Wyprzedaże nie pozbawiają nas rozsądku. Zaplanowane zakupy w Black Week
ZOOM BSC
Angorska 25/2
02-920 Warszawa
luiza.roslon|zoom-bsc.pl| |luiza.roslon|zoom-bsc.pl
500 140 254
zoom-bsc.pl
– Rosnąca świadomość konsumentów nie jest pustym sloganem. Jak wynika z badania zleconego na potrzeby platformy VeloMarket.pl, nawet w okresie wszechobecnych promocji zachowujemy zdrowy rozsądek. Bierzemy pod uwagę nie tylko cenę i jakość produktu, ale też jego wpływ na zdrowie i środowisko. To duże wyzwanie, dlatego chcąc ułatwić klientom świadome zakupy, stworzyliśmy platformę VeloMarket.pl, na której oferujemy artykuły wybrane pod kątem ekologii i zdrowego stylu życia. W ich dopasowaniu do potrzeb konsumentów pomaga nam sztuczna inteligencja. Wiemy, że takie rozwiązanie jest szczególnym ułatwieniem w trakcie wyprzedaży. Pozwala ono ograniczyć czas poświęcany na dokonanie decyzji zakupowej i daje satysfakcję z dobrego wyboru, nie tylko dla siebie, ale też dla środowiska – mówi Grzegorz Pawłowicz, senior project manager projektu VeloMarket.
Jak wynika z przeprowadzonego badania niemal połowa Polaków (45 proc.) zamierza w tym roku skorzystać z promocji oferowanych w czasie Black Week. Nieco więcej osób (52 proc.) chce całkowicie oprzeć się wyprzedażom i nie planuje zakupów w tym czasie. Tylko niewielka grupa społeczeństwa, obejmująca 4 proc., nie słyszała wcześniej o tego typu okazjach, co pokazuje, jak bardzo są one popularne.
Do sklepów z rozwagą
Mimo dużej popularności zakupów i znacznych obniżek w okresie Black Week, duża część konsumentów stara się zachować zdrowy rozsądek. Jak wynika z badania zrealizowanego dla platformy VeloMarket.pl, 50 proc. pytanych twierdzi, że kupuje wtedy tylko zaplanowane produkty, które faktycznie dostępne są wówczas w niższej cenie. Co czwarty respondent oprócz przewidzianych wcześniej wydatków pozwala sobie na spontaniczne zakupy, a co piąty klient (19 proc.) działa wyłącznie pod wpływem chwili i kupuje to, co akurat wpadnie mu w oko. Chociaż kobiety nieco rzadziej niż mężczyźni do listopadowych promocji podchodzą wyłącznie spontanicznie (16 proc. vs. 23 proc.), to zdecydowanie częściej łączą impulsywne zakupy z tymi zaplanowanymi. Taką strategię obiera 29 proc. z nich, podczas gdy wśród mężczyzn wybiera ją jedynie 19 proc.
Młodzi i kobiety na zakupach
Z listopadowych promocji najchętniej korzystają kobiety (48 proc.). Wśród mężczyzn na zakupy wybierze się wówczas 42 proc. pytanych. Biorąc pod uwagę wiek, promocje przyciągają do sklepów przede wszystkim młodych. Wśród osób mających 18-24 lata z ofert skorzysta 52 proc., a spośród klientów w wieku 25-34 lata jeszcze więcej – aż 62 proc. Wysoki odsetek (51 proc.) korzystających z ofert Black Week znajduje się także w grupie wiekowej 35-44 lata. Nieco rzadziej na zakupy wybiorą się starsi. Z grupy mającej 45-54 lata w sklepach spotkamy 47 proc., a spośród osób, które przekroczyły 55 r.ż. jedynie 29 proc.
Na co polujemy w Czarny Piątek?
Z badania VeloMarketu wynika, że na przedświątecznych promocjach szukamy przede wszystkim zniżek na odzież, co deklaruje 54 proc. respondentów. W drugiej kolejności sprawdzimy przeceny sprzętu RTV/AGD (45 proc.), a na trzecim miejscu znajdą się zniżki na kosmetyki (41 proc.). Popularnymi kategoriami są również telefony i komputery, których w niższych cenach poszukiwać będzie ponad jedna piąta klientów robiących w tym czasie zakupy (21 proc.). Klienci szukać będą również książek i artykułów dla dzieci. Każdej z tych grup produktów szukać będzie po 18 proc. konsumentów. Kobiety zdecydowanie częściej niż mężczyźni wybiorą się na zakupy odzieży (64 proc. vs. 42 proc.) oraz kosmetyków (54 proc. vs. 25 proc.). Chętniej poszukają także promocji na zabawki i artykuły dla dzieci (21 proc. vs. 14 proc.). Natomiast mężczyźni będą wypatrywać przede wszystkim zniżek na sprzęt RTV/AGD (57 proc. panów vs. 37 proc. pań), a także na komputery i telefony (29 proc. vs. 15 proc.).
Black Week na zielono
Rozsądnych zakupów dokonać można na platformie zakupowej VeloMarket.pl, na której dostępne jest już 100 tys. wyselekcjonowanych, produktów dobrych dla nas i natury nawet z 30 proc. zniżką. Dodatkową korzyścią jest darmowa dostawa do punktów Paczkomat® InPost.
Wyjątkowe obrączki ślubne - na co zwrócić uwagę przy ich wyborze
Świąteczne zakupy Polaków – gdzie kupujemy i jak płacimy?
Prezenty last minute za mniej niż 15 złotych w Lidl Polska!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.