Komunikaty PR

Zaufanie w kuchni – czym kierujemy się, robiąc zakupy

2024-02-28  |  01:00
Biuro prasowe

Tradycja, polskość, naturalność, najwyższa jakość – według Polaków to kluczowe wartości, które wpływają na zaufanie w kuchni*. Robiąc zakupy, stawiamy na polskie marki z tradycją, które są obecne na rynku od lat, a wybierając produkt, najczęściej kierujemy się jego składem. To dlatego polska marka Delecta, mająca wieloletnie doświadczenie produkcyjne, znajduje się w czołówce marek, którym ufamy od lat.

Delecta, której jedną z kluczowych wartości jest zaufanie, postanowiła sprawdzić, co tak naprawdę znaczy ono dla Polaków. Okazuje się, że najczęściej definiujemy zaufanie jako najwyższą wartość, ufność, wsparcie i bezpieczeństwo. Postrzegamy je jako długotrwały proces, który buduje się latami, dlatego też w największym stopniu ufamy rodzicom (83%). Zaufanie do bliskich i poleganie na ich opinii często przekłada się także na nasze wybory zakupowe, ponieważ bardziej ufamy produktom polecanym przez rodzinę (63%). 

Przepis na zaufanie w kuchni

Podczas robienia zakupów stawiamy na marki, które nie bez przyczyny są na rynku od lat. Zdecydowanie większe zaufanie wzbudzają w nas te z nich, które mogą poszczycić się wieloletnią tradycją (51%) oraz polskim pochodzeniem (45%). Sięgając natomiast po konkretny produkt, kierujemy się jego składem lub wcześniejszymi pozytywnymi doświadczeniami, które są dla nas gwarancją tego, że nas nie zawiedzie. Chcąc mieć pewność, że dany wypiek się uda, większość z nas wybiera przede wszystkim produkt o dobrym składzie, wysokiej jakości, naturalny oraz bez konserwantów i sztucznych barwników. Polska marka Delecta od zawsze przykłada wagę do najwyższej jakości i bezpieczeństwa produktów oraz tradycji wynikającej z dwustuletniego doświadczenia produkcyjnego. To dlatego cieszy się zaufaniem wśród Polaków i znajduje się w czołówce najbardziej znanych marek produktów do pieczenia i deserów. 

Oprócz zaufanych produktów o dobrym składzie, innym czynnikiem, który ma wpływ na sukces w kuchni, jest sprawdzony przepis. Polacy są zgodni, że najlepsze potrawy powstają z przepisów przekazywanych z pokolenia na pokolenie (70%). Chcąc odtworzyć ulubiony smak, sięgamy po sprawdzone receptury, które nigdy nas nie zawiodły. Nierzadko wśród składników znajdziemy produkty konkretnych marek, które są na rynku od dawna i którym przed laty zaufali nasi bliscy.

* Wszystkie dane pochodzą z badania SW Research Agencji Badań Rynku i Opinii na zlecenie marki Delecta przeprowadzonego w dniach 21.12.2023-02.01.2024 metodą CAWI na ogólnopolskiej grupie 1010 dorosłych respondentów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz

Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.