Tylko lipiec bez plastiku? Carrefour i SodaStream przedłużają akcję na kolejne m
Od 2011 roku lipiec traktowany jest jako miesiąc bez plastiku. Obecnie udział w tym przedsięwzięciu bierze 159 krajów. Carrefour wspólnie z SodaStream zaproponuje swoim klientom sposób na unikanie plastiku, nawet po zakończeniu międzynarodowej akcji.
Tylko w Polsce każdego roku na wysypisko trafia ok. 110 tysięcy ton jednorazowych butelek PET, które mogą rozkładać się nawet 1000 lat. Do recyklingu w 2019 roku trafiło jedynie 40 proc. opakowań plastikowych. Duże nadzieje na poprawę tych statystyk pokłada się w systemie kaucyjnym, którego wprowadzenie zapowiadano jeszcze w 2022 roku, jednak eksperci zajmujący się ochroną środowiska zaznaczają, że sam recykling nie rozwiąże problemu rosnącej liczby odpadów. W tym celu, konieczne jest znaczące ograniczenie produkcji i zużycia plastiku.
Woda w plastikowej, jednorazowej butelce, czy SodaStream?
Teraz klienci Carrefour zdecydują, czy chcą być zero waste. Od 10 sierpnia w 87 sklepach sieci Carrefour klienci znajdą alternatywę dla wody gazowanej w plastikowych butelkach w postaci ekspresów do gazowania wody SodaStream. Tym samym Carrefour kontynuuje działania wpisujące się w projekt “Droga do zero waste”.
Na czym polega pilotażowy program Carrefour?
Od połowy wakacji w czterech hipermarketach Carrefour w Warszawie i Poznaniu klienci odwiedzający dział z napojami zobaczą regały z wodą znanych producentów i ekspresami SodaStream czyli ekologiczną alternatywę pozwalającą na produkcję domowej wody gazowanej w duchu zero waste.
W kolejnych 83 sklepach Carrefour klienci znajdą flagi informujące o ekspresach SodaStream jako doskonałym rozwiązaniu zero waste, dla miłośników gazowanych napojów.
Do pilotażowego projektu wybrano SodaStream - wiodącą markę produkującą saturatory do gazowania wody, ze względu na oferowane produkty, a także proekologiczny charakter firmy. SodaStream proponuje swoim użytkownikom rezygnację z wody w jednorazowych opakowaniach i cieszenie się orzeźwiającymi bąbelkami bez kupowania, dźwigania i wyrzucania butelki.
Cieszymy się, że możemy wziąć udział w projekcie Carrefour. Projekt “Droga do zero waste” jest nam bardzo bliska, można powiedzieć, że sami w SodaStream nią podążamy i zachęcamy do tego innych. Mamy nadzieję, że ekspozycja naszych produktów, tak blisko klientów, w ich naturalnym i codziennym środowisku zakupowym, ułatwi im dokonanie proekologicznych wyborów i wprowadzenie zdrowych nawyków - komentuje Katarzyna Konwińska, Dyrektor marketingu w SodaStream Polska.
Ekspresy SodaStream są wyposażone w butelkę tritanową, której można używać do 4 lat i tym samym zaoszczędzić planecie nawet 1769 butelek plastikowych jednorazowego użytku. Firma oferuje również syropy do wody, dzięki którym można stworzyć napoje z portfolio PepsiCo, jak również bezcukrowe owocowe syropy, do produkcji lemoniad. Jeden syrop wystarcza do przygotowania 9 litrów napoju, a tym samym eliminuje 36 butelek o pojemności 250 ml.
Ponadto SodaStream zachęca do używania do produkcji wody gazowanej łatwo dostępnej “kranówki” i edukuje swoich klientów za pośrednictwem bloga. Dlaczego warto zrezygnować z wody w plastikowych butelkach? Czym zastąpić jednorazowy plastik? Jakie są rodzaje plastiku? Jak być zero waste? Dociekliwi konsumenci znajdą tam odpowiedzi na te i więcej pytań o kwestie eko.
Pilotażowy program Carrefour będzie trwał 6 miesięcy. Jeśli spotka się z zainteresowaniem klientów, SodaStream wejdzie na stałe do asortymentu hipermarketów w całej Polsce.
Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne "na jush"
Wyjątkowe obrączki ślubne - na co zwrócić uwagę przy ich wyborze
Świąteczne zakupy Polaków – gdzie kupujemy i jak płacimy?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Wiktor Dyduła: Znam osoby w branży muzycznej wypalone z powodu nadmiaru pracy. To, co kiedyś sprawiało im przyjemność, teraz jest zawodowym obowiązkiem
Artysta promuje obecnie swój najnowszy singiel zatytułowany „Szybkie tempo” i właśnie z taką prędkością od trzech lat podbija polski rynek muzyczny. Piosenkarz zdaje sobie jednak sprawę z tego, jakie wyzwania narzuca życie w ciągłym biegu, dlatego on sam, mimo że prężnie rozwija swoją karierę i czerpie ogromną radość ze śpiewania, od czasu do czasu zatrzymuje się i patrzy na to, co robi z innej perspektywy, by złapać tak potrzebny dystans. Wiktor Dyduła przyznaje bowiem, że w branży muzycznej nie brakuje osób, które skarżą się na zbyt duże obciążenie psychiczne i wypalenie zawodowe.