Komunikaty PR

Znamy najnowszy portret klientek Pepco

2024-06-26  |  17:00
Biuro prasowe

Od Portugalii, przez Polskę aż po Estonię to wykształcona, pracująca, mama, dla której najważniejsze są niskie ceny.

Każdego miesiąca w sklepach Pepco klienci realizują ponad 30 milionów transakcji. Kto odwiedza sklepy sieci? Co najbardziej zachęca ich do zakupów? Jak często je robią? Prezentujemy najnowsze wyniki badań Pepco Shopper Study. Na ich podstawie sieć, która zaczynała działalność w Polsce, a obecnie ma swoje sklepy w 18 europejskich krajach, tworzy portret swojego klienta, tak by jak najlepiej odpowiadać na jego potrzeby.

Klienci Pepco w każdym kraju to w zdecydowanej większości kobiety, które stanowią aż 87% robiących zakupy. Zazwyczaj (68%) to też osoby aktywne zawodowo, z co najmniej średnim lub wyższym wykształceniem (77%). Połowa klientów sieci jest w wieku od 25 do 45 lat. Często są to rodzicie, a 41% posiada dzieci w wieku 14 lat lub młodsze.

Głównym czynnikiem, który zachęca do rozpoczęcia regularnych zakupów w Pepco w każdym europejskim sklepie są niskie ceny – tak twierdzi aż 67% badanych. Jednak to nie wszystko – na liście bodźców skłaniających do pierwszego zakupu znalazły się także dobry stosunek jakości do ceny oraz atrakcyjna oferta, które wskazało kolejno 40% i 30% badanych. Zdecydowana większość klientów – aż 69% – kończy swoją wizytę w sklepie zakupem. To potwierdzenie, że Pepco spełnia oczekiwania odwiedzających i dostarcza produkty, których szukają. Sieć cieszy się też dużą bazą lojalnych klientów, ponad połowa z nich odwiedza sklepy częściej niż raz w miesiącu. Klienci Pepco, przyznają, że mierzyli się ostatnio z trudniejszym czasem, 46% z nich uważa, że ich sytuacja finansowa pogorszyła się w ostatnim roku w związku z inflacją, stąd dostępność oferty Pepco jest doceniana jeszcze bardziej.  

To tylko wybrane wyniki prowadzonego regularnie przez Pepco badania Shopper Study, wykonanego przez agencję 4P Research Mix. Jest ono realizowane co roku, na rynkach, gdzie obecne są sklepy sieci: od Portugalii i Hiszpanii, przez Włochy, Niemcy, Polskę, Węgry, Rumunię i inne kraje Europy Środkowej, po Litwę, Łotwę i Estonię. W trakcie tego badania ankieterzy przeprowadzają blisko dziesięć tysięcy rozmów z klientami, pozwalając na odtworzenie ich reprezentatywności. Na bazie Shopper Study, Pepco tworzy i regularnie analizuje Customer Satisfaction Index (CSI), który pozwala na ocenę obszaru, takich jak jakość obsługi klienta, wygląd sali sprzedaży, wybór produktów czy poziom cen. Niezmiennie utrzymuje się on na bardzo wysokim poziomie i w ostatnim badaniu wyniósł 89 punktów.

„Analiza danych jest kluczowym elementem naszej strategii biznesowej w Pepco. Regularnie rozmawiamy z naszymi klientami, a dodatkowo analizujemy szereg czynników, takich jak sytuacja gospodarcza, trendy konsumenckie oraz siła marki. To właśnie na podstawie tych analiz podejmujemy kluczowe decyzje, dotyczące naszej oferty, komunikacji czy wyglądu samego sklepu. Dzięki temu możemy zapewnić naszym klientom produkty i usługi dostosowane do ich potrzeb, niezależnie od lokalizacji” – Agnieszka Olejniczak, Dyrektor Marketingu.

Klienci w sercu strategii Pepco

Informacje o klientach, ich potrzebach i oczekiwaniach trafiają do różnych działów i na różne szczeble w Pepco, od sprzedaży i obsługi klienta, przez dział zakupów po zarząd. Raz do roku dla pracowników realizowany jest program edukacyjny, który poprzez zabawę i rywalizację pozwala przyswoić im najnowsze dane dotyczące  głównej grupy klientów. Inicjatywa „Know Your Customer” to również nagrania wywiadów z obywatelkami różnych krajów, które dzielą się swoimi uwagami i emocjami odnośnie relacji jaka łączy je z marką Pepco.

Dzięki postawieniu klienta i jego potrzeb w centrum uwagi, sieć może się tak dynamicznie rozwijać, regularnie zmieniać ofertę i dostarczać na sklepowe półki nowe produkty. Jest ich niezwykle dużo, bo średnio w jednym sklepie znaleźć można 530 kategorii, co przekłada się na około 13 tysięcy produktów. Oferta ta jest regularnie odświeżana i ulepszana o ponad 130 nowych kolekcji każdego sezonu.

***

Grupa Pepco

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4900 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 47 000 osób.

Pepco

Pepco, tak zwany value retailer, to jedna z największych w Europie sieci handlowych, oferujących odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 30 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3700 sklepów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love Biuro prasowe
2025-01-24 | 06:00

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love

Walentynki pojawiły się w Polsce stosunkowo niedawno, bo dopiero w latach 90. XX wieku i początkowo budziły mieszane emocje. Dla jednych były symbolem komercjalizacji uczuć
Zakupy Konumpcja alkoholu
2025-01-23 | 07:00

Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach

Spożywanie alkoholu podczas studniówek to problem, z którym mierzymy się od lat i nie możemy się skutecznie uporać. W balach maturalnych biorą udział osoby,
Zakupy Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne na jush
2024-12-24 | 10:00

Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne "na jush"

Nie tylko błyszcząca choinka czy zapach pierników tworzą magię świąt. Warto pamiętać również o drobnych detalach, takich jak jemioła, wigilijne sianko czy starannie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich

Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.