Amazon i Fundacja „Dr Clown” zorganizowali świąteczne atrakcje dla dzieci
Amazon i Fundacja „Dr Clown” zorganizowali świąteczne atrakcje dla małych pacjentów szpitali
Mikołajki to wyjątkowe i radosne święto. W tym czasie w szczególnie trudnej sytuacji są dzieci, które przebywają w szpitalach, a ze względu na pandemię, mają jeszcze bardziej ograniczony kontakt z bliskimi. Dlatego we współpracy z Fundacją „Dr Clown”, Amazon zorganizował świąteczne atrakcje dla małych pacjentów z sześciu placówek znajdujących się w pobliżu centrów logistycznych firmy. Kolorowe iluminacje, bożonarodzeniowe choinki i występy artystyczne wprowadziły promyk nadziei i radości do szpitalnych pomieszczeń.
W mikołajkowy weekend w sześciu szpitalach zlokalizowanych w pobliżu centrów logistyki e-commerce Amazon zorganizowano wyjątkowe atrakcje dla dzieci. Małych pacjentów, którzy nie mogą spędzić tego czasu w domu, wśród najbliższych, odwiedzili wolontariusze firmy oraz Fundacji „Dr Clown”. Specjalnie dla podopiecznych szpitali przygotowano ponad 700 prezentów, kolorowe iluminacje, świąteczne choinki i występy artystyczne. Dzieci z Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej "Zdroje" dzieci obejrzały specjalny pokaz choreograficzny z rekwizytami led i wysłuchały świątecznej piosenki w wykonaniu śpiewaka operowego.
Mikołajki to niezwykły dzień, na który z niecierpliwością i utęsknieniem czeka każde dziecko. Dotyczy to także małych pacjentów, którzy ten wyjątkowy czas ze względu na stan zdrowia muszą spędzić w szpitalu. Każdego roku nasi pracownicy starają się, aby dla wszystkich maluchów był on radosny, a one i ich rodzice mogli, choć na chwilę zapomnieć o szpitalnej rzeczywistości. Niestety obecnie okoliczności związane z pandemią ograniczyły nasze możliwości działań w tym zakresie. Tym bardziej jesteśmy bardzo wdzięczni i pragniemy serdecznie podziękować naszym tegorocznym Mikołajom – pracownikom Amazon i wolontariuszom Fundacji „Dr Clown” za to, że pamiętają o naszych najmłodszych pacjentach i przygotowali dla nich nie tylko wspaniałe prezenty, lecz także uatrakcyjnili ten dzień wyjątkowym wydarzeniem artystycznym. Podekscytowanie i radość, uśmiech na twarzach dzieci, chwila zapomnienia o bólu i tęsknocie za domem oraz bliskimi to wyjątkowy dar, który dzięki Wam stał się udziałem wszystkich maluchów przebywających w naszym szpitalu. Jesteśmy za to ogromnie wdzięczni – mówi dr n.med. Łukasz Tyszler, dyrektor szpitala „Zdroje” w Szczecinie.
Od ponad 20 lat wykorzystujemy dobroczynne właściwości uśmiechu by wspierać chorych w powrocie do zdrowia. W obecnej sytuacji dzieci w szpitalach są jeszcze bardziej odizolowane i mają utrudniony kontakt z najbliższymi, co wzmaga w nich poczucie niepewności i strachu. Doktorzy Clowni na co dzień dbają o to, aby dzieci miały jak najwięcej okazji do radości. Szczególnie teraz, w tym przedświątecznym czasie jest to dla nas ważne, by każdy pacjent otrzymał ciepło i odrobinę magii. Choinka, prezenty, a także występy naszych wolontariuszy z pewnością wywołają promienne uśmiechy na twarzach małych pacjentów! – mówi Agata Bednarek, Prezes Zarządu Fundacji „Dr Clown”.
5 i 6 grudnia wolontariusze Amazon i Fundacji „Dr Clown”, która jako jedyna w Polsce realizuje program terapii śmiechem, odwiedzali małych pacjentów przebywających w placówkach medycznych. Świąteczne atrakcje przygotowano dla podopiecznych szpitala „Zdroje” w Szczecinie, Szpitala Specjalistycznego nr 2 w Bytomiu, Specjalistycznego Zespołu Opieki Zdrowotnej nad Matką i Dzieckiem w Poznaniu, Łódzkiego Hospicjum dla Dzieci Łupkowa, Ośrodka im. M. Konopnickiej w Łodzi oraz Milickiego Centrum Medycznego. Ponadto, każde z centrów logistyki Amazon dostarczy 200 paczek żywnościowych dla osób starszych oraz dzieci i rodzin o specjalnych potrzebach. Partnerem tej akcji jest Polski Czerwony Krzyż.
Na stałe zatrudniamy w Polsce ponad 18 tysięcy osób, to ogromna odpowiedzialność, również wobec lokalnych społeczności. Na akcje przedświąteczne przeznaczamy ponad pół miliona złotych. Dlatego bardzo nas cieszy, że pracownicy Amazon zadbali o świąteczną atmosferę, niosąc pomoc i wsparcie chorym dzieciom oraz potrzebującym rodzinom. Mamy nadzieję, że nasza akcja wprowadziła promyk nadziei i radości. do szpitalnych pomieszczeń. – mówi Blanka Fijołek, CEE PR & Community Manager w Amazon.
Relacja video z akcji: https://www.youtube.com/watch?v=MDgnRrmKgcI

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Suplementacja na nowy rok - kilka ciekawych propozycji

Filary pielęgnacji skóry atopowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Sylwia Bomba: „Królowa przetrwania” to nie jest mój format. Nie lubię być blisko dram, nie lubię rywalizować na takim poziomie
Influencerka przyznaje, że miała propozycję udziału w programie „Królowa przetrwania”, ale ją odrzuciła. W reality show TVN7 nie brakuje bowiem skrajnych emocji, kontrowersji, intryg i kłótni, a uczestniczki są bezwzględne i często stosują zasadę: cel uświęca środki. Sylwia Bomba zaznacza, że ona sama zamiast angażować się w niepotrzebne konflikty, woli skupić się na jakichś kreatywnych projektach. Marzy o prowadzeniu „Dzień Dobry TVN” i roli w komedii.
Sport
Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.
Transport
Dziennie policjanci zatrzymują średnio 69 osób z zakazem prowadzenia pojazdów. Trwają prace nad zaostrzeniem przepisów dla kierowców

W 2024 roku policjanci przeprowadzili ponad 16 mln badań na zawartość alkoholu w organizmie i zatrzymali 91,3 tys. nietrzeźwych kierujących. W 2022 roku, przy mniejszej liczbie kontroli, było ich niemal 104,5 tys. Spadek jest zauważalny, ale problem wciąż jest poważny. Dodatkowo 16,5 tys. osób naruszyło sądowy zakaz prowadzenia pojazdów, a 8,2 tys. nie zastosowało się do decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania. Trwają prace nad przepisami, które zaostrzą kary w tym obszarze.