Znamy najnowszy portret klientek Pepco
Od Portugalii, przez Polskę aż po Estonię to wykształcona, pracująca, mama, dla której najważniejsze są niskie ceny.
Każdego miesiąca w sklepach Pepco klienci realizują ponad 30 milionów transakcji. Kto odwiedza sklepy sieci? Co najbardziej zachęca ich do zakupów? Jak często je robią? Prezentujemy najnowsze wyniki badań Pepco Shopper Study. Na ich podstawie sieć, która zaczynała działalność w Polsce, a obecnie ma swoje sklepy w 18 europejskich krajach, tworzy portret swojego klienta, tak by jak najlepiej odpowiadać na jego potrzeby.
Klienci Pepco w każdym kraju to w zdecydowanej większości kobiety, które stanowią aż 87% robiących zakupy. Zazwyczaj (68%) to też osoby aktywne zawodowo, z co najmniej średnim lub wyższym wykształceniem (77%). Połowa klientów sieci jest w wieku od 25 do 45 lat. Często są to rodzicie, a 41% posiada dzieci w wieku 14 lat lub młodsze.
Głównym czynnikiem, który zachęca do rozpoczęcia regularnych zakupów w Pepco w każdym europejskim sklepie są niskie ceny – tak twierdzi aż 67% badanych. Jednak to nie wszystko – na liście bodźców skłaniających do pierwszego zakupu znalazły się także dobry stosunek jakości do ceny oraz atrakcyjna oferta, które wskazało kolejno 40% i 30% badanych. Zdecydowana większość klientów – aż 69% – kończy swoją wizytę w sklepie zakupem. To potwierdzenie, że Pepco spełnia oczekiwania odwiedzających i dostarcza produkty, których szukają. Sieć cieszy się też dużą bazą lojalnych klientów, ponad połowa z nich odwiedza sklepy częściej niż raz w miesiącu. Klienci Pepco, przyznają, że mierzyli się ostatnio z trudniejszym czasem, 46% z nich uważa, że ich sytuacja finansowa pogorszyła się w ostatnim roku w związku z inflacją, stąd dostępność oferty Pepco jest doceniana jeszcze bardziej.
To tylko wybrane wyniki prowadzonego regularnie przez Pepco badania Shopper Study, wykonanego przez agencję 4P Research Mix. Jest ono realizowane co roku, na rynkach, gdzie obecne są sklepy sieci: od Portugalii i Hiszpanii, przez Włochy, Niemcy, Polskę, Węgry, Rumunię i inne kraje Europy Środkowej, po Litwę, Łotwę i Estonię. W trakcie tego badania ankieterzy przeprowadzają blisko dziesięć tysięcy rozmów z klientami, pozwalając na odtworzenie ich reprezentatywności. Na bazie Shopper Study, Pepco tworzy i regularnie analizuje Customer Satisfaction Index (CSI), który pozwala na ocenę obszaru, takich jak jakość obsługi klienta, wygląd sali sprzedaży, wybór produktów czy poziom cen. Niezmiennie utrzymuje się on na bardzo wysokim poziomie i w ostatnim badaniu wyniósł 89 punktów.
„Analiza danych jest kluczowym elementem naszej strategii biznesowej w Pepco. Regularnie rozmawiamy z naszymi klientami, a dodatkowo analizujemy szereg czynników, takich jak sytuacja gospodarcza, trendy konsumenckie oraz siła marki. To właśnie na podstawie tych analiz podejmujemy kluczowe decyzje, dotyczące naszej oferty, komunikacji czy wyglądu samego sklepu. Dzięki temu możemy zapewnić naszym klientom produkty i usługi dostosowane do ich potrzeb, niezależnie od lokalizacji” – Agnieszka Olejniczak, Dyrektor Marketingu.
Klienci w sercu strategii Pepco
Informacje o klientach, ich potrzebach i oczekiwaniach trafiają do różnych działów i na różne szczeble w Pepco, od sprzedaży i obsługi klienta, przez dział zakupów po zarząd. Raz do roku dla pracowników realizowany jest program edukacyjny, który poprzez zabawę i rywalizację pozwala przyswoić im najnowsze dane dotyczące głównej grupy klientów. Inicjatywa „Know Your Customer” to również nagrania wywiadów z obywatelkami różnych krajów, które dzielą się swoimi uwagami i emocjami odnośnie relacji jaka łączy je z marką Pepco.
Dzięki postawieniu klienta i jego potrzeb w centrum uwagi, sieć może się tak dynamicznie rozwijać, regularnie zmieniać ofertę i dostarczać na sklepowe półki nowe produkty. Jest ich niezwykle dużo, bo średnio w jednym sklepie znaleźć można 530 kategorii, co przekłada się na około 13 tysięcy produktów. Oferta ta jest regularnie odświeżana i ulepszana o ponad 130 nowych kolekcji każdego sezonu.
***
Grupa Pepco
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4900 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 47 000 osób.
Pepco
Pepco, tak zwany value retailer, to jedna z największych w Europie sieci handlowych, oferujących odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 30 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3700 sklepów.

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.