Komunikaty PR

TP Vision odnotowuje wzrost w segmentach działalności Philips TV&Sound

2023-02-07  |  17:20
Biuro prasowe

 

 

  • Sprzedaż telewizorów Philips OLED Ambilight oraz dobre wyniki w segmentach audio mających kluczowe znaczenie dla Philips TV&Sound – to czynniki wzrostu biznesu w roku 2022.
  • Asortyment produktów audio marki Philips, linii GO Sports odnotował wysoki wzrost sprzedaży.
  • Ogólne wyniki za rok 2022:

- Sprzedaż telewizorów OLED Ambilight wzrosła o 22% r/r;

- W dalszym ciągu dynamicznie rośnie sprzedaż produktów audio - kategoria ta odnotowała wzrost o 12%, a segment słuchawek aż o 22%;

- Produkty Fidelio i soundbary również odnotowały znaczące wzrosty rok do roku; 

- Sprzedaż słuchawek linii GO Sports wzrosła w ubiegłym roku aż o 70% r/r;

- Telewizory z funkcją Ambilight stanowią obecnie prawie 80% całej sprzedaży, co wyraźnie pokazuje, że funkcja ta doskonale trafia w upodobania klientów.

  • W 2022 r. TP Vision została uhonorowana 145 nagrodami doceniającymi produkty firmy, które zapewniają wyjątkową jakość obrazu i dźwięku oraz wyróżniają się najwyższej klasy wzornictwem. Docenione zostały m.in. telewizory OLED+937, OLED807 i 8807 oraz soundbar Fidelio FB1 zdobyły prestiżowe nagrody EISA jako produkty roku 2022/23. Produkty zdobyły także nobilitacje Red Dot Award – prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa, zwanych często „Oskarami designu”, a także iF Design Awards – jednych z najbardziej rozpoznawalnych i najstarszych niezależnych wyróżnień w dziedzinie jakości designu na świecie, przyznane wspomnianym modelom, podobnie jak i nowym wytrzymałym głośnikom bezprzewodowym GO.
  • Inicjatywy związane ze zrównoważonym rozwojem stanowią kluczowy element definiujący przyszłą tożsamość firmy.
  • TP Vision planuje dalsze inwestycje w udaną współpracę z Wings for Life World Run, Team Jumbo Visma oraz Bowers & Wilkins.

 

 

 

Podczas konferencji Amsterdam Live, Kostas Vouzas - prezes TP Vision, właściciel marki Philips TV&Sound ogłosił szczegóły dotyczące wyników biznesowych firmy za rok 2022 oraz zapowiedział nowe produkty, które wprowadzone zostaną na rynek w roku 2023.

 

Pomimo coraz trudniejszych globalnych wyzwań gospodarczych i politycznych, TP Vision utrzymała wzrost w kluczowych segmentach - zarówno sprzedaży telewizorów, jak i sprzętu audio, przy czym w sukcesie sprzedażowym firmy szczególnie widoczne były wyniki sprzedaży telewizorów OLED Ambilight i produktów linii GO Sports.

 

„W 2022 r. warunki rynkowe stały się bardzo trudne, przy czym sytuacja ta prawdopodobnie utrzyma się także w pierwszej połowie 2023 roku. Pomimo tych wyzwań, nasze wielokrotnie nagradzane produkty, wsparcie ze strony klientów, partnerów i sprzedawców detalicznych, a także odporność naszego zespołu umożliwiły nam wzrost we wszystkich strategicznych segmentach biznesowych. Widać wyraźnie, że nasze produkty cały czas są cenione przez klientów i fanów. Choć w najbliższych miesiącach rynek nadal będzie zmagał się z trudnościami, jestem przekonany, że nasza strategia, wsparta wysokiej jakości produktami i partnerską współpracą, pomoże nam utrzymać się na ścieżce wzrostu”, powiedział dyrektor generalny TP Vision, Kostas Vouzas.

