Właściciel marki PHILIPS TV & SOUND na ścieżce zrównoważonego rozwoju
TP Vision, właściciel marki i producent telewizorów oraz urządzeń audio PHILIPS, opublikował Raport Zrównoważonego Rozwoju. Firma podejmuje konkretne działania w obszarze zrównoważonego prowadzenia biznesu – w takich obszarach jak środowisko, działania społeczne i zarządzanie, wdrożyła też sześć zasad zrównoważonego projektowania i wytwarzania produktów.
Branża elektroniczna, gdzie do wytwarzania czy pakowania produktów zużywa się bardzo dużo komponentów i materiałów ma szansę odegrać znaczącą rolę w działaniach na rzecz ograniczania wpływu na środowisko. Dobrym przykładem jest firma TP Vision, producent telewizorów i urządzeń audio PHILIPS, która systematycznie wdraża tego typu działania.
- Prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny i zrównoważony jest dziś szczególnie ważne. Uważamy, że bardziej niż kiedykolwiek ważne jest też, aby organizacje umieściły zrównoważony rozwój w centrum swojej działalności. Wierzę, że nasze podejście w tym zakresie jest unikalne w naszej branży – komentuje Kostas Vouzas, CEO TP Vision (Philips TV & Sound), Europe & Ameryki.
Zrównoważony biznes TP Vision
Z opublikowanego właśnie Raportu Zrównoważonego Rozwoju wynika, że TP Vision realizuje konkretny plan, zakładający między innymi stopniowe wprowadzanie zrównoważonych opakowań i eliminację tworzyw sztucznych i styropianu, całkowite wyeliminowanie plastiku z opakowań produktów audio – do końca 2024 roku oraz wprowadzenie opakowań telewizorów, które w 100% nadawać się będą do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania – również do końca roku 2024. Ponadto – do końca tego roku – wszystkie wyprodukowane telewizory PHILIPS będą w ponad 25% składać się z tworzyw pochodzących z recyklingu. TP Vision będzie też wykorzystywać do pakowania swoich produktów karton z certyfikatem FSC (certyfikat umożliwiający śledzenie pochodzenia drewna, oparty o zasady dobrej praktyki leśnej, przyznawany przez Radę ds. Odpowiedzialnej Gospodarki Leśnej - Forest Stewardship Council). TP Vision zamierza także - do końca 2025 roku - opracować „zieloną” linię produktów telewizyjnych i audio – ze zrównoważonymi komponentami i nowymi funkcjami oszczędzania energii.
Zrównoważone działania TP Vision widoczne są także w sferze społecznej. Firma jest partnerem szeregu organizacji pozarządowych – takich jak UN Sustainable Development Goals, UN Global Compact czy Responsible Minerals Initiative, a także inicjatyw – m.in. corocznego, charytatywnego biegu Wings for Life, którego celem jest wspieranie badań nad znalezieniem lekarstwa na uraz rdzenia kręgowego. TP Vision jest też pomysłodawcą i twórcą fundacji TPV Cares, która wykorzystuje talenty swoich zespołów i technologie, aby zapewnić pomoc oraz wsparcie ludziom i społecznościom w ponad 200 krajach.
TP Vision posiada także niezależne oceny - ratingi zrównoważonej działalności przyznane przez CDP oraz EcoVadis.
Future Proof: sześć zasad zrównoważonego projektowania i wytwarzania produktów
TP Vision wdrożył także sześć zasad, które pomagają zminimalizować zużycie zasobów i ograniczyć niepotrzebne składowanie odpadów:
- Ograniczanie – projektowanie produktów i opakowań przy użyciu mniejszej ilości materiałów i zasobów oraz przy mniejszym zużyciu energii podczas ich wytwarzania i użytkowania. Przykładem takich działań jest m.in. zmniejszenie ciężaru opakowań o 16%, zastosowanie w nich atramentu na bazie soi, a także zastąpienie w mniejszych telewizorach styropianu specjalnymi powietrznymi wypełniaczami, w efekcie czego udało się zredukować emisję CO2 o ponad trzy tony, co odpowiada emisji CO2 generowanej przez ponad 6 tys. lotów z Amsterdamu do Nowego Jorku.
- Ponowne wykorzystanie – opracowywanie produktów i usług o dłuższym cyklu życia, z komponentami, które można modernizować lub które można ponownie wykorzystać.
