Komunikaty PR

Realizowanie wartości Sprawiedliwego Handlu to wsparcie dla drobnych producentów

2023-05-12  |  13:00

85% światowej produkcji kawy to zasługa drobnych producentów, uprawiających średnio 1 hektar kawy. Jednak zmiany klimatyczne, rosnące koszty nawozów i produkcji oraz spadające ceny kawy stawiają ich w coraz trudniejszej sytuacji. Aby wesprzeć swoich dostawców, przedsiębiorstwa i organizacje realizują szereg działań mających na celu trwałą poprawę warunków życia i pracy plantatorów. Rozpoczynający się właśnie Miesiąc Fairtrade i obchodzony 13 maja Światowy Dzień Sprawiedliwego Handlu to doskonała okazja, aby zwrócić uwagę na działania, przynoszące realną zmianę na lepsze. Jedną z aktywności spółki Tchibo, która we wspieranie idei Sprawiedliwego Handlu i swoich dostawców angażuje się od lat, jest udział w Loterii Paragonowej, promującej właśnie te wartości wśród konsumentów.

Organizacja Fairtrade, certyfikatem której oznaczone są produkty Tchibo, zajmuje się realizacją zasad Sprawiedliwego Handlu. Do nich zalicza się przede wszystkim ustalanie uczciwych i dostosowanych do lokalnych standardów cen produktów, a także zapewnianie plantatorom i ich pracownikom godnego wynagrodzenia, odpowiednich warunków socjalnych i bezpiecznego środowiska pracy. W praktyce Sprawiedliwy Handel to także rosnąca niezależność producentów czy zarządzanie organizacją producencką w zgodzie z demokratycznymi wartościami. To jednak nie wszystko – zadaniem działającej w Polsce Fundacji „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” – Fairtrade Polska jest edukacja konsumentów i promowanie wśród nich etycznych i odpowiedzialnych zakupów.

Dla dobra ludzi oraz planety

Jedną z aktywności cieszącą się zainteresowaniem konsumentów jest cyklicznie realizowany Miesiąc Fairtrade. To kampania, której celem jest promowanie idei Sprawiedliwego Handlu oraz zwiększanie rozpoznawalności znaku FAIRTRADE zarówno wśród firm, jak i konsumentów. W tym roku hasło przewodnie akcji, która potrwa od 12 maja do 12 czerwca, brzmi „Dla ludzi, dla planety”, a organizatorzy szczególnie skupiają się na problemie przymusowej pracy dzieci oraz wskazują na rozwiązania proponowane przez system Fairtrade.

Akcja ta angażuje również szkoły i uniwersytety oraz miasta posiadające dyplom Społeczności Przyjaznych Dla Sprawiedliwego Handlu, organizacje, firmy i instytucje. W ramach kampanii Fairtrade Polska realizuje m.in. Loterię Paragonową, w której udział biorą produkty Tchibo.

Loteria dla każdego

Celem loterii jest przede wszystkim skupienie uwagi konsumentów na produktach, posiadających certyfikat FAIRTRADE. Klienci mogą być pewni, że towary nim oznaczone powstały z poszanowaniem ludzkiej pracy i w trosce o stan środowiska naturalnego. Ponadto akcja ma za zadanie pokazać, że oferta produktów z tym znakiem jest naprawdę szeroka – w Tchibo są to kawy i kapsułki Tchibo BARISTA. Każdy, kto kupi w okresie trwania promocji dowolny produkt ze znakiem FAIRTRADE, ma szansę wygrać atrakcyjne nagrody. Dla zwycięzców przygotowano 10 ekspresów do kawy marki Tchibo wraz z zestawem kaw oznaczonych certyfikatem FAIRTRADE, a także 30 kompletów różnych produktów, również certyfikowanych tym znakiem.

Aby wziąć udział w losowaniu, należy zachować paragon i zarejestrować go na stronie internetowej fairtrade.org.pl, podając m.in. numer paragonu lub faktury imiennej. Do loterii można zgłaszać także zakupy zrobione online. Każdy paragon może zostać zgłoszony tylko raz, a liczba zgłoszeń zakupów o różnych numerach przypadająca na jednego uczestnika jest nieograniczona. Istotnym punktem udziału w akcji jest także wykonanie zdjęcia paragonu wraz z opakowaniem produktu z widoczną nazwą i znakiem FAIRTRADE, co będzie niezbędne do weryfikacji poprawności zgłoszenia w przypadku wygranej. Losowania zwycięzców odbędą się dwukrotnie – pierwsze w połowie Miesiąca Fairtrade, dla zgłoszeń zarejestrowanych do 27.05.2023 r. włącznie, drugie zaś zostanie przeprowadzone na koniec kampanii i będzie dotyczyć dokumentów zakupu zarejestrowanych do 12.06.2023 r. włącznie[1].