 

Na rynku telewizorów model Ambilight nadal zdecydowanie się wyróżnia, a wyjątkowe, immersyjne doświadczenie jakie oferuje spotyka się z wyjątkowo pozytywną reakcją konsumentów - co sprawia, że telewizory z funkcją Ambilight są dziś często uznawane za samodzielny segment.

 

Telewizory Philips OLED Ambilight cieszą się coraz większą popularnością dzięki doskonałej jakości obrazu, powstałej w wyniku połączenia najnowszej technologii paneli świecących OLED z opracowanym przez TP Vision procesorem przetwarzania obrazu P5 AI - zdobywcą wielu nagród i uznawanym za najlepszy obecnie dostępny. Ponadto wybrane telewizory Ambilight będą nadal wyposażane w system dźwięku opracowany przez partnerów z firmy Bowers & Wilkins.

 

Linia produktów audio Philips Sound odnotowała w roku 2022 znaczący wzrost – w sumie o 12%, a w segmencie słuchawek – o 22%. Firma planuje dalsze wzrosty w tym obszarze.

 

Klienci docenili też skupienie się firmy na segmencie produktów sportowych, w którym nowe słuchawki z serii GO i nowo wprowadzone, wytrzymałe przenośne głośniki bezprzewodowe przyczyniły się do wzrostu sprzedaży o ponad 70%.

 

Wzrost ten napędzany był jakością i innowacyjnością nowych produktów, a także uznaną pozycją marki Philips wśród odbiorców produktów sportowych - co zostało wzmocnione przez dalszą współpracę z Team Jumbo Visma oraz partnerstwo z Wings for Life World Run - największą na świecie imprezą biegową. Oba partnerstwa będą kontynuowane w 2023 roku. 

 

Najlepszy design

Oferowanie najlepszego europejskiego wzornictwa – co jest możliwe dzięki posiadaniu własnego studia projektowego w Amsterdamie - we wszystkich kategoriach produktów, zarówno w zakresie telewizorów, jak i dźwięku, również pozostaje kluczowym elementem strategii produktowej TP Vision i kolejną rozpoznawalną różnicą dla konsumenta.

 

Wysoka jakość pracy projektantów konsekwentnie zyskuje uznanie, także w roku 2022, kiedy to telewizory OLED+907 i OLED+937 oraz system rozrywki domowej Fidelio zdobyły prestiżowe nagrody iF i Red Dot za wzornictwo, podobnie jak nowe wytrzymałe głośniki bezprzewodowe GO, których design również został nagrodzony znakiem Red Dot.

 

Zrównoważony rozwój i CSR

Zrównoważony rozwój i CSR są obecnie w pełni zintegrowane z planem biznesowym TV & Sound i stanowią część kultury TP Vision.

 

Kluczowe przykłady realizacji tej strategii były widoczne w 2022 roku, zarówno w zakresie rozwoju produktów, jak i poprzez ustanowienie długoterminowych działań partnerskich.

 

Począwszy od 2022 r. wszystkie modele telewizorów 32", 43" i 50" są pakowane w ekologiczne opakowania wolne od polistyrenu, a modele o większej przekątnej ekranu wkrótce pójdą w ich ślady. Ponadto firma zaprzestała produkcji opakowań zewnętrznych telewizorów z pełnokolorowym nadrukiem, a do druku stosuje tusze na bazie soi.

 

W przypadku marki Philips Sound również przyspieszono proces wymiany wewnętrznych opakowań z tworzyw sztucznych na ekologiczne materiały dla słuchawek Philips, przy czym firma zobowiązała się do wprowadzenia ekologicznych opakowań niezawierających tworzyw sztucznych dla wszystkich produktów dźwiękowych do 2024 roku.

 

TP Vision kontynuuje także współpracę z firmą Explorers, wspierając jej projekt tworzenia archiwalnych treści dotyczących naturalnego, kulturowego i ludzkiego dziedzictwa i cudów Ziemi. Firma wierzy, że pozytywny wpływ na środowisko można osiągnąć budując świadomość poprzez współpracę z podobnie myślącymi organizacjami, takimi jak Explorers - gdzie partnerstwo może zaowocować doskonałym połączeniem wysokiej technologii i zrównoważonego rozwoju.

