Komunikaty PR

Sztuka obdarowywania – jak ją opanować w 2024 roku?

2024-01-08  |  10:00
Biuro prasowe

W nowym roku oprócz tradycyjnych okazji, takich jak walentynki, Dzień Kobiet czy Boże Narodzenie, warto zwrócić uwagę na daty, które dostarczą nowego spojrzenia na okazje do wręczenia upominku bliskiej osobie. Sprawdziliśmy tegoroczne preteksty prezentowe, które wpisują się w ducha współczesnego świata i pozwalają doceniać różne obszary naszego życia. Podpowiadamy, które z tegorocznych okazji warto wykorzystać i jaki upominek sprawdzi się wówczas najlepiej. 

Obdarowywanie bliskich przekroczyło dziś granice tradycyjnych świąt i uroczystości, stając się sposobem na wyrażanie wdzięczności, wsparcia czy przyjaźni na co dzień. Nietypowe okazje do wręczania prezentów pozwalają nam być bardziej kreatywnymi, dostosowując się do indywidualnych potrzeb i zainteresowań osób z naszego otoczenia. Wraz z ewolucją prezentowych zwyczajów, rynek oferuje coraz to ciekawsze i wyszukane propozycje upominków na każdą okazję. Nietuzinkowe połączenia i unikalne opowieści, sprawiają, że odkrywanie ich staje się nieprawdopodobną przyjemnością!

Nietypowe okazje znaczą więcej

Wielkanoc i Boże Narodzenie to jedne z najważniejszych okazji w roku, które łączą nasze rodziny i społeczności w atmosferze radości, miłości i wspólnego świętowania. Ten wyjątkowy okres nie tylko przynosi ze sobą tradycyjne świąteczne zwyczaje, ale także stwarza doskonałą przestrzeń do wyrażania uczuć poprzez wymianę upominków. Warto jednak zwrócić uwagę, że w Polsce swoją obecność coraz mocniej zaznacza zwyczaj obdarowywania z okazji świąt nietypowych, takich jak: Dzień Teściowej, Dzień Lekarza, ale także narodziny dziecka, parapetówka czy zmiana pracy. Co o wykorzystywaniu nietypowych okazji sądzą eksperci z branży prezentowej? 

W Nobilia zdajemy sobie sprawę z wartości, jaką niosą ze sobą zarówno tradycyjne, jak i nietypowe okazje do wręczania prezentów. Z tego względu nasze kompozycje, oparte na produktach wysokiej jakości i pięknych historiach, są gotowe wzbogacić zarówno klasyczne święta, jak i inne wyjątkowe chwile, tworząc niezapomniane doświadczenia dla obdarowywanych osób – komentuje Anna Garmada, właścicielka marki Nobilia. 

Kalendarz okazji do obdarowywania, który warto mieć pod ręką

1 stycznia – Nowy Rok

2 stycznia – Światowy Dzień Introwertyka 

21 stycznia – Dzień Babci 

22 stycznia – Dzień Dziadka

14 lutego – Walentynki 

3 marca – Międzynarodowy Dzień Pisarzy

5 marca – Dzień Teściowej

8 marca – Dzień Kobiet 

10 marca – Dzień Mężczyzn

31 marca – Wielkanoc 

12 kwietnia – Dzień Czekolady

26 maja – Dzień Matki 

1 czerwca – Dzień Dziecka 

9 czerwca – Dzień Przyjaciela 

23 czerwca – Dzień Ojca 

1 października – Dzień Lekarza

14 października – Dzień Nauczyciela

14 listopada – Dzień Seniora

4 grudnia – Barbórka

6 grudnia – Mikołajki

25 grudnia – Boże Narodzenie

Wykorzystanie nietypowych okazji do wręczenia upominku to duży krok, aby zaskoczyć bliskich, jednak wciąż pozostaje kwestia oryginalnego pomysłu. Czym się kierować przy wyborze prezentu dla członka rodziny czy przyjaciela, kiedy lista kreatywnych upominków się kurczy? Eksperci z branży prezentowej wskazują, na co warto zwrócić uwagę, aby zwiększyć wartość upominków bez względu na okazję!

Rekomendacje cenionych osób 

Coraz większą popularnością cieszą się upominki sygnowane znanym i cenionym nazwiskiem. W przypadku wyboru np. książki kucharskiej, warto wybrać tę, którą stworzył ważny dla obdarowanego kucharz czy bloger kulinarny. Podobnie jest przy wyborze upominku, po który sięgamy bardzo często – wina i słodkości.

