Tylko lipiec bez plastiku? Carrefour i SodaStream przedłużają akcję na kolejne m
Od 2011 roku lipiec traktowany jest jako miesiąc bez plastiku. Obecnie udział w tym przedsięwzięciu bierze 159 krajów. Carrefour wspólnie z SodaStream zaproponuje swoim klientom sposób na unikanie plastiku, nawet po zakończeniu międzynarodowej akcji.
Tylko w Polsce każdego roku na wysypisko trafia ok. 110 tysięcy ton jednorazowych butelek PET, które mogą rozkładać się nawet 1000 lat. Do recyklingu w 2019 roku trafiło jedynie 40 proc. opakowań plastikowych. Duże nadzieje na poprawę tych statystyk pokłada się w systemie kaucyjnym, którego wprowadzenie zapowiadano jeszcze w 2022 roku, jednak eksperci zajmujący się ochroną środowiska zaznaczają, że sam recykling nie rozwiąże problemu rosnącej liczby odpadów. W tym celu, konieczne jest znaczące ograniczenie produkcji i zużycia plastiku.
Woda w plastikowej, jednorazowej butelce, czy SodaStream?
Teraz klienci Carrefour zdecydują, czy chcą być zero waste. Od 10 sierpnia w 87 sklepach sieci Carrefour klienci znajdą alternatywę dla wody gazowanej w plastikowych butelkach w postaci ekspresów do gazowania wody SodaStream. Tym samym Carrefour kontynuuje działania wpisujące się w projekt “Droga do zero waste”.
Na czym polega pilotażowy program Carrefour?
Od połowy wakacji w czterech hipermarketach Carrefour w Warszawie i Poznaniu klienci odwiedzający dział z napojami zobaczą regały z wodą znanych producentów i ekspresami SodaStream czyli ekologiczną alternatywę pozwalającą na produkcję domowej wody gazowanej w duchu zero waste.
W kolejnych 83 sklepach Carrefour klienci znajdą flagi informujące o ekspresach SodaStream jako doskonałym rozwiązaniu zero waste, dla miłośników gazowanych napojów.
Do pilotażowego projektu wybrano SodaStream - wiodącą markę produkującą saturatory do gazowania wody, ze względu na oferowane produkty, a także proekologiczny charakter firmy. SodaStream proponuje swoim użytkownikom rezygnację z wody w jednorazowych opakowaniach i cieszenie się orzeźwiającymi bąbelkami bez kupowania, dźwigania i wyrzucania butelki.
Cieszymy się, że możemy wziąć udział w projekcie Carrefour. Projekt “Droga do zero waste” jest nam bardzo bliska, można powiedzieć, że sami w SodaStream nią podążamy i zachęcamy do tego innych. Mamy nadzieję, że ekspozycja naszych produktów, tak blisko klientów, w ich naturalnym i codziennym środowisku zakupowym, ułatwi im dokonanie proekologicznych wyborów i wprowadzenie zdrowych nawyków - komentuje Katarzyna Konwińska, Dyrektor marketingu w SodaStream Polska.
Ekspresy SodaStream są wyposażone w butelkę tritanową, której można używać do 4 lat i tym samym zaoszczędzić planecie nawet 1769 butelek plastikowych jednorazowego użytku. Firma oferuje również syropy do wody, dzięki którym można stworzyć napoje z portfolio PepsiCo, jak również bezcukrowe owocowe syropy, do produkcji lemoniad. Jeden syrop wystarcza do przygotowania 9 litrów napoju, a tym samym eliminuje 36 butelek o pojemności 250 ml.
Ponadto SodaStream zachęca do używania do produkcji wody gazowanej łatwo dostępnej “kranówki” i edukuje swoich klientów za pośrednictwem bloga. Dlaczego warto zrezygnować z wody w plastikowych butelkach? Czym zastąpić jednorazowy plastik? Jakie są rodzaje plastiku? Jak być zero waste? Dociekliwi konsumenci znajdą tam odpowiedzi na te i więcej pytań o kwestie eko.
Pilotażowy program Carrefour będzie trwał 6 miesięcy. Jeśli spotka się z zainteresowaniem klientów, SodaStream wejdzie na stałe do asortymentu hipermarketów w całej Polsce.

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.