Komunikaty PR

Zaprojektuj Zmiany Społeczne. Dołącz do „Generatora Innowacji. Sieci Wsparcia 3”

2024-10-09  |  14:45
Biuro prasowe

Czy design może zmieniać życie osób w późnej dorosłości? Trwa rekrutacja do III edycji „Generatora Innowacji. Sieci Wsparcia” – projektu, który poszukuje kreatywnych rozwiązań dla wyzwań, z jakimi mierzą się osoby w późnej dojrzałości. Innowatorzy, czy to studenci, doświadczeni projektanci, czy całkowici nowicjusze z trafną obserwacją i ciekawym pomysłem, mają niepowtarzalną okazję stworzyć nowatorskie rozwiązanie, które może realnie poprawić codzienne życie osób w późnej dorosłości. To nie tylko szansa na rozwój umiejętności, ale też na współtworzenie bardziej wspierającego i inkluzywnego społeczeństwa.

W obliczu rosnącej liczby osób w późnej dorosłości, które mierzą się z różnorodnymi wyzwaniami takimi jak m.in. izolacja, problemy z dostępnością usług czy trudności w codziennych czynnościach, „Generator Innowacji” poszukuje kreatywnych umysłów gotowych na opracowanie nowych, odważnych rozwiązań i usług społecznych. Jak design i myślenie projektowe mogą przyczynić się do stworzenia bardziej inkluzywnego, wspierającego środowiska dla starzejącego się społeczeństwa? W tym projekcie nie chodzi tylko o reagowanie na bieżące problemy, ale także o przewidywanie przyszłych potrzeb i projektowanie usług, które będą dostępne i przyjazne dla każdego.

Innowacja z poprzednich edycji Generatora, „Rowerowe Riksze” to jeden z doskonałych przykładów, jak innowacyjne rozwiązania mogą odpowiadać na wyzwania osób w późnej dorosłości, a jednocześnie przewidywać przyszłe potrzeby. Innowatorzy zaangażowani w ten projekt nie tylko stworzyli riksze dostosowane do potrzeb osób starszych, ale przede wszystkim zaprojektowali kompleksową usługę społeczną, która umożliwia seniorom aktywne uczestnictwo w życiu społecznym. Dzięki temu, osoby w późnej dorosłości mogą w komfortowy sposób podróżować po mieście, nawiązywać kontakty z rówieśnikami i cieszyć się aktywnością fizyczną na świeżym powietrzu. To przykład, jak design nie ogranicza się jedynie do produktu, ale obejmuje całościową usługę, która wspiera włączanie społeczne i poprawia jakość życia.

Powyższa koncepcja idealnie obrazuje, że udział w Generatorze to doskonała okazja, by rozwijać umiejętności z zakresu design thinking, prototypowania oraz współpracy międzykulturowej i międzypokoleniowej. Dzięki praktycznym warsztatom, współpracy z doświadczonymi mentorami i ekspertami z zakresu starzenia się i długowieczności, uczestnicy będą mogli rozwinąć, przetestować i dopasować swoje pomysły. Ponadto program oferuje możliwość eksperymentowania z różnorodnymi metodami projektowymi. Generator nie jest zwykłym grantem. Projekt daje przestrzeń na sprawdzanie, mylenie się i poprawianie pomysłów. A nad wszystkim czuwają doświadczeni eksperci chętni do pomocy i dzielenia się swoją wiedzą.

Jak wspomina Ewa, uczestniczka poprzedniej edycji Generatora: „Tutorka pełniła rolę anioła stróża nad projektem, co faktycznie dawało poczucie bezpieczeństwa. Eksperci odpowiadali na różne pytania,

co było dla nas szczególnie istotne. Dzięki tutorce można było uzyskać odpowiedzi na wiele wątpliwości i załatwić różne sprawy. Przetestowaliśmy wiele rozwiązań, dostrzegliśmy pewne trudności, ale również zdobyliśmy cenne doświadczenia i interesujące historie, które na pewno z nami zostaną.”

Uczestnicy programu nie tylko zyskają szansę na realizację swoich innowacyjnych pomysłów, ale również mogą liczyć na wsparcie finansowe w wysokości do 90 tysięcy złotych, które pozwoli im przetestować i wdrożyć swoje rozwiązania. Czeka na nich współpraca z ekspertami związanymi z dziedzinami takimi jak starzenie się i długowieczność design, psychologia, badania UX i innymi, którzy będą czuwać nad rozwojem projektów i dzielić się cenną wiedzą. Program to także seria warsztatów, które nie tylko poszerzą umiejętności projektowe, ale także pozwolą lepiej zrozumieć innowacyjne procesy twórcze. Co więcej, to wyjątkowa okazja do budowania sieci kontaktów z innymi designerami, innowatorami i organizacjami, co może zaowocować dalszą współpracą i wsparciem przy realizacji przyszłych projektów.

Nie przegap tej szansy na wprowadzenie zmian! Zgłoś się do programu „Generator Innowacji. Sieci Wsparcia 3” i rozwijaj pomysły na nową długowieczność. Rekrutacja trwa tylko do 31 października!

Szczegóły i formularz zgłoszeniowy znajdziesz na stronie: www.sieciwsparcia.pl 

***

Projekt „Generator Innowacji. Sieci Wsparcia 3.” jest dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Całkowita wartość projektu wynosi 9 757 847,00 zł, z czego 9 269 954,65 zł (95%) finansują #FunduszeEuropejskie, a 487 892,35 zł budżet państwa.​

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.