4 lutego - Światowy Dzień Walki z Rakiem - podsumowanie 8 edycji DOTYKAM=WYGRYWA
Walka z rakiem to wiele projektów profilaktycznych. Jednym z nich jest ogólnopolska kampania społeczna – DOTYKAM = WYGRYWAM. W ostatniej, 8 edycji udało się zebrać rekordową liczbę biustonoszy do recyclingu, bo aż 29 699!!! Głównym celem DOTYKAM=WYGRYWAM, jest promocja profilaktyki raka piersi poprzez propagowanie regularnego samobadania piersi i noszenie dobrze dobranego biustonosza. W Światowym Dniu Walki z Rakiem Piersi podsumowujemy wyniki ostatniej odsłony kampanii.
Już po raz 8 Gwiazdy, liderzy opinii i influencerzy wzięli udział w kampanii społecznej DOTYKAM=WYGRYWAM. Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Marzena Rogalska, Aleksandra Kisio, Karolina Szostak, Lidia Kalita, Lidia Popiel, Anna Gzyra-Augustynowicz, Anna Iberszer, Olga Kozierowska, Anna Męczyńska, Zofia Ławrynowicz - Poseł na Sejm RP, a także influencerki: siostry ADiHD, Anka Dziedzic Fit Mom, Karolina Cwalina, Mum Me oraz przedstawicielki młodego pokolenia: Olciiak i Lila Janowska, oraz pierwszy mężczyzna ambasador projektu – Qczaj przez cały październik propagowali wagę regularnego samobadania piesi. Pomysłodawczynią i organizatorką akcji jest Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu, którą w organizacji akcji wspiera bieliźniana marka Panache, specjalista w zakresie rozmiarów D plus. Jej głównym celem jest propagowanie regularnego samobadania piersi i noszenia dobrze dobranego biustonosza, by kompleksowo zadbać o zdrowie piersi. Przypominamy link do filmu: http://bit.ly/FilmDotykamWygrywam
Kampania edukacyjna DOTYKAM=WYGRYWAM zjednoczyła wokół swojego przesłania, nie tylko gwiazdy, celebrytów, influencerów, ale także media oraz Polki i Polaków. Od 1 do 31 października można było wesprzeć projekt: oddając stary biustonosz(e) do reCYClingu, kupując limitowaną wersję koszulki zaprojektowanej przez polską projektantkę Lidię Kalitę albo w 100% naturalny olejek do masażu biustu polskiej marki BIOUP. Do ostatniego dnia trwania kampanii (31 października) w całej Polsce w różnych miejscach zbierano stare staniki, a koszulki i olejki zostały wyprzedane.
W tym roku po raz pierwszy dołączyli do akcji reCYClingu wolontariusze. Samodzielne inicjatywy w postaci organizacji zbiórek starych biustonoszy w swoich miastach, powiatach, wsiach, przedszkolach, szkołach, kancelariach adwokackich, bankach, gabinetach ginekologicznych, szpitalach, sklepach spożywczych, firmach korporacyjnych i salonach kosmetycznych pojawiały się przez cały miesiąc i przyczyniły się do zebrania rekordowej liczby biustonoszy. Kampania przyciągnęła także uwagę Polonii mieszkającej w Walii, Anglii i Belgii, gdzie także zorganizowano punkty reCYClingu, by wspomóc działania DOTYKAM=WYGRYWAM związane z walką z rakiem piersi.
- Nie mam słów, by opisać radość jaką odczuwam na myśl tegorocznej kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM. Spontaniczne inicjatywy, które kiełkowały jak grzyby po deszczu w różnych miejscach Polski, zbieranie starych biustonoszy nasz reCYCling w szpitalach, sklepach spożywczych, szkołach, bankach, gabinetach ginekologicznych, firmach korporacyjnych i kancelariach adwokackich zaowocowały tak ogromnym zaangażowaniem i rekordowym wynikiem zebranych biustonoszy. 29 699 ta liczba przerosła moje najśmielsze oczekiwania! Stało się to możliwe dzięki wysiłkowi każdej nawet pojedynczej osoby, która choćby wspomniała o projekcie DOTYKAM=WYGRYWAM. Jestem ogromnie wdzięczna – dodaje mówi Izabela Sakutova, inicjatorka kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, międzynarodowa ekspertka brafittingu.
Środki zebrane w ramach 8 edycji Kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, zostały przekazane na dwie organizacje charytatywne. Jedną z nich jest fundacja Wsparcie na Starcie. Jej misją, jest budowanie świadomości zdrowych nawyków wśród młodych kobiet poprzez naukę w szkołach regularnego samobadania i noszenie dobrze dobranego biustonosza, co wpływa bezpośrednio na ich zdrowie fizyczne i emocjonalne.
- Uzyskane w ramach naszych działań środki przekażemy jak co roku także stowarzyszeniu Polskie Amazonki Ruch Społeczny – mówi Izabela Sakutova. Wiem jednak, że kluczowe jest, by budować zdrowe nawyki już we wczesnej młodości, bo wtedy mamy szansę stworzyć standard – czyli comiesięczne samobadanie piersi przez każdą Polkę! Wierzę, że dzięki temu możliwe jest zminimalizowanie statystyk, które pokazują, że co roku prawie 1/3 kobiet umiera z powodu zbyt późnego wykrycia choroby. Działania Fundacji Wsparcie na Starcie mam nadzieję, pozwolą nam dotrzeć z ratującym życie przesłaniem do jak największej ilości młodych dziewczyn i kobiet. Mamy ambicję już w przyszłym roku stworzyć pierwszą w Polsce aplikację pomagająca wykształcić ratujący życie nawyk samobadania.
Kampanię promowały bilbordy w 8 miastach Polski z wizerunkiem ambasadorów DOTYKAM=WYGRYWAM. Akcję wspierały także szeroko zakrojone działania public relations oraz aktywności w social mediach. Na jej potrzeby powstała także dedykowana strona www.dotykamwygrywam.pl, na której zamieszczane są aktualne informacje związane z projektem. Organizatorzy rozpoczęli już pracę, nad 9 edycją kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM. Chętne osoby i wolontariusze zainteresowani zaangażowaniem się w projekt mogą się zgłaszać pisząc na adres: m.smolinska@sochic.pl
Więcej informacji:
www.dotykamwygrywam.pl

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy
Wokalistka czuje się zaszczycona tym, że pojawił się pomysł na realizację filmu dokumentalnego, w którym będzie mogła ujawnić szczegóły swojego życia prywatnego i zawodowego. Jak zauważa, nie każdy artysta jest w ten sposób doceniony. Dlatego też ona postanowiła wykorzystać tę szansę i chce jak najlepiej zaprezentować się w tej produkcji. Doda przyznaje również, że ten projekt wywołał wiele negatywnych emocji.
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.