Wroclavia i świąteczny klimat w centrum miasta
Ożywiona atmosfera i piękne, zimowe dekoracje to elementy, które zwykle wyróżniają Wroclavię w okresie poprzedzającym święta. Mimo wyjątkowej sytuacji i mniej radosnych okoliczności – w tym roku centrum również podjęło działania, aby umilić mieszkańcom miasta przedświąteczne tygodnie. Odwiedzający Wroclavię, a także podróżni i spacerowicze mogą już podziwiać inspirowane naturą ozdoby i zachwycające iluminacje. A od soboty 28 listopada większość sklepów w centrum znów będzie otwarta.
Położenie w samym sercu Wrocławia i bliskość kluczowych dla mieszkańców miejsc, takich jak dworzec autobusowy i stacja kolejowa sprawiają, że Wroclavia stanowi istotny punkt na mapie miasta. Dlatego mimo niepewności towarzyszącej tegorocznym świętom i ograniczeniom dotyczącym handlu, montaż dekoracji centrum rozpoczęło już na początku listopada, by przyczynić się do budowania świątecznej atmosfery w mieście. - Serdecznie zapraszamy wrocławian do odwiedzenia naszego centrum. W tym roku szczególnie zależało nam, by wprowadzić przyjemną, świąteczną atmosferę, odczuwalną zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz centrum. Mamy nadzieję, że zimowe, świetlne dekoracje pozytywnie wpłyną na nastrój naszych gości i przechodniów – mówi Anna Kula, rzecznik prasowy Wroclavii.
Wystrój świąteczny inspirowany lasem
Koncepcja tegorocznych świątecznych dekoracji Wroclavii, podobnie jak rok temu, stanowi nawiązanie do majestatycznego, ponad trzystuletniego dębu „Przewodnika”, który wita gości Wroclavii u zbiegu ulic Borowskiej i Suchej. Pokaźnych rozmiarów wiewiórki w wymiarze 3D, mieniące się złotem liście dębu i żołędzie – to właśnie elementy inspirowane pomnikiem przyrody. Przed głównym wejściem na spacerowiczów czeka dwunastometrowa sosna, przyozdobiona bombkami w kolorze złota i srebra.
Z kolei przed wejściem od strony skrzyżowania ulic Borowskiej i Dyrekcyjnej znajduje się złoto-srebrna instalacja z reniferami. Warto zauważyć, że zewnętrzne dekoracje zachęcają wrocławian do interakcji i dzielenia się świątecznym nastrojem w mediach społecznościowych – przed centrum znajdują się hasztagi, które stanowią inspirację do publikowania zdjęć z wieczornych spacerów w pobliżu Wroclavii.
Wewnątrz centrum można zobaczyć podwieszane, mieniące się złotem żołędzie i liście dębu, czy też, podobnie jak na zewnątrz, imponujących rozmiarów wiewiórki 3D w stylu origami. Nie zabrakło także miejsca na bardziej tradycyjne dekoracje – girlandy, choinkę i trójwymiarowe gwiazdy. Wszystkie elementy tworzą piękną, spójną całość, co pozwala oderwać się od codziennych trosk i choć na chwilę zachwycić się magiczną atmosferą świąt.
Ponowne otwarcie sklepów już 28 listopada
Zgodnie z decyzją rządu od 28 listopada zdecydowana większość sklepów we Wroclavii znów będzie mogła być otwarta, by umożliwić klientom zrobienie przedświątecznych zakupów. Do obecnie otwartych sklepów spożywczych, drogerii, optyków, księgarni i punktów usługowych, dołączą również sklepy z odzieżą, obuwiem czy elektroniką. W pierwsze dni po otwarciu, Klienci będą mogli także skorzystać z wielu ofert promocyjnych z okazji Black Friday oraz Cyber Monday. W dalszym ciągu zamknięty pozostanie klub fitness oraz kino, a kawiarnie i restauracje będą serwować dania wyłącznie na wynos lub w formie dostaw.
Centrum funkcjonować będzie w zgodzie z obowiązującym reżimem sanitarnym, podobnie jak miało to miejsce przed prowadzeniem ostatnich restrykcji, dotyczących funkcjonowania centrów handlowych. Na terenie Wroclavii obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa, należy zachować dystans społeczny, a przy wejściach do budynku oraz w toaletach znajdują się dystrybutory z żelem dezynfekcyjnym. O zasadach bezpiecznego zachowania się podczas zakupów przypominają oznaczenia na terenie Wroclavii – liczne naklejki, treści na ekranach i komunikaty głosowe. Części wspólne i takie elementy, jak podłogi, poręcze i balustrady są myte i dezynfekowane z większą częstotliwością.
Dyrekcja Wroclavii na bieżąco informuje swoich najemców o wszystkich obostrzeniach wprowadzonych przez organy państwowe. Najemcy są uprzedzeni o regulacji związanej z liczbą klientów przypadających na odpowiednią przestrzeń sklepu. Ponadto centrum handlowe dysponuje narzędziami do pomiaru liczby osób obecnych w obiektach. Jest to system kamer z mechanizmem pomiarowym, dzięki któremu precyzyjnie można określać liczbę klientów obecnych na terenie centrum.
Uwolnij swojego wewnętrznego botanika z nowym zestawem LEGO® Ideas Ogród botanic
Prezent po polsku – konwenanse i uprzedzenia. Czego nie wypada?
15. Urodziny Salonu Pierre Cardin w Galerii Sfera w Bielsku-Białej. Wyjątkowa Ce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.