidl Polska

2023-02-13  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.36 MB )

Kuchnia ukraińska znana jest z sycących, aromatycznych potraw, których smak i prostota przygotowania trafiają w niejedne gusta. Od poniedziałku 13 lutego, w ramach Tygodnia Ukraińskiego, klienci sieci Lidl Polska będą mieli szansę spróbować wielu tradycyjnych potraw naszych sąsiadów. W ofercie m.in.: pielmieni, bliny, wareniki oraz wiele dań w ukraińskim stylu.

Rozsmakuj się w ukraińskich specjałach!

Kuchnia ukraińska słynie ze smakowitych, sycących potraw. Jej podstawą są dania mączne, nabiał, kasze i warzywa. W zależności od regionu potrawy jednak znacząco się od siebie różnią. I tak przykładowo w daniach lwowskich można doszukać się znajomych smaków, rodem z naszej rodzimej kuchni. Kluczowy jest jednak sposób przygotowywania potraw, który różni się od tego, znanego z  domu. Dlaczego? Wpływ na bogactwo i  różnorodność kuchni ukraińskiej miało chociażby… ukształtowanie terenu i klimat. Powierzchnię kraju pokrywają głównie równiny – na tych terenach królują dania jarskie. Górzyste, zachodnie obszary Ukrainy, słyną natomiast z  potraw mięsnych i serów, a nad Morzem Czarnym zaserwują nam pyszne i świeże dania rybne. Ukraińskie specjały często wywodzą się z kuchni chłopskiej, którą charakteryzuje prostota oraz korzystanie z dobrodziejstw natury.

Na tropie ukraińskich przysmaków…

Od poniedziałku 13 lutego warto zajrzeć do sklepów Lidl Polska w poszukiwaniu wschodnich przysmaków, ponieważ Tydzień Ukraiński zapowiada się naprawdę wybornie! W ofercie będzie można znaleźć m.in. pieczony według tradycyjnej, ukraińskiej receptury chleb typu ukraińskiego, za jedyne 3,29 zł/ 400 g/ 1 szt., który wyróżnia prosty skład oraz złocista, chrupiąca skórka. Prawdziwymi gwiazdami tego tygodnia będą też okrągłe wschodnie pierożki pielmieni oraz wareniki w cenie 6,99 zł/ 400 g/ 1 opak. Drugie z nich mogą być serwowane jako przystawka, danie główne bądź dodatek do rosołu. Na sklepowych półkach zagoszczą również tradycyjne naleśniki drożdżowe – tzw. bliny (5,99 zł/ 1 opak.) – które idealnie pasują zarówno do potraw słodkich, jaki i słonych. W ofercie nie zabraknie również: musztardy ukraińskiej mocnej (2,49 zł/ 120 g/ 1 opak.), majonezu 72% (7,99 zł/ 300 g/ 1 szt.) oraz ukraińskiego ketchupu (3,99 zł/ 250 g/ 1 opak.). Dodatki te nadadzą potrawom charakteru, wzbogacając je o smak i aromat. Sieć nie zapomniała również o fanach piwa: w sklepach będzie można znaleźć piwo lwowskie 1715 (3,79/ 500 ml/ 1 pusz.) oraz Obolon White (4,49 zł/ 500 ml/ 1 but.). Natomiast wielbiciele słodkości kupią w tych dniach Zefir malinowy (7,99 zł/240 g/ 1 opak.) – tradycyjne lekkie pianki z dodatkiem przecieru malinowego, minibatoniki z  orzechami (6,99 zł/ 200 g/ 1 opak.), cukierki Tortufel Kyiv (2,49 zł/ 100 g). Dość nietypowy smakołyk znajdą też miłośnicy kulinarnych eksperymentów – mowa o ukraińskich sucharkach o smaku krabowym (2,39 zł/ 70 g/ 1 opak.). To prawdziwy rarytas dla ludzi głodnych nowych doznań smakowych. Lidl Polska zadbał również o potrzeby amatorów porannej kawy i  wieczornej herbaty: w sklepach będzie można znaleźć tradycyjną ukraińską kawę oraz herbatę czarną z dodatkami (7,49/ 20 torebek/ 1  opak.), m.in. o smaku syropu klonowego oraz orzechów pekan, produkowaną w Dnieprze, a także herbatę czarną British Empire lub Lord Grey (13,99 zł/ 100 torebek/ 1 opak.).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport! Biuro prasowe
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Zakupy Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we
Zakupy iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
2025-03-03 | 11:30

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

Apple zaprezentowało kolejną odsłonę swojego flagowego smartfona – iPhone’a 16. Tegoroczna wersja wprowadza istotne udoskonalenia w zakresie wydajności, aparatu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Żywienie

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj

Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.