"Stare na Nowo" - nowy sklep w koncepcie zero waste w King Cross Praga
King Cross Praga otwiera się na małych przedsiębiorców. I to nie byle jakich! Wkrótce portfolio galerii wzbogaci nietypowy najemca działający w duchu Zero Waste. Lokal „Stare Na Nowo”, czyli pchli targ pod dachem w sercu warszawskiej Pragi, zadebiutuje w zupełnie nowej dla siebie przestrzeni centrum handlowego. W ramach konceptu klienci będą mieli możliwość stać się również sprzedawcami, dając drugie życie rzeczom, których już nie potrzebują.
Do tej pory pchle targi kojarzyły się z rozległą przestrzenią na świeżym powietrzu. W pewnym momencie
w Skandynawii pojawiły się sklepy stacjonarne funkcjonujące na podobnych zasadach, gdzie każdy, po uprzednim wynajęciu regału, mógł wystawić niepotrzebne mu już rzeczy na sprzedaż, Ten koncept przywędrował już do Polski, czego przykładem jest „Stare na Nowo”, który teraz otworzy swoje podwoje dla szerszego grona klientów, debiutując w centrum handlowym King Cross Praga.
– Filozofia Zero Waste jest nam bliska, ponieważ jednym z czterech filarów programu Atrium Razem wdrażanego przez wszystkie centra z portfolio Atrium Poland Real Estate jest działalność na rzecz środowiska. Obecność oryginalnego konceptu, jakim jest sklep cyrkularny, w naszym centrum handlowym ma również aspekt edukacyjny. Pokazuje, że ekologia to nie tylko recykling, ale też wydłużenie życia przedmiotu poprzez utrzymanie go w obiegu. – mówi Monika Leszczyńśka, Dyrektor Centrum Handlowego, i dodaje – Sposób funkcjonowania „Stare na Nowo” idealnie wpasowuje się także w nasze działania zakładające wspieranie lokalnej społeczności i przedsiębiorczości. Od teraz klienci będą mogli nie tylko kupić, ale też wystawić na sprzedaż swoje rzeczy.
Na polskim rynku taki sklep jak „Stare na Nowo” to zupełnie nowe przedsięwzięcie, w którym klienci nie tylko kupują, ale
i dostarczają produkty. Po spełnieniu określonych wymogów i wycenieniu przedmiotów, jakie chcemy sprzedać, wynajmujemy regał, na którym zostaną wyeksponowane. „Stare na Nowo” zajmie się ich sprzedażą, a status przedmiotów będziemy mogli monitorować w specjalnym systemie. W ten sposób my pozbędziemy się zalegających akcesoriów, dodatków, elementów dekoracyjnych lub mebli, by ktoś inny mógł czerpać radość z ich posiadania. To także doskonały sposób na zwiększenie domowego budżetu w nieskomplikowany sposób oraz idealna propozycja dla poszukujących jedynych w swoim rodzaju rzeczy „z duszą”, których próżno szukać w standardowych sieciówkach z wyposażeniem wnętrz.
– O warszawskiej Pradze jako nowej lokalizacji naszego sklepu myśleliśmy już wcześniej, a oferta King Cross wydała nam się szczególnie ciekawa. Spodziewamy się dużego zainteresowania mieszkańców okolicznych osiedli i wszystkich innych klientów galerii. Nasza oferta jest unikalna i skierowana nie tylko do osób świadomych ekologicznie, ale też tych poszukujących ciekawych przedmiotów lub po prostu mających problem z nadmiarem rzeczy. – mówi współwłaściciel „Stare na Nowo” Dariusz Sokołowski – Przez pięć lat zyskaliśmy grono stałych klientów, a po otwarciu lokalu w King Cross Praga mamy nadzieję je poszerzyć. Do każdego podchodzimy indywidualnie, bo też każdy przedmiot to inna historia. Kiedyś starsze małżeństwo chciało u nas sprzedać rodzinny obraz za 180 zł. Kiedy dokładniej go obejrzeliśmy, okazało się, że był wart prawie 10 razy więcej!
„Stare na Nowo” otworzy się w King Cross Praga już 21 maja. Z tej okazji dla nowych klientów i wynajmujących przygotowano specjalne promocje!
Więcej informacji można znaleźć na stronie King Cross Praga: www.kingcrosspraga.pl

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.