Pomoc nie tylko od święta

Zaangażowanie w Miesiąc Fairtrade to tylko jedno z wielu działań, które firma Tchibo realizuje na drodze do stania się przedsiębiorstwem w 100% zrównoważonym. Produkty tej marki wytwarzane są przy zachowaniu zasad uczciwości, jednak firma nie spoczywa na laurach, szukając nowych rozwiązań samodzielnie i we współpracy z innymi organizacjami. – Na naszej drodze do rozwoju w sposób w 100% zrównoważony, działamy u podstaw i wspieramy inicjatywy, których celem są odpowiednie, godne i bezpieczne warunki pracy plantatorów kawy oraz minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Jednym z działań Tchibo jest także promowanie idei Sprawiedliwego Handlu, a więc wspieranie konsumentów w podejmowaniu odpowiedzialnych decyzji zakupowych. Dlatego tak chętnie wspieramy inicjatywy Fairtrade Polska – tym razem Loterię Paragonową – podkreśla Gabriela Bar-Rutkowska, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej i odpowiedzialności biznesu Tchibo Warszawa Sp. z o.o.

Firma inwestuje też we własne programy wsparcia i współpracuje z partnerami takimi jak Rainforest Alliance i Fairtrade właśnie, dążąc do tego, aby plantatorzy kawy uzyskali wyższe dochody, uprawa kawy stała się bardziej przyjazna dla środowiska i mniej podatna na zmiany klimatyczne, a warunki pracy ludzi zatrudnionych przy jej zbiorach uległy trwałej poprawie.

Co więcej, poprzez realizację programu Tchibo Joint Forces!® firma od 2009 roku wspiera plantatorów kawy i ich rodziny w stopniowym przechodzeniu od konwencjonalnej do społecznie i ekologicznie odpowiedzialnej oraz ekonomicznie opłacalnej uprawy kawy. Wspólnie z plantatorami opracowuje i wdraża rozwiązania nie tylko na szczeblu regionalnym, ale także międzynarodowym. Do tej pory ponad 43 300 rolników z dziewięciu krajów wzięło udział w 20 projektach i zakończyło program z sukcesem.

Ponadto, dzięki projektom edukacyjnym prowadzonym w Tanzanii i Gwatemali od 2009 roku, ponad 5500 dzieci i młodzieży w czasie zbiorów zostało objętych opieką i edukacją, do czego przyczyniła się współpraca z Coffee Care and Save the Children[2].

Tchibo angażuje się również w programy wsparcia rolników wobec zmian klimatycznych. Jednym z nich jest inicjatywa Coffee&Climate, zapewniająca plantatorom i ich rodzinom odpowiednią wiedzę i umiejętności, dzięki którym mogą lepiej przystosować się do zmieniającego się klimatu. Do 2019 roku w szkoleniach udział wzięli rolnicy z 80 000 różnych rodzin plantatorskich.

Kupując produkty z certyfikatem FAIRTRADE, konsumenci realnie przyczyniają się do wsparcia i promocji idei Sprawiedliwego Handlu. Teraz, w ramach Miesiąca Fairtrade, mają oni także szansę na wygranie atrakcyjnych nagród. Szczegóły oraz regulamin loterii znajdują się na www.fairtrade.org.pl.

 


[1] Szczegóły, zgłoszenia oraz regulamin akcji dostępne są na stronie fairtrade.org.pl.

[2] https://www.tchibo.pl/co-mozemy-zrobic-aby-ochronic-srodowisko-c400107123.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Kreatywny weekend z zajęciami z upcyklingu w Blue City Biuro prasowe
2024-06-28 | 15:12

Kreatywny weekend z zajęciami z upcyklingu w Blue City

W najbliższy weekend - 29 i 30 czerwca - przestrzeń przy fontannie na poziomie -1 zamieni się w strefę kreatywnych zajęć dla starszych dzieci i wszystkich dorosłych. Pod okiem
Zakupy Kolejny nowy najemca w Blue City. Gratka dla fanów technologii i designu
2024-06-27 | 09:11

Kolejny nowy najemca w Blue City. Gratka dla fanów technologii i designu

Niespełna dwa tygodnie po otwarciu butiku RP Store na klientów Blue City czeka kolejna nowość - sklep hiszpańskiej marki Kamalion, pełen nowoczesnych akcesoriów
Zakupy Znamy najnowszy portret klientek Pepco
2024-06-26 | 17:00

Znamy najnowszy portret klientek Pepco

Od Portugalii, przez Polskę aż po Estonię to wykształcona, pracująca, mama, dla której najważniejsze są niskie ceny. Każdego miesiąca w sklepach Pepco klienci realizują ponad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Ochrona środowiska

Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów

Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.