Zaufanie w kuchni – czym kierujemy się, robiąc zakupy
Tradycja, polskość, naturalność, najwyższa jakość – według Polaków to kluczowe wartości, które wpływają na zaufanie w kuchni*. Robiąc zakupy, stawiamy na polskie marki z tradycją, które są obecne na rynku od lat, a wybierając produkt, najczęściej kierujemy się jego składem. To dlatego polska marka Delecta, mająca wieloletnie doświadczenie produkcyjne, znajduje się w czołówce marek, którym ufamy od lat.
Delecta, której jedną z kluczowych wartości jest zaufanie, postanowiła sprawdzić, co tak naprawdę znaczy ono dla Polaków. Okazuje się, że najczęściej definiujemy zaufanie jako najwyższą wartość, ufność, wsparcie i bezpieczeństwo. Postrzegamy je jako długotrwały proces, który buduje się latami, dlatego też w największym stopniu ufamy rodzicom (83%). Zaufanie do bliskich i poleganie na ich opinii często przekłada się także na nasze wybory zakupowe, ponieważ bardziej ufamy produktom polecanym przez rodzinę (63%).
Przepis na zaufanie w kuchni
Podczas robienia zakupów stawiamy na marki, które nie bez przyczyny są na rynku od lat. Zdecydowanie większe zaufanie wzbudzają w nas te z nich, które mogą poszczycić się wieloletnią tradycją (51%) oraz polskim pochodzeniem (45%). Sięgając natomiast po konkretny produkt, kierujemy się jego składem lub wcześniejszymi pozytywnymi doświadczeniami, które są dla nas gwarancją tego, że nas nie zawiedzie. Chcąc mieć pewność, że dany wypiek się uda, większość z nas wybiera przede wszystkim produkt o dobrym składzie, wysokiej jakości, naturalny oraz bez konserwantów i sztucznych barwników. Polska marka Delecta od zawsze przykłada wagę do najwyższej jakości i bezpieczeństwa produktów oraz tradycji wynikającej z dwustuletniego doświadczenia produkcyjnego. To dlatego cieszy się zaufaniem wśród Polaków i znajduje się w czołówce najbardziej znanych marek produktów do pieczenia i deserów.
Oprócz zaufanych produktów o dobrym składzie, innym czynnikiem, który ma wpływ na sukces w kuchni, jest sprawdzony przepis. Polacy są zgodni, że najlepsze potrawy powstają z przepisów przekazywanych z pokolenia na pokolenie (70%). Chcąc odtworzyć ulubiony smak, sięgamy po sprawdzone receptury, które nigdy nas nie zawiodły. Nierzadko wśród składników znajdziemy produkty konkretnych marek, które są na rynku od dawna i którym przed laty zaufali nasi bliscy.
* Wszystkie dane pochodzą z badania SW Research Agencji Badań Rynku i Opinii na zlecenie marki Delecta przeprowadzonego w dniach 21.12.2023-02.01.2024 metodą CAWI na ogólnopolskiej grupie 1010 dorosłych respondentów.

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.