Teatralne zakończenie wakacji w Galerii Północnej - spektakl dla dzieci
Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Dobiega końca letni sezon teatralny w Galerii Północnej. Na dzieci czeka jeszcze jeden spektakl, tym razem inspirowany słynną baśnią braci Grimm.
Czy Baba Jaga naprawdę była tak zła, jak się wszystkim wydaje? Już 31 sierpnia w Galerii Północnej w Warszawie będzie można zobaczyć spektakl teatralny dla dzieci oparty na baśni o Jasiu i Małgosi, spisanej ponad 200 lat temu.
Nowa odsłona tej znanej od pokoleń historii jest pełna empatii do bohaterów, tańca oraz postaci niczym wyjętych z gier komputerowych. O nietypową adaptację baśni braci Grimm pokusił się Teatr „Fabryka Kultury” z Katowic.
– Opowieść o rodzeństwie, chatce w lesie i Babie Jadze zna każdy. Niewielu jednak wie, że tę historię można interpretować na różne sposoby. Przygotowany spektakl ukazuje bohaterów w nowym, ciekawym świetle – mówi Barbara Andrzejewska, marketing manager Galerii Północnej. – Co więcej, twórcy spektaklu wypełnili go muzyką, tańcem, a także humorem i komiksową scenografią, przekładając całość na język i emocje bliskie najmłodszemu pokoleniu. Zapowiada się więc interesujące widowisko, które będzie angażować publiczność, chociażby do odgrywania ról – dodaje.
„Jaś i Małgosia” zamknie organizowany po raz pierwszy letni sezon teatralny w Galerii Północnej. Od początku wakacji najmłodsi widzowie mogli zobaczyć już trzy spektakle, w tym „Księżniczkę na ziarnku grochu” wg Jana Brzechwy, „Wielką przygodę piracką” oraz „Show warzywne”. Każde z tych widowisk zgromadziło setki dzieci.
– Cały cykl miał na celu umilić najmłodszym czas w wakacje oraz przybliżyć im teatr oraz popularne historie, tu podane w nowych interpretacjach. W ten sposób wiele dzieci mogło po raz pierwszy usiąść na widowni, poznać twórczość znanych autorów i zobaczyć prawdziwe przedstawienie, a także aktywnie uczestniczyć w nim, na przykład śpiewając piosenki – dodaje Barbara Andrzejewska.
Spektakl „Jaś i Małgosia” rozpocznie się o godz. 14:00. Wstęp jest bezpłatny. Scena ulokowana jest przy salonie Reseved. Przedstawienia przeznaczone są dla dzieci powyżej 3 r.ż.
<div class="box" box-text="" page-description"="" style="margin-top: 45px; color: rgb(8, 18, 41); font-family: Poppins, sans-serif; font-size: 14px;">
Uwolnij swojego wewnętrznego botanika z nowym zestawem LEGO® Ideas Ogród botanic
Prezent po polsku – konwenanse i uprzedzenia. Czego nie wypada?
15. Urodziny Salonu Pierre Cardin w Galerii Sfera w Bielsku-Białej. Wyjątkowa Ce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.