Amazon i Fundacja „Dr Clown” zorganizowali świąteczne atrakcje dla dzieci
Amazon i Fundacja „Dr Clown” zorganizowali świąteczne atrakcje dla małych pacjentów szpitali
Mikołajki to wyjątkowe i radosne święto. W tym czasie w szczególnie trudnej sytuacji są dzieci, które przebywają w szpitalach, a ze względu na pandemię, mają jeszcze bardziej ograniczony kontakt z bliskimi. Dlatego we współpracy z Fundacją „Dr Clown”, Amazon zorganizował świąteczne atrakcje dla małych pacjentów z sześciu placówek znajdujących się w pobliżu centrów logistycznych firmy. Kolorowe iluminacje, bożonarodzeniowe choinki i występy artystyczne wprowadziły promyk nadziei i radości do szpitalnych pomieszczeń.
W mikołajkowy weekend w sześciu szpitalach zlokalizowanych w pobliżu centrów logistyki e-commerce Amazon zorganizowano wyjątkowe atrakcje dla dzieci. Małych pacjentów, którzy nie mogą spędzić tego czasu w domu, wśród najbliższych, odwiedzili wolontariusze firmy oraz Fundacji „Dr Clown”. Specjalnie dla podopiecznych szpitali przygotowano ponad 700 prezentów, kolorowe iluminacje, świąteczne choinki i występy artystyczne. Dzieci z Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej "Zdroje" dzieci obejrzały specjalny pokaz choreograficzny z rekwizytami led i wysłuchały świątecznej piosenki w wykonaniu śpiewaka operowego.
Mikołajki to niezwykły dzień, na który z niecierpliwością i utęsknieniem czeka każde dziecko. Dotyczy to także małych pacjentów, którzy ten wyjątkowy czas ze względu na stan zdrowia muszą spędzić w szpitalu. Każdego roku nasi pracownicy starają się, aby dla wszystkich maluchów był on radosny, a one i ich rodzice mogli, choć na chwilę zapomnieć o szpitalnej rzeczywistości. Niestety obecnie okoliczności związane z pandemią ograniczyły nasze możliwości działań w tym zakresie. Tym bardziej jesteśmy bardzo wdzięczni i pragniemy serdecznie podziękować naszym tegorocznym Mikołajom – pracownikom Amazon i wolontariuszom Fundacji „Dr Clown” za to, że pamiętają o naszych najmłodszych pacjentach i przygotowali dla nich nie tylko wspaniałe prezenty, lecz także uatrakcyjnili ten dzień wyjątkowym wydarzeniem artystycznym. Podekscytowanie i radość, uśmiech na twarzach dzieci, chwila zapomnienia o bólu i tęsknocie za domem oraz bliskimi to wyjątkowy dar, który dzięki Wam stał się udziałem wszystkich maluchów przebywających w naszym szpitalu. Jesteśmy za to ogromnie wdzięczni – mówi dr n.med. Łukasz Tyszler, dyrektor szpitala „Zdroje” w Szczecinie.
Od ponad 20 lat wykorzystujemy dobroczynne właściwości uśmiechu by wspierać chorych w powrocie do zdrowia. W obecnej sytuacji dzieci w szpitalach są jeszcze bardziej odizolowane i mają utrudniony kontakt z najbliższymi, co wzmaga w nich poczucie niepewności i strachu. Doktorzy Clowni na co dzień dbają o to, aby dzieci miały jak najwięcej okazji do radości. Szczególnie teraz, w tym przedświątecznym czasie jest to dla nas ważne, by każdy pacjent otrzymał ciepło i odrobinę magii. Choinka, prezenty, a także występy naszych wolontariuszy z pewnością wywołają promienne uśmiechy na twarzach małych pacjentów! – mówi Agata Bednarek, Prezes Zarządu Fundacji „Dr Clown”.
5 i 6 grudnia wolontariusze Amazon i Fundacji „Dr Clown”, która jako jedyna w Polsce realizuje program terapii śmiechem, odwiedzali małych pacjentów przebywających w placówkach medycznych. Świąteczne atrakcje przygotowano dla podopiecznych szpitala „Zdroje” w Szczecinie, Szpitala Specjalistycznego nr 2 w Bytomiu, Specjalistycznego Zespołu Opieki Zdrowotnej nad Matką i Dzieckiem w Poznaniu, Łódzkiego Hospicjum dla Dzieci Łupkowa, Ośrodka im. M. Konopnickiej w Łodzi oraz Milickiego Centrum Medycznego. Ponadto, każde z centrów logistyki Amazon dostarczy 200 paczek żywnościowych dla osób starszych oraz dzieci i rodzin o specjalnych potrzebach. Partnerem tej akcji jest Polski Czerwony Krzyż.
Na stałe zatrudniamy w Polsce ponad 18 tysięcy osób, to ogromna odpowiedzialność, również wobec lokalnych społeczności. Na akcje przedświąteczne przeznaczamy ponad pół miliona złotych. Dlatego bardzo nas cieszy, że pracownicy Amazon zadbali o świąteczną atmosferę, niosąc pomoc i wsparcie chorym dzieciom oraz potrzebującym rodzinom. Mamy nadzieję, że nasza akcja wprowadziła promyk nadziei i radości. do szpitalnych pomieszczeń. – mówi Blanka Fijołek, CEE PR & Community Manager w Amazon.
Relacja video z akcji: https://www.youtube.com/watch?v=MDgnRrmKgcI
Serce pod opieką - spotkania z kardiologiem
Diagnoza: krótkowzroczność. Jak dbać o wzrok dziecka i spowolnić postęp wady?
Urazy zębów u dzieci. Jak dbać o prawidłową higienę po wypadku stomatologicznym?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.