Tylko lipiec bez plastiku? Carrefour i SodaStream przedłużają akcję na kolejne m
Od 2011 roku lipiec traktowany jest jako miesiąc bez plastiku. Obecnie udział w tym przedsięwzięciu bierze 159 krajów. Carrefour wspólnie z SodaStream zaproponuje swoim klientom sposób na unikanie plastiku, nawet po zakończeniu międzynarodowej akcji.
Tylko w Polsce każdego roku na wysypisko trafia ok. 110 tysięcy ton jednorazowych butelek PET, które mogą rozkładać się nawet 1000 lat. Do recyklingu w 2019 roku trafiło jedynie 40 proc. opakowań plastikowych. Duże nadzieje na poprawę tych statystyk pokłada się w systemie kaucyjnym, którego wprowadzenie zapowiadano jeszcze w 2022 roku, jednak eksperci zajmujący się ochroną środowiska zaznaczają, że sam recykling nie rozwiąże problemu rosnącej liczby odpadów. W tym celu, konieczne jest znaczące ograniczenie produkcji i zużycia plastiku.
Woda w plastikowej, jednorazowej butelce, czy SodaStream?
Teraz klienci Carrefour zdecydują, czy chcą być zero waste. Od 10 sierpnia w 87 sklepach sieci Carrefour klienci znajdą alternatywę dla wody gazowanej w plastikowych butelkach w postaci ekspresów do gazowania wody SodaStream. Tym samym Carrefour kontynuuje działania wpisujące się w projekt “Droga do zero waste”.
Na czym polega pilotażowy program Carrefour?
Od połowy wakacji w czterech hipermarketach Carrefour w Warszawie i Poznaniu klienci odwiedzający dział z napojami zobaczą regały z wodą znanych producentów i ekspresami SodaStream czyli ekologiczną alternatywę pozwalającą na produkcję domowej wody gazowanej w duchu zero waste.
W kolejnych 83 sklepach Carrefour klienci znajdą flagi informujące o ekspresach SodaStream jako doskonałym rozwiązaniu zero waste, dla miłośników gazowanych napojów.
Do pilotażowego projektu wybrano SodaStream - wiodącą markę produkującą saturatory do gazowania wody, ze względu na oferowane produkty, a także proekologiczny charakter firmy. SodaStream proponuje swoim użytkownikom rezygnację z wody w jednorazowych opakowaniach i cieszenie się orzeźwiającymi bąbelkami bez kupowania, dźwigania i wyrzucania butelki.
Cieszymy się, że możemy wziąć udział w projekcie Carrefour. Projekt “Droga do zero waste” jest nam bardzo bliska, można powiedzieć, że sami w SodaStream nią podążamy i zachęcamy do tego innych. Mamy nadzieję, że ekspozycja naszych produktów, tak blisko klientów, w ich naturalnym i codziennym środowisku zakupowym, ułatwi im dokonanie proekologicznych wyborów i wprowadzenie zdrowych nawyków - komentuje Katarzyna Konwińska, Dyrektor marketingu w SodaStream Polska.
Ekspresy SodaStream są wyposażone w butelkę tritanową, której można używać do 4 lat i tym samym zaoszczędzić planecie nawet 1769 butelek plastikowych jednorazowego użytku. Firma oferuje również syropy do wody, dzięki którym można stworzyć napoje z portfolio PepsiCo, jak również bezcukrowe owocowe syropy, do produkcji lemoniad. Jeden syrop wystarcza do przygotowania 9 litrów napoju, a tym samym eliminuje 36 butelek o pojemności 250 ml.
Ponadto SodaStream zachęca do używania do produkcji wody gazowanej łatwo dostępnej “kranówki” i edukuje swoich klientów za pośrednictwem bloga. Dlaczego warto zrezygnować z wody w plastikowych butelkach? Czym zastąpić jednorazowy plastik? Jakie są rodzaje plastiku? Jak być zero waste? Dociekliwi konsumenci znajdą tam odpowiedzi na te i więcej pytań o kwestie eko.
Pilotażowy program Carrefour będzie trwał 6 miesięcy. Jeśli spotka się z zainteresowaniem klientów, SodaStream wejdzie na stałe do asortymentu hipermarketów w całej Polsce.
Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love
Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach
Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne "na jush"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka
Biegacz zaznacza, że udział w formacie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” poszerzył jego horyzonty i dał mu nowe spojrzenie na ludzi i ich historie. Adam Kszczot podkreśla, że każdy uczestnik wniósł do programu coś unikalnego. Ich sylwetki i życiowe doświadczenia mogą więc być dla widzów przykładem i inspiracją. On sam jest pod dużym wrażeniem Radosława Majdana i Jakuba Rzeźniczaka.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich
Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.