- Naprawa – dostarczanie produktów, które można łatwiej naprawić, wydłużając żywotność wyświetlaczy i zwiększając zwrot z inwestycji dla obecnych właścicieli. TP Vision zapewnia możliwość naprawy urządzeń przez okres do dziesięciu lat, aby zmniejszyć ilość odpadów elektrycznych.
- Odnawianie – innowacyjne produkty, które można odnowić, zmieniając ich przeznaczenie w celu zwiększenia ich przydatności dla nowych właścicieli.
- Recykling – tworzenie produktów i opakowań wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu i materiałów pochodzenia biologicznego, zaprojektowanych tak, aby można je było łatwo poddać recyklingowi po użyciu.
- Ponowne odkrywanie – łączenie wszystkich tych podejść w celu projektowania, opracowywania oraz dostarczania nowych produktów, usług i modeli biznesowych na przyszłość.
- W TP Vision wierzymy, że we wszystkim co robimy musimy równoważyć korzyści biznesowe z korzyściami społecznymi i ekologicznymi. Tylko w taki sposób możemy zbudować zdrowy i rozwijający się biznes, jednocześnie wywierając pozytywny wpływ na planetę. Myślenie Future Proof jest zgodne z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym, wykorzystującej zasoby w obiegu zamkniętym, bez utraty wartości – dodaje Kostas Vouzas.
Zrównoważona działalność na poziomie zarządczym
Aby CSR i zrównoważony rozwój przyniosły zamierzone rezultaty, konieczne jest wsparcie na wszystkich poziomach organizacji. W TP Vision działa specjalny Departament CSR i Zrównoważonego Rozwoju, który zajmuje się zarządzaniem globalną strategią i koordynacją projektów, nadzorowany przez Komitet Sterujący ds. Zrównoważonego Rozwoju, reprezentowany przez każdą część organizacji i we wszystkich jednostkach biznesowych TPV.
W TP Vision funkcjonują też polityki antykorupcyjne, dotyczące polityki prywatności, praw człowieka, ochrony środowiska czy polityka dotycząca zobowiązań CSR dostawców.
***
TP Vision
TP Vision Europe B.V. (TP Vision) to zarejestrowana w Holandii firma z siedzibą w Amsterdamie, która w całości należy do TPV Technology Limited (TPV), jednego z wiodących producentów monitorów i telewizorów na świecie. TP Vision jest czołowym graczem na rynku elektroniki użytkowej w obszarze RTV. Firma koncentruje się na rozwoju, produkcji i sprzedaży urządzeń pod marką Philips – telewizorów (w Europie, Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej, Indiach, a także w wybranych krajach Azji i Pacyfiku) oraz sprzętu audio (na całym świecie). TP Vision łączy rozpoznawalność marki Philips z doświadczeniem w zakresie rozwoju i projektowania produktów, doskonałymi działaniami operacyjnymi i pozycją TPV na rynku. Celem firmy jest tworzenie urządzeń, które oferują konsumentom najwyższą jakość dźwięku i obrazu.

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Anna Dec: Często zapominamy, że poza ekranami telefonów jest prawdziwe życie i wartościowi ludzie. Bądźmy blisko nich i komunikujmy się najprościej, jak tylko się da
Prezenterka przyznaje, że w naszym społeczeństwie można zauważyć coraz większe bariery komunikacyjne, dlatego stoimy przed niezwykle trudnym wyzwaniem zachowania równowagi między korzystaniem z nowoczesnych mediów a pielęgnowaniem relacji osobistych. Aby jednak zobaczyć drugiego człowieka, czegoś się od niego nauczyć czy zainspirować jego życiem, przede wszystkim trzeba wyjrzeć zza szklanych ekranów swoich telefonów. Anna Dec zauważa też, że w dzisiejszych czasach coraz rzadziej rozmawiamy ze sobą w realnym świecie, a zbyt często poprzez różnego rodzaju komunikatory.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Prawo
Adaptacje poddaszy bez odpowiednich zabezpieczeń to realne zagrożenie pożarowe. Eksperci apelują o lepsze egzekwowanie przepisów

Z danych Państwowej Straży Pożarnej wynika, że w okresie od 1 stycznia do 13 lipca 2025 roku doszło do blisko 77 tys. pożarów. Ponad 17 tys. wybuchło w budynkach mieszkalnych, co jest nieco wyższym wynikiem niż rok temu. Ogień zbyt łatwo rozprzestrzenia się przez nieodpowiednio zabezpieczone kanały wentylacyjne i trasy kablowe. Źródłem problemów są także zaadaptowane poddasza bez zabezpieczeń przeciwpożarowych czy dachy z instalacjami fotowoltaicznymi.