Upcykling, Jarmark i lepsze łódzkie powietrze

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations
ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Najbliższy piątek upłynie w Porcie Łódź nie tylko pod znakiem Black Friday. Tego dnia Centrum przygotowało także eko atrakcje dla dzieci – bezpłatne warsztaty z upcyklingu. W sobotę (27 listopada) po raz ostatni w Porcie Łódź będzie można skorzystać z porady ekspertów na temat dofinansowania do wymiany starego pieca. Natomiast od środy (24 listopada) w Centrum zagości tradycyjny Jarmark i producenci regionalnych produktów.
WARSZTATY Z FUNDACJĄ UP-LIFE
W ramach comiesięcznej akcji „Dzień Dziecka przez cały rok”, 26 listopada (piątek) w Porcie Łódź odbędą się bezpłatne warsztaty dla najmłodszych z upcyklingu. Maluchy z pomocą opiekunów z Fundacji Up-Life stworzą swoją własną torebkę śniadaniową idealną zarówno do szkoły, jak i na wycieczki. Na warsztatach dzieci poznają w praktyce czym jest upcykling i dowiedzą się, jakie korzyści niesie ze sobą twórcze przetwarzanie rzeczy. A z czego powstaną te niepowtarzalne „śniadaniówki”? Do ich stworzenia wykorzystany zostanie m.in. kolorowy baner, wcześniej promujący akcję „Gatuniaki”. Warsztaty odbędą się w godzinach 12:00 – 20:00 przy punkcie Info Portu Łódź (obok sklepu IKEA).
JARMARK REGIONALNY
Wraz z nadejściem chłodniejszych dni warto zaopatrzyć się w naturalne produkty wzmacniające odporność, takie jak miód, imbir, cynamon czy inne rozgrzewające przyprawy. To także doskonały czas na uzupełnienie jesiennej spiżarni o zdrową żywność. Port Łódź zaprasza na Jarmark Produktów Regionalnych, który rusza w Centrum 24 listopada i potrwa do 4 grudnia. Wśród bogatej oferty wystawców znajdziemy miody z lokalnych pasiek, świeże i chrupiące pieczywo na naturalnym zakwasie, pełne smaku wędliny produkowane zgodnie z tradycyjnymi recepturami, sery korycińskie oraz bakalie. Dodatkowo pojawią się też stoiska z ręcznie wyrabianą biżuterię.
Jarmark tradycyjnie będzie zlokalizowany obok sklepu Media Markt i dostępny będzie dla Klientów w godzinach funkcjonowania Centrum.
ZMIEŃMY POWIETRZE NA LEPSZE, CZYLI ŁÓDŹ BEZ SMOGU
Najbliższa sobota (27 listopada) to ostatnia okazja by zapoznać się z zasadami dofinansowania do wymiany pieca. W Porcie Łódź w specjalnie oznaczonym punkcie doradczym (zlokalizowanym w pobliżu sklepów Orsay oraz H&M) pojawią się eksperci ze stowarzyszenia „Łódź bez smogu” oraz przedstawiciele Wydziału Ochrony Środowiska UMŁ. W godzinach od 12:00 do 17:00 będzie można porozmawiać z nimi o wpływie smogu na nasze otoczenie oraz zdrowie. Specjaliści, w ramach kampanii „Łódź OddychaMY”, doradzą też co zrobić, by wymienić swój piec na nowy i uzyskać na to działanie dofinansowanie, pomogą też wypełnić wniosek.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.