Komunikaty PR

Świąteczne zakupy Polaków – gdzie kupujemy i jak płacimy?

2024-12-20  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

Świąteczna gorączka wystartowała na dobre. W polskich domach już słychać kultowe „zostaw, to na święta”, w powietrzu roznosi się zapach choinki, a w sklepach trwa polowanie na najlepsze prezenty - choć wiadomo, że przynosi je Mikołaj. Z raportu Związku Banków Polskich wynika, że w tym roku Polacy zamierzają wydać na świąteczne prezenty średnio 681 zł - o 20,5 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Gdzie je kupią?

W Polsce jest ok. 30 milionów internautów, a 78 proc. z nich na co dzień robi zakupy online – wynika z badania Gemius. A jak to wygląda w święta? Zrobienie świątecznych zakupów online deklaruje 56 proc. badanych w raporcie Smart Shopper, a 44 proc. wybierze sklepy stacjonarne. Co warte podkreślenia, 29 proc. szuka produktów online, ale sam zakup realizuje offline.

Najczęściej pod choinką znajdą się w tym roku kosmetyki – zakup takiego prezentu deklaruje 38,5 proc. respondentów w badaniu IBRiS. 33,9 proc. ankietowanych kupi zabawki, a 30,8 proc. słodycze. Ubrania swoim najbliższym podaruje 29,1 proc., a elektronikę 24,2 proc. Pod choinką znajdą się także książki (21,8 proc.), biżuteria (17,5 proc.) oraz karty podarunkowe (10,3 proc.)

W tym roku Polacy chętnie sięgają również po prezenty z drugiej ręki – już 74 proc. badanych świątecznych podarunków szuka na platformach z używanymi produktami. Wśród nich królują książki, muzyka czy gry planszowe i komputerowe.

Kartą poproszę

Czas świątecznych przygotowań jest magiczny, ale też często pełen pośpiechu. Kolejki w sklepach potrafią dać się we znaki zarówno klientom, jak i sprzedawcom. Dlatego oferowanie szybkich i wygodnych płatności jeszcze bardziej zyskuje na znaczeniu w tym okresie. Tym bardziej, że dla 29 proc. respondentów w badaniu „Sztuka przeżywania Świąt według Polaków” zakupy prezentowe są źródłem stresu. A niemal połowa Polaków wskazuje, że tłumy w sklepach są najbardziej nielubianym przez nich doświadczeniem w okresie przedświątecznym.

- Nasze badanie „Preferencje płatnicze Polaków 2024” pokazuje, że 75 proc. Polaków regularnie płaci kartą. Najczęściej tę formę płatności wybierają osoby w wieku 18-29 lat i 40-49 lat. Cyfrowe płatności cieszą się popularnością również w internecie. Raport „E-commerce w Polsce 2024” pokazuje, że najczęściej wybieraną formą rozliczeń za zakupy w sieci jest BLIK – korzysta z niego 68 proc. Polaków. Na drugim miejscu są szybkie przelewy – 64 proc., a na trzecim płatności kartą online – 43 proc. Krzysztof Polończyk, Prezes Zarządu Fiserv Polska właściciela marki PolCard.

Cyfrowe rozwiązania płatnicze ułatwiające płatności, mogą przyczynić się do zmniejszenia stresu zakupowego w tym intensywnym okresie i budować pozytywne doświadczenia zakupowe. Terminale i aplikacje płatnicze umożliwiają obsługę transakcji różnymi metodami, w tym kartami zbliżeniowymi i mobilnymi systemami płatności, co pozwala na szybsze i bardziej wygodne zakupy. Z kolei rozwiązania dla e-commerce takie jak bramki płatnicze, czy generatory linków mogą uchronić sprzedającego przed utratą klienta i zbudować jego lojalność na przyszłość. Szczególnie, że dane zebrane przez Instytut Baymarda pokazują, że 13 proc. kupujących w sieci porzuca koszyki zakupowe, jeśli nie znajduje w sklepie internetowym wystarczającej liczby dostępnych metod płatności.

- Nowoczesne narzędzia płatnicze pozwalają na usprawnienie procesu zakupowego, redukcję kolejek
i zwiększenie satysfakcji kupujących. W e-commerce zróżnicowane metody płatności minimalizują ryzyko porzucania koszyków, a w sklepach stacjonarnych terminale umożliwiają szybkie transakcje, nawet przy dużym natężeniu ruchu. Takie podejście wzmacnia efektywność firmy, jednocześnie budując pozytywne doświadczenia zakupowe klientów
– podsumowuje Krzysztof Polończyk.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl Biuro prasowe
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we
Zakupy iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
2025-03-03 | 11:30

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

Apple zaprezentowało kolejną odsłonę swojego flagowego smartfona – iPhone’a 16. Tegoroczna wersja wprowadza istotne udoskonalenia w zakresie wydajności, aparatu
Zakupy DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Konsument

Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów

Niemal trzy czwarte uczniów w wieku 15–16 lat już sięgnęło po alkohol. Jak wynika z badania ESPAD 2024, to wciąż najbardziej wśród młodzieży rozpowszechniona substancja psychoaktywna. W ostatnich 20 latach o ponad 20 pp. spadł odsetek nastolatków palących papierosy, ale prawie 70 proc. 17–18-latków przyznaje, że sięgnęło w swoim życiu po e-papierosa. Eksperci wskazują na potrzebę nie tylko bardziej restrykcyjnego ograniczania dostępności tych produktów dla młodych ludzi, ale też o działania na rzecz edukacji zdrowotnej i kompleksowego podejścia do profilaktyki i leczenia uzależnień, bez podziału na poszczególne grupy substancji.

Dom i ogród

Krzysztof Skórzyński: Elektrośmieci są dzisiaj gigantycznym problemem. Wciąż nie nauczyliśmy się segregować takich odpadów

Dziennikarz zauważa, że wciąż narastającym problemem są tzw. niewidzialne elektrośmieci. To nie tylko telefony, zasilacze, ładowarki, powerbanki i słuchawki, ale także zabawki elektroniczne czy e-papierosy. Konsumenci zazwyczaj nie postrzegają ich w kategorii elektroodpadów i zamiast oddawać do recyklingu, magazynują je w szufladach lub wrzucają do pojemników na odpady zmieszane, skąd trafiają na wysypiska, gdzie zostają spalone lub przetworzone w nieprawidłowy sposób. Krzysztof Skórzyński jest zaniepokojony takimi praktykami.