Właściciel marki PHILIPS TV & SOUND na ścieżce zrównoważonego rozwoju
TP Vision, właściciel marki i producent telewizorów oraz urządzeń audio PHILIPS, opublikował Raport Zrównoważonego Rozwoju. Firma podejmuje konkretne działania w obszarze zrównoważonego prowadzenia biznesu – w takich obszarach jak środowisko, działania społeczne i zarządzanie, wdrożyła też sześć zasad zrównoważonego projektowania i wytwarzania produktów.
Branża elektroniczna, gdzie do wytwarzania czy pakowania produktów zużywa się bardzo dużo komponentów i materiałów ma szansę odegrać znaczącą rolę w działaniach na rzecz ograniczania wpływu na środowisko. Dobrym przykładem jest firma TP Vision, producent telewizorów i urządzeń audio PHILIPS, która systematycznie wdraża tego typu działania.
- Prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny i zrównoważony jest dziś szczególnie ważne. Uważamy, że bardziej niż kiedykolwiek ważne jest też, aby organizacje umieściły zrównoważony rozwój w centrum swojej działalności. Wierzę, że nasze podejście w tym zakresie jest unikalne w naszej branży – komentuje Kostas Vouzas, CEO TP Vision (Philips TV & Sound), Europe & Ameryki.
Zrównoważony biznes TP Vision
Z opublikowanego właśnie Raportu Zrównoważonego Rozwoju wynika, że TP Vision realizuje konkretny plan, zakładający między innymi stopniowe wprowadzanie zrównoważonych opakowań i eliminację tworzyw sztucznych i styropianu, całkowite wyeliminowanie plastiku z opakowań produktów audio – do końca 2024 roku oraz wprowadzenie opakowań telewizorów, które w 100% nadawać się będą do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania – również do końca roku 2024. Ponadto – do końca tego roku – wszystkie wyprodukowane telewizory PHILIPS będą w ponad 25% składać się z tworzyw pochodzących z recyklingu. TP Vision będzie też wykorzystywać do pakowania swoich produktów karton z certyfikatem FSC (certyfikat umożliwiający śledzenie pochodzenia drewna, oparty o zasady dobrej praktyki leśnej, przyznawany przez Radę ds. Odpowiedzialnej Gospodarki Leśnej - Forest Stewardship Council). TP Vision zamierza także - do końca 2025 roku - opracować „zieloną” linię produktów telewizyjnych i audio – ze zrównoważonymi komponentami i nowymi funkcjami oszczędzania energii.
Zrównoważone działania TP Vision widoczne są także w sferze społecznej. Firma jest partnerem szeregu organizacji pozarządowych – takich jak UN Sustainable Development Goals, UN Global Compact czy Responsible Minerals Initiative, a także inicjatyw – m.in. corocznego, charytatywnego biegu Wings for Life, którego celem jest wspieranie badań nad znalezieniem lekarstwa na uraz rdzenia kręgowego. TP Vision jest też pomysłodawcą i twórcą fundacji TPV Cares, która wykorzystuje talenty swoich zespołów i technologie, aby zapewnić pomoc oraz wsparcie ludziom i społecznościom w ponad 200 krajach.
TP Vision posiada także niezależne oceny - ratingi zrównoważonej działalności przyznane przez CDP oraz EcoVadis.
Future Proof: sześć zasad zrównoważonego projektowania i wytwarzania produktów
TP Vision wdrożył także sześć zasad, które pomagają zminimalizować zużycie zasobów i ograniczyć niepotrzebne składowanie odpadów:
- Ograniczanie – projektowanie produktów i opakowań przy użyciu mniejszej ilości materiałów i zasobów oraz przy mniejszym zużyciu energii podczas ich wytwarzania i użytkowania. Przykładem takich działań jest m.in. zmniejszenie ciężaru opakowań o 16%, zastosowanie w nich atramentu na bazie soi, a także zastąpienie w mniejszych telewizorach styropianu specjalnymi powietrznymi wypełniaczami, w efekcie czego udało się zredukować emisję CO2 o ponad trzy tony, co odpowiada emisji CO2 generowanej przez ponad 6 tys. lotów z Amsterdamu do Nowego Jorku.
- Ponowne wykorzystanie – opracowywanie produktów i usług o dłuższym cyklu życia, z komponentami, które można modernizować lub które można ponownie wykorzystać.
- Naprawa – dostarczanie produktów, które można łatwiej naprawić, wydłużając żywotność wyświetlaczy i zwiększając zwrot z inwestycji dla obecnych właścicieli. TP Vision zapewnia możliwość naprawy urządzeń przez okres do dziesięciu lat, aby zmniejszyć ilość odpadów elektrycznych.
- Odnawianie – innowacyjne produkty, które można odnowić, zmieniając ich przeznaczenie w celu zwiększenia ich przydatności dla nowych właścicieli.
- Recykling – tworzenie produktów i opakowań wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu i materiałów pochodzenia biologicznego, zaprojektowanych tak, aby można je było łatwo poddać recyklingowi po użyciu.
- Ponowne odkrywanie – łączenie wszystkich tych podejść w celu projektowania, opracowywania oraz dostarczania nowych produktów, usług i modeli biznesowych na przyszłość.
- W TP Vision wierzymy, że we wszystkim co robimy musimy równoważyć korzyści biznesowe z korzyściami społecznymi i ekologicznymi. Tylko w taki sposób możemy zbudować zdrowy i rozwijający się biznes, jednocześnie wywierając pozytywny wpływ na planetę. Myślenie Future Proof jest zgodne z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym, wykorzystującej zasoby w obiegu zamkniętym, bez utraty wartości – dodaje Kostas Vouzas.
Zrównoważona działalność na poziomie zarządczym
Aby CSR i zrównoważony rozwój przyniosły zamierzone rezultaty, konieczne jest wsparcie na wszystkich poziomach organizacji. W TP Vision działa specjalny Departament CSR i Zrównoważonego Rozwoju, który zajmuje się zarządzaniem globalną strategią i koordynacją projektów, nadzorowany przez Komitet Sterujący ds. Zrównoważonego Rozwoju, reprezentowany przez każdą część organizacji i we wszystkich jednostkach biznesowych TPV.
W TP Vision funkcjonują też polityki antykorupcyjne, dotyczące polityki prywatności, praw człowieka, ochrony środowiska czy polityka dotycząca zobowiązań CSR dostawców.
***
TP Vision
TP Vision Europe B.V. (TP Vision) to zarejestrowana w Holandii firma z siedzibą w Amsterdamie, która w całości należy do TPV Technology Limited (TPV), jednego z wiodących producentów monitorów i telewizorów na świecie. TP Vision jest czołowym graczem na rynku elektroniki użytkowej w obszarze RTV. Firma koncentruje się na rozwoju, produkcji i sprzedaży urządzeń pod marką Philips – telewizorów (w Europie, Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej, Indiach, a także w wybranych krajach Azji i Pacyfiku) oraz sprzętu audio (na całym świecie). TP Vision łączy rozpoznawalność marki Philips z doświadczeniem w zakresie rozwoju i projektowania produktów, doskonałymi działaniami operacyjnymi i pozycją TPV na rynku. Celem firmy jest tworzenie urządzeń, które oferują konsumentom najwyższą jakość dźwięku i obrazu.
Wyjątkowe obrączki ślubne - na co zwrócić uwagę przy ich wyborze
Świąteczne zakupy Polaków – gdzie kupujemy i jak płacimy?
Prezenty last minute za mniej niż 15 złotych w Lidl Polska!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.