Komunikaty PR

Tylko lipiec bez plastiku? Carrefour i SodaStream przedłużają akcję na kolejne m

2022-08-10  |  18:40
Biuro prasowe

Od 2011 roku lipiec traktowany jest jako miesiąc bez plastiku. Obecnie udział w tym przedsięwzięciu bierze 159 krajów. Carrefour wspólnie z SodaStream zaproponuje swoim klientom sposób na unikanie plastiku, nawet po zakończeniu międzynarodowej akcji.

Tylko w Polsce każdego roku na wysypisko trafia ok. 110 tysięcy ton jednorazowych butelek PET, które mogą rozkładać się nawet 1000 lat. Do recyklingu w 2019 roku trafiło jedynie 40 proc. opakowań plastikowych. Duże nadzieje na poprawę tych statystyk pokłada się w systemie kaucyjnym, którego wprowadzenie zapowiadano jeszcze w 2022 roku, jednak eksperci zajmujący się ochroną środowiska zaznaczają, że sam recykling nie rozwiąże problemu rosnącej liczby odpadów. W tym celu, konieczne jest znaczące ograniczenie produkcji i zużycia plastiku.

Woda w plastikowej, jednorazowej butelce, czy SodaStream?

Teraz klienci Carrefour zdecydują, czy chcą być zero waste. Od 10 sierpnia w 87 sklepach sieci Carrefour klienci znajdą alternatywę dla wody gazowanej w plastikowych butelkach w postaci ekspresów do gazowania wody SodaStream. Tym samym Carrefour kontynuuje działania wpisujące się w projekt “Droga do zero waste”.

Na czym polega pilotażowy program Carrefour?

Od połowy wakacji w czterech hipermarketach Carrefour w Warszawie i Poznaniu klienci odwiedzający dział z napojami zobaczą regały z wodą znanych producentów i ekspresami SodaStream czyli ekologiczną alternatywę pozwalającą na produkcję domowej wody gazowanej w duchu zero waste.

W kolejnych 83 sklepach Carrefour klienci znajdą flagi informujące o ekspresach SodaStream jako doskonałym rozwiązaniu zero waste, dla miłośników gazowanych napojów.

Do pilotażowego projektu wybrano SodaStream - wiodącą markę produkującą saturatory do gazowania wody, ze względu na oferowane produkty, a także proekologiczny charakter firmy. SodaStream proponuje swoim użytkownikom rezygnację z wody w jednorazowych opakowaniach i cieszenie się orzeźwiającymi bąbelkami bez kupowania, dźwigania i wyrzucania butelki.

Cieszymy się, że możemy wziąć udział w projekcie Carrefour. Projekt “Droga do zero waste” jest nam bardzo bliska, można powiedzieć, że sami w SodaStream nią podążamy i zachęcamy do tego innych. Mamy nadzieję, że ekspozycja naszych produktów, tak blisko klientów, w ich naturalnym i codziennym środowisku zakupowym, ułatwi im dokonanie proekologicznych wyborów i wprowadzenie zdrowych nawyków - komentuje Katarzyna Konwińska, Dyrektor marketingu w SodaStream Polska.

Ekspresy SodaStream są wyposażone w butelkę tritanową, której można używać do 4 lat i tym samym zaoszczędzić planecie nawet 1769 butelek plastikowych jednorazowego użytku. Firma oferuje również syropy do wody, dzięki którym można stworzyć napoje z portfolio PepsiCo, jak również bezcukrowe owocowe syropy, do produkcji lemoniad. Jeden syrop wystarcza do przygotowania 9 litrów napoju, a tym samym eliminuje 36 butelek o pojemności 250 ml.

Ponadto SodaStream zachęca do używania do produkcji wody gazowanej łatwo dostępnej “kranówki” i edukuje swoich klientów za pośrednictwem bloga. Dlaczego warto zrezygnować z wody w plastikowych butelkach? Czym zastąpić jednorazowy plastik? Jakie są rodzaje plastiku? Jak być zero waste? Dociekliwi konsumenci znajdą tam odpowiedzi na te i więcej pytań o kwestie eko.

Pilotażowy program Carrefour będzie trwał 6 miesięcy. Jeśli spotka się z zainteresowaniem klientów, SodaStream wejdzie na stałe do asortymentu hipermarketów w całej Polsce.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Zakupy Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.