Komunikaty PR

Walentynki – co najczęściej kupujemy dla naszej drugiej połówki?

2020-02-20  |  15:20
Biuro prasowe

Co roku zastanawiamy się nad odpowiednim podarunkiem dla naszej drugiej połówki z okazji Walentynek. Jedni stawiają na drobny upominek, który z łatwością dostaną tego samego dnia, inni natomiast myślą o perfekcyjnie dopasowanym prezencie już na kilka tygodni wcześniej. Na co najczęściej się decydujemy i jak zmieniają się podarunki walentynkowe na przestrzeni lat?

Kiedyś wystarczyła jedynie walentynka. Dziś moda na kartki z miłosnym wyznaniem powraca, jednak nie stanowi jedynego upominku z okazji 14 lutego. Zazwyczaj dodatkowo decydujemy się na prezent, który pozytywnie zaskoczy obdarowaną osobę. Może to być romantyczna kolacja albo wspólny weekend w spa. Coraz więcej osób stawia również na personalizowane prezenty – jak pokazują badania przeprowadzone przez Empik Foto, 59% respondentów szukając prezentu dla najbliższych, decyduje się na ten personalizowany.

Walentynkowy budżet

Najczęściej prezentów walentynkowych zaczynamy szukać na początku lutego. Zazwyczaj nie przeznaczamy na ten cel zbyt wielu funduszy. Skupiamy się na tym, aby podarunek był oryginalny i dopasowany do naszych najbliższych. Ile więc średnio wydajemy na prezenty walentynkowe?

Na prezenty walentynkowe wydajemy średnio od 50 do 100 zł. Wśród skromnych podarunków, do 30 zł, przeważają kartki walentynkowe, breloki, poduszki, czy kubki. Niektórzy jednak decydują się na droższe prezenty. Wtedy wybierają personalizowaną biżuterię albo fotopanele na drewnie lub aluminium – mówi Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.

Co najczęściej kupujemy?

Kiedyś wybór prezentów nie był tak bogaty, jak obecnie. Królowały kwiaty, słodkie upominki i małe maskotki z motywem serca. Dzisiaj coraz częściej stawiamy na personalizowane podarunki, które podkreślą zaangażowanie w przygotowanie prezentu, a kwiaty czy słodycze stanowią dodatek. Co najczęściej kupujemy najbliższym?

Od wielu lat niezmiennie królują kubki – kiedyś w wersji klasycznej, obecnie asortyment tego produktu  jest znacznie urozmaicony. Do wyboru mamy te XXL mieszczące niemal litr płynu, barowe, emaliowane, z łyżeczką itp. Niezwykle popularne są również poduszki i fotoksiążki – jak się okazuje samodzielnie zaprojektowane albumy sprawdzają się także przy święcie zakochanych. W ostatnim czasie natomiast obserwujemy powrót do obdarowywania się tradycyjnymi walentynkami, czyli ozdobnymi kartkami z romantyczną dedykacją albo wierszykiem. Rok do roku notujemy wzrost sprzedaży tego produktu o ok. 40% – komentuje Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.

Co więc sprawić najbliższym?

Pamiętajmy, że Walentynki to nie tylko święto dla zakochanych. Ten wyjątkowy dzień możemy spędzić z naszymi najbliższymi, niekoniecznie z ukochanym. Warto więc przygotować walentynkę dla przyjaciółki, siostry, czy starszego brata, którzy zawsze byli dla nas inspiracją. Możecie również postawić na drobiazg, który wyrazi wasze uczucia do bliskich, np. magnes z fotografią ze wspólnej podróży czy etui na telefon ze zdjęciem z ostatniej imprezy. Dobrym pomysłem będą też pasujące breloki (dla siebie i bliskiej osoby), personalizowana koszulka czy fotoksiążka. Tutaj ogranicza nas jedynie wyobraźnia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Kreatywny weekend z zajęciami z upcyklingu w Blue City Biuro prasowe
2024-06-28 | 15:12

Kreatywny weekend z zajęciami z upcyklingu w Blue City

W najbliższy weekend - 29 i 30 czerwca - przestrzeń przy fontannie na poziomie -1 zamieni się w strefę kreatywnych zajęć dla starszych dzieci i wszystkich dorosłych. Pod okiem
Zakupy Kolejny nowy najemca w Blue City. Gratka dla fanów technologii i designu
2024-06-27 | 09:11

Kolejny nowy najemca w Blue City. Gratka dla fanów technologii i designu

Niespełna dwa tygodnie po otwarciu butiku RP Store na klientów Blue City czeka kolejna nowość - sklep hiszpańskiej marki Kamalion, pełen nowoczesnych akcesoriów
Zakupy Znamy najnowszy portret klientek Pepco
2024-06-26 | 17:00

Znamy najnowszy portret klientek Pepco

Od Portugalii, przez Polskę aż po Estonię to wykształcona, pracująca, mama, dla której najważniejsze są niskie ceny. Każdego miesiąca w sklepach Pepco klienci realizują ponad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.