TP Vision, właściciel marki Philips TV & Sound, podsumowuje miniony rok

Wydarzenie Roku
Trudno wybrać jedno wydarzenie, ten rok był dla nas bardzo ciekawy. Przede wszystkim TP Vision, właściciel marki Philips TV & Sound, obchodził 10-lecie swojej działalności. W ciągu ostatniej dekady skupiliśmy się głównie na jakości obrazu i dźwięku oraz wzornictwie. Nasz „silnik graficzny” był nagradzany przez 40 lat z rzędu. Wprowadziliśmy również innowacje w dziedzinie oprogramowania: zintegrowaliśmy sztuczną inteligencję, która automatycznie dostosowuje ustawienia w zależności od odtwarzanych treści. Oczywiście należy też wspomnieć o przejściu na nowy standard telewizji naziemnej, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży telewizorów, szczególnie tych o małych przekątnych z segmentu entry. Dodatkowo, pierwszy raz w historii w ostatnim kwartale roku miało miejsce ważne wydarzenie sportowe, jakim były piłkarskie mistrzostwa świata. Generalnie za każdym razem przed tak dużym wydarzeniem sportowym obserwujemy wzrost sprzedaży telewizorów. Tylko w pierwszej połowie 2022 roku sprzedaż telewizorów OLED Ambilight wzrosła o 48% r/r i jest większa niż dynamika wzrostu całego rynku. Docenione zostały także nowo wprowadzone produkty - telewizory OLED+937, OLED807 i PUS8807 oraz soundbar Fidelio FB1 zdobyły prestiżowe nagrody EISA jako produkty roku 2022/23. Powodem do dumy są dla nas także nobilitacje Red Dot Award – prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa, zwanych często „Oskarami designu”, a także iF Design Awards – jednych z najbardziej rozpoznawalnych i najstarszych niezależnych wyróżnień w dziedzinie jakości designu na świecie, przyznane wspomnianym modelom, podobnie jak i nowym wytrzymałym głośnikom bezprzewodowym GO.
Najważniejsze trendy w mojej branży w mijającym 2022 roku. Trend na 2023
Rynek i oczekiwania klientów ewoluują. Klienci kupują odbiorniki o coraz większych ekranach, poszukują coraz bardziej zaawansowanych technologii. Chcą mieć możliwość przesyłania filmów bezpośrednio z telefonu do telewizora. Oczekują też możliwości strumieniowego przesyłania obrazów np. z kamery bezpieczeństwa. Następuje też szybki rozwój asystentów mowy. Innymi słowy: telewizor staje się coraz bardziej centralnym węzłem w rodzinnym gospodarstwie domowym. Dlatego tak istotna jest platforma smart na jakiej dany telewizor pracuje. Ludzie często zwracają też uwagę na to co dzieje się z odbiornikiem, gdy akurat nic nie jest na nim wyświetlane. Nie chcą mieć już czarnego ekranu na tle ściany. Dlatego wiele firm decyduje się na takie rozwiązania, jak Ambilight Aurora.
Co wojna zmieniła w mojej branży w 2022 roku?
Z początku, jak zresztą wszystkie branże, i my odczuliśmy spowolnienie rynku przez wybuch wojny za naszą wschodnią granicą. Nakładane sankcje gospodarcze spowodowały przede wszystkim zakłócenia w łańcuchu dostaw, a także wzrost cen, co wpłynęło nie tylko na nasz rodzimy rynek, ale całego świata. Tym samym, wojna początkowo opóźniła ożywienie rynku wyczekiwane zaraz po zakończeniu pandemii Covid-19, na szczęście jednak kolejne kwartały wyglądały już zdecydowanie lepiej.
Największe wyzwanie na 2023 rok
Wyzwaniem jest z pewnością obecna trudna sytuacja gospodarcza, jak i rosnąca inflacja. Mogą one zniechęcać klientów do zakupów z uwagi na mniej zasobne portfele. Żyjemy w trudnych czasach, jednak doświadczenia konsumenckie, które jesteśmy w stanie dostarczyć za pośrednictwem naszych wielokrotnie nagradzanych produktów, wydają się bardzo dobrze rezonować na rynku, co miejmy nadzieję pozwoli nam zapewnić konsekwentny dwucyfrowy wzrost telewizorów Premium OLED Ambilight i produktów segmentu GO Sport w 2023 roku.
Komentuje Tomasz Miśkiewicz, Dyrektor Marketingu w TP Vision Polska

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.