Walentynki – co najczęściej kupujemy dla naszej drugiej połówki?
Co roku zastanawiamy się nad odpowiednim podarunkiem dla naszej drugiej połówki z okazji Walentynek. Jedni stawiają na drobny upominek, który z łatwością dostaną tego samego dnia, inni natomiast myślą o perfekcyjnie dopasowanym prezencie już na kilka tygodni wcześniej. Na co najczęściej się decydujemy i jak zmieniają się podarunki walentynkowe na przestrzeni lat?
Kiedyś wystarczyła jedynie walentynka. Dziś moda na kartki z miłosnym wyznaniem powraca, jednak nie stanowi jedynego upominku z okazji 14 lutego. Zazwyczaj dodatkowo decydujemy się na prezent, który pozytywnie zaskoczy obdarowaną osobę. Może to być romantyczna kolacja albo wspólny weekend w spa. Coraz więcej osób stawia również na personalizowane prezenty – jak pokazują badania przeprowadzone przez Empik Foto, 59% respondentów szukając prezentu dla najbliższych, decyduje się na ten personalizowany.
Walentynkowy budżet
Najczęściej prezentów walentynkowych zaczynamy szukać na początku lutego. Zazwyczaj nie przeznaczamy na ten cel zbyt wielu funduszy. Skupiamy się na tym, aby podarunek był oryginalny i dopasowany do naszych najbliższych. Ile więc średnio wydajemy na prezenty walentynkowe?
Na prezenty walentynkowe wydajemy średnio od 50 do 100 zł. Wśród skromnych podarunków, do 30 zł, przeważają kartki walentynkowe, breloki, poduszki, czy kubki. Niektórzy jednak decydują się na droższe prezenty. Wtedy wybierają personalizowaną biżuterię albo fotopanele na drewnie lub aluminium – mówi Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.
Co najczęściej kupujemy?
Kiedyś wybór prezentów nie był tak bogaty, jak obecnie. Królowały kwiaty, słodkie upominki i małe maskotki z motywem serca. Dzisiaj coraz częściej stawiamy na personalizowane podarunki, które podkreślą zaangażowanie w przygotowanie prezentu, a kwiaty czy słodycze stanowią dodatek. Co najczęściej kupujemy najbliższym?
Od wielu lat niezmiennie królują kubki – kiedyś w wersji klasycznej, obecnie asortyment tego produktu jest znacznie urozmaicony. Do wyboru mamy te XXL mieszczące niemal litr płynu, barowe, emaliowane, z łyżeczką itp. Niezwykle popularne są również poduszki i fotoksiążki – jak się okazuje samodzielnie zaprojektowane albumy sprawdzają się także przy święcie zakochanych. W ostatnim czasie natomiast obserwujemy powrót do obdarowywania się tradycyjnymi walentynkami, czyli ozdobnymi kartkami z romantyczną dedykacją albo wierszykiem. Rok do roku notujemy wzrost sprzedaży tego produktu o ok. 40% – komentuje Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.
Co więc sprawić najbliższym?
Pamiętajmy, że Walentynki to nie tylko święto dla zakochanych. Ten wyjątkowy dzień możemy spędzić z naszymi najbliższymi, niekoniecznie z ukochanym. Warto więc przygotować walentynkę dla przyjaciółki, siostry, czy starszego brata, którzy zawsze byli dla nas inspiracją. Możecie również postawić na drobiazg, który wyrazi wasze uczucia do bliskich, np. magnes z fotografią ze wspólnej podróży czy etui na telefon ze zdjęciem z ostatniej imprezy. Dobrym pomysłem będą też pasujące breloki (dla siebie i bliskiej osoby), personalizowana koszulka czy fotoksiążka. Tutaj ogranicza nas jedynie wyobraźnia.

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.