Wyprzedaże nie pozbawiają nas rozsądku. Zaplanowane zakupy w Black Week
ZOOM BSC
Angorska 25/2
02-920 Warszawa
luiza.roslon|zoom-bsc.pl| |luiza.roslon|zoom-bsc.pl
500 140 254
zoom-bsc.pl
– Rosnąca świadomość konsumentów nie jest pustym sloganem. Jak wynika z badania zleconego na potrzeby platformy VeloMarket.pl, nawet w okresie wszechobecnych promocji zachowujemy zdrowy rozsądek. Bierzemy pod uwagę nie tylko cenę i jakość produktu, ale też jego wpływ na zdrowie i środowisko. To duże wyzwanie, dlatego chcąc ułatwić klientom świadome zakupy, stworzyliśmy platformę VeloMarket.pl, na której oferujemy artykuły wybrane pod kątem ekologii i zdrowego stylu życia. W ich dopasowaniu do potrzeb konsumentów pomaga nam sztuczna inteligencja. Wiemy, że takie rozwiązanie jest szczególnym ułatwieniem w trakcie wyprzedaży. Pozwala ono ograniczyć czas poświęcany na dokonanie decyzji zakupowej i daje satysfakcję z dobrego wyboru, nie tylko dla siebie, ale też dla środowiska – mówi Grzegorz Pawłowicz, senior project manager projektu VeloMarket.
Jak wynika z przeprowadzonego badania niemal połowa Polaków (45 proc.) zamierza w tym roku skorzystać z promocji oferowanych w czasie Black Week. Nieco więcej osób (52 proc.) chce całkowicie oprzeć się wyprzedażom i nie planuje zakupów w tym czasie. Tylko niewielka grupa społeczeństwa, obejmująca 4 proc., nie słyszała wcześniej o tego typu okazjach, co pokazuje, jak bardzo są one popularne.
Do sklepów z rozwagą
Mimo dużej popularności zakupów i znacznych obniżek w okresie Black Week, duża część konsumentów stara się zachować zdrowy rozsądek. Jak wynika z badania zrealizowanego dla platformy VeloMarket.pl, 50 proc. pytanych twierdzi, że kupuje wtedy tylko zaplanowane produkty, które faktycznie dostępne są wówczas w niższej cenie. Co czwarty respondent oprócz przewidzianych wcześniej wydatków pozwala sobie na spontaniczne zakupy, a co piąty klient (19 proc.) działa wyłącznie pod wpływem chwili i kupuje to, co akurat wpadnie mu w oko. Chociaż kobiety nieco rzadziej niż mężczyźni do listopadowych promocji podchodzą wyłącznie spontanicznie (16 proc. vs. 23 proc.), to zdecydowanie częściej łączą impulsywne zakupy z tymi zaplanowanymi. Taką strategię obiera 29 proc. z nich, podczas gdy wśród mężczyzn wybiera ją jedynie 19 proc.
Młodzi i kobiety na zakupach
Z listopadowych promocji najchętniej korzystają kobiety (48 proc.). Wśród mężczyzn na zakupy wybierze się wówczas 42 proc. pytanych. Biorąc pod uwagę wiek, promocje przyciągają do sklepów przede wszystkim młodych. Wśród osób mających 18-24 lata z ofert skorzysta 52 proc., a spośród klientów w wieku 25-34 lata jeszcze więcej – aż 62 proc. Wysoki odsetek (51 proc.) korzystających z ofert Black Week znajduje się także w grupie wiekowej 35-44 lata. Nieco rzadziej na zakupy wybiorą się starsi. Z grupy mającej 45-54 lata w sklepach spotkamy 47 proc., a spośród osób, które przekroczyły 55 r.ż. jedynie 29 proc.
Na co polujemy w Czarny Piątek?
Z badania VeloMarketu wynika, że na przedświątecznych promocjach szukamy przede wszystkim zniżek na odzież, co deklaruje 54 proc. respondentów. W drugiej kolejności sprawdzimy przeceny sprzętu RTV/AGD (45 proc.), a na trzecim miejscu znajdą się zniżki na kosmetyki (41 proc.). Popularnymi kategoriami są również telefony i komputery, których w niższych cenach poszukiwać będzie ponad jedna piąta klientów robiących w tym czasie zakupy (21 proc.). Klienci szukać będą również książek i artykułów dla dzieci. Każdej z tych grup produktów szukać będzie po 18 proc. konsumentów. Kobiety zdecydowanie częściej niż mężczyźni wybiorą się na zakupy odzieży (64 proc. vs. 42 proc.) oraz kosmetyków (54 proc. vs. 25 proc.). Chętniej poszukają także promocji na zabawki i artykuły dla dzieci (21 proc. vs. 14 proc.). Natomiast mężczyźni będą wypatrywać przede wszystkim zniżek na sprzęt RTV/AGD (57 proc. panów vs. 37 proc. pań), a także na komputery i telefony (29 proc. vs. 15 proc.).
Black Week na zielono
Rozsądnych zakupów dokonać można na platformie zakupowej VeloMarket.pl, na której dostępne jest już 100 tys. wyselekcjonowanych, produktów dobrych dla nas i natury nawet z 30 proc. zniżką. Dodatkową korzyścią jest darmowa dostawa do punktów Paczkomat® InPost.
![Fanex prezentuje nowy sklep internetowy Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_2085003875,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Fanex prezentuje nowy sklep internetowy
![Packeta Poland z nową usługą dla e-sklepów - DropYourBox](/files/_uploaded/glownekonf_1232480135,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Packeta Poland z nową usługą dla e-sklepów - DropYourBox
![Nowe Bielawy i Nowe Czyżyny wprowadzają „Różowe Skrzyneczki”](/files/_uploaded/glownekonf_527482090,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowe Bielawy i Nowe Czyżyny wprowadzają „Różowe Skrzyneczki”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Ochrona środowiska
![](/files/1922771799/fleming-otoczenie-2-foto-1-ram,w_274,r_png,_small.png)
Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew
Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.
Gwiazdy
Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem
![](/files/1922771799/191-herbus-joga-foto,w_133,_small.jpg)
Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto,w_133,r_png,_small.png)
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.