Komunikaty PR

Zadbaj o planetę! Oddaj elektrograty i otrzymaj od Castoramy polskie wrzosy

2023-09-06  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Natalia Piekacz
Made in PR

Wejnerta
02-619 Warszawa
n.piekacz|madeinpr.pl| |n.piekacz|madeinpr.pl
783 505 900
madeinpr.pl

Już 7 września rusza kolejna akcja Castoramy “Kwiaty za elektrograty”. Popularna sieć DIY przez trzy dni będzie przyjmować odpady elektryczne i elektroniczne, które w bezpieczny sposób zostaną poddane utylizacji. W zamian osoby, które oddadzą zepsuty sprzęt otrzymają polskie wrzosy. Zbiórka będzie realizowana we wszystkich sklepach Castorama na terenie kraju.

 

Castorama kolejny raz promuje postawy proekologiczne i zachęca swoich klientów do odpowiedzialnej segregacji. Cyklicznie prowadzona zbiórka cieszy się od 13 lat dużą popularnością. W ramach tegorocznej, jesiennej akcji, każda osoba może otrzymać nawet dziesięć sadzonek wrzosów. Kwiaty przyznawane są na podstawie rodzaju przekazywanego sprzętu. Castorama przyjmuje od sprzętu AGD, przez telefony komórkowe, elektronarzędzia, komputery, telewizory, aż po baterie.

 

Akcja “Kwiaty za elektrograty” to odpowiedź na współczesne problemy ekologiczne. Według danych Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska w 2021 roku w Polsce zebrano 6560 tys. ton elektrośmieci. W porównaniu z 2018 rokiem to wzrost o 180%*. Troska o środowisko to jeden z priorytetów Castoramy. Sieć regularnie edukuje i inspiruje klientów do podejmowania odpowiedzialnych wyborów zarówno w obszarze budownictwa, codziennego użytkowania produktów, jak i ich utylizacji. W minionej, wiosennej edycji zebrano w jeden weekend rekordową liczbę elektrośmieci - aż 497 ton odpadów, które w bezpieczny sposób zostały poddane utylizacji. 

 

Castorama, jako firma odpowiedzialna społecznie, dba o planetę każdego dnia. W pracy zwracamy uwagę na redukcję odpadów i ich odpowiednią segregację. Co więcej, tworzymy produkty z recyklingu, np. doniczki, stworzone z folii LDPE, wykorzystywanej w sklepach do zabezpieczania palet. To nie wszystko – działamy nie tylko wewnątrz naszej organizacji, ale także motywujemy klientów do odpowiedzialnych wyborów. - powiedział Paweł Świętochowski, Dyrektor ds. Odpowiedzialnego Biznesu Castorama Polska.

 

Wrzosy, które będą rozdawane w ramach jesiennej akcji pochodzą od polskiego producenta. Aby jak najdłużej cieszyły oko, należy odpowiedni o nie dbać. Przede wszystkim konieczne jest ich regularne nawadnianie i zapewnienie im odpowiedniego podłoża dedykowanego wrzosom, które dostępne jest w Castoramie. Rośliny te lubią światło i osłonięte od wiatru stanowiska. Nie warto jednak wystawiać ich na bezpośrednie, ostre słońce, ponieważ takie warunki im nie służą. Dodatkowo wrzosy można cyklicznie nawozić specjalnym biohumusem.

 

Partnerem akcji jest Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego AuraEko, współpracująca z firmą przetwarzającą zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny - MB Recycling. Regulamin akcji dostępny jest na https://www.castorama.pl/kwiaty-za-elektrograty-2023 i w Punktach Obsługi Klienta w sklepach stacjonarnych.

*Główny Inspektorat Ochrony Środowiska, https://www.gov.pl/web/gios, Warszawa 2021

 

***

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii polepszania warunków mieszkaniowych w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 99 sklepach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia prawie 13 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej 1470 sklepów w 8 krajach Europy – szczegóły na stronach castorama.pl oraz kingfisher.com. Więcej o działaniach firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju można przeczytać na stronie Zrównoważony rozwój (castorama.pl).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love Biuro prasowe
2025-01-24 | 06:00

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love

Walentynki pojawiły się w Polsce stosunkowo niedawno, bo dopiero w latach 90. XX wieku i początkowo budziły mieszane emocje. Dla jednych były symbolem komercjalizacji uczuć
Zakupy Konumpcja alkoholu
2025-01-23 | 07:00

Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach

Spożywanie alkoholu podczas studniówek to problem, z którym mierzymy się od lat i nie możemy się skutecznie uporać. W balach maturalnych biorą udział osoby,
Zakupy Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne na jush
2024-12-24 | 10:00

Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne "na jush"

Nie tylko błyszcząca choinka czy zapach pierników tworzą magię świąt. Warto pamiętać również o drobnych detalach, takich jak jemioła, wigilijne sianko czy starannie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Karolina Malinowska: Wraca zainteresowanie czytelnictwem wśród dzieci. To jednoczy pokolenia i rozwija więzi rodzinne

Była modelka przekonuje, że czas spędzony wspólnie z dziećmi przy książce na pewno zaprocentuje w przyszłości. Ważne jest nie tylko czytanie maluchom, ale także zachęcanie ich do tego, by w kolejnych latach nie smartfon czy tablet, ale książka była ich najlepszym przyjacielem. W obliczu rozwoju nowoczesnych technologii Karolina Malinowska dostrzega ich potencjał w promowaniu czytelnictwa. Umożliwiają one na przykład tworzenie spersonalizowanych publikacji skrojonych na miarę naszych potrzeb.

Problemy społeczne

Firmy stawiają na coraz większą autonomię pracowników. To ważne szczególnie dla młodego pokolenia

Celem pracodawców stają się samodzielne, zmotywowane, wydajne i kreatywne zespoły. W przeciwieństwie do tradycyjnych te samozarządzające się teamy pracują autonomicznie bez ciągłej kontroli, a każdy pracownik jest właścicielem swoich celów, zadań i obowiązków, aby osiągnąć wyniki. – W organizacjach, które wprowadzają koncepcje samoorganizujących się zespołów, niewątpliwie możemy mówić o zwiększeniu zaangażowania – ocenia Tina Sobocińska, doradczyni strategiczna HR i założycielka HR4future.

Media

Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka

Biegacz zaznacza, że udział w formacie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” poszerzył jego horyzonty i dał mu nowe spojrzenie na ludzi i ich historie. Adam Kszczot podkreśla, że każdy uczestnik wniósł do programu coś unikalnego. Ich sylwetki i życiowe doświadczenia mogą więc być dla widzów przykładem i inspiracją. On sam jest pod dużym wrażeniem Radosława Majdana i Jakuba Rzeźniczaka.