Komunikaty PR

Westfield Arkadia wprowadziła rozwiązania z myślą o osobach w spektrum autyzmu

2023-04-11  |  11:10
Biuro prasowe

„Godziny ciszy” oraz możliwość wypożyczenia plecaka z akcesoriami sensorycznymi – takie rozwiązania wprowadziło centrum handlowe Westfield Arkadia od 3 kwietnia z myślą o osobach w spektrum autyzmu. „Godziny ciszy” będą obowiązywały w każdy poniedziałek od 19.00 do 21.00. Wprowadzone rozwiązania to efekt współpracy Westfield Arkadia z Fundacją SYNAPSIS, która na co dzień zajmuje się tematyką autyzmu.

Autyzm jest zaburzeniem neurorozwojowym, którego przyczyny nie są w pełni znane, gdyż rolę odgrywają tu zarówno czynniki genetyczne, jak i środowiskowe. U ilu osób w Polsce rozpoznano autyzm? Nie wiadomo, bo nie ma spójnego systemu, który pozwalałby na uzyskanie dokładnych danych. Biorąc jednak pod uwagę dane z badań epidemiologicznych przeprowadzanych w różnych krajach, można oszacować, iż w Polsce jest co najmniej 30 tys. osób w spektrum autyzmu (w tym 20 tys. dzieci oraz 10 tys. osób dorosłych). Ta kwestia ma również wpływ na funkcjonowanie rodzin osób w spektrum autyzmu, co łącznie daje grupę ok. 100 tys. osób.

Centrum handlowe Westfield Arkadia jest świadome różnorodnych potrzeb klientów. Chce być miejscem przyjaznym także dla osób o wysokiej wrażliwości na bodźce dźwiękowe i wizualne. Dlatego w ramach „Godzin ciszy” w częściach wspólnych centrum, tam, gdzie jest to możliwe, zostaną przygaszone światła oraz wyciszona muzyka.

– Rozumiemy, że centra handlowe mogą nie być miejscami w pełni komfortowymi dla osób w spektrum autyzmu. To obiekty często tłoczne i gwarne. Dlatego też, z myślą o osobach wrażliwych na dźwięki, wprowadziliśmy w Westfield Arkadia „Godziny ciszy” oraz oferujemy możliwość wypożyczenia plecaka z akcesoriami sensorycznymi. Mamy nadzieję, że ta inicjatywa okaże się pomocnym rozwiązaniem mówi Piotr Brzozowicz, dyrektor centrum handlowego Westfield Arkadia, i dodaje – Zależy nam na tym, by osoby w spektrum autyzmu oraz ich najbliżsi mogli w bardziej komfortowy sposób korzystać z naszego centrum.

Poza „Godzinami ciszy” Westfield Arkadia udostępnia także akcesoria sensoryczne. Klienci mogą wynająć z recepcji plecaki, w których znajdą słuchawki wygłuszające/zatyczki do uszu, piłeczki antystresowe i gadżety pop it. Zadaniem słuchawek i zatyczek będzie wytłumienie dźwięków z otoczenia, a zabawki sensoryczne sprawdzą się w sytuacjach wymagających zmniejszenia napięcia lub przekierowania uwagi.

Rozwiązania, które zostały wprowadzone w Westfield Arkadia były konsultowane z Fundacją SYNAPSIS, która na co dzień niesie profesjonalną pomoc dzieciom i dorosłym osobom w spektrum autyzmu, a także ich rodzinom.

– Liczba diagnoz w kierunku spektrum autyzmu cały czas rośnie. Żyjemy w czasach, w których z każdej strony jesteśmy atakowani przez różnego rodzaju bodźce. Wszyscy odczuwamy je na swój sposób. Intensywne dźwięki, mieszanki zapachów, kolorowe światła i migające reklamy mogą męczyć i utrudniać skupienie. Dlatego też coraz częściej szukamy miejsc, w których poczujemy się komfortowo. Uważamy, że jako społeczeństwo powinniśmy być bardziej otwarci na różnorodność i wrażliwsi na potrzeby innych. Wierzymy, że takie akcje, jak organizacja „Godzin ciszy” oraz możliwość wypożyczenia słuchawek wygłuszających i gadżetów sensorycznych w centrum handlowym Westfield Arkadia, mogą w tym bardzo pomóc – podsumowuje Aleksandra Sztajerwald, Członkini Zarządu Fundacji SYNAPSIS.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport! Biuro prasowe
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Zakupy Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we
Zakupy iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
2025-03-03 | 11:30

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

Apple zaprezentowało kolejną odsłonę swojego flagowego smartfona – iPhone’a 16. Tegoroczna wersja wprowadza istotne udoskonalenia w zakresie wydajności, aparatu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Żywienie

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj

Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.