Komunikaty PR

Wyprzedaże nie pozbawiają nas rozsądku. Zaplanowane zakupy w Black Week

2023-11-24  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
ZOOM BSC
ZOOM BSC

Angorska 25/2
02-920 Warszawa
luiza.roslon|zoom-bsc.pl| |luiza.roslon|zoom-bsc.pl
500 140 254
zoom-bsc.pl

Rosnąca świadomość konsumentów nie jest pustym sloganem. Jak wynika z badania zleconego na potrzeby platformy VeloMarket.pl, nawet w okresie wszechobecnych promocji zachowujemy zdrowy rozsądek. Bierzemy pod uwagę nie tylko cenę i jakość produktu, ale też jego wpływ na zdrowie i środowisko. To duże wyzwanie, dlatego chcąc ułatwić klientom świadome zakupy, stworzyliśmy platformę VeloMarket.pl, na której oferujemy artykuły wybrane pod kątem ekologii i zdrowego stylu życia. W ich dopasowaniu do potrzeb konsumentów pomaga nam sztuczna inteligencja. Wiemy, że takie rozwiązanie jest szczególnym ułatwieniem w trakcie wyprzedaży. Pozwala ono ograniczyć czas poświęcany na dokonanie decyzji zakupowej i daje satysfakcję z dobrego wyboru, nie tylko dla siebie, ale też dla środowiska – mówi Grzegorz Pawłowicz, senior project manager projektu VeloMarket.

Jak wynika z przeprowadzonego badania niemal połowa Polaków (45 proc.) zamierza w tym roku skorzystać z promocji oferowanych w czasie Black Week. Nieco więcej osób (52 proc.) chce całkowicie oprzeć się wyprzedażom i nie planuje zakupów w tym czasie. Tylko niewielka grupa społeczeństwa, obejmująca 4 proc., nie słyszała wcześniej o tego typu okazjach, co pokazuje, jak bardzo są one popularne.

Do sklepów z rozwagą

Mimo dużej popularności zakupów i znacznych obniżek w okresie Black Week, duża część konsumentów stara się zachować zdrowy rozsądek. Jak wynika z badania zrealizowanego dla platformy VeloMarket.pl, 50 proc. pytanych twierdzi, że kupuje wtedy tylko zaplanowane produkty, które faktycznie dostępne są wówczas w niższej cenie. Co czwarty respondent oprócz przewidzianych wcześniej wydatków pozwala sobie na spontaniczne zakupy, a co piąty klient (19 proc.) działa wyłącznie pod wpływem chwili i kupuje to, co akurat wpadnie mu w oko. Chociaż kobiety nieco rzadziej niż mężczyźni do listopadowych promocji podchodzą wyłącznie spontanicznie (16 proc. vs. 23 proc.), to zdecydowanie częściej łączą impulsywne zakupy z tymi zaplanowanymi. Taką strategię obiera 29 proc. z nich, podczas gdy wśród mężczyzn wybiera ją jedynie 19 proc.

Młodzi i kobiety na zakupach

Z listopadowych promocji najchętniej korzystają kobiety (48 proc.). Wśród mężczyzn na zakupy wybierze się wówczas 42 proc. pytanych. Biorąc pod uwagę wiek, promocje  przyciągają do sklepów przede wszystkim młodych. Wśród osób mających 18-24 lata z ofert skorzysta 52 proc., a spośród klientów w wieku 25-34 lata jeszcze więcej – aż 62 proc. Wysoki odsetek (51 proc.) korzystających z ofert Black Week znajduje się także w grupie wiekowej 35-44 lata. Nieco rzadziej na zakupy wybiorą się starsi. Z grupy mającej 45-54 lata w sklepach spotkamy 47 proc., a spośród osób, które przekroczyły 55 r.ż. jedynie 29 proc.

Na co polujemy w Czarny Piątek?

Z badania VeloMarketu wynika, że na przedświątecznych promocjach szukamy przede wszystkim zniżek na odzież, co deklaruje 54 proc. respondentów. W drugiej kolejności sprawdzimy przeceny sprzętu RTV/AGD (45 proc.), a na trzecim miejscu znajdą się zniżki na kosmetyki (41 proc.). Popularnymi kategoriami są również telefony i komputery, których w niższych cenach poszukiwać będzie ponad jedna piąta klientów robiących w tym czasie zakupy (21 proc.). Klienci szukać będą również książek i artykułów dla dzieci. Każdej z tych grup produktów szukać będzie po 18 proc. konsumentów. Kobiety zdecydowanie częściej niż mężczyźni wybiorą się na zakupy odzieży (64 proc. vs. 42 proc.) oraz kosmetyków (54 proc. vs. 25 proc.). Chętniej poszukają także promocji na zabawki i artykuły dla dzieci (21 proc. vs. 14 proc.). Natomiast mężczyźni będą wypatrywać przede wszystkim zniżek na sprzęt RTV/AGD (57 proc. panów vs. 37 proc. pań), a także na komputery i telefony (29 proc. vs. 15 proc.).

Black Week na zielono

Rozsądnych zakupów dokonać można na platformie zakupowej VeloMarket.pl, na której dostępne jest już 100 tys. wyselekcjonowanych, produktów dobrych dla nas i natury nawet z 30 proc. zniżką. Dodatkową korzyścią jest darmowa dostawa do punktów Paczkomat® InPost. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ZOOM BSC
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Nowe Bielawy i Nowe Czyżyny wprowadzają „Różowe Skrzyneczki” Biuro prasowe
2024-07-16 | 11:00

Nowe Bielawy i Nowe Czyżyny wprowadzają „Różowe Skrzyneczki”

Wykluczenie menstruacyjne to problem, wokół którego wciąż zbyt często przechodzi się obojętnie. Tymczasem w Polsce aż pół miliona kobiet i osób
Zakupy BRAK ZDJĘCIA
2024-07-12 | 12:00

Uber Eats zdradza wybory użytkowników z Europy przed niedzielnym finałem

W Niemczech trwa najważniejszy turniej piłkarski dla fanów piłki nożnej z całej Europy. W wielu domach porzuca się nawet gotowanie na rzecz śledzenia rozgrywek. Tu z pomocą przychodzą aplikacje do zamawiania
Zakupy Letni Jarmark Rękodzieła w Atrium Kasztanowa
2024-07-11 | 17:10

Letni Jarmark Rękodzieła w Atrium Kasztanowa

Lato to czas wielu ciekawych wydarzeń odbywających się w naszym mieście. Należy do nich letni Jarmark Rękodzieła, zaplanowany w Atrium Kasztanowa w dniach 19 - 20 lipca. Podczas kiermaszu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Konsument

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci online wymaga pilnych regulacji. To może wymagać rezygnacji w pewnym stopniu z szyfrowania korespondencji

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie potrzebuje konkretnych regulacji – podkreślają eksperci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. I liczą, że pojawią się one zarówno na forum krajowym, jak i unijnym. Dziś tymczasowe rozporządzenie, wprowadzając odstępstwo od przepisów UE dotyczących prywatności, daje platformom internetowym możliwość dobrowolnego wykrywania materiałów przedstawiających seksualne wykorzystywanie dzieci. Nowe propozycje przepisów na forum zakładają jednak, że zmieni się to w obowiązek. To budzi szereg pytań o prywatność i potencjalne nadużycia.

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.