Komunikaty PR

2 kwietnia Katowicka znów zaświeci się na niebiesko

2021-04-01  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

Galeria Katowicka, pierwsze polskie centrum handlowe z kompleksowym programem dla osób ze spektrum autyzmu w tym roku wprowadza kolejne udogodnienia. Przedstawiciele Katowickiej zapowiadają również rozszerzenie programu „Katowicka dla Autyzmu” o kolejne grupy.

Skuteczną próbę udowodnienia, że przestrzeń publiczną można uczynić bardziej przyjazną i komfortową dla osób ze spektrum autyzmu, podjęła Galeria Katowicka wprowadzając z końcem 2018 program „Katowicka dla Autyzmu”. Przygotowano go we współpracy ze specjalistami pracującymi z osobami z ASD, nauczycielami i rodzicami.

„Katowicka dla Autyzmu” to program, który od ponad dwóch lat jest praktycznym i rzeczywistym wsparciem dla osób ze spektrum autyzmu. Ciche godziny, najemcy gotowi wyłączyć muzykę i przygasić światła dla życzenie czy Pokój Wyciszenia, to realne ułatwienia dla osób z ASD. W 2021 podejmiemy nowe działania, których celem będzie objęcie spektrum zrozumienia kolejnych grup mogących zmagać się z trudnościami w funkcjonowaniu w przestrzeni publicznej - mówi Anna Szczerkowska, Marketing Manager Galerii Katowickiej.

2 kwietnia 2021 roku, w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, Galeria Katowicka dołączy do wielu obiektów na całym świecie, które - podświetlone na niebiesko - podkreślą solidarność z osobami z ASD. Również od tego dnia w Punkcie Informacyjnym Galerii Katowickiej każda z osób ze spektrum będzie mogła odebrać słuchawki wyciszające, ułatwiające przebywanie w Galerii i w każdym innym miejscu, w którym jest tak wiele bodźców.

Co do tej pory funkcjonuje w Galerii Katowickiej? W ramach wieloaspektowego systemu skupiono się na trzech podstawowych płaszczyznach działania: wprowadzeniu konkretnych udogodnień w obiekcie, edukacji i szkoleniu pracowników, najemców i szerokiego personelu Centrum oraz akcji informacyjnej pozwalającej otoczeniu zrozumieć, czym jest autyzm.

Wśród rozwiązań zastosowanych w obiekcie, mających zapewnić komfortową i bezpieczną w użytkowaniu przestrzeń, znajdziemy pionierskie w Polsce pomysły, m.in. Pokój Wyciszenia - pierwszy tego typu punkt uruchomiony w polskim centrum handlowym, dźwiękoszczelny, łagodnie oświetlony, o stonowanych barwach, stanowiący bezpieczny azyl dla osoby ze spektrum przytłoczonej nadmiarem bodźców. Pokój ten dostępny jest w każdej chwili, łatwo go też odnaleźć dzięki modułowi nawigacji dodanemu do aplikacji mobilnej Katowickiej oraz specjalnym oznaczeniom. Średnio, w okresie „normalnego” funkcjonowania galerii, korzystało z niego kilkanaście osób miesięcznie.

Drugim ważnym rozwiązaniem są ciche godziny, symbolicznie wprowadzone 2 kwietnia 2019 roku. Obowiązują w każda sobotę, między godziną 9:00 a 11:00 - na pasażach obiektu ściszona jest muzyka i wyłączone reklamy. Również ponad 100 najemców na życzenie klienta przygasza światło oraz redukuje dźwięki w swoich lokalach – witryny tych lokali zostały oznaczone specjalnymi naklejkami „Miejsce przyjazne dla osób ze spektrum autyzmu”.

Niezmiernie ważny jest także aspekt edukacyjny - odbyły się kompleksowe szkolenia dla personelu najemców, ochrony oraz administracji, uczące rozpoznania osób z ASD oraz pomocy w trudnych sytuacjach. Na stałe wprowadzono w Katowickiej informatory na temat ASD, przygotowano również zakładkę informacyjną na stronie www Galerii. Przeprowadzono też szereg akcji, ułatwiających otoczeniu zrozumienie i akceptację zwykle nieoczywistych dla reakcji osób autystycznych, wynikających z przeciążenia bodźcami.
Według Światowej Organizacji Zdrowia w Polsce jest już około 400 tysięcy osób ze spektrum autyzmu. Dodatkowo z badań, przeprowadzonych na początku 2019 roku przez Fundację JiM wynika, że aż 53% osób autystycznych wskazało centra handlowe jako sprawiające najwięcej trudności i najmniej przyjazne.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy Biuro prasowe
2025-03-26 | 19:00

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Strach, bóle i skurcze mięśni nie dawały Monice spać. Zaczęła długą wędrówkę po lekarzach w poszukiwaniu diagnozy. – Nie zliczę, ile było tych wizyt,
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Problemy społeczne

Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.