Apel o krew. Masz 8 minut? Połącz zakupy z pomaganiem
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Krwi najbardziej brakuje latem. Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa organizuje wakacyjne, wyjazdowe zbiórki – dwie z nich odbędą się przed Magnolia Park. Najbliższa już w ten czwartek.
Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa zachęca do włączenia się do akcji właśnie teraz. – Wakacje zawsze są ciężkim okresem, dodatkowo ze względu na pandemię sytuacja jest w tym roku wyjątkowo trudna, dlatego cały czas apelujemy o pomoc. Potrzebujemy każdej grupy krwi – mamy ogólne niskie stany. Obecnie najbardziej brakuje A Rh+ i B Rh- oraz 0 Rh-. Tę ostatnią ma tylko 6 proc. Polaków, a przetoczyć ją można osobie z każdą grupą krwi – mówi dr n. med. Małgorzata Szymczyk-Nużka, dyrektor ds. medycznych RCKiK we Wrocławiu.
By oddać krew, wystarczy być osobą pełnoletnią, czuć się zdrowo, być wyspanym i wypoczętym, ważyć nie mniej niż 50 kg i mieć dowód osobisty. W dzień akcji najlepiej zjeść lekki posiłek i wypić więcej napojów niż zwykle. By oddać krew, wystarczy niecałe 8 minut, natomiast cały proces – w zależności od zainteresowania dawców – może potrwać od 30 do maksymalnie 40 minut. Każdy otrzyma pakiet 8 czekolad – ekwiwalent kaloryczny za oddaną krew, a w ramach wakacyjnej akcji również maskotkę Krasnala Honorka.
Oddawanie krwi jest całkowicie bezpieczne – RCKiK dodatkowo ze względu na pandemię stosuje wzmożone środki ostrożności. Każda osoba przejdzie pomiar temperatury oraz wypełni ankietę epidemiczną.
Krew przed Magnolia Park będzie pobierana w godzinach 12.00–16.00. – To już kolejna okazja, by oddać krew i pomóc potrzebującym, w trakcie zakupów w naszym centrum. Cieszy nas, że tak wiele osób odpowiada na apel o zbiórkę krwi i przyłącza się do tej ważnej akcji, za co serdecznie dziękujemy – mówi Joanna Sawośko-Duda, dyrektor Magnolia Park.
Podczas lipcowej zbiórki przed Magnolia Park zgłosiło się 28 osób, do oddania zakwalifikowano 20 z nich, co umożliwiło pozyskanie 9 litrów krwi. Po akcji 13 sierpnia kolejną wyjazdową zbiórkę w Magnolia Park zaplanowano na środę 26 sierpnia.
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.