Zareggiuj się by BLISKO. Wydarzenie dla wszystkich, którzy chcą zmienić edukację
oLIVE media
ul. Prosta 20
00-850 Warszawa
s.stepien|olivemedia.pl| |s.stepien|olivemedia.pl
661364817
https://olivemedia.pl/
Już 13 września wystartuje czwarta i największa do tej pory edycja konferencji Zareggiuj się, organizowanej przez BLISKO. Bezpłatne wydarzenie, stworzone z myślą o ludziach pragnących zmieniać edukację najmłodszych, jest doskonałą okazją do spotkania, wymiany doświadczeń oraz zbudowania poczucia jedności w dążeniu do lepszej przyszłości dla dzieci.
BLISKO to marka łącząca innowacyjne żłobki i przedszkola bliskościowe oraz sieć Wiosek - punktów opieki, które jednocześnie tworzą społeczność rodziców, dzieci, pedagogów i właścicieli, zjednoczonych wspólną misją tworzenia miejsc opartych na szczerości, szacunku i wzajemnym zrozumieniu.
W tym roku organizatorzy Zareggiuj się koncentrują się na potrzebach rodziców, oferując wykłady dotyczące edukacji, wychowywania oraz wzmacniania relacji z dziećmi, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci neuroatypowych. Konferencja odbędzie się w dniach 13-15 września w Zielonej Górze, a dzięki transmisji online rodzice z całej Polski będą mogli uczestniczyć w niej bezpłatnie.
Od kameralnego spotkania do ogólnopolskiej konferencji
Zareggiuj się to wyjątkowa inicjatywa, która narodziła się w 2021 roku jako kameralne spotkanie pedagogów w jednej z warszawskich Wiosek. Z czasem, dzięki zaangażowaniu organizatorów i rosnącemu zainteresowaniu, przekształciła się w ważne ogólnopolskie wydarzenie, poruszające najistotniejsze tematy związane z edukacją najmłodszych.
W 2024 roku event osiągnie swoje apogeum – trwać będzie trzy dni, a w jego programie znajdą się wykłady i warsztaty prowadzone przez uznanych specjalistów z całej Polski.
Reggio Emilia - nowe Montessori
Tegoroczna edycja wydarzenia podkreśla dwa kluczowe obszary: neuroatypowość i metodę nauczania Reggio Emilia. Koncepcja ta, wywodząca się z włoskiego miasteczka o tej samej nazwie, zyskała uznanie na całym świecie. Reggio Emilia kładzie nacisk na rozwijanie kreatywności, samodzielności oraz poczucia własnej wartości u dzieci. Kluczowym elementem tego podejścia jest tworzenie inspirującego środowiska edukacyjnego, w którym dzieci mogą swobodnie eksplorować, wyrażać siebie i współpracować z innymi.
Konferencja Zareggiuj się 2024 zgromadzi ekspertów, którzy nie tylko podzielą się swoimi doświadczeniami w pracy z dziećmi neuroatypowymi, ale także wprowadzą uczestników w świat Reggio Emilia. Uczestnicy będą mogli poznać konkretne narzędzia i strategie, które można zastosować w żłobkach, przedszkolach i szkołach, a także w codziennym życiu rodzinnym, aby wspierać rozwój dzieci.
Dlaczego Zielona Góra?
Decyzja o organizacji wydarzenia w Zielonej Górze nie jest przypadkowa. To tutaj założyciele pierwszej Wioski poza Warszawą, obecnie działającej jako Wioska Olowe, stworzyli prężnie rozwijającą się społeczność. Od 2021 roku Wioska Olowe przekształciła się z małej placówki w największy ośrodek w Polsce, opiekujący się 71 dzieci i posiadający oddzielne piętro przeznaczone na organizację warsztatów i spotkań dla rodzin. Zielona Góra stała się więc naturalnym miejscem do kontynuowania misji BLISKO.
Zareggiuj się by BLISKO. Co będzie się działo?
Konferencja Zareggiuj się 2024 rozpocznie się w piątek, 13 września, sesją aklimatyzacyjną, po której Aleksandra Kozera, pomysłodawczyni inicjatywy, oficjalnie otworzy wydarzenie. Tego wieczoru odbędą się panele dyskusyjne z udziałem Aleksandry Stencel i Agnieszki Dąbrowskiej-Jedynak, a także gawędy Agnieszki Kuźby.
Sobota będzie dniem pełnym warsztatów, takich jak zajęcia z tańca kreatywnego z Kingą Górską, muzykoterapia z Karoliną Szymków czy teatr cieni z Emilią Adamiszyn. Po południu uczestnicy będą mogli wysłuchać prelekcji na tematy związane z rodzicielstwem, komunikacją, sztuką i edukacją demokratyczną. W gronie prelegentów znajdą się m.in. Artur Rakowski, Agnieszka Dąbrowska-Jedynak oraz Aleksandra Kozera.
Niedziela natomiast zostanie poświęcona praktycznym aspektom organizacji pracy w placówkach działających zgodnie z metodą Reggio Emilia, a konferencję zakończy dyskusja i podsumowanie prowadzone przez Aleksandrę Stencel.
Konferencja Zareggiuj się to niepowtarzalna okazja, by dołączyć do grona osób, które pragną realnie wpłynąć na przyszłość edukacji w Polsce. Organizatorzy serdecznie zapraszają wszystkich chętnych rodziców do bezpłatnego uczestnictwa online. Zapisy na wydarzenie są dostępne pod tym linkiem: https://zareggiujsie.pl/
BLISKO i Wioski - to unikalna inicjatywa, która powstała z pasji do innowacyjnego podejścia do edukacji wczesnodziecięcej oraz zachwytu nad niesamowitymi pomysłami dzieci. Aleksandra Kozera, założycielka Wiosek i BLISKO, dostrzegła potrzebę stworzenia przestrzeni, w której kluczowy etap życia dziecka - pierwsze pięć lat, pełne intensywnej ciekawości i potencjału - jest wspierany z pełnym zaangażowaniem. Obecnie w 77 aktywnych Wioskach i placówkach BLISKO wspierana jest edukacja i rozwój 863 dzieci, tworząc przestrzeń, gdzie najmłodsi mogą rozkwitać, a ich pasje i talenty są pielęgnowane od pierwszych chwil.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.