Dostrzegając potencjał takich upominków, wyszliśmy naprzeciw utartym prezentowym schematom i stworzyliśmy trend, który stale rozwijamy. Wszystko zaczęło się w 2011 roku, gdy zaryzykowaliśmy, tworząc zupełnie nowe propozycje zestawów upominkowych. Zawierały one paletę różnych słodkości, idealnie komponujących się z winem Pana Marka Kondrata. W ten sposób rozpoczęliśmy trwającą do dziś tradycję tworzenia linii upominków we współpracy z Panem Markiem Kondratem. Dziś jesteśmy uznawani za prekursora w tworzeniu apetycznych upominków, uzupełnionych precyzyjnie dostosowanym do tego alkoholem cenionego ambasadora. Idąc tym śladem, wprowadziliśmy również wyjątkowe kolekcje we współpracy z Robertem Makłowiczem czy Robertem Mielżyńskim. Do każdego zestawu dołączamy bilecik z rekomendacją partnera, co czyni prezent jeszcze bardziej wyjątkowym – wskazuje Anna Garmada.

Słowa polecenia przez ekspertów w danej dziedzinie są gwarancją jakości i sprawiają, że zarówno obdarowujący jak i obdarowani czują się bezpieczni co do jakości upominku. Z tego względu konsumenci chętnie sięgają po produkty z rekomendacjami ambasadorów przy różnych okazjach.

Współprace, które wzmacniają wartość 

Uniwersalne upominki przeszły już do historii. Dziś każda okazja jest dobra, by stworzyć oryginalny podarunek – nawet w przypadku osób, których upodobania są nam mniej znane. Staramy się szukać wspólnego mianownika w takim upominku, który wpasuje się w konkretne gusta. Stąd coraz częściej stawiamy na propozycje prezentów, które są przemyślane i dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Przykładem takich rozwiązań może być spersonalizowane wydanie książki z autorskimi ilustracjami, które jest doskonałym prezentem dla miłośników literatury i sztuki. 

Nie tylko mole książkowe znajdą w tej kategorii coś dla siebie. Opakowanie upominku czy zastosowany designerski pattern na produkcie również mogą być dziełami sztuki. Współpraca z artystą grafikiem lub ilustratorem w celu stworzenia unikalnego produktu może nadać prezentowi dodatkowego wyjątkowego charakteru. Prym w tym trendzie zdecydowanie wiedzie marka Nobilia, która projekty opakowań czy bilecików dołączanych do upominków oddaje w ręce takich ilustratorek jak Pola Augustynowicz, Anna Rudak czy Marta Wójcik-Śmierska.

Przykładem wyjątkowych upominków od Nobilia, które artyzmem i poczuciem dobrego smaku wykraczają daleko poza ogólny standard prezentowy, są zestawy z linii Ovocnie. Wyróżniają się one nie tylko bogatą zawartością słodkości, lecz także oryginalną szatą graficzną, stworzoną przez znaną i cenioną ilustratorkę, Annę Rudak. Każdy element tego prezentu nie tylko kusi smakiem, ale również dostarcza obdarowanemu niezwykłych doznań estetycznych. To idealna harmonia między smakiem a sztuką, która sprawia, że obdarowywane osoby doświadczają nie tylko radości kulinarnej, ale także estetycznej przyjemności, czyniąc upominek niezapomnianym przeżyciem dla zmysłów – dodaje Anna Garmada.

Podwójne życie upominków 

Z roku na rok dbałość o planetę, troska o klimat i większa świadomość ekologiczna konsumentów mają coraz większe znaczenie. Wybierając opakowanie upominku, warto postawić na piękne, ale i praktyczne rozwiązania, które zgodnie z filozofią zero waste, po odpakowaniu prezentu będą mogły posłużyć o wiele dłużej. Takie prezenty mają zdecydowanie większą wartość dla obdarowanego, ponieważ dołączamy do upominku możliwość nadania mu nowego przeznaczenia. 

Dobrym przykładem jest wybór kwiata doniczkowego zamiast tego świeżo ciętego z kwiaciarni. Dlaczego? Ponieważ pierwszy wybór zostanie z obdarowanym na lata. Podobnie jest w przypadku wyboru torby prezentowej – coraz częściej umieszczamy upominki w drewnianych pudełkach czy metalowych skrzynkach, które posłużą później jako element wystroju mieszkania lub kolejne miejsce do przechowywania drobiazgów. Wspomniana już marka Nobilia od początku istnienia podąża za trendem ponownego wykorzystywania opakowań upominkowych. Zachęca klientów do docenienia estetyki i funkcjonalności opakowań, które – po spełnieniu swojej pierwotnej roli – mogą być wykorzystane ponownie, wpisując się w ideę zrównoważonego stylu życia.

