Komunikaty PR

Wyprzedaże nie pozbawiają nas rozsądku. Zaplanowane zakupy w Black Week

2023-11-24  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
ZOOM BSC
ZOOM BSC

Angorska 25/2
02-920 Warszawa
luiza.roslon|zoom-bsc.pl| |luiza.roslon|zoom-bsc.pl
500 140 254
zoom-bsc.pl

Rosnąca świadomość konsumentów nie jest pustym sloganem. Jak wynika z badania zleconego na potrzeby platformy VeloMarket.pl, nawet w okresie wszechobecnych promocji zachowujemy zdrowy rozsądek. Bierzemy pod uwagę nie tylko cenę i jakość produktu, ale też jego wpływ na zdrowie i środowisko. To duże wyzwanie, dlatego chcąc ułatwić klientom świadome zakupy, stworzyliśmy platformę VeloMarket.pl, na której oferujemy artykuły wybrane pod kątem ekologii i zdrowego stylu życia. W ich dopasowaniu do potrzeb konsumentów pomaga nam sztuczna inteligencja. Wiemy, że takie rozwiązanie jest szczególnym ułatwieniem w trakcie wyprzedaży. Pozwala ono ograniczyć czas poświęcany na dokonanie decyzji zakupowej i daje satysfakcję z dobrego wyboru, nie tylko dla siebie, ale też dla środowiska – mówi Grzegorz Pawłowicz, senior project manager projektu VeloMarket.

Jak wynika z przeprowadzonego badania niemal połowa Polaków (45 proc.) zamierza w tym roku skorzystać z promocji oferowanych w czasie Black Week. Nieco więcej osób (52 proc.) chce całkowicie oprzeć się wyprzedażom i nie planuje zakupów w tym czasie. Tylko niewielka grupa społeczeństwa, obejmująca 4 proc., nie słyszała wcześniej o tego typu okazjach, co pokazuje, jak bardzo są one popularne.

Do sklepów z rozwagą

Mimo dużej popularności zakupów i znacznych obniżek w okresie Black Week, duża część konsumentów stara się zachować zdrowy rozsądek. Jak wynika z badania zrealizowanego dla platformy VeloMarket.pl, 50 proc. pytanych twierdzi, że kupuje wtedy tylko zaplanowane produkty, które faktycznie dostępne są wówczas w niższej cenie. Co czwarty respondent oprócz przewidzianych wcześniej wydatków pozwala sobie na spontaniczne zakupy, a co piąty klient (19 proc.) działa wyłącznie pod wpływem chwili i kupuje to, co akurat wpadnie mu w oko. Chociaż kobiety nieco rzadziej niż mężczyźni do listopadowych promocji podchodzą wyłącznie spontanicznie (16 proc. vs. 23 proc.), to zdecydowanie częściej łączą impulsywne zakupy z tymi zaplanowanymi. Taką strategię obiera 29 proc. z nich, podczas gdy wśród mężczyzn wybiera ją jedynie 19 proc.

Młodzi i kobiety na zakupach

Z listopadowych promocji najchętniej korzystają kobiety (48 proc.). Wśród mężczyzn na zakupy wybierze się wówczas 42 proc. pytanych. Biorąc pod uwagę wiek, promocje  przyciągają do sklepów przede wszystkim młodych. Wśród osób mających 18-24 lata z ofert skorzysta 52 proc., a spośród klientów w wieku 25-34 lata jeszcze więcej – aż 62 proc. Wysoki odsetek (51 proc.) korzystających z ofert Black Week znajduje się także w grupie wiekowej 35-44 lata. Nieco rzadziej na zakupy wybiorą się starsi. Z grupy mającej 45-54 lata w sklepach spotkamy 47 proc., a spośród osób, które przekroczyły 55 r.ż. jedynie 29 proc.

Na co polujemy w Czarny Piątek?

Z badania VeloMarketu wynika, że na przedświątecznych promocjach szukamy przede wszystkim zniżek na odzież, co deklaruje 54 proc. respondentów. W drugiej kolejności sprawdzimy przeceny sprzętu RTV/AGD (45 proc.), a na trzecim miejscu znajdą się zniżki na kosmetyki (41 proc.). Popularnymi kategoriami są również telefony i komputery, których w niższych cenach poszukiwać będzie ponad jedna piąta klientów robiących w tym czasie zakupy (21 proc.). Klienci szukać będą również książek i artykułów dla dzieci. Każdej z tych grup produktów szukać będzie po 18 proc. konsumentów. Kobiety zdecydowanie częściej niż mężczyźni wybiorą się na zakupy odzieży (64 proc. vs. 42 proc.) oraz kosmetyków (54 proc. vs. 25 proc.). Chętniej poszukają także promocji na zabawki i artykuły dla dzieci (21 proc. vs. 14 proc.). Natomiast mężczyźni będą wypatrywać przede wszystkim zniżek na sprzęt RTV/AGD (57 proc. panów vs. 37 proc. pań), a także na komputery i telefony (29 proc. vs. 15 proc.).

Black Week na zielono

Rozsądnych zakupów dokonać można na platformie zakupowej VeloMarket.pl, na której dostępne jest już 100 tys. wyselekcjonowanych, produktów dobrych dla nas i natury nawet z 30 proc. zniżką. Dodatkową korzyścią jest darmowa dostawa do punktów Paczkomat® InPost. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ZOOM BSC
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport! Biuro prasowe
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Zakupy Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we
Zakupy iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
2025-03-03 | 11:30

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

Apple zaprezentowało kolejną odsłonę swojego flagowego smartfona – iPhone’a 16. Tegoroczna wersja wprowadza istotne udoskonalenia w zakresie wydajności, aparatu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Żywienie

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj

Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.