38 Content Communication i Bausch & Lomb w trosce o oczy Polaków
38 pr & content communication
Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Agencja 38 Content Communication już po raz trzeci odpowie za kompleksową obsługę komunikacyjną marek Hyal-Drop i Ektin (Bausch & Lomb). W tym roku do zadań zespołu specjalistów należeć będą działania strategiczne, media relations, współpraca z influencerami, działania digitalowe oraz ambientowe. Celem obu kampanii jest edukowanie Polaków w zakresie dbania o oczy – w zależności od potrzeb i dolegliwości.
Ektin edukuje w akcji „Otwórz oczy na alergię”
Kampania dla marki EKTIN skierowana jest do Polaków cierpiących na dolegliwości oczu charakterystyczne dla alergii – według statystyk to blisko połowa społeczeństwa. Jej celem jest pobudzenie dyskusji o oczach alergika i pokazanie, że dla wielu z nas uciążliwe objawy są towarzyszem codzienności przez sporą część roku. W ramach działań contentowych Ektin zbuduje świadomość i podpowie, jak zadbać o oczy alergika.
Realizacja przygotowanej strategii opierać się będzie na działaniach media relations, współpracy z ekspertem medycznym, działaniach contentowych z serwisem Medonet, kooperacji z influencerami
-alergikami oraz mikro-twórcami. Ponadto marka zaprosi do wspólnych działań Dorotę Gardias, która jako lubiana dziennikarka oraz prezenterka pogody będzie rozmawiać z alergologiem, jaki wpływ na dolegliwości alergiczne mają warunki meteorologiczne. Działania zaplanowano w kanale Instagram, gdzie konto znanej dziennikarki obserwuje ponad 200 tys. osób. Nowoczesnym i adekwatnym do realiów narzędziem komunikacji są także podcasty, które dziś towarzyszą nam niemal na każdym kroku i które traktujemy jako równoprawne i opiniotwórcze medium. Ekspertka kampanii wystąpi w podcastach ZdrowoTOK (Onet), RadioKlinika, a także w podcaście ekologicznym Pauliny Górskiej, gdzie opowie o związkach między rosnącą liczbą alergików a zanieczyszczeniem środowiska i zmianami klimatu.
Godzina dla oka – akcja na miarę współczesnych potrzeb
Z kolei marka Hyal-Drop w tegorocznej kampanii zwróci uwagę na różne style życia oraz potrzeby konsumentów. Specjalnie stworzona akcja #GodzinaDlaOka będzie początkiem społecznej dyskusji o konieczności dania naszym oczom wytchnienia i zainspiruje do działania. Autorzy kampanii zachęcą Polaków do przyjrzenia się swoim zwyczajom w zakresie dbania o wzrok oraz poradzą im, w jaki sposób mogą zadbać o codzienny odpoczynek i nawilżenie oczu.
W ramach realizacji założonej strategii agencja zajmie się stworzeniem eksperckiego poradnika (z udziałem autorytetu medycznego), a także przeprowadzi badanie opinii i zorganizuje konferencję prasową. W trakcie kampanii zaplanowane są także działania w przestrzeni Instagrama z udziałem makro i mikro-twórców. Do akcji, przeprowadzanej za pośrednictwem platformy BrandLift, zaangażowanych zostanie kilkudziesięciu twórców, których profile pozwolą dotrzeć z przekazem do bardzo szerokiej, a przy tym zróżnicowanej grupy odbiorców. Nie zabraknie także działań digitalowych oraz tych prowadzonych w przestrzeni miejskiej – w ośmiu popularnych lokalizacjach w największych miastach marka zrealizuje działania OOH w formie citylightów przygotowanych w technice druku soczewkowego, dającego efekt iluzji ruchu.
Dla obu marek agencja będzie prowadzić regularne działania media relations z udziałem ekspertów medycznych (okulista i alergolog) oraz obsługiwać profile Hyal-Drop i Ektinu w mediach społecznościowych (Instagram i Facebook).
Działania po stronie Bausch & Lomb realizuje Tomasz Sroka, Natalia Pelińska, Marzena Rakocińska i Karolina Mirkowska. Z ramienia agencji za realizację projektu odpowiada zespół: Justyna Giers, Agnieszka Danowska, Justyna Spychalska, Nikodem Chudzik, Rafał Taranowski, Agnieszka Stępniak i Agnieszka Kuźniak.
Filary pielęgnacji skóry atopowej
Zimowe kontuzje – jak ich uniknąć? Porady ortopedy
Prezbiopia – zaburzenie widzenia, które dotyka niemal każdego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani
Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Problemy społeczne
W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania
Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że na świecie codziennie odnotowuje się ponad milion nowych zakażeń chorób uleczalnych przenoszonych drogą płciową (STI). W rzeczywistości może ich być nawet wielokrotnie więcej. W Polsce tylko w 2023 roku wykryto ponad 5 tys. przypadków kiły, chlamydii i rzeżączki. Ze względu na tę samą drogę transmisji zakażenia choroby te często ze sobą współwystępują, a zakażenie jedną z nich zwiększa znacząco ryzyko zakażenia HIV.