Znamy najnowszy portret klientek Pepco
Od Portugalii, przez Polskę aż po Estonię to wykształcona, pracująca, mama, dla której najważniejsze są niskie ceny.
Każdego miesiąca w sklepach Pepco klienci realizują ponad 30 milionów transakcji. Kto odwiedza sklepy sieci? Co najbardziej zachęca ich do zakupów? Jak często je robią? Prezentujemy najnowsze wyniki badań Pepco Shopper Study. Na ich podstawie sieć, która zaczynała działalność w Polsce, a obecnie ma swoje sklepy w 18 europejskich krajach, tworzy portret swojego klienta, tak by jak najlepiej odpowiadać na jego potrzeby.
Klienci Pepco w każdym kraju to w zdecydowanej większości kobiety, które stanowią aż 87% robiących zakupy. Zazwyczaj (68%) to też osoby aktywne zawodowo, z co najmniej średnim lub wyższym wykształceniem (77%). Połowa klientów sieci jest w wieku od 25 do 45 lat. Często są to rodzicie, a 41% posiada dzieci w wieku 14 lat lub młodsze.
Głównym czynnikiem, który zachęca do rozpoczęcia regularnych zakupów w Pepco w każdym europejskim sklepie są niskie ceny – tak twierdzi aż 67% badanych. Jednak to nie wszystko – na liście bodźców skłaniających do pierwszego zakupu znalazły się także dobry stosunek jakości do ceny oraz atrakcyjna oferta, które wskazało kolejno 40% i 30% badanych. Zdecydowana większość klientów – aż 69% – kończy swoją wizytę w sklepie zakupem. To potwierdzenie, że Pepco spełnia oczekiwania odwiedzających i dostarcza produkty, których szukają. Sieć cieszy się też dużą bazą lojalnych klientów, ponad połowa z nich odwiedza sklepy częściej niż raz w miesiącu. Klienci Pepco, przyznają, że mierzyli się ostatnio z trudniejszym czasem, 46% z nich uważa, że ich sytuacja finansowa pogorszyła się w ostatnim roku w związku z inflacją, stąd dostępność oferty Pepco jest doceniana jeszcze bardziej.
To tylko wybrane wyniki prowadzonego regularnie przez Pepco badania Shopper Study, wykonanego przez agencję 4P Research Mix. Jest ono realizowane co roku, na rynkach, gdzie obecne są sklepy sieci: od Portugalii i Hiszpanii, przez Włochy, Niemcy, Polskę, Węgry, Rumunię i inne kraje Europy Środkowej, po Litwę, Łotwę i Estonię. W trakcie tego badania ankieterzy przeprowadzają blisko dziesięć tysięcy rozmów z klientami, pozwalając na odtworzenie ich reprezentatywności. Na bazie Shopper Study, Pepco tworzy i regularnie analizuje Customer Satisfaction Index (CSI), który pozwala na ocenę obszaru, takich jak jakość obsługi klienta, wygląd sali sprzedaży, wybór produktów czy poziom cen. Niezmiennie utrzymuje się on na bardzo wysokim poziomie i w ostatnim badaniu wyniósł 89 punktów.
„Analiza danych jest kluczowym elementem naszej strategii biznesowej w Pepco. Regularnie rozmawiamy z naszymi klientami, a dodatkowo analizujemy szereg czynników, takich jak sytuacja gospodarcza, trendy konsumenckie oraz siła marki. To właśnie na podstawie tych analiz podejmujemy kluczowe decyzje, dotyczące naszej oferty, komunikacji czy wyglądu samego sklepu. Dzięki temu możemy zapewnić naszym klientom produkty i usługi dostosowane do ich potrzeb, niezależnie od lokalizacji” – Agnieszka Olejniczak, Dyrektor Marketingu.
Klienci w sercu strategii Pepco
Informacje o klientach, ich potrzebach i oczekiwaniach trafiają do różnych działów i na różne szczeble w Pepco, od sprzedaży i obsługi klienta, przez dział zakupów po zarząd. Raz do roku dla pracowników realizowany jest program edukacyjny, który poprzez zabawę i rywalizację pozwala przyswoić im najnowsze dane dotyczące głównej grupy klientów. Inicjatywa „Know Your Customer” to również nagrania wywiadów z obywatelkami różnych krajów, które dzielą się swoimi uwagami i emocjami odnośnie relacji jaka łączy je z marką Pepco.
Dzięki postawieniu klienta i jego potrzeb w centrum uwagi, sieć może się tak dynamicznie rozwijać, regularnie zmieniać ofertę i dostarczać na sklepowe półki nowe produkty. Jest ich niezwykle dużo, bo średnio w jednym sklepie znaleźć można 530 kategorii, co przekłada się na około 13 tysięcy produktów. Oferta ta jest regularnie odświeżana i ulepszana o ponad 130 nowych kolekcji każdego sezonu.
***
Grupa Pepco
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4900 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 47 000 osób.
Pepco
Pepco, tak zwany value retailer, to jedna z największych w Europie sieci handlowych, oferujących odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 30 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3700 sklepów.

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Julia Kamińska: Dzięki roli lekarki z większą pewnością wykonywałabym teraz masaż serca. Potrafiłabym pewnie też zrobić szew na skórze
Aktorka przyznaje, że rola lekarki w serialu „Szpital św. Anny” wiąże się z dodatkowymi trudnościami. Przygotowując się do poszczególnych scen, musi bowiem opanować dość trudną terminologię medyczną. Julia Kamińska zaznacza też, że wykonywanie poszczególnych zabiegów również wymaga dużej precyzji, by na ekranie wszystko wyglądało jak najbardziej profesjonalnie. Najwięcej zawsze dzieje się na SOR-ze i producentom zależało, żeby odzwierciedlić właśnie tę atmosferę i ekstremalne warunki pracy.
Zdrowie
Przybywa osób biorących leki dla chorych na cukrzycę, aby szybciej schudnąć. To rozwiązanie niekorzystne dla zdrowia

Dietetycy ostrzegają przed wykorzystywaniem leków niezgodnie z ich przeznaczeniem. Tak dzieje się coraz częściej z lekami na cukrzycę, które stosują osoby chcące zrzucić zbędne kilogramy. Jak podkreśla dietetyk Jakub Mauricz, może to prowadzić do przykrych dolegliwości zdrowotnych, a nawet zagrażać życiu. Jednocześnie zaznacza, że podstawą leczenia dla osób z nadwagą powinna być zmiana nawyków żywieniowych.
Media
Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza

Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.