Dla nas, jako producenta jakościowych zestawów upominkowych, a zwłaszcza dla naszych świadomych klientów, których liczba stale wzrasta, «gra w zielone», oznacza znacznie więcej niż jedynie redukcję odpadów. Nadanie drugiego życia upominkom Nobilia to jedno, jednak nie sposób nie wspomnieć o wysyłkach, do których wykorzystujemy w pełni ekologiczne opakowania. Mam na myśli między innymi karton pochodzący z recyklingu, folie celulozowe, papierowe wypełnienia z recyklingu certyfikowane FSC, papierową taśmę, biodegradowalne wypełniacze, eko stretch, a także regularnie minimalizujemy zużycie folii. Współpracujemy ponadto z tzw. «zielonymi przewoźnikami», którzy dowożą nasze upominki w sposób neutralny dla środowiskadodaje Anna Garmada.

Upominek z historią w tle 

Klasyka, tradycja i gwarancja najwyższej jakości – tym często kierują się osoby, które chcą nadać upominkowi zupełnie innego wymiaru. Jak prognozują przedstawiciele marki Nobilia, trend ten nie tylko utrzyma się, ale wręcz wzmocni w najbliższym czasie. Dostrzegając tę rodzącą się potrzebę wśród konsumentów, coraz więcej producentów stawia na odważne połączenia i prezenty nawiązujące do dawnych, sprawdzonych smaków, aromatów czy tekstur.

W Nobilia stawiamy przede wszystkim na współprace ze starannie wybranymi partnerami, z którymi tworzymy coś więcej niż umieszczenie produktów we wspólnym opakowaniu. W naszej Czekoladowni powstają m.in. praliny z dodatkiem trunków od J.A. Baczewski, które niedawno obchodziły swoją 240 rocznicę. Inny przykład to tabliczki mlecznej czekolady z nadzieniem kawowym, powstałym na bazie najstarszej polskiej kawy – Pluton. W upominkach zamykamy przede wszystkim wspaniałą historię, której odkrywanie jest nieprawdopodobną przyjemnością i przeżyciem komentuje Anna Garmada.

Okazji do obdarowywania jest zdecydowanie więcej niż dni w roku. Jednak na koniec dnia warto pamiętać przede wszystkim o prostym, ale jakże znaczącym słowie – ,,dziękuję”. Kultura doceniania i wdzięczności stale ewoluuje, jednak jedno jest niezmienne – małe gesty mają wielkie znaczenie. Warto pamiętać o nich nie tylko od święta.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Nowości od HARIBO! Biuro prasowe
2024-04-29 | 17:00

Nowości od HARIBO!

Na miłośników żelków czeka nie lada niespodzianka. Na półki sklepowe trafiają nowe produkty HARIBO, którym ciężko się oprzeć! Wśród nowości znajdziemy
Zakupy Oferty na wiosnę od Lider Starachowice
2024-04-25 | 08:00

Oferty na wiosnę od Lider Starachowice

Biwak pod gwiazdami i darmowa dostawa Lider Starachowice, dystrybutor marek Montis, Brock, Libox czy Russell Hobbs, przygotował tej wiosny kilka propozycji dla klientów, którzy
Zakupy Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
2024-04-24 | 12:15

Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska

Zawsze. Więcej. Online. Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. urodziny! Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Konsument

Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware

Sztuczne dekoracje kwiatowe, wiosenne wianki, puchate króliki, kurczaczki wielkanocne czy plastikowe świecidełka bożonarodzeniowe – ostatnie lata to prawdziwy boom na sezonowe dekoracje do domu. Trend ten znacząco zyskał na popularności w czasie pandemii, kiedy w domach pracowaliśmy i spędzaliśmy większość wolnego czasu, a podchwyciły go sklepowe marki, które wprowadziły do oferty taki asortyment i kuszą sezonowymi promocjami na niego. Eksperci podkreślają, że o ile w dekorowaniu domu nie ma nic złego, o tyle wybieranie tanich dekoracji i zmienianie ich co kilka tygodni czy miesięcy to trend szkodliwy i dla naszych portfeli, i dla środowiska. I porównują fast homeware do szkodliwości fast fashion, czyli taniej mody w naszych szafach.

Psychologia

Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.