Komunikaty PR

Poznaj Ukrainę od kuchni z nową ofertą Lidl Polska

2023-02-13  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.36 MB )

Kuchnia ukraińska znana jest z sycących, aromatycznych potraw, których smak i prostota przygotowania trafiają w niejedne gusta. Od poniedziałku 13 lutego, w ramach Tygodnia Ukraińskiego, klienci sieci Lidl Polska będą mieli szansę spróbować wielu tradycyjnych potraw naszych sąsiadów. W ofercie m.in.: pielmieni, bliny, wareniki oraz wiele dań w ukraińskim stylu.

Rozsmakuj się w ukraińskich specjałach!

Kuchnia ukraińska słynie ze smakowitych, sycących potraw. Jej podstawą są dania mączne, nabiał, kasze i warzywa. W zależności od regionu potrawy jednak znacząco się od siebie różnią. I tak przykładowo w daniach lwowskich można doszukać się znajomych smaków, rodem z naszej rodzimej kuchni. Kluczowy jest jednak sposób przygotowywania potraw, który różni się od tego, znanego z  domu. Dlaczego? Wpływ na bogactwo i  różnorodność kuchni ukraińskiej miało chociażby… ukształtowanie terenu i klimat. Powierzchnię kraju pokrywają głównie równiny – na tych terenach królują dania jarskie. Górzyste, zachodnie obszary Ukrainy, słyną natomiast z  potraw mięsnych i serów, a nad Morzem Czarnym zaserwują nam pyszne i świeże dania rybne. Ukraińskie specjały często wywodzą się z kuchni chłopskiej, którą charakteryzuje prostota oraz korzystanie z dobrodziejstw natury.

Na tropie ukraińskich przysmaków…

Od poniedziałku 13 lutego warto zajrzeć do sklepów Lidl Polska w poszukiwaniu wschodnich przysmaków, ponieważ Tydzień Ukraiński zapowiada się naprawdę wybornie! W ofercie będzie można znaleźć m.in. pieczony według tradycyjnej, ukraińskiej receptury chleb typu ukraińskiego, za jedyne 3,29 zł/ 400 g/ 1 szt., który wyróżnia prosty skład oraz złocista, chrupiąca skórka. Prawdziwymi gwiazdami tego tygodnia będą też okrągłe wschodnie pierożki pielmieni oraz wareniki w cenie 6,99 zł/ 400 g/ 1 opak. Drugie z nich mogą być serwowane jako przystawka, danie główne bądź dodatek do rosołu. Na sklepowych półkach zagoszczą również tradycyjne naleśniki drożdżowe – tzw. bliny (5,99 zł/ 1 opak.) – które idealnie pasują zarówno do potraw słodkich, jaki i słonych. W ofercie nie zabraknie również: musztardy ukraińskiej mocnej (2,49 zł/ 120 g/ 1 opak.), majonezu 72% (7,99 zł/ 300 g/ 1 szt.) oraz ukraińskiego ketchupu (3,99 zł/ 250 g/ 1 opak.). Dodatki te nadadzą potrawom charakteru, wzbogacając je o smak i aromat. Sieć nie zapomniała również o fanach piwa: w sklepach będzie można znaleźć piwo lwowskie 1715 (3,79/ 500 ml/ 1 pusz.) oraz Obolon White (4,49 zł/ 500 ml/ 1 but.). Natomiast wielbiciele słodkości kupią w tych dniach Zefir malinowy (7,99 zł/240 g/ 1 opak.) – tradycyjne lekkie pianki z dodatkiem przecieru malinowego, minibatoniki z  orzechami (6,99 zł/ 200 g/ 1 opak.), cukierki Tortufel Kyiv (2,49 zł/ 100 g). Dość nietypowy smakołyk znajdą też miłośnicy kulinarnych eksperymentów – mowa o ukraińskich sucharkach o smaku krabowym (2,39 zł/ 70 g/ 1 opak.). To prawdziwy rarytas dla ludzi głodnych nowych doznań smakowych. Lidl Polska zadbał również o potrzeby amatorów porannej kawy i  wieczornej herbaty: w sklepach będzie można znaleźć tradycyjną ukraińską kawę oraz herbatę czarną z dodatkami (7,49/ 20 torebek/ 1  opak.), m.in. o smaku syropu klonowego oraz orzechów pekan, produkowaną w Dnieprze, a także herbatę czarną British Empire lub Lord Grey (13,99 zł/ 100 torebek/ 1 opak.).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl Biuro prasowe
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Zakupy MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.