 

Kolejna ważna inicjatywa uruchomiona w 2022 roku w obszarze CSR to TPV Cares.

 

W skład Grupy TPV wchodzi wiele firm, z których każda ma swoje własne projekty wspierające społeczności lokalne. Dlatego podjęto decyzję o stworzeniu „domu” dla wszystkich inicjatyw TPV w obszarze wpływu społecznego i środowiskowego, gdzie mogłyby one zostać połączone i współdzielone pod szyldem TPV Cares.

 

Platforma TPV Cares jest obecnie dostępna we wszystkich krajach, w których działa TPV (w tym w regionach EMEA, APAC, ASIA i w Ameryce Północnej) i oferuje różnorodne formy wolontariatu, wsparcia finansowego i rzeczowego dla interesujących projektów społecznych na całym świecie – przy czym każdy z nich został wybrany ze względu na swoją zdolność do wywierania trwałego i pozytywnego wpływu na społeczeństwo.

 

 

 

***

O TP Vision

TP Vision Europe B.V. (TP Vision) to zarejestrowana w Holandii firma z siedzibą w Amsterdamie, która w całości należy do TPV Technology Limited (TPV), jednego z wiodących producentów monitorów i telewizorów na świecie.

Założona w 2012 r. firma TP Vision jest dziś czołowym graczem na rynku elektroniki użytkowej w obszarze RTV, który rozwija, produkuje i sprzedaje urządzenia i technologie oferujące najwyższą jakość dźwięku i obrazu.

Portfolio firmy obejmuje produkty audio, telewizory, profesjonalne monitory tworzone z myślą o indywidualnych konsumentach oraz branży hotelarskiej. Urządzenia i rozwiązania TP Vision dostępne są zarówno pod marką własną AOC, jak i pod marką Philips na bazie licencji Koninklijke Philips N.V. 

Firma zatrudnia ponad 2000 osób na całym świecie, prowadząc działalność w Europie, obu Amerykach, na Bliskim Wschodzie, w Indiach i wybranych krajach Azji i Pacyfiku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Kreatywny weekend z zajęciami z upcyklingu w Blue City Biuro prasowe
2024-06-28 | 15:12

Kreatywny weekend z zajęciami z upcyklingu w Blue City

W najbliższy weekend - 29 i 30 czerwca - przestrzeń przy fontannie na poziomie -1 zamieni się w strefę kreatywnych zajęć dla starszych dzieci i wszystkich dorosłych. Pod okiem
Zakupy Kolejny nowy najemca w Blue City. Gratka dla fanów technologii i designu
2024-06-27 | 09:11

Kolejny nowy najemca w Blue City. Gratka dla fanów technologii i designu

Niespełna dwa tygodnie po otwarciu butiku RP Store na klientów Blue City czeka kolejna nowość - sklep hiszpańskiej marki Kamalion, pełen nowoczesnych akcesoriów
Zakupy Znamy najnowszy portret klientek Pepco
2024-06-26 | 17:00

Znamy najnowszy portret klientek Pepco

Od Portugalii, przez Polskę aż po Estonię to wykształcona, pracująca, mama, dla której najważniejsze są niskie ceny. Każdego miesiąca w sklepach Pepco klienci realizują ponad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Media

Robert El Gendy: Jestem śpiochem i przychodzę do studia w ostatniej chwili. Raz nie obudziłem się na czas i dopiero telefon z redakcji postawił mnie na nogi

Prezenter „Pytania na śniadanie” zaznacza, że lubi sobie pospać, dlatego prowadzenie porannego programu to dla niego prawdziwe wyzwanie. Musi się bowiem sporo natrudzić, by być w studiu telewizyjnym na czas. Zazwyczaj nie udaje mu się jednak obudzić wraz z dźwiękiem pierwszego budzika i zdarzyło się, że z głębokiego snu wyrwał go dopiero telefon od produkcji „Pytania na śniadanie”.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.