Walentynki – co najczęściej kupujemy dla naszej drugiej połówki?
Co roku zastanawiamy się nad odpowiednim podarunkiem dla naszej drugiej połówki z okazji Walentynek. Jedni stawiają na drobny upominek, który z łatwością dostaną tego samego dnia, inni natomiast myślą o perfekcyjnie dopasowanym prezencie już na kilka tygodni wcześniej. Na co najczęściej się decydujemy i jak zmieniają się podarunki walentynkowe na przestrzeni lat?
Kiedyś wystarczyła jedynie walentynka. Dziś moda na kartki z miłosnym wyznaniem powraca, jednak nie stanowi jedynego upominku z okazji 14 lutego. Zazwyczaj dodatkowo decydujemy się na prezent, który pozytywnie zaskoczy obdarowaną osobę. Może to być romantyczna kolacja albo wspólny weekend w spa. Coraz więcej osób stawia również na personalizowane prezenty – jak pokazują badania przeprowadzone przez Empik Foto, 59% respondentów szukając prezentu dla najbliższych, decyduje się na ten personalizowany.
Walentynkowy budżet
Najczęściej prezentów walentynkowych zaczynamy szukać na początku lutego. Zazwyczaj nie przeznaczamy na ten cel zbyt wielu funduszy. Skupiamy się na tym, aby podarunek był oryginalny i dopasowany do naszych najbliższych. Ile więc średnio wydajemy na prezenty walentynkowe?
Na prezenty walentynkowe wydajemy średnio od 50 do 100 zł. Wśród skromnych podarunków, do 30 zł, przeważają kartki walentynkowe, breloki, poduszki, czy kubki. Niektórzy jednak decydują się na droższe prezenty. Wtedy wybierają personalizowaną biżuterię albo fotopanele na drewnie lub aluminium – mówi Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.
Co najczęściej kupujemy?
Kiedyś wybór prezentów nie był tak bogaty, jak obecnie. Królowały kwiaty, słodkie upominki i małe maskotki z motywem serca. Dzisiaj coraz częściej stawiamy na personalizowane podarunki, które podkreślą zaangażowanie w przygotowanie prezentu, a kwiaty czy słodycze stanowią dodatek. Co najczęściej kupujemy najbliższym?
Od wielu lat niezmiennie królują kubki – kiedyś w wersji klasycznej, obecnie asortyment tego produktu jest znacznie urozmaicony. Do wyboru mamy te XXL mieszczące niemal litr płynu, barowe, emaliowane, z łyżeczką itp. Niezwykle popularne są również poduszki i fotoksiążki – jak się okazuje samodzielnie zaprojektowane albumy sprawdzają się także przy święcie zakochanych. W ostatnim czasie natomiast obserwujemy powrót do obdarowywania się tradycyjnymi walentynkami, czyli ozdobnymi kartkami z romantyczną dedykacją albo wierszykiem. Rok do roku notujemy wzrost sprzedaży tego produktu o ok. 40% – komentuje Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.
Co więc sprawić najbliższym?
Pamiętajmy, że Walentynki to nie tylko święto dla zakochanych. Ten wyjątkowy dzień możemy spędzić z naszymi najbliższymi, niekoniecznie z ukochanym. Warto więc przygotować walentynkę dla przyjaciółki, siostry, czy starszego brata, którzy zawsze byli dla nas inspiracją. Możecie również postawić na drobiazg, który wyrazi wasze uczucia do bliskich, np. magnes z fotografią ze wspólnej podróży czy etui na telefon ze zdjęciem z ostatniej imprezy. Dobrym pomysłem będą też pasujące breloki (dla siebie i bliskiej osoby), personalizowana koszulka czy fotoksiążka. Tutaj ogranicza nas jedynie wyobraźnia.
Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
ABSOLUTNIE FANTASTYCZNA GARAŻÓWKA W OFF PIOTRKOWSKA
ETC Swarzędz świętuje 30. urodziny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Gwiazdy
Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz
Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.
Media
Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej
Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.
Edukacja
Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